Kun nyt McTorso ilmeisesti tykkää venkoilla niin nostetaan nyt vielä tämäkin.
Olen hyvin selkeästi kertonut näkemykseni. En tiedä, mistä tämä venkoilu-aspekti tähän tulee. Ehkä siitä, että olen liiaksi toistanut selkeää mielipidettäni. Tästä nostankin käteni pystyyn virheen merkiksi, sillä yksi tai kaksi kertaa olisi pitänyt riittää. Aluksi luulin, että kyse on ymmärtämöttömyydestä tai ihan puhtaasta väärinkäsityksestä. Olen kuitenkin ikäväkseni huomannut, että kyse oli haluttomuudesta ymmärtää. Tällöin asian toistaminen ja selventäminen on turhaa. Tähän minä tyhmästi karahdin. Tällä tarkoitan siis case-Aittokalliota.
Aittokalliosta ja Marjamäestä on kirjoitettu tässä ketjussa paljon, jopa enemmän kuin TPS-pelaajien hölmöilyistä. En voi välttyä ajatukselta, että joillakin TPS-kanntajilla on ollut tarve purkaa omaa pettymystään syyllistämällä kyseisiä Kärppiä. Toisen syyllistäminen omien virheiden unohtamiseksi tai peittelemiseksi on turhan yleistä toimintaa monellakin eri yhteiskunnan osa-alueella. Tunnen kuitenkin empatiaa TPS-kannattajia kohtaan, sillä lauantai oli varmasti järkyttävä pettymys.
Nimenomaan et pelkästään veikannut 4-0 lopputulosta, vaan pidit kaikkia muita lopputuloksia (eli TPS:n yhdenkin pelin voittoa) ihmettelyn arvoisina tapahtumina. Yleisesti vedonlyöntimarkkinoilla ja asiantuntijapiireissä tämän sinun sittemmin tapahtuneen ihmettelysi katsottiin olevan edessä noin 80% todennäköisyydellä. Lajista jotain ymmärtävät ihmiset harvoin ihmettelevät noinkin todennäköisiä tapahtumia.
Juuri näin. Kärppien kannatajana pidin Kärppiä suosikkina jokaiseen otteluun puolivälieräsarjassa Tepsiä vastaan. No, nyt näemme, kuinka TPS yllätti Kärpät Raksillassa housut kintuissa, eikä veikkaukseni onnistunut. Olen siitä kieltämättä hieman ihmeissäni. Urheilua maajoukkuetasolla harrastateena tiedän hyvin urheilun perimmäisen tarkoituksen ja tunnistan myös jääkiekon arvaamattomuuden. Onneksi yllätyksiä tapahtuu, muuten tämä olisi kovin mautonta. Syy, miksi vedonlyöntiasiantuntijat otin tähän keskusteluun mukaan oli se, ettei heidänkään mielestä olisi ollut suuren suuri yllätys, jos Kärpät olisi sarjan suoraan vienyt. (Siis tuo mainitsemasi 20 prosentin mahdollisuus.) Veikkasin muuten myös JYPin ja HIFK:n vievän sarjansa puhtaasti. En väitä olevani mikään erityisasiantuntija, vaan ihan tavallinen pitkänlinjan maallikkokannattaja, jolla on vahva usko omaan joukkueeseensa. Pidän kuitenkin tuollaista "jotain lajista ymmärtävät ihmiset" -kommentointia pikkaisen mauttomana.