Väsyneet Kädet
Jäsen
Jos väität tulosta epätodeksi, niin vaatisi jonkinlaisen perusteen. Ei muuta kuin objektiivisemmat lasit päähän ja laskemaan.Ai kun Tapparan kannattaja laski ne kahvat? Ei varmasti ollut värilaseja siinä, ei :D
Jos väität tulosta epätodeksi, niin vaatisi jonkinlaisen perusteen. Ei muuta kuin objektiivisemmat lasit päähän ja laskemaan.Ai kun Tapparan kannattaja laski ne kahvat? Ei varmasti ollut värilaseja siinä, ei :D
Ps.
Eikös tuosta maali olisi tullut. Eli tilanteesta siirretty rangaistus jonka aikana oma pelaaja latoon maalin. Olenkos ihan kujalla ?
Urheilullisuus ja hyvä moraali ovat minulle tärkeitä.
Divariaikaan, kun Dufva oli Kärppien päävalmentaja, kävin kyllä peleissä, mutten ollut tyytyväinen. Totta kai olisin ollut iloinen, jos Risto olisi meidät Liigaan johdattanut. Se ei poista kuitenkaan sitä tosiasiaa, että olin koko ajan vaatimassa toisenlaista lähestymistapaa Kärppien pelaamiseen.
Vielä tärkeimpää kuin taitokiekko minulle on joukkueesta huokuva urheilullisuus ja moraali. Minä en kannata ollenkaan ajatuksia "voitto hinnalla millä hyvänsä" tai "vain voitolla on väliä". Ei ole suotavaa hakata tarkoituksella vastustajan parhaan pelaajan rannetta rikki, eikä ole suotavaa pitää niskatukea vain sen takia, että saisi vastustajalle pidemmän pelikiellon. Tällaiset asiat merkkaavat minulle.
Suikkanen, Rautakorpi ja Summanen ovat oivia valmentajia. En pidä kuitenkaan heidän "voitto hinnalla millä hyvänsä" -ajattelusta. En pidä myöskään heidän yltiöpäisestä kiroilustaan tuomareille ja muille kanssatoimijoille. Se on sivistymätöntä ja törkeää. Olen seurannut Rautakorven toimintaa vaihtoaitiossa kohtuullisen tarkkaan tässä finaalisarjassa kolme ottelua. Täytyy sanoa, että hävettää hänen puolestaan. Tuollaiseen kiroiluun ja huutamiseen tuomareille pitäisi Liigan puuttua.
Toisin sanoen minusta jääkiekossa on suurempiakin arvoja kuin voittaminen. Tiedän olevani vähemmistössä kiekkopalstalla tämän asian kanssa. Se ei haittaa minua.
Ei. Kyllähän se on sitä Kärpille. Tapparalla on varaa hävitä, Kärpillä ei. Hyvin yksinkertaista.
Mutta Kärppien sukeltelu (etenkin männä vuosina ala Pesonen) ei kuitenkaan haitannut?
Mutta Kärppien sukeltelu (etenkin männä vuosina ala Pesonen) ei kuitenkaan haitannut?
Ei mainuttu sanallakaan siitä, miten miehekkäästi Palola sieltä jäästä nousi eikä jäänyt makoileen ja vaatimaan mitään rangaistuksia. Itse arvostan tämmöisiä tilanteita paljon.
Mielestäsi aina, kun joukkue voittaa mestaruuden, sitä syytetään kahvaamisesta. Esimerkeiksi valitsit viime vuosilta JYPin ja Ässät. Tapparan pistät niiden kanssa samaan lokeroon "kamppailupelaamisessa". Miksi et valinnut esimerkeiksi HPK:ta, Kärppiä tai HIFK:ta? Voisiko olla niin, ettei kaikkia mestarijoukkueita aina syytetä kahvaamisesta? Vosiko olla niin, etteivät kaikki mestarijoukkueet kahvaa yhtä paljon?
