En ala vielä tyytymään neljänteen hopeaan kun se on ihan sama kuinka ne yksittäisen pelin maalit menevät kun vain voittojen määrä ratkaisee. 3 kertaa saa ottaa tauluun vaikka 10-0 kunhan lopuissa tehdään se 1 maali enemmän kuin vastustaja.
Ei kannata vielä tyytyäkään, mutta mua on aina vähän ärsyttänyt tämä "Ihan sama tuleeko turpaan 6-0 vai 1-0"-mantra. Eihän se nyt kyllä ihan sama ole. Jos tuo tiistain peli olisi ollut hemmetin tasainen ja päättynyt vaikka IFK:n 1-0-jatkoaikavoittoon, niin mitäs luulet? Olisiko Tapparalla "hieman" parempi usko omaan tekemiseensä tällä hetkellä. No, sen sijaan siitä tuli 6-0-tappio ja täydellinen ylikävely. Jokaisen manselaisen kehonkieli viestitti, että vittu ku täältä pääsis himaan.
Toinen asia mikä ottaa päähän on tämä "moraalinen finaali on jo pelattu ja Tapparan on vaikea syttyä enää"-lässytys. Siis ihan oikeasti? Kolme kertaa putkeen tullut finaaleissa turpaan ja nyt olisi sitten tänä keväänä maha täynnä jo pelkästä finaalipaikasta? Jos kannattajien lisäksi myös pelaajat ajattelevat noin, niin kannattaisi ehkä harkita koko kilpaurheilun lopettamista.
No, se siitä. Itse uskon IFK:hon kuin vuoreen. Luotto mestaruuteen on kiven kova, mutta nyt vain enää jännittää, tuleeko se jo lauantaina. Olisi kiva jos Nordiksella ratkeaisi ja vielä lauantai-iltana. Tiistai ja vieraspeli-kombo ei kuulosta hyvältä.
Jotta ei mene pelkäksi keulimiseksi, niin perustellaan nyt hieman. Olen elämäni aikana aika monta sataa peliä nähnyt ja jotenkin vain näytti jo tiistaina siltä, että Tappara on oikeasti täysin ällikällä lyöty, miten IFK pelaa. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta Jussi Tapola ei ole mielestäni tullut tunnetuksi valmentajana, joka vetäisi jonkun pelitavallisen kanin hatusta etenkään kesken finaalisarjan? Hämmästytti todella paljon Nordiksen pelissä se, miten Tappara puski vain itsepäisesti HIFK:n muuriin, eikä tähän yritettykään keksiä mitään muuta tilalle, vaikka kuurosokea solueläinkin näki, ettei Tapparan pelitapa tuota minkäänlaista tulosta. Siinä on asia, mistä minä ainakin Tapparan fanina olisin äärimmäisen huolissani.
Toisekseen HIFK oli jo edellisessä pelissä hyvin mukana Hakametsässä vaikka sen pelin hävisikin. Henkisellä puolella tuo on sikäli merkittävää, että HIFK:lla on vahva usko siihen, että sielläkin voidaan voittaa. Pari napsua edellisen pelin esitykseen lisää ja voitto irtoaa. Taas tullaan siihen, että kyllä niillä tappionumeroillakin on merkitystä.
Viisas ja rauhallinen vieraspeli huomenna ja voitto taskuun. Ja sitten vain Kanisteri kohti Nordiksen kattoa lauantaina.
PS. Unohtui mainita, että vaikka minä uskonkin lähes 100% IFK:n voittavan mestaruuden, en halua missään nimessä vähätellä Tapparaa. Olen vain ollut yllättynyt siitä, miten heikko se on tähän asti ollut. Odotin itse ennen finaalisarjaa, että Tappara veisi selvästi peliä ja IFK pyrkisi parhaansa mukaan sitä hajottamaan, mutta nythän osat on kääntyneet vähän toisin päin. Toivottavasti nähdään huomenna hyvä finaalimatsi, missä molemmat antaa kaikkensa. Kyllä se toinen 6-0:kin tietysti kelpaisi, mutta loppujen lopuksi hienompi niitä tiukkoja vääntöjä on kuitenkin katsella.