rattussovjeticus
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Aika monta nimimerkkiä meni ignoreen. Kun tulen jääkiekkopalstalle lukemaan tai kirjoittamaan lätkästä, en halua lukea kaupunkiin tai sen ihmisiin, en liioin pelaajien ulkonäköön tai olemukseen liittyviä haukkuja. Kirjoittajat voisivat katsoa peiliin ja itsekriittisesti hieman arvioida omaa tasoaan. Poikkeatteko loppujen lopuksi paljoakaan niistä, joita arvostelette. Ja ehkä urpointa kaikesta: yleistys. Minulla on monia tuttuja ja kavereita Lappeenrannasta, mukavia ihmisiä, joten yritän itsekin olla. Kärpät ja Oulu ovat minulle tärkeitä asioita, suosikkijoukkue lapsuudesta, äidinmaidosta saatu ja Oulu on koti. Myös Lappeenranta vaikuttaa mukavalta paikalta ja SaiPa hienolta seuralta.
Jep, pavunvarsi kirjoittaa asiaa. Jostain syystä nämä ottelusarjaketjut vajoavat tosi helposti aivottomaksi provoiluksi, puolin ja toisin. Viime kevään SaiPa-Kärpät -ketjun kanssa oli sama juttu, keskustelu meni niin idioottimaiseksi vänkäämiseksi että lopulta "bannasin" itseni koko ketjun seuraamisesta.
Kun Kärppien kannattajien suunnalta tuli perjantain ottelun jälkeen kommentteja tyyliin "ei ollut hallissa tunnelmaa kun SaiPa ei vaan sytytä oululaisia" tai ollaan ensisijaisesti "huolissaan tuotteesta Liiga kun kauden huipentumana pelataan perjantain kaltaisia otteluita", niin onhan se selvä että lauantai-illan huuman jälkeen näihin tulee SaiPan kannattajilta 1,7 promillen kännissä kirjoitettuja kuittauksia. Tietysti noita oululaiskommentteja voi väittää myös ihan aidoiksi mielipiteiksi tai suorastaan faktoiksi, mutta ainakin tällainen heikolla itsetunnolla varustettu keskivero oululaista yksinkertaisempi maalaispoika pitää niitä provoiluna.
Hupsista... Lipesinkö itse provokaation puolelle, kun tulkitsin että tässä sodassa Mainilan laukaukset ammuttiin Oulun suunnalta? No, toivotaan että ottelusarja jatkuu eilen Kisapuistossa nähdyn tyylisenä taisteluna, vaikka täällä taustajoukoissa kuntohuipun ajoitus ei ole aina ihan kohdallaan..