Olen tähän asti pysynyt taka-alalla koskien tämän vielä käynnissä olevan pleijarisarjan osalta, mutta laitanpa nyt minäkin omia ajatuksiani ilmoille.
Mielestäni TPS leirissä tuomareista vinkuminen on mennyt överiksi. Onhan siellä toki ollut joitain tilanteita, joista Kärpille olisi voinut jäähyjä viheltää, mutta myös TPS:n on päässyt jokusen kerran pälkähästä. Itse kun toimin erotuomarina salibandyn puolella, niin meikäläiselle kyllä käy vähintäänkin tyydyttävästi järkeen nuo vihellykset ja viheltämättä jättämiset. Esimerkiksi Parén eilinen poikkari oli mielestäni sellainen ei mikään kummoinen, mutta ei sitä oikein voinut jättää viheltämättäkään. Tikkasen koukussa ja Parén taklauksessa Ahoon ei ollut mitään jossiteltavaa, vaikka Aho tilanteessa hieman kyyryssä olikin. Tosin tuo kyyryssä oleminen taas johtui hyvin pitkälti siitä, että hän kamppaili samaan aikaan Kallion kanssa.
Game 2 oli mielestäni pääosin hyvää pleijarinujakointia, kunnes sitten lopussa kilahti. Jotkut ovat vonkuneet Rajaniemen lyöneen Moisiota kilvellä, mutta ovatko kukaan ajatellut, että mitä itse tekisit kyseisessä tilanteessa? Vastustajan neloskentän laituri alkaa hakkaamaan oman joukkueen kapteenia poikkarilla ja heti perään alkavat nyrkit heilua. Mielestäni Rajaniemeltä oli ihan normaali reaktio mennä puolustamaan joukkuekaveriaan. Valitettavasti Rajaniemeltä vain jäi huomioimatta lähistöllä vaaninut monsterimonni, joka sitten päätyi heittelemään Kärppien veskaria pitkin seiniä. Kumma, ettei Rajaniemi näyttänyt laittavan yhtään vastaan. Kapteeni Kukkonen kyllä hoiti tilanteen lopun loistavasti ja sai Moision näyttämään aivan täydeltä pelleltä. Aittokallio olisi voinut olla heittämättä sitä kyynärsuojaa katsomoon, mutta mielestäni se nyt oli merkityksetön juttu.
Sitten näistä Marjamäen "seurustelukerhoista". Olen tätä(kin) asiaa kelaillut tuomarin näkövinkkelistä, kun kerran sellainen olen. Pikkuisen turhan kuumana Marjamäki kävi siitä Friimanin taklauksesta, mutta muuten en ole nähnyt jutusteluissa mitään kummallista. Ja itse tuomarina voin hyvin mennä keskustelemaan henkilön kanssa, joka pitää kielenkäyttönsä asiallisena, kuin sellaisen joka huutaa pää punaisena vittusaatanaa. Ymmärrän myös hyvin tuon Atun suihkukomennuksen ja yhden ottelun huilin, jos kerran on tuomaristo jo käynyt aiemmin varoittamassa, että nyt loppuu se nyrkkeily. Ei loppunut, joten muuta vaihtoehtoa ei enää jäänyt kuin laittaa valmentaja suihkuun.
Sitten nämä sukeltajalakana ja Äidin pikkupoika -tapaukset. Hirveästi ei itselläni näihin sanottavaa ole, mutta uskon niiden olleen täysiä vahinkoja. Tuskin esimerkiksi nyt n. 20 vuotias oululainen saattoi ennen tuota kyseistä iltaa edes tietää henkilöstä nimeltä Simo Rouvali. Olihan kyseinen kannattaja peräti noin kolmen vuoden ikäinen tuon ikävän tapaturman sattuessa. Ja DJ tuskin tiesi mitään Kaijomaan äidin kuolemasta. Tosin voisin tähän perään esittää kysymyksen, että olisiko pieni taustatukimus ennen peliä kuitenkin paikallaan ihan vain varmuuden vuoksi? Ei olisi tiskijukaltakaan tai Kärppien faneilta vaatinut kovin kummoista työmäärää ottaa asioista selvää. Itse en kuitenkaan näistä tapauksista mieltäni pahoittanut, joten omalta osaltani tämä aihe on loppuun käsitelty.
Jos jokin asia tämän sarjan tiimoilta pistää ketuttamaan, niin se on joidenkin Kärppäfanien käytös. Sen sijaan, että oltaisiin vain iloisia ja juhlittaisiin omien voittoa, niin tullaankin vonkumaan, että Pikkarainen tätä, Moisio sitä, TPS pelaa sikaa, fanit itkee, vinkuu, vonkuu ja ulisee. Vaikka TPS on syyllistynyt joihinkin epäurheilijamaisuuksiin, niin ei sitä silti tarvitse tulla ns. lyömään lyötyä. Unohtakaa ne vastustajan hölmöilyt ja avautumiset ja keskittykää vain olemaan iloisia omienne puolesta. Omat voitti, vattuako sillä enää on mitään merkitystä mitä pelissä tapahtui, kun peli on jo loppunut. Kärpät johtaa ottelusarjaa ansaitusti ja huomenna sitten selviää, tarvitaanko vielä seitsemäs peli vai alkaako Turussa kesäloma.
PS. Nummelin olisi voinut jättää huitomatta Humalojaa käsille ja Aho on aivan maaginen pelaaja.