Eipäs! Suoranta on se joka lyö tai yrittää lyödä takaisin, joten Suoranta aloittaa tappelun.Flinck aloittaa tappelun vaikka Suoranta käykin tönimässä ensin.
Eipäs! Suoranta on se joka lyö tai yrittää lyödä takaisin, joten Suoranta aloittaa tappelun.Flinck aloittaa tappelun vaikka Suoranta käykin tönimässä ensin.
Tiedän että nyt siellä pidetään käpykaarteissa ja toyotan takapenkeillä paniikkikokuksia ja mietitään että miten se ryssänperkele voittikin meidät.
Eipäs! Suoranta on se joka lyö tai yrittää lyödä takaisin, joten Suoranta aloittaa tappelun.
Niin onkin, en sitä väittänytkään, ettei olisi ollut ensimmäinen joka heilutti lentopallomailaa. Mutta tappelun aloittaja on se joka lyö ensimmäisenä takaisin. Muuten kyseessä ei ole tappelu vaan yksipuolinen teurastus.Katsopa uudestaan, Flinck on ensimmäinen joka huitoo nyrkillä.
Jätän tämän hassuttelun tähän kun ilmeisesti olet oikeasti sitä mieltä, että ottelun lopussa poikkari suoraan alaselkään ei vaikuttanut lainkaan tilanteen eskaloitumiseen ja ollut koko kahakan aloittava tekijä.
Hulvaton mielipide on tämä kyllä, ihan hulvaton. Tappelun aloittaja ei siis olekaan se, joka lyö ensin. Voihan sen noinkin joku päässään kääntää. Erikoista Tuen Vety, erikoista.Niin onkin, en sitä väittänytkään, ettei olisi ollut ensimmäinen joka heilutti lentopallomailaa. Mutta tappelun aloittaja on se joka lyö ensimmäisenä takaisin. Muuten kyseessä ei ole tappelu vaan yksipuolinen teurastus.
Mukava nähdä objektiivinenkin mielipide tähän asiaan, olen täysin samaa mieltä. Sinänsä harmi että Kärppien joukkue on ihan valmentajansa näköinen, ja ikävä kyllä on harmittavan moni fanikin. En kuitenkaan lähde yleistämään, koska on tähänkin ketjuun tullut muutamalta oululaiselta järkevää tekstiä. Pitäkää lippu korkealla.Kaikki lähti Suorannan poikkarista arkaan kohtaan juuri housun yläpuolelle. Arska osoittaa sitten suorastaan huikeata rohkeutta ryntäämällä vauhdilla ja hyppäämällä pahaa aavistomattoman pelaajan kimppuun ja ottamalla niskalenkin..huikee suoritus tosiaan.
Hulvaton mielipide on tämä kyllä, ihan hulvaton. Tappelun aloittaja ei siis olekaan se, joka lyö ensin. Voihan sen noinkin joku päässään kääntää. Erikoista Tuen Vety, erikoista.
Nimenomaan näin. Kuitenkin puhuttaessa tappelun aloittajasta, tappelun aloittaja on mielestäni yksiselitteisesti se, joka lyö ensin.No sinänsä Tuella on logiikkansa tuossa. Tappeluhan on ymmärtääkseni kahden tai useamman ihmisen välinen taisto. Harvemmin kukaan yksin tappelee.
Eilisestä huolimatta veikkaan sarjan menevän Kärpille 4-1 tai 4-2. Nautitaan jääkiekosta vastustajaa kunnioittaen!
Niin, Provosointi on provosointia ja sitten on ne jotka provosoituvat ja aloittavat tappelun. Eihän sillä ole väliä provosoiko poikittaisella mailalla vai nyrkilläHulvaton mielipide on tämä kyllä, ihan hulvaton. Tappelun aloittaja ei siis olekaan se, joka lyö ensin. Voihan sen noinkin joku päässään kääntää. Erikoista Tuen Vety, erikoista.
