Otteluvalvoja ei lehdistötilaisuudessa kommentoinut Kinnusen taklausta eikä kukaan siitä kysynytkään. Minusta taklaus osuu ensin vartaloon ja sitten tulee tärskyä leukaan. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan pelikieltoa aiheuta, vastaavia nyt vaan tapahtuu. Kinnunen selviytyi pakkina taas oikein mallikkaasti, joten kyllä minä lähtökohtaisesti toivon että Kinnunen saadaan kokoonpanoon lauantainakin. Seppälä ei tainnut pelata vaihtoakaan.
Sarja on nyt tasan ja tapahtuu jatkossa mitä tahansa niin ylpeä voi olla KalPan noususta. Kyllä oli niin lohdutonta katsella kahta ensimmäistä peliä: joukkue yritti, mutta keinoja omaan hyökkäyspeliin saati maalintekoon ei tuntunut löytyän. Nyt on sitten tehty kahdessa viimeisessä pelissä molemmissa neljä maalia. Lukko on edelleen vahvoilla ja erityisesti siitä syystä, että pääsevät Raumalla yrittämään kolmatta voittoa. KalPalla on kova työ hakea sieltä voitto, mutta kotipelin hoitaminen ei riitä. Jos tästä jatkoon halutaan mennä niin parasta olisi voittaa huomenna.
Kaikesta huolimatta ei tässä tosissaan uskalla mistään jatkopaikasta haaveilla. Maali kerrallaan ja peli kerrallaan, sillä tavalla se on nyt kannattajankin ajateltava. Tätä sarjaa voi kuitenkin muistella hyvillä mielin: ensin uskomaton nousu Raumalla, jossa tapettiin vielä viisi minuuttia alivoimaa ennen kuin Ruohomaa iski jatkoerässä maalin ja lopultakin kotivoitto Ruohomaan ketjun johdolla.
Vähän huutelin ennen peliä tehoja mm. Birneriltä ja samaan listaan olin jo kirjoittamassa Kerästäkin. Molemmat napauttivat maalit ja se on todella tärkeä juttu seuraavia pelejä ajatellen. Toivottavasti Birner ei sairaalareissusta huolimatta ole sivussa huomenna... Voutilaisella on kyllä sementtiä jaloissa, ei vaan kulje tällä hetkellä. Pelaa kuitenkin alivoimaa eikä missään nimessä löysäile, vaikka hyökkäyspäässä ei oikein mitään aikaan saakaan.
Lukon ylivoima oli kyllä pehmeää, ymmärrettävästä syystä. Luonnollisesti täällä toivotaan ettei siihen mitään lääkkeitä keksitä lauantaiksikaan, mutta hieman epäilen. On sillä RD:llä kuitenkin niin kova historia Virran alistamisesta.
Nurmi tuntuu ottavan osumaa joka pelissä, hyvä jos on vielä ehjänä.
EDIT: Harjamalta hyvä ensimmäinen peli, olin positiivisesti yllättynyt. En edes tiedä miksi.