Playoffs 2016 puolivälierät: Kärpät – TPS

  • 142 547
  • 879

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tästä huolimatta on sanottava, että kotijoukkue sai eilen tuomaristolta pari kertaa apua, jota se ei olisi tarvinnut. Tämä ei tarkoita, että peli olisi tällä kertaa tuomaritoimintaan ratkennut, mutta kovasti toivoisin, ettei tällainen tulisi tai olisi tullut tavaksi.

TÄLLÄ kertaa ei peli siis ratkennut tuomarityöskentelyyn?Milloinhan se tässä taisteluparissa on sitten tuomareihin ratkennut?
 

Mathieu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Tikkasen keihästys näkyy Liigan otteluvideon lopussa. Nummelin huitoi myös päätösvihellyksen soidessa, joten he, joilla on mahdollisuus tallenne katsoa, voivat sen tehdä. Liigan otteluvideolta tätä ei näy. Hyvä Knutsen, ainoa syy, miksi nostan tällaisia asioita esille, on halu avata edes pikkaisen niiden turkulaisten silmiä, jotka kyyneliltään näkevät asiat kovin yksipuolisesti. No, turhaahan tämä on.

Samaa mieltä. Pitäisi mielestäni jokaiselle jääkiekkoa arvostavalle olla kiistatonta, että nämä ottelun päättyessä tehdyt teot ovat selvästi sikamaisempia kuin esim. nyt pelikieltoihin oikeuttaneet epätoivoiset hakuyritykset. Moisio ansaitsi (jossakin määrin) pelikieltonsa, Pikkarainen ei millään kahta peliä, mutta nämä ottelun päättyessä tehdyt teot ansaitsisivat aina penaltya. Vastaavista tulisi esim. NHL:ssä valtava haloo. Suomessa ei nähtävästi (juuri) kukaan sano sanaakaan. Ei ainakaan virallinen taho.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun mielestä on tekopyhää nostella täällä esiin pelkästään sellaisia jotka valitsevat diplomaattisen kannan tämän sarjan tuomaritoimintaa silmällä pitäen. What you allow is what will continue, ja niin edelleen. Tämä on eittämättä keskustelun paikka ja tämä foorumi on nimenomaan oikea paikka käydä näitä keskusteluita vaikka ne tulenkatkuisia välillä olisikin.

Ei minulla ole aikomustakaan sulattaa tämän sarjan tuomaritoimintaa, mutta tiedostan ihan hyvin ettei se nyt mitään merkitsekään että TPS-kannattajat, joukkue, valmentajat sekä seurajohto ovat olleet tästä käärmeissään. Eikä se menneitä tuloksia enää muuta. Kyllä silti pitää saada asioista keskustella. Esimerkiksi on aivan käsittämätöntä, miten TPS ei pelannut Oulun otteluissa 95:een minuuttiin ainoatakaan ylivoimaa. Puhutaan melko harvinaisesta ajasta tässä lajissa. Ja paikkoja tosiaan oli viheltää. Tämä, yhdistettynä sarjan korkeiden mailojen viheltämiseen sekä kynnys viheltää Kärpille isompia kuin kakkosia silloin kun se paikka olisi - siinä nyt muutama asia jotka konkreettisesti minua hiertää ja joista voisin mielelläni keskustella lisää.

En minä kannata jäähytasapainoa, toivottavasti esim. se on kaikille selvä asia. Enkä myöskään ole väittänyt kertaakaan että Palloseuralla mitään palaa olisi noissa tappiollisissa peleissä ollut jos määrätyt tilanteet olisivat menneet toisin, päinvastoin - Kärpät on ollut voittamissaan otteluissa paljon pelillisesti vastustajaansa edellä. Se on vienyt nimiinsä kolme kiinnitystä, täysin ansaitusti. Saa nähdä joutuuko näitä vielä rautalangasta vääntämään tulevien sivujen aikana.

Ymmärrän toki että diplomaattisuus miellyttää Kärppä-kannattajia, mutta uskon että myöskin noista jäähytilanteista ja etenkin muutamasta yksityiskohdasta niihin liittyen olisi mahdollista käydä asiallista keskustelua. Jää nähtäväksi onnistuuko täällä. Kyllä minä olen futispuolella esim. Barcelonan junioritoiminnan erinomaisuudesta vääntänyt täysin eri linjoilla olevana ihan päteviä, pitkiäkin keskusteluita Barcelona-henkisten kanssa jossain vanhoissa sikäläisissä kausiketjuissa. Tai futisasioista yleisestikin monessa eri kontekstissa ja siellä se helppous jotenkin viehättää, tuntuu että mitä syvempi kiintymys siihen omaan jengiin on (luokittelen "ongelmaksi" nimenomaan Liiga-osiossa) niin sitä hämärtyneempiä kokonaisuuksia sitä saattaa (tai ei saata) hahmottaa täällä puolella. Sorrun siihen jatkuvasti itsekin, mutta pidän silti mahdollisuuksien rajoissa löytää keskusteltavaa täälläkin.