Suurta rosvoa Vallinista en saa tässä yhteydessä.
Olen pahoillani, mutten voi ollenkaan jakaa mielipidettäsi. Väitteesi on mielestäni moraalisesti täysin kestämätön.Niin, Provosointi on provosointia ja sitten on ne jotka provosoituvat ja aloittavat tappelun. Eihän sillä ole väliä provosoiko poikittaisella mailalla vai nyrkillä
Tavallaan oikeassa. Eihän se ole tappelu jos toinen vaan ottaa turpaansa. Toisaalta tappelua ei myöskään syntyisi, jos toinen ei huitase ensin. Filosofiaa parhaimillaan. Jääkiekossa tosin aloittaja lie se, joka aiheuttaa tappelun. Liigassa tosin tälläistä ei ole, koska on kivempaa antaa täsäjäähyt. En edes muista milloin viimeksi aloittajalle olisi ylimääräinen kakkonen annettu. Tässä tapauksessa taisi olla aika yksimielinen päätös hanskata.Hulvaton mielipide on tämä kyllä, ihan hulvaton. Tappelun aloittaja ei siis olekaan se, joka lyö ensin. Voihan sen noinkin joku päässään kääntää. Erikoista Tuen Vety, erikoista.
Ei tarvitse varmaan anteeksi pyytää, jos väität Kärppien potentiaalin olevan suurempi. Kyllä tuota potentiaalia on myös pitkälti ulosmitattu. Ei Kärpät eilenkään monella osa-alueella huonompi todellakaan ollut.En vielä huolissani ole, mutta tiistaina täytyy näyttää kumpi on kuskin paikalla. Nyt pitää oikein anteeksipyytävästi myöntää Kärppien potenttiaalin (oliko ruma sana?) olevan selvästi kovempi kuin vastustajalla. Tällä hetkellä potenttiaalia ei ole ulosmitattu, mutta kohta pitäisi alkaa jotain tapahtumaan (jos jotain ylipäätänsä on tapahtuakseen).
Kärpät näyttää olevan täysin tuon Kemppaisen johtaman ketjun varassa tässä sarjassa. Oulussa on lähes mahdoton pidellä tuota ketjua, mutta kotona se jollain tapaa saadaan pidettyä kurissa.
Tuskinpa, koska suomen kielessä ei tunneta tuollaista sanaa.Nyt pitää oikein anteeksipyytävästi myöntää Kärppien potenttiaalin (oliko ruma sana?)
Minustakin aloittaja on se, joka aloittaa provosoinnin, mutta tässä tapauksessa se provokaattori oli minusta Suoranta. Poikittainen maila sattuu keskimäärin helvetin paljon enemmän kuin lyönti hanska kädessä.Olen pahoillani, mutten voi ollenkaan jakaa mielipidettäsi. Väitteesi on mielestäni moraalisesti täysin kestämätön.
Ei pidäkään olla tuosta samaa mieltä. Kunhan yritin sarkastisesti hassutella teidän leiristä tulleeseen näkemykseen jonka mukaan Flinck oli kähinän aloittaja. Olen siis kanssasi samaa mieltä, että aloittaja on se joka lyö ensimmäisenä. Eli tässä tapauksessa Suoranta, joka lyö Flinckiä poikittaisella mailalla alaselkään.Olen pahoillani, mutten voi ollenkaan jakaa mielipidettäsi. Väitteesi on mielestäni moraalisesti täysin kestämätön.
