Pari huomiota, kun tätä on nyt tullut seurattua.
Aikamoista painimista tuo on puolin ja toisin. HIFKiä vastaan vanha kunnon kahvara ei ehtinyt kahvaamaan, nyt ehtii :) Lukko on ilmeisesti niin paljon hitaampi. Kuvaavaa, että kummatkin lauantain vähät jäähyt tuli koukkaamisesta. Paljon jäi viheltämättä, ja se koskee myös Lukkoa, ei lauantaina vihelletty kuin ruumiit.
Tyypillisesti passiivisempi joukkue hyötyy enemmän, kun saa estää. Nyt ei ollut kysymystäkään siitä, kumpi oli loppua kohti passiivisempi (väsyneempi?). Silti aika iholla Lukon isot kundit on vääntämässä koko ajan. Riska kuittasi haastattelussa asian ytimeen ”etteivät ne edes yritä”. Vikan erän Tappara tosiaan vain lähinnä odotti keskialueen ansassaan. Silti Lukko tuli siitä läpi päädyn kautta koko ajan. Vähän jäin ihmettelemään peluutusta ja valintoja.
Katselin huvikseni tuota JYP-Kärpät matsia pätkinä ja on kyllä aika kova ero intensiteetissä sekä tuomaritoiminnassa. Maaleja ja jäähyjä tulee koko ajan enemmän, kun tulee virheitä. Olen kyllä itse sinänsä pitänyt tunteesta, että tässä on nyt tosi kyseessä ja kumpikin joukkue jättää kaiken kentälle. Eli ei passiivinenkaan peli automaattisesti ole huonoa, tuossa on erittäin korkealla tasolla joukkueen organisointuminen ja kontrolli.
Näyttää siltä että, jos jatketaan painimista, niin Tappara häviää. Nyt tietysti Virtasen kenttä piti Dixonin, huomenna etu on taas Tapparalla. Pienestä se toki oli kiinni, tolppa sisään tolppa ulos. Olen muuten yllättänyt, että Tappara väsyi jo lauantaina ensin. Viimeinen jatkoerä oli aika hämmästyttävän hapokasta esitystä. Aika kovalla intensiteetillä Lukko painoi loppuun asti, ja Tappara oli kyllä poikkeuksellisen passiivinen.
Maalivahdit ovat muuten pelanneet kummassakin päässä toistaiseksi todella hyvin. Ei tuonne ole helppoa tehdä maalia kumpaankaan päähän, kun joukkueet pelaavat noin tiivisti ja maalivahdit hoitavat loput.
Joo, kyllähän tätä tulee katsottua maanantainakin. Lukon pitää yksi voitto kairata myös Tampereelta, jos haluaa jatkoon. Siellä on jännä peli Tampereella maanantaina, yleensä kotiyleisön edessä pitää yrittää esittää jotain tai se hermostuu. Mielenkiintoista nähdä riittääkö paikalle olevalle yleisölle sama passiivinen ote, koska samaa oli ilmassa jo perjantaina. Jos Lukko tekee avausmaalin tai pari, niin sitten on totuuden paikka siinäkin.