Lahis toki kirjoitti monta allekirjoitettavaa asiaa tekstissään auki, arvostettava kirjoitus sinällään, mutta ei mun mielestäni ole mitenkään asiallisen keskustelun automaatio että valitsee diplomaattisuuden omaksi lähestymistavakseen.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Edelleen mietin, että mikä motiivi tästä muka olisi saada Kärpät väkisin jatkoon? Totta helvetissä TPS ottaa enemmän jäähyjä kun Kärpät pitää kiekkoa ja siellä on paljon taitavia pelaajia...
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen tähän asti pysynyt taka-alalla koskien tämän vielä käynnissä olevan pleijarisarjan osalta, mutta laitanpa nyt minäkin omia ajatuksiani ilmoille.

Mielestäni TPS leirissä tuomareista vinkuminen on mennyt överiksi. Onhan siellä toki ollut joitain tilanteita, joista Kärpille olisi voinut jäähyjä viheltää, mutta myös TPS:n on päässyt jokusen kerran pälkähästä. Itse kun toimin erotuomarina salibandyn puolella, niin meikäläiselle kyllä käy vähintäänkin tyydyttävästi järkeen nuo vihellykset ja viheltämättä jättämiset. Esimerkiksi Parén eilinen poikkari oli mielestäni sellainen ei mikään kummoinen, mutta ei sitä oikein voinut jättää viheltämättäkään. Tikkasen koukussa ja Parén taklauksessa Ahoon ei ollut mitään jossiteltavaa, vaikka Aho tilanteessa hieman kyyryssä olikin. Tosin tuo kyyryssä oleminen taas johtui hyvin pitkälti siitä, että hän kamppaili samaan aikaan Kallion kanssa.

Game 2 oli mielestäni pääosin hyvää pleijarinujakointia, kunnes sitten lopussa kilahti. Jotkut ovat vonkuneet Rajaniemen lyöneen Moisiota kilvellä, mutta ovatko kukaan ajatellut, että mitä itse tekisit kyseisessä tilanteessa? Vastustajan neloskentän laituri alkaa hakkaamaan oman joukkueen kapteenia poikkarilla ja heti perään alkavat nyrkit heilua. Mielestäni Rajaniemeltä oli ihan normaali reaktio mennä puolustamaan joukkuekaveriaan. Valitettavasti Rajaniemeltä vain jäi huomioimatta lähistöllä vaaninut monsterimonni, joka sitten päätyi heittelemään Kärppien veskaria pitkin seiniä. Kumma, ettei Rajaniemi näyttänyt laittavan yhtään vastaan. Kapteeni Kukkonen kyllä hoiti tilanteen lopun loistavasti ja sai Moision näyttämään aivan täydeltä pelleltä. Aittokallio olisi voinut olla heittämättä sitä kyynärsuojaa katsomoon, mutta mielestäni se nyt oli merkityksetön juttu.

Sitten näistä Marjamäen "seurustelukerhoista". Olen tätä(kin) asiaa kelaillut tuomarin näkövinkkelistä, kun kerran sellainen olen. Pikkuisen turhan kuumana Marjamäki kävi siitä Friimanin taklauksesta, mutta muuten en ole nähnyt jutusteluissa mitään kummallista. Ja itse tuomarina voin hyvin mennä keskustelemaan henkilön kanssa, joka pitää kielenkäyttönsä asiallisena, kuin sellaisen joka huutaa pää punaisena vittusaatanaa. Ymmärrän myös hyvin tuon Atun suihkukomennuksen ja yhden ottelun huilin, jos kerran on tuomaristo jo käynyt aiemmin varoittamassa, että nyt loppuu se nyrkkeily. Ei loppunut, joten muuta vaihtoehtoa ei enää jäänyt kuin laittaa valmentaja suihkuun.

Sitten nämä sukeltajalakana ja Äidin pikkupoika -tapaukset. Hirveästi ei itselläni näihin sanottavaa ole, mutta uskon niiden olleen täysiä vahinkoja. Tuskin esimerkiksi nyt n. 20 vuotias oululainen saattoi ennen tuota kyseistä iltaa edes tietää henkilöstä nimeltä Simo Rouvali. Olihan kyseinen kannattaja peräti noin kolmen vuoden ikäinen tuon ikävän tapaturman sattuessa. Ja DJ tuskin tiesi mitään Kaijomaan äidin kuolemasta. Tosin voisin tähän perään esittää kysymyksen, että olisiko pieni taustatukimus ennen peliä kuitenkin paikallaan ihan vain varmuuden vuoksi? Ei olisi tiskijukaltakaan tai Kärppien faneilta vaatinut kovin kummoista työmäärää ottaa asioista selvää. Itse en kuitenkaan näistä tapauksista mieltäni pahoittanut, joten omalta osaltani tämä aihe on loppuun käsitelty.

