Palstalegenda
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ukraina, Eveliina Määttänen
Nyt se poika rupesi höpöttölemään. Ja minä pojittelemaan.Jätkä kulkee ympäri sarjaan liittyvien ketjujen puuttumassa normaalin urheilujargonin mukaisiin ilmaisuihin, ja nyt kun mies ei osaa omaa määrittelyään, siihen puuttuminen on saivartelua.
Se on kaamea älyllinen ja looginen virhe sanoa, että 2-1 voitoin johdossa oleva joukkue olisi köysissä. Jargoneissa on sentään sisäinen logiikka oltava kunnossa. Tuossa ei ole. Kyllä siihen pitikin puuttua. Nuo numerot olivat esimerkkejä. Sinä nyt sekoitit asiat.
Mikähän siinä on, että SaiPa-fanien kanssa on pitkin kautta ollut hankalaa kommunikoida. Siltä on SaiPan leiristä nimitelty kylähullluksi ja milloin miksikin.
Olen keksinyt vastauksen. Se on SaiPan menestyskulttuurin jokseenkin täydellinen puute. Ja kun Oulun Kärpät on aivan toista ääripäätä, niin kaksi ääripäätä kohtaavat. Tämä ei ole tahallinen provokaatio vaan oikeasti olen tätä mieltä. Menestystä saaneiden seurojen fanien kanssa sitä puhuu enemmän samaa kieltä ja he ovat ikään kuin kasvaneet aikuisemmiksi tässä jääkiekkoasiassa. Mutta jospa SaiPasta tulee tulevien vuosien pronssikerho, niin sitten tämä kommunikaatio ehkä helpottaa. Oulussa pronssi ei ole menestystä mutta Lappeenrannan pienillä resursseilla pronssi olisi menestystä. Oulussa pronssikausi on ollut floppikausi.
Niin, että katellaanpa.