Markkanen on hieno mies. Hienoin mainos lätkässä koskaanikinä missään on SaiPan Erikeeperpatjat.
Harmi, että sitä ei pelata Lappeenrannassa.
Samaa mietiskelin itsekin. En siksi, että muualle ei haluttaisi lähteä, vaan siksi, että pronssineppailu ei varmasti kiinnosta Raumalla tai Tampereella yhtä paljon kuin Lappeenrannassa.
Täten veikkaankin, että joko Hakametsä tai Kivikylä-areena on puolillaan katsojia. Lappeenrannasta porukkaa tulee ihan takuuvarmasti. En uskalla kuitenkaan sanoa sanoja "ja paljon."
Erityiskiitos nimimerkille Noitarumpu, joka yritti tarjota lohtua murheelliselle ja jonka viestiä erehdyin aluksi, ketjun aiemman menon kyynistämänä, pitämään ivallisena. Miehen näppäimistöstä se olisi sitä melkoisella varmuudella ollutkin, ja suurin syy erheelle olikin omassa takaraivossani ollut typerä oletus, että miehet ja pojat ne tänne kirjoittelevat. Näin jälkikäteen on tietenkin päivänselvää, että jos Jatkoajassa joku tarjoaa vilpittömästi empatiaa vastustajan kannattajalle, niin hänen on pakko olla nainen.
Hyvää loppukautta, minä lähden tästä katsomaan josko ehtisin ennen pronssipeliä kasvattaa muutaman mikrometrin verran kynsiä, joita syödä.
SaiPa pisti hienosti kampoihin ensimmäistä peliä lukuun ottamatta koko sarjan ajan. Kärpät oli kuitenkin piirun verran parempi ratkaisevilla hetkillä. Erityisesti erikoistilannepelaamisessa oli merkittävä ero ja siihen SaiPa minun nähdäkseni häivisi.
SaiPan ylivoima oli suoraan sanoen melko luokatonta koko sarjan ajan. SaiPa teki yhteensä kaksi ylivoimamaalia koko sarjassa ja päästi samalla Kärpät tekemään yhden alivoimamaalin. Sanomattakin on selvää että tuolla tehokkuudella ei pelejä voiteta. Osansa toki oli Kärppien hyvällä alivoimapelaamisellakin. Eilisen pelin kolmannen erän loppuhetket kuvasivat tilanteen hyvin. SaiPa sai kaksi kertaa ylivoiman viimeisen kuuden minuutin aikana pelin ollessa 1-1. Tuossa vaiheessa olisi kerta kaikkiaan pitänyt iskeä maali kun sarjakin oli Kärpille katkolla. Kuitenkin vaarallisimmat maalipaikat sai aikaan tuolloinkin Kärpät, alivoimalla.
Taistelutahtoinen SaiPa pystyi haastamaan Kärpät energisellä otteellaan paljon paremmin kuin alkuun uskoin. Tämän kauden Kärpissä on valtava määrä kokemusta, taitoa, asennetta ja johtajuutta.
Tuota asennetta, kun mietitään niin Kärpissä on se kova puoli kun joukkueesta löytyy paljon omia kasvatteja niin kokeneita kuin vähän kokemattomampiakin! Se kyllä luo viimeisen silauksen tuolle joukkueelle. SaiPankin osalta olen ylpeä, että joukkueessa on paljon omia poikia se on myös hurja voimavara kun pelataan sydämellä logolle.
Tätä asiaa eivät tunnu etelän kiekkofanit muistavan tai haluavana muistaa.
Harmittaa lukea varsinkin Kärppien kohdalla sitä, että olemme "massiseura".. joo onhan kärpillä rahaa, mutta silti eniten omia kasvatteja pelaavassa kokoonpanossa.
SaiPan yhtenäisestä joukkueesta minun silmääni ylivertaisena yksilönä erottui Dan Spang. Valtavasti vastuuta, vähän virheitä, fyysistä peliä, timanttista luistelua, kovaa asennetta, laadukkaita syöttöjä ja tuuhea parta. Näistä jäi Dan Spang mieleeni. Mikähän on miehen sopimustilanne? Jos hän ei ole vielä sitoutunut mihinkään joukkueeseen, ottajia lienee jonoksi asti.
Spangin lisäksi puolustajista erottui Savilahti-Nagander, ja hyökkääjistä Koho, Mankinen ja Tavi, ainakin minun silmiin.