Jos jokin asia tämän sarjan tiimoilta pistää ketuttamaan, niin se on joidenkin Kärppäfanien käytös. Sen sijaan, että oltaisiin vain iloisia ja juhlittaisiin omien voittoa, niin tullaankin vonkumaan, että Pikkarainen tätä, Moisio sitä, TPS pelaa sikaa, fanit itkee, vinkuu, vonkuu ja ulisee. Vaikka TPS on syyllistynyt joihinkin epäurheilijamaisuuksiin, niin ei sitä silti tarvitse tulla ns. lyömään lyötyä. Unohtakaa ne vastustajan hölmöilyt ja avautumiset ja keskittykää vain olemaan iloisia omienne puolesta. Omat voitti, vattuako sillä enää on mitään merkitystä mitä pelissä tapahtui, kun peli on jo loppunut. Kärpät johtaa ottelusarjaa ansaitusti ja huomenna sitten selviää, tarvitaanko vielä seitsemäs peli vai alkaako Turussa kesäloma.

PS. Nummelin olisi voinut jättää huitomatta Humalojaa käsille ja Aho on aivan maaginen pelaaja.

Hyvä, erittäin hyvä kirjoitus, kiitos tästä Lahis. Ainut asia, joka kuulostaa jopa hassulta, on tuo taustafaktojen tarkastelu, ennenkuin soittaa jotain biisiä. Nyt, kun tarkemmin ajattelet, niin eikö tuo vaikuta suorastaan absurdilta? DJ tsekkaa vastapuolen pelaajien taustoja tyyliin: onko joku kuollut, vakavasti sairas jne.että voiko jotain kipaletta soittaa. Karkaa kyllä käsistä.

Myöskään en tajua tuota ns. mauttomuutta soittaa esim. sitä Äidin pikkupoikaa, kun soittajalla ei ole hajuakaan taustoista. Sit pitäs vielä anteeksikin pyytää, vaikkei selvännäkijä olekaan.Ymmärrän, että mielensäpahoittajia on ollut paljon TPS:n porukoissa ja kaikki keinot iskeä hampaat Kärppiin kelpaavat, mut joku roti ny sentäs.

Tomi Kallio on hieno mies ja kantaa TPS:n värejä miehen lailla. Olkaa fanit kapteeninne arvoisia.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itsekin pohdin, miksi näistä ottelun lopun rikkeistä ei tehdä isompaa numeroa kun jotkut pienen jäähyn arvoiset viheltämättä jääneet rikkeet tuntuvat niin isolta asialta. En vaan viitsinyt kirjoittaa kun ajattelin sen kirvoittavan juuri ylempänä olevan kommentin tapaisia reaktioita. Munkin mielestä nämä ottelun päättymishetkellä tehdyt huitaisut ovat pahempia kuin vaikkapa Pikkaraisen teko. Saa tosiaan nähdä oliko Humalojan pelit siinä, no toivotaan että käsi ei mennyt rikki. Ihme juttu kuitenkin, että väkivaltaisuuden yrityksistä jaetaan varsin kovaa pelikieltoa ja näitä ei ilmeisesti edes käsitellä.

Scissorsilta sinänsä asiallista kirjoittamista. Ymmärrän kyllä kritiikin ensimmäisen pelin osalta, olihan se poikkeuksellista ettei TPS saanut yhtään ylivoimaa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että siinäkin pelissä Kärpät pelasi hieman puhtaammin eikä mahdollinen vääryys ollut ainakaan suuri. Olen myös sitä mieltä, ettei tuomarien pitäisi viheltää jäähyjä siksi, että "molempien kuuluu aina saada ylivoimaa". Toisaalta tuomarityöskentely on tulkintalaji ja tietyllä tavalla varman päälle pelaamiseen kuuluu se, että jäähyjä jaetaan edes suunnilleen tasan, mitä ei tuossa pelissä tehty. Toivonkin, että siinä olisi vihelletty yksi tai kaksi jäähyä Kärpille, jotta tässäkin ketjussa olisi voitu keskittyä enemmän itse peliin liittyviin asioihin.

Mitä muihin peleihin tulee olen sitä mieltä, ettei TPS ole ainakaan kärsinyt tuomarilinjasta. Kärpät on pelannut suuren osan ajasta niin siistiä kiekkoa, että tuomarien on vaikea viheltää jäähyjä vaikka haluaisivatkin. Tätä Marjamäki on varmasti teroittanutkin pelaajille ja toisaalta hvyin liikkuvan joukkueen on helpompi noudattaa tuota. TPS:ltä puolestaan on jäänyt joitain enemmän tai vähemmän selviä jäähyjä viheltämättä. Sitten joukossa on ollut pari kevyttä vihellystä, mitkä harmittivat itseäni kun arvasin, että niistä nousee taas haloo.

