Hattua pitää nostaa Lukolle. Armoton taistelu vaikka Vahalahti oli pois. Viimeisessäkin pelissä antoivat kaikkensa. Olin havaitsevani, että Lukko kavensi ajaessaan takaa ja mm. Nurmi puhalsi kuin kala maalla ja silti yritti sätkiä perässä. Arvostan. Pelissä oli hyvä tunnelma ja onneksi uskalsin mennä katsomaan.
Tässä kiteytyy aika hyvin tämä sarja ja ajatukset. Tappara oli vain lopulta ennen kaikkea kestävämpi ja laajempi rinkinen. Lukon joukkueelta oli miehet ja bensa lopussa, vaikka tahto voittaa oli hirvittävä. Harvoin näkee vastaavaa tunnetilaa, jossa Lukko oli eilenkin kolmannen alussa. Parempi voitti, se on erittäin helppoa jääkiekossa. Parempi tekee enemmän maaleja, kaikki muu on lopulta toissijaista :)
Olen hämmästynyt, kuten lupasin olla, jos Tappara nousee. Hieno esitys joukkueelta, 3-1 sarja näytti taputellulta. Raumalla varmasti muistellaan lauantain pelin avausmaalin kimmoketta lämmöllä vielä pitkään. Pienestä se on kiinni ja aina parempi kuitenkin voittaa :)
Lukolta oli tosiaan selvästi myös bensa todella vähissä. Kaksi viimeistä peliä Lukko puski, ja Tappara puolusti erittäin hienosti. Nimenomaan joukkuepuolustus vei Tapparan lopulta voittoon, esimerkiksi veskat vaihtamalla tulos olisi ollut todennäköisesti sama. Tuosta jengistä ei vain saanut enempää irti, mä veikkaan ettei moni couchi olisi päässyt edes tuohon asti tolla porukalla. Arvostus Dufvan joukkueen virittäjätaitoja kohti nousi taas.
Toisaalta tappio on tulosurheilussa tappio, eipä riittänyt vieläkään. Saapa nähdä onko niin paljon ehjiä miehiä, että saa edes pronssipeliin täyden joukkueen :)