Suikkanen, Rautakorpi ja Summanen ovat oivia valmentajia. En pidä kuitenkaan heidän "voitto hinnalla millä hyvänsä" -ajattelusta. En pidä myöskään heidän yltiöpäisestä kiroilustaan tuomareille ja muille kanssatoimijoille. Se on sivistymätöntä ja törkeää.
Filmaaminen on kuitenkin lähtökohdiltaan erilaista kuin kahvaaminen. Siis filmaamista tehdään usein jo tehdyn virheen korostamiseksi. Esimerkiksi eilen Huml luultavasti filmasi mutta kuitenkin Greenin jäähy oli täysin ansaittu. Ilman filmaamista jäähyä ei usein vihelletä, vaikka syytä olisi. Sen sijaan kahvaaminen on aloitteellinen rike. Sitä vastaan on tavallaan vastalääkkeenä tuo pieni filmaus eli näissä peleissä nätimmin sanottuna: kahvaamisen korostaminen. Puolivitsinä voisi sanoa, että sopiva filmaaminen on apua tuomareille! Toki tyhjästä vetäisty filmaaminen on hyvin ikävää.
Ei sillä ole väliä, että tuleeko maali. Se on eri asia.Mitäs kirjoittaisit nyt, jos Green olisi jäänyt kuoleman kielissä jäälle makaamaan sen Humlin jäähynarvoisen laitataklauksen jälkeen ja filmannut siitä Kärpille jäähyn, jonka aikana Tappara olisi tehnyt maalin?
Metri irti laidasta ja selkäpuolelle. Huml nyt vain on ihan vitunmoinen tissiposki ja filmaaja. Greenillä ei taida kantti riittää humlmaiseen nyyhkyttämiseen. Samoin Palola olisi voinut ottaa Maxwellin sivuun pelistä tai parista, jos olisi jäänyt humlmaisesti makoilemaan....En nyt oikein ole varma, että oliko se niin selvä jäähyn paikka. ...
Metri irti laidasta ja selkäpuolelle. Huml nyt vain on ihan vitunmoinen tissiposki ja filmaaja. Greenillä ei taida kantti riittää humlmaiseen nyyhkyttämiseen. Samoin Palola olisi voinut ottaa Maxwellin sivuun pelistä tai parista, jos olisi jäänyt humlmaisesti makoilemaan.
Jos joku ei pidä tuosta Tapparan harjoittamasta aktiivisesta maalinteon estopelistä
Näin jääkiekkopiireissä sitä kutsutaan puolustamiseksi.
Ai kun Tapparan kannattaja laski ne kahvat? Ei varmasti ollut värilaseja siinä, ei :D
Älä perkele. En tiennytkään. Puolustaa voi muullakin tavalla kuin "aktiivisella mailapelillä"...
Jos et pidä sivistymättömistä ihmisistä, minusta on melkoisen erikoista, että ylipäätään viitsit seurata jääkiekkoa. Se ei todellakaan ole mikään sivistyneiden miesten peli. Tuskin ne sinun suosikkijoukkueesi pelaajatkaan yleissivistyksessä hirväesti loistavat.
Mitä tulee siihen Humlin taklaukseen, niin studiossakin sanoivat, että noita nyt vaan tulee pelissä "kahden minuutin välein, et sä voi noita lähtee kostamaan ja kun peli on finaaleissa 1-1". Sen sijaan semmoisia niskaiskuja ei tule ja niistä kuuluu viheltää aina jäähylle.
Väitteesi, että jääkiekko ei ole sivistyneiden miesten peli on väärä. Jääkiekon parissa toimii niin pelaajina kuin valmentajina monenlaisia persoonia. Osa sivistyneempiä kuin toiset. Kannattajakunta on varmasti vielä heterogeenisempi. On älytöntä luokitella jääkiekko sivistymättömien miesten peliksi.