Mielestäni Turussa kannattaisi keskittyä pelin kehittämiseen niin, ettei tuomareille annettaisi aihetta viheltää jäähyjä. Toki tämä on helpommin sanottu kuin tehty, sillä Kärpät on ollut välillä aika selvästi niskan päällä pelillisesti.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Tikkasen keihästys näkyy Liigan otteluvideon lopussa. Nummelin huitoi myös päätösvihellyksen soidessa, joten he, joilla on mahdollisuus tallenne katsoa, voivat sen tehdä. Liigan otteluvideolta tätä ei näy. Hyvä Knutsen, ainoa syy, miksi nostan tällaisia asioita esille, on halu avata edes pikkaisen niiden turkulaisten silmiä, jotka kyyneliltään näkevät asiat kovin yksipuolisesti. No, turhaahan tämä on.
Nyt on niin vähän tekemistä, että jopa katsoin nämä tilanteet. Nummelinin huitaisu on typerä ja turha, mutta että Humalojan loppukausi olisi vaarassa, niin on aikamoisella pensselillä maalattu. Tikkanen tosiaan lyö summerin jälkeen Kärppä pelaajaa mailan lavalla keskivartaloon, näetkö siinä tilanteessa mitään muuta kuin mahdollisen Tikkasen sekoamisen? Jos Pikkarainen luisteli PROVOSOIVASTI vaihtoaition ohi ja näin ylimääräinen pelaaja saa häntä kentän ulkopuolelta lyödä, niin mitä tuossa mahdetaan tehdä? Missä se Kaijomaan keihästys tapahtui, sitä en ole vielä löytänyt?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei minulla ole aikomustakaan sulattaa tämän sarjan tuomaritoimintaa, mutta tiedostan ihan hyvin ettei se nyt mitään merkitsekään että TPS-kannattajat, joukkue, valmentajat sekä seurajohto ovat olleet tästä käärmeissään. Eikä se menneitä tuloksia enää muuta. Kyllä silti pitää saada asioista keskustella. Esimerkiksi on aivan käsittämätöntä, miten TPS ei pelannut Oulun otteluissa 95:een minuuttiin ainoatakaan ylivoimaa. Puhutaan melko harvinaisesta ajasta tässä lajissa. Ja paikkoja tosiaan oli viheltää. Tämä, yhdistettynä sarjan korkeiden mailojen viheltämiseen sekä kynnys viheltää Kärpille isompia kuin kakkosia silloin kun se paikka olisi - siinä nyt muutama asia jotka konkreettisesti minua hiertää ja joista voisin mielelläni keskustella lisää.
Peräät keskustelua tilanteista, jotka ovat turkulaisittain asiaa katsoen vihelletty väärin. Olet tällaisia tapauksia nostanut ansiokkaasti esille ja vastaväitteitäkin niihin saanut, eli keskustelua on syntynyt. Kaikki eivät kuitenkaan näkökantaasi jaa, johon kiistatta itse täysin uskot. Et kommentoi ollenkaan niitä tilanteita, joita nostetaan esille kärppäleiristä. Mitä mieltä olet mm. Nummelinin ja Tikkasen päätösvihellyksen soidessa tekemistä rikkeistä? Tämä keskustelu olisi ylipäätään hyödyllisempää niin, että pohtisimme tuomarointia tässä ottelusarjassa yleisellä tasolla. Se, että molemmista leireistä tuikataan välillä tuleen jokin yksityäistapaus ei auta keskustelua oikeaan suuntaan. Minä tosin en kaipaakaan mitään syvällistä keskustelua tuomaroinnista. Sinä tunnut kaipaavan ja voin sanoa, että lähestymistapasi on väärä; se on liian kapeakatseinen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mun mielestä on tekopyhää nostella täällä esiin pelkästään sellaisia jotka valitsevat diplomaattisen kannan tämän sarjan tuomaritoimintaa silmällä pitäen.
Ihan yhtä tekopyhää on nostella pelkästään niitä joissa sanotaan tuomareiden suosivan Kärppiä.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä @Lahis. Virkkeestä kerrallaan olen samaa mieltä. Kirjoitat vähän, mutta asiaa.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Tomi Kallio on hieno mies ja kantaa TPS:n värejä miehen lailla. Olkaa fanit kapteeninne arvoisia.
Niin, häntä on tämän kauden aikana tälläkin palstalla kehuttu, sikailijaksi, rotaksi, idiootiksi, marttyyriksi ja mitäköhän kaikkea on tullut vastaan? Eikö me silloin olla lähes samassa veneessä?

Tohon DJ keissiin nyt ei muuta voi kuin pahoitella ja pyytää anteeksi, ihan sama miksi joku vitun onnelan levynsoittaja sen laittoi soimaan mutta oli kuitenkin niin mauton temppu etten toista vähään aikaa muista nähneeni.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Peräät keskustelua tilanteista, jotka ovat turkulaisittain asiaa katsoen vihelletty väärin. Olet tällaisia tapauksia nostanut ansiokkaasti esille ja vastaväitteitäkin niihin saanut, eli keskustelua on syntynyt. Kaikki eivät kuitenkaan näkökantaasi jaa, johon kiistatta itse täysin uskot. Et kommentoi ollenkaan niitä tilanteita, joita nostetaan esille kärppäleiristä. Mitä mieltä olet mm. Nummelinin ja Tikkasen päätösvihellyksen soidessa tekemistä rikkeistä? Tämä keskustelu olisi ylipäätään hyödyllisempää niin, että pohtisimme tuomarointia tässä ottelusarjassa yleisellä tasolla. Se, että molemmista leireistä tuikataan välillä tuleen jokin yksityäistapaus ei auta keskustelua oikeaan suuntaan. Minä tosin en kaipaakaan mitään syvällistä keskustelua tuomaroinnista. Sinä tunnut kaipaavan ja voin sanoa, että lähestymistapasi on väärä; se on liian kapeakatseinen.

