Aika monta nimimerkkiä meni ignoreen. Kun tulen jääkiekkopalstalle lukemaan tai kirjoittamaan lätkästä, en halua lukea kaupunkiin tai sen ihmisiin, en liioin pelaajien ulkonäköön tai olemukseen liittyviä haukkuja. Kirjoittajat voisivat katsoa peiliin ja itsekriittisesti hieman arvioida omaa tasoaan. Poikkeatteko loppujen lopuksi paljoakaan niistä, joita arvostelette. Ja ehkä urpointa kaikesta: yleistys. Minulla on monia tuttuja ja kavereita Lappeenrannasta, mukavia ihmisiä, joten yritän itsekin olla. Kärpät ja Oulu ovat minulle tärkeitä asioita, suosikkijoukkue lapsuudesta, äidinmaidosta saatu ja Oulu on koti. Myös Lappeenranta vaikuttaa mukavalta paikalta ja SaiPa hienolta seuralta. Onneksi minun ei ole paikko lukea teidän vähä-älyisten (anteeksi ylimielisyys) viestejä enempää. Ja tämä siis koskee kaikkien joukkueiden kannattajia ja kirjoittajia.
Sitten asiaan. Otteluketjussa kirjoiteltiin laukaisukartasta, jossa Kärpillä oli sektorista huomattavasti enemmän kuteja. Kartta mielestäni hieman vääristää tilannetta, sillä aika usein Kärppien paikat olivat ahdistettuina pienestä tilasta tulleita suupaisuja, kun taas ensimmäisessä erässä SaiPan paikat olivat ns. tuhannen taalan. Edelleenkin peli ratkesi mielestäni siihen, että Kärppien paketti hajosi kaksi kertaa aivan totaalisesti ja SaiPa pääsi 2-0 johtoon. Viivakudeissa maalivahtikin saa katsoa peiliin, mutta myös laitureiden pitäisi jollain ilveellä saada parempi paine viivamiehiin. Kärppien kiekollinen peli omalla alueella toimi yllättävänkin hyvin, mutta hyökkäysalueella oli ahdasta. Lappeenrannan pienemmässä kaukalossa pitää vaan pelata nopeammin ja suoraviivaisemmin maalille.