Ihan vaan pienenä vinkkinä kuopiolaisille, ettei kannata mitenkään määräänsä enemmän hihkua tästä ottaen huomioon huhut siitä, kuka siellä penkkinne takana seisoo Kapasen lisäksi ensi kaudella. Voi olla, että toimitsijakielto tulee tutuksi käsitteeksi ensi kaudella ja ehkä jonkinlainen äijäkulttuurikin.
Juurikin näin. Enkä voi sanoa, että kovin suurella ilolla katsoisin "tuon sortin äijäkulttuurin" rantautumista Kuopioon. Jokainen voi mietti sitä omalle kohdalle ja omalle työpaikalle, toimisiko? Itse tämä tapaus on kyllä juuri näitä kevään oireita kun itse ottelusarjan ulkopuolisesta pikkuasiasta nousee jumalaton haloo. Ei jaksa käsittää.
Itse ottelusarjasta melekolailla luottavainen olen KalPan ensimmäiseen puolivälieräsarjan voittoon seitsämään vuoteen ja ainakin tänään sen naulaamiseen olisi hyvä mahdollisuus. Toki täällä, jos jossain, tiedetään ettei mikään näissä kinkereissä ole varmaa ja myös edelliset pelit ovat osoittaneet, että nämä voi kääntyä kummin päin tahansa, mutta taas kerran henkiset momentumit ovat kääntyneet KalPalle. Jo edellisessä Kuopion kohtaamisessa KalPalla oli mahdollisuus ottaa kotiedun turvin niskalenkki, mutta kuinkas kävi. Toisaalta sama henkinen ottelupallo oli Pelsuilla viimeksi Lahdessa mutta kun ei pysty niin ei pysty. Nyt taas edellisestä kotitappiosta "oppineena" KalPan asenteen luulisi olevan kunnossa ja lisäksi kun sarjan asetelmasta johtuen tässä pelissä KalPalla on vain voitettavaa, Pelsuilla pakkovoitto ja aikapaljon hävittävää, on henkinen asetelma selkeästi KalPan puolella. Ja kuten Itse uskon että "henki voittaa usein materiaalin" niin veikkaan että sarja katkea tänään, mikäli KalPan fokus pysyy vain ja ainoastaa tekemisessä ja seuravassa vaihdossa.
Toki nämä omat uskomukset ja näkemykset ovat jo tämän sarja aikana olleet niin usein vääriä, etten mitään todellakaan pidä varmana. Ja kuten edellä kirjoitin, nämä edelliset matsit olisi voineet kääntyä pitkälti kummin päin tahansa, niin veikkaan että sama homma jatkuu myös tänään. Pienet asiat ratkaisee, saa nähdä ratkeaako jo tänään?