Look who's talking! Sinä taas käyt keskustelua vain siitä mistä itse haluat ja penäät vastauksia muilta viisi kertaa kuudesta koskien joitain keihästyksiä ja tökkimisiä pelin jälkeen. Vastauksena noihin keihästyksiin: ovat tuomittavia, mutta eivät ohjaile pelin kulkua ja sanele lopputuloksia samoissa määrin (ellei pelikieltoja ropisisi tietysti). Tietysti siellä sitten on Forsströmiä ja Frimania, Bergerin ohella tippunut pois rosterilta Tepsiltä, ainakin Friman jonkunlaisen kontaktin ja Berger täysin selvän päätaklauksen johdosta. Mitä sinä olet niistä mieltä?

Minä kommentoin yleisellä tasolla ottelukohtaisesti ylle, kerro sinä vaikka siihenkin vastineesi. Kirjoitin toki juuri sillä kulmalla kuin muutenkin eli varmaan värilasit painaa jonkun verran, mutta otapahan silti kiinni niihin jokaiseen otteluun. Tai tuohon lainaamasi viestiin ja niihin kohtiin, joissa mainitsin mitkä asiat eniten itseäni tässä debatissa hiertää.

EDIT: Melkoista tavaraa nimimerkiltä @Noitarumpu. Kehoittaa täällä omalla tekstintuotto-historiallaan muita olemaan. Kaunista.

E2:

Ihan yhtä tekopyhää on nostella pelkästään niitä joissa sanotaan tuomareiden suosivan Kärppiä.

Kuka niitä erikseen täällä kehuu ja hehkuttaa? Nyt sit taas.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Look who's talking! Sinä taas käyt keskustelua vain siitä mistä itse haluat ja penäät vastauksia muilta viisi kertaa kuudesta koskien joitain keihästyksiä ja tökkimisiä pelin jälkeen.
Näin juuri. Minulla on mielenkiinnonkohteeni ja niistä pyrin keskustelemaan. Toki pyrin osallistumaan keskusteluun mahdollisimman laaja-alaisesti, jos keskustelu niin etenee ja sitä vaatii. Johonkin täytyy kuitenkin vetää raja ja tuomaroinnin osalta se on minulla tässä viestissä.

Olen kertonut, että minulla on vain ja ainoastaan yksi motiivi ottaa näitä TPS-pelaajien sikailuita esille. Tarkoitus on ravistella niitä turkulaisia, jotka ovat kyynelistään niin sokaistuneita, että paljon jää näkemättä. Sinä puolestasi peräät laajempaakin keskustelua tuomaroinnista, joka minua ei näin pudotuspelihuumassa juuurikaan kiinnosta, olen pahoillani siitä. Annoin vain sinulle ilmaisen vinkin siitä, että lähestymistapasi on liian kapeakatseinen laajemman keskustelun herättämiseksi.

En tee enää samaa virhettä uudestaan ja lähde toistelemaan itseäni. Niinpä lopettankin keskustelun vanhoista yksittäisistä tilanteista ottelusarjassamme tähän. Palataan asiaan, kun uutta pohdittavaa on maanantailta kertynyt.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
TÄLLÄ kertaa ei peli siis ratkennut tuomarityöskentelyyn?Milloinhan se tässä taisteluparissa on sitten tuomareihin ratkennut?

Enhän mä niin sanonutkaan, että juuri tässä taisteluparissa keväällä 2016 olisi ratkennut. Kommentti koski eilistä peliä, ei sen kummempaa. Sen voin lisätä, että pelin ratkaisevaa tuomaritoimintaa on onneksi tullut nähtyä aika harvoin, ja näin pitkissä sarjoissa parempi voittaa aina, tuomarin avustuksella tai ilman.

Myöskään en tajua tuota ns. mauttomuutta soittaa esim. sitä Äidin pikkupoikaa, kun soittajalla ei ole hajuakaan taustoista. Sit pitäs vielä anteeksikin pyytää, vaikkei selvännäkijä olekaan.Ymmärrän, että mielensäpahoittajia on ollut paljon TPS:n porukoissa ja kaikki keinot iskeä hampaat Kärppiin kelpaavat, mut joku roti ny sentäs.

Kärpäthän jo pahoitteli tuota kappalevalintaa ja lupasi, ettei sitä enää soiteta. Vastaavasti Etäkärpätkin ymmärtääkseni päättivät, ettei sukeltamislakanaa enää Turkuhallissa nähdä. Sen, onko taustoista ollut hajua vai ei, tietävät vain asianosaiset itse, mutta ainakin toimintaa on luvattu asianmukaisesti oikaista heti kun taustat on tuotu julki. Tästä huolimatta jotkut Kärppäkannattajat eivät edelleenkään suostu näkemään kyseisten tapahtumien osalta vikaa muualla kuin vastustajan leirissä. Näistä lähtökohdista heitetyt holhoavat ohjeet siitä, että ottakaapa TPS-kannattajat kapteenistanne mallia, eivät kyllä uppoa kovin hedelmälliseen maaperään, sorry.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näin juuri. Minulla on mielenkiinnonkohteeni ja niistä pyrin keskustelemaan. Toki pyrin osallistumaan keskusteluun mahdollisimman laaja-alaisesti, jos keskustelu niin etenee ja sitä vaatii. Johonkin täytyy kuitenkin vetää raja ja tuomaroinnin osalta se on minulla tässä viestissä.