Samaa tässä keskustelua sivusta seuranneena olen ihmetellyt. Onko tämä sääntö jossain vaiheessa otettu myös liigassa käyttöön? Ainakaan ennen näistä ei ole liigassa tullut automaattisesti pelikieltoa vaan nämäkin prk:t menevät tavallisen kurinpitokäsittelyn kautta. Tällä kaudella ainakin Nummelin ja Kivistö ovat saaneet pelirangaistuksen ajassa 60:00 ja kumpikaan ei saanut "automaattista" pelikieltoa. Molemmat lopulta saivat yhden ottelun pelikiellon, mutta normaalin kurinpitokäsittelyn jälkeen. Jos tämä turhanpäiväinen sääntö olisi myös liigassa käytössä, niin mielestäni sekä Petun että Tommin olisi pitänyt olla sivussa kaksi peliä.Tiedän, että SJL:n kilpailusäännöistä tuo sääntökohta löytyy, mutta onko jossain kerrottu, että Liigassa olisi alettu tuota noudattaa? Mutuna sanoisin, että Liigassa tuo ei ole käytössä. Esim. pari kautta sitten playoff-sarjassa Tappara-HIFK jonkun pelin lopuksi jaettiin pelirangaistuksia, mutta kaikki olivat mukana seuraavassa pelissä.
Voi hyvinkin olla näin. Minua ei tuollaiset loppunuhjailut edes kiinnosta. En ole tuota nujakkaa uusintana edes katsonut. Se ja sama. Maalit ovat merkityksellisiä minulle. Minä vain puutuin noin yleisellä tasolla väittämään, jottei aloittaja ole se, joka lyö ensin. Hullu väite. Siitä olemma samaa mieltä ja se on hyvä se.Minustakin aloittaja on se, joka aloittaa provosoinnin, mutta tässä tapauksessa se provokaattori oli minusta Suoranta. Poikittainen maila sattuu keskimäärin helvetin paljon enemmän kuin lyönti hanska kädessä.
Joo tuota, ehdin jo ajatella että tänä vuonna tämä ketju saattaisi pysyä sellaisena pohjimmiltaan hyväntahtoisen piruilun ja asiakirjoittelun hybridinä. Nyt taisi sitten eskaloitua ihka oikean vittuilun puolelle ja tällä kertaa pääasiassa meidän leiristä. Saattaa hyvinkin olla patoutumia niin kuin joku sanoi, mutta veikkaan että viime kevään ketjusta; ei tässä ketjussa minusta ilman hanskoja oltu vielä menty viime yötä ennen. Olihan siellä nyt pari provokatiivista viestiä vastustajankin leiristä jo ihan alussa, mutta nimimerkitkin tyyleineen olivat ennestään tuttuja ja vetävät aina samaa linjaa.
Minua ei hirveästi nappaa provosoitua samasta aiheesta kahteen kertaan, siitä jää suuhun paska maku. Tästä eteenpäin pitääkin sitten lueskella vähän toisella silmällä, että kärsiikö lukea eteenpäin ilman että itsellä leipoo kiinni.
Minä sanoin tuon. Ei siinä ollut mitään provoilua, pelkkä totuus tuo oli.Kun Kärppien kannattajien suunnalta tuli perjantain ottelun jälkeen kommentteja tyyliin "ei ollut hallissa tunnelmaa kun SaiPa ei vaan sytytä oululaisia"
Kärjistetysti hyväksyt siis sen, jos SaiPalainen hyökkää seuraavassa matsissa raukkamaisesti takaapäin Joonas Donskoin kimppuun, tämän hieroessa maalinedustalla SaiPa-pelaajan naamaa ja alkaa takomaan tätä nyrkein.
Miksi Vallinin piti puolustaa ketään? Suoranta itse aloittaa kähinän poikittaisella mailallaan. Onko siis niin, että Suoranta on kykenemätön suojelemaan tai puolustamaan itseään?
E: Itseasiassa Vallin vain tekee hallaa tilanteessa Suorannalle, silä alunperin Suorannan tanssipartneriksi oli muotoutumassa Flinck, mutta Vallinin varastettua hänet Suorannalle jäi Vainonen ja lopputuloksen siitä tiedämme kaikki.
Tuskinpa, koska suomen kielessä ei tunneta tuollaista sanaa.