Kaikki tyylillään, mutta harmi, sillä sulla kyllä olisi kapasiteettia käydä ihan hedelmällistäkin keskustelua. Tulkitsen tuon tavallaan luovutuksena, ja se alleviivaa pointtejani. En siis tiedä onko sulla loppuviimein ollenkaan perusteita syyttää minua kapeakatseisuudesta.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tohon DJ keissiin nyt ei muuta voi kuin pahoitella ja pyytää anteeksi, ihan sama miksi joku vitun onnelan levynsoittaja sen laittoi soimaan mutta oli kuitenkin niin mauton temppu etten toista vähään aikaa muista nähneeni.

Menee kyllä jo surkuhupaisaksi jos ihan oikeasti syyllistetään tiskijukkaa ja joidenkin taholta Kärppiäkin siitä, ettei jokaisen pelaajan taustaa pengottu etukäteen. Vai mitä ehdottaisit ratkaisuksi, jottei tällainen olisi mahdollista? Ehkä jokainen seura asettaa komitean, joka tutkii kaikkien vieras- ja kotijoukkueiden pelaajien taustat esimerkiksi kolmen kuukauden ajalta? Tai jokainen seura lähettäisi ennen kaikkia pelejä selonteon, jossa kerrottaisiin mitä ikäviä asioita on tapahtunut lähimenneisyydessä. Vai kuinka muuten voidaan tietää jonkin pelaajan läheisen kuolemasta. Tuskin poliisikaan alkaa luovuttamaan tuollaisia tietoja vaikka niitä kyseltäisiin, on siellä poliisilla muutenkin parempaa tekemistä kuin käydä läpi jokaisen joukkueen pelaajien läheisiä.

Totta kai asia oli ikävä, mutta tuntuuhan se aika huvittavalta, että tuosta yritetään repiä isompaa draamaa. Eihän Turussa soiteta kirkonkelloja vastustajan joutuessa jäähylle? Sehän olisi nyt hyvin epäkunnioittavaa kun Ylivieskan kirkko paloi maan tasalle. Joku voisi myös pahoittaa mielensä hunajata-laulusta, jos joku läheinen on saanut ongelmia mehiläisenpistosta. Ja jos joku pelaaja on tullut juuri kaapista ulos on mautonta esittää esimerkiksi HK Sininen-mainos pelin aikana.

Tein vähän itsestänikin naurettavan kun käytin edes aikaa tällaisen kirjoitteluun, mutta toivottavasti naurettavat esimerkkini toivat esille pointin. Näillä tarkoitin vain sanoa, että ihan aina ei kannata pahoittaa mieltänsä väkisin. Äidin kuolema on todella ikävä asia eikä siitä voi olla kuin pahoillaan. Aika mahdotonta tuollaista on kuitenkin tietää, jollei seura itse lähetä asiasta tiedotetta.
 
Totta kai asia oli ikävä, mutta tuntuuhan se aika huvittavalta, että tuosta yritetään repiä isompaa draamaa. Eihän Turussa soiteta kirkonkelloja vastustajan joutuessa jäähylle?.

Tuo tuli mieleen että voisi jossain hyvinkin tapahtua, ja tässä kontekstissa olisi helppo myös tulkita väärin. Uskon (ja toivon) että tuo biisivalinta nyt vain sattui huonoon saumaan, eikä sitä oltu sellaiseksi tarkoitettu.

Mutta pelin asioista sen verta, että kaksi erää jaksoi TPS mukana. Kolmannen maalin jälkeen tiesin että nouseminen siitä ei enää tule onnistumaan. Harmi sinällään, koska itsestä joukkue on pelannut hyvän kevään. Rehellisesti sanottuna en joukkuetta kuitenkaan pidä Kärppiä parempana. Siinä suhteessa oululaisten jatkoonmeno ei itsestä olisi mikään iso vääryys.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Aattelin huomenna ajella Turkuun kattomaan peliä ja mieleen heräsi kysymys, onko nakkikattilan lähellä hyvin parkkipaikkoja (ja onko ne maksullisia?)? Vai onko fiksumpaa jättää auto jonku matkan päähän?
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskon (ja toivon) että tuo biisivalinta nyt vain sattui huonoon saumaan, eikä sitä oltu sellaiseksi tarkoitettu.

Oliko muuten Kaijomaan äidin kuolemasta jotain juttua ennakkoon valtakunnallisessa mediassa eli olenko missannut jotain? Pohdin vain mistä ihmeestä tiskijukan olisi pitänyt asiasta tietää.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Menee kyllä jo surkuhupaisaksi jos ihan oikeasti syyllistetään tiskijukkaa ja joidenkin taholta Kärppiäkin siitä, ettei jokaisen pelaajan taustaa pengottu etukäteen. Vai mitä ehdottaisit ratkaisuksi, jottei tällainen olisi mahdollista? Ehkä jokainen seura asettaa komitean, joka tutkii kaikkien vieras- ja kotijoukkueiden pelaajien taustat esimerkiksi kolmen kuukauden ajalta? Tai jokainen seura lähettäisi ennen kaikkia pelejä selonteon, jossa kerrottaisiin mitä ikäviä asioita on tapahtunut lähimenneisyydessä. Vai kuinka muuten voidaan tietää jonkin pelaajan läheisen kuolemasta. Tuskin poliisikaan alkaa luovuttamaan tuollaisia tietoja vaikka niitä kyseltäisiin, on siellä poliisilla muutenkin parempaa tekemistä kuin käydä läpi jokaisen joukkueen pelaajien läheisiä.

Totta kai asia oli ikävä, mutta tuntuuhan se aika huvittavalta, että tuosta yritetään repiä isompaa draamaa. Eihän Turussa soiteta kirkonkelloja vastustajan joutuessa jäähylle? Sehän olisi nyt hyvin epäkunnioittavaa kun Ylivieskan kirkko paloi maan tasalle. Joku voisi myös pahoittaa mielensä hunajata-laulusta, jos joku läheinen on saanut ongelmia mehiläisenpistosta. Ja jos joku pelaaja on tullut juuri kaapista ulos on mautonta esittää esimerkiksi HK Sininen-mainos pelin aikana.

Tein vähän itsestänikin naurettavan kun käytin edes aikaa tällaisen kirjoitteluun, mutta toivottavasti naurettavat esimerkkini toivat esille pointin. Näillä tarkoitin vain sanoa, että ihan aina ei kannata pahoittaa mieltänsä väkisin. Äidin kuolema on todella ikävä asia eikä siitä voi olla kuin pahoillaan. Aika mahdotonta tuollaista on kuitenkin tietää, jollei seura itse lähetä asiasta tiedotetta.
Vastaan nyt ihan sen takia, että näemmä olet kuitenkin käyttänyt aikaasi tämän viestin kirjoitukseen. Arvosanaksi 1/5 ja ensi kerralla ainakin esimerkkeihisi toivoisin vähän enemmän yritystä.
Ensiksikin Kaijomaa oli poissa molemmista Sport otteluista, koska silloin tämä ikävä poismeno tapahtui. TPS ilmoitti miehen olevan pois henkilökohtaisiin syihin vedoten. Torstaina mies oli taas samasta syystä pois, kun piti olla äitinsä hautajaisissa. TPS ei näitä yllättävästi uutisoinut näin, mutta ei ne ihan kauheita salaisuuksia ollut. En usko että kovinkaan suurta tutkimustyöryhmää olisi tarvinnut edes perustaa, jotta tietäisi miksi yksi vastustajan runkopakeista ei ottelussa pelannut. Se oli luettavissa ainakin täältä, twitteristä ja taisi ruudun selostajakin mainita asiasta.
Toisekseen, ensi kerralla toivon että luet viestini ja ehkä sen mihin minä olen vastannut. Tämä teidän puolen, jo suuren älykkyytensä usein todistanut naisihminen ihmetteli miksi edes pitäisi pyytää anteeksi. Minun vastaukseni oli tarkoitettu siihen, että ihan helvetin sama tiesikö vaiko eikö niin kyllä tuollaisissa tilanteissa nyt jumalauta pahoitellaan omaa toimintaa ja pyydetään anteeksi. Vituttaa kyllä tämä joidenkin Oululaisten asenne kaikkeen tähän. Tuskin tässä kukaan mitään draamaa hakee sen enempää, mutta kyllä tuo tapaus minun mielestäni ainakin melko mauton on, vahinko tai ei.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Tämä sarja on kyllä mennyt puolin ja toisin niin pikkumaiseksi vittuiluksi, että toivottavasti loppuisi mahdollisimman pian.

Ja meidän DJ:lle potkut, kiitos. Aivan sama tiesikö eli ei, anteeksiantamaton moka joka tapauksessa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensiksikin Kaijomaa oli poissa molemmista Sport otteluista, koska silloin tämä ikävä poismeno tapahtui. TPS ilmoitti miehen olevan pois henkilökohtaisiin syihin vedoten. Torstaina mies oli taas samasta syystä pois, kun piti olla äitinsä hautajaisissa. .

Huomaisin juuri saman googlettamalla ja olin editoimassa viestiäni, kun näin viestisi. Tuo meni multa ohi. Ei tosiaan tarvi olla niin iso salapoliisi tässä tapauksessa. Virhe oli ikävä mutta minkäs teet, tiskijukka pahoitteli ja näillä mennään. Käyttäisin itse sanaa mauton sellaisessa paikassa, jossa valinta on ollut tietoinen. Uskon, että tämänkaltaisia valitettavia väärinkäsityksiä on sattunut myös teilläkin joskus, vaikkei niitä ole julkisuuteen nostettukaan.

En tykkää sävystä, jolla kirjoitat epäkunnioittavasti muita kohtaan, välillä kirosanoilla maalaten. Tämän kirjoittelun pitäisi olla mukavaa joten tämä ketju saa olla tässä osaltani. Meillä pitäisi olla yhdistävänä tekijänä rakkaus samaan lajiin joten mitäpä tätä jatkamaan kun ei ole enää hauskaa. Tuomarit sitä ja tiskijukat tätä, sukelluslakananat tuota. En kuitenkaan ala yleistämään, on Turussa paljon asiallisiakin kirjoittajia.
 

Zinetula

Jäsen
Uskon (ja toivon) että tuo biisivalinta nyt vain sattui huonoon saumaan, eikä sitä oltu sellaiseksi tarkoitettu.
Tuskin tapahtuma oli mukava kenenkään osapuolen kannalta. Tällaisella syyttäminen DJ:tä enää tässä vaiheessa on mielestäni yhtä paha kuin jos DJ olisi soittanut kappaletta tahallaan. (varmuuden vuoksi sinä et väittänyt) DJ oli tosiaan järkyttyneen oloinen paikallisradion haastattelussa ja pyyteli anteeksi virhettään. Sanoi normaalisti vielä ennen ottelua hyväksyttäneensä biisilistan Liigan virallisella toimitsijalla. Eli jos tässä vastuuta halutaan sysätä tai siirtää, niin ei ole näissä tahoissa juolahtanut asia mieleen. Inhimillinen virhe ja mielestäni ei ole korrektia syyllistää sen enempää miestä kun se on aiheuttanut jo tarpeeksi parranpärinää. Maito on läikähtänyt eikä sitä saa enää takaisin pääläriin. Toki kaikesta voi tehä numeroa ja mainita tämä sama vielä vuodenkin päästä. Minusta tuo @Lahis -nimimerkin linja on asiallinen ja hyvä näissä asioissa. Olisi voinut sattua missä tahansa.
 

Odessa_park

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, OTP
Tuskin tapahtuma oli mukava kenenkään osapuolen kannalta. Tällaisella syyttäminen DJ:tä on mielestäni yhtä paha kuin jos DJ olisi soittanut kappaletta tahallaan. (varmuuden vuoksi sinä et väittänyt) DJ oli tosiaan järkyttyneen oloinen paikallisradion haastattelussa ja pyyteli anteeksi virhettään. Sanoi normaalisti vielä ennen ottelua hyväksyttäneensä biisilistan Liigan virallisella toimitsijalla. Eli jos tässä vastuuta halutaan sysätä tai siirtää, niin ei ole näissä tahoissa juolahtanut asia mieleen. Inhimillinen virhe ja mielestäni ei ole korrektia syyllistää sen enempää miestä kun se on aiheuttanut jo tarpeeksi parranpärinää. Maito on läikähtänyt eikä sitä saa enää takaisin pääläriin. Toki kaikesta voi tehä numeroa ja mainita tämä sama vielä vuodenkin päästä. Minusta tuo @Lahis -nimimerkin linja on asiallinen ja hyvä näissä asioissa. Olisi voinut sattua missä tahansa.
En tarkalleen tiedä, mitä kaikkea DJ tekee SM-liiga-otteluissa, mutta uskaltaisin veikata, että niin kiire ei valmistautumisessa peliin ole, etteivät tämmöiset mokat olisi vältettävissä.

Sarjassa, missä vastustaja on ottanut alusta taktiikaksi tehdä jokaisesta kärpäsestä härkäsen, niin ammuttaan sitten vielä omaan maaliin näinkin tyylittömästi...

Ja en todellakaan väitä, että Kärppien DJ tuota tahallaan teki, kuka vitun normaali empatiakyvyllä varustettu ihminen tekisi? Mutta kyllähän ne tuhansia klikkauksia keränneet lööpit ovat jo vahinkonsa koko seuralle tehneet. Vähemmästäkin on annettu kenkää.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aattelin huomenna ajella Turkuun kattomaan peliä ja mieleen heräsi kysymys, onko nakkikattilan lähellä hyvin parkkipaikkoja (ja onko ne maksullisia?)? Vai onko fiksumpaa jättää auto jonku matkan päähän?

Tuolta lisätietoa paikoituksesta: Liikenneyhteydet ja paikoitusalue - HK Areena

En niistä mahdollisista ilmaisparkkipaikoista tiedä. Jos niitä jossain on niin varmaan paikalliset vievät ne aika nopeasti.

Jos autolla tulee niin kannattaa saapumisaika tähdätä vähintään 30 minuuttia ennen pelin alkamista, ettei vaan missaa pelin alkua. Itse tulisin varmasti sitäkin aikaisemmin. Jos yleisöä on yli 7000 ja saapuu vasta 10-15 minuuttia ennen peliä niin saattaa joutua jonottamaan parkkipaikkaa.

edit: Lippu kannattaa myös ostaa varmuuden vuoksi etukäteen. Aika täyttä on tulossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös