Playoffs 2008: Välieräsarja Kärpät - Tappara

  • 53 476
  • 238

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Keikko-Kaleva:
Edellä mainituista Venäläisen, Aallon ja Salmelan nimet ovat nousseet pintaan, kun siellä sun täällä on spekuloitu Kärppien mahdollisia vahvistuksia ensi kaudeksi.

Mitä perkelettä! Salmelakin! Kolmesta parhaasta pakista sillä piti olla suurimmat mahdollisuudet jäädä. A & B on jo ilmeisesti sopimukset tehnyt. Pienellä sympaattisella seuralla on pienen seuran resurssit. No lisää scoutingia ja uusia lupauksia jalostamaan. Aina sama juttu...

EDIT: Joo, off topic on, mutta liittyy Kärppiin ja hämmenys on niin suuri!
 

krobbe

Jäsen
Sota on alkanut!

Kärpät nappasi ensimmäisessä kohtaamisessa torjuntavoiton. Ensimmäisen erän perusteella Tappara on jatkossa vahvoilla, mikäli puolustuksen ja Lehdon paketti saadaan normaalille tasolle seuraavissa kohtaamisissa.

Vaikkakin Kärpät on paperi(raha)lla selkeästi (liiga)pörssikelpoisempi, on Tapparalla kaikki mahdollisuudet hoidella voitto Tampereelle.

Bros, Kratena, paskataudissa? Paskan marjat! K. Jalonen yrittää olla ovela ja sumuttaa vastustajaa ja mediaa. Saattaa siinä onnistuakin, mutta minua ei moisilla harhautuksilla kuseteta. Molemmat, B ja K, loukkaantuivat Ipa-sarjan viimeisessä kohtaamisessa ja tuskin pelaavat vielä huomennakaan. Se paskan jauhamisesta.

Ps. Kärppien ensimmäisen erän maaleissa oli ainakin kahdessa selkeä maalivahdin häirintä; Ne pari helppoa häiritsivät selkeästi Lehdon mielenrauhaa.
 

anatomia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi
Bros, Kratena, paskataudissa? Paskan marjat! K. Jalonen yrittää olla ovela ja sumuttaa vastustajaa ja mediaa. Saattaa siinä onnistuakin, mutta minua ei moisilla harhautuksilla kuseteta. Molemmat, B ja K, loukkaantuivat Ipa-sarjan viimeisessä kohtaamisessa ja tuskin pelaavat vielä huomennakaan. Se paskan jauhamisesta.

Ite haistelin samaa, mutta en kehdannut sanoa ajatuksiani ääneen. Jos näin on, niin toivottavasti ei liian ikäviä vammoja. Sinänsä saattaa auttaa Tapparaa, mutta toisaalta hyvä joukkue kasvaa poissaoloista ja uusia paikkaajia löytyy. Ei siis välttämättä ratkaiseva etu, kun muukin joukkue on noin hyvä
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Bros, Kratena, paskataudissa? Paskan marjat! K. Jalonen yrittää olla ovela ja sumuttaa vastustajaa ja mediaa. Saattaa siinä onnistuakin, mutta minua ei moisilla harhautuksilla kuseteta. Molemmat, B ja K, loukkaantuivat Ipa-sarjan viimeisessä kohtaamisessa ja tuskin pelaavat vielä huomennakaan. Se paskan jauhamisesta.

Jalonen puhui eilen lehdistötilaisuudessa vähän siihen malliin, että Kratenan paskatauti olisi ärhäkkäämpi kuin Brosilla. Hakkarainen sanoi ratkaisevan Ipa-matsin jälkeen Brosin saaneen iskun takaraivoonsa, mutta pelaavan jo maanantaina. Rivien väleistä päättelen Brosin saaneen oikeasti lievähkön aivotärähdyksen ja palaavan äkkiä kehiin, mutta Kratenan vammasta ei ole mitään hajua.

Lisäksi tuli mieleen, että myös Pesosella saattaa olla vaivoja. Pessi jätti Tampereella jatkoerän pelaamatta väitetyn käteen tulleen iskun vuoksi -> pelasi eilen erittäin vaisusti määrällisesti suhteellisen vähän.

....

Joten näillä näppylöillä Tapparalla olisi kyllä iskun paikka. Minulle Tappara oli kuitenkin eilen pettymys, itse asiassa Ilves vaikutti aluksi paljon vaarallisemmalta joukkueelta. Kärpät epäilemättä pelasi nyt pykälän paremmin kuin ensimmäisissä puolivälieräpeleissä, mutta parantamaan se pystyy tuostakin vielä merkittävästi.
 
Bros, Kratena, paskataudissa? Paskan marjat! K. Jalonen yrittää olla ovela ja sumuttaa vastustajaa ja mediaa. Saattaa siinä onnistuakin, mutta minua ei moisilla harhautuksilla kuseteta. Molemmat, B ja K, loukkaantuivat Ipa-sarjan viimeisessä kohtaamisessa ja tuskin pelaavat vielä huomennakaan. Se paskan jauhamisesta.

On se hyvä kuitenkin, että on meedio mukana ettei tarvitse arvuutella :)

Itse vain ihmettelen Jalosen ammattitaidottomuutta, kun ei harjoitellut uusilla koostumuksilla ollenkaan, vaikka kaverit ovat sitten selvästi loukkaantuneita. Ovat nimittäin ehtineet jonkun kerran käydä Ipa sarjan jälkeen jäälläkin yhdessä. Aamulla vetivät ketjut uusiksi ja sopivat puheella pelkästään roolitukset.

Tai sitten niillä on se paskatauti, mikä on käynyt jo muutaman joukkueen läpi Kärpät mukaanlukien.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tai sitten niillä on se paskatauti, mikä on käynyt jo muutaman joukkueen läpi Kärpät mukaanlukien.

Täytyy miettiä miten tauti voi tarttua niin moneen pelaajaan kun tuskin yhteisiä ruokailuja eri joukkueilla on tupen puremista lukuunottamatta.

Eikä sillä ole oikeastaan väliä mikä vamma on kyseessä, meinaan sen verran arkipäivää homma on. Ainoastaan peliesitykset ratkaisevat. Jos Viuhkola jatkaa piste per peli-tahtia ei haittaa vaikka mies lähteekin hallilta kepeillä. Ikävää se toki on, mutta kahden sentterin menettämiseen ei ole varaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy miettiä miten tauti voi tarttua niin moneen pelaajaan kun tuskin yhteisiä ruokailuja joukkueilla on tupen puremista lukuunottamatta.

Jaa.. itse olen ollut syömässä kyllä useastikin siten, että Kärppäjoukkue on treenien jälkeen mussuttanut ruokaa. Ihan yhdessä. Sitten taas kun otetaan kaksi lähes kielitaidotonta tsekkiä niin arvaas viettävätkö siviilissä aikaa yhdessä?

Mutta ei siinä, voihan molemmat olla kuolleita. Mistä sitä koskaan tietää. Yleensä vain Jalonen ei kommentoi ihan mitään noista, joten oletan enemmän arvaamatonta tilannetta (eli sairastumista) kuin loukkaantumista. Muuten Jalonen olisi ollut hiljaa aiheesta tai sanonut, että on pieniä kolhuja.

Ei.. en usko loukkaantumisten olevan syynä poissaoloihin, vaikkakin Brossin kohdalla se on mahdollista.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jaa.. itse olen ollut syömässä kyllä useastikin siten, että Kärppäjoukkue on treenien jälkeen mussuttanut ruokaa. Ihan yhdessä. Sitten taas kun otetaan kaksi lähes kielitaidotonta tsekkiä niin arvaas viettävätkö siviilissä aikaa yhdessä?

Viittasin eri joukkueiden välisiin, en joukkueen sisäisiin. "Paskatautia" Markkasella jne...
 
Viittasin eri joukkueiden välisiin, en joukkueen sisäisiin. "Paskatautia" Markkasella jne...

Hahah.. nose.

Mutta jännä juttu kuinka noita viruksia tullee muualtakin jne. Vasta kaveri tuossa seurueineen oli eilen paskataudissa. Sitä tuntuu liikkuvan ympäri maata aina silloin tällöin. Urheilijat eivät tee poikkeusta, eivätkä varmaan toisiltansa saa vaikkei sekään mahdotonta ole. Siis toisiltansa tarkoitan myös nyt seurarajojen yli. Ihmisiä kait ne on nekin.
 

Ultra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pyynikki bollklubbar, TBK & vadelmavenepakolaiset
... Tappara on menneiden aikojen suurseura, joka on pudonnut ehkä keskikastiin, mutta ei takaisin tuleminen mikään mahdottomuus ole. Eihän se vaadi kuin muutaman hyvän kauden putkeen ja taas on saatu Tampereelle voimaa...
Niin periaatteessa se ei vaadi kuin Kärppien pudottamista tällä kaudella. Finaali paikkahan toisi Tapparalle lipun CHL:ään ja täten vähentäisi Kärppien taloudellista mahtia huomattavasti. Siihen kun lisätään vielä 2012 mahdollisesti valmistuva 'Kummolan kupoli' niin Tappara saattaisi olla yllättävän nopeasti suurseura.
 
Niin periaatteessa se ei vaadi kuin Kärppien pudottamista tällä kaudella. Finaali paikkahan toisi Tapparalle lipun CHL:ään ja täten vähentäisi Kärppien taloudellista mahtia huomattavasti. Siihen kun lisätään vielä 2012 mahdollisesti valmistuva 'Kummolan kupoli' niin Tappara saattaisi olla yllättävän nopeasti suurseura.

Olen täsmälleen samaa mieltä. Automaattisesti tosin sekään ei auttaisi, vaan kyllä siinä pitäisi ensi kauden mennä myös putkeen. Ei Kärpätkään noussut ensimmäisestä onnistumisesta suuruudeksi tähän ajanjaksolle, vaan muutama lykästys ja siitä sitten. NYT Kärppiä pidetään suurseurana ja sitä se onkin. Sieltä toki tullaan jossain vaiheessa alas, mutta katsotaan sitä sitten myöhemmin.
 

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse vain ihmettelen Jalosen ammattitaidottomuutta, kun ei harjoitellut uusilla koostumuksilla ollenkaan, vaikka kaverit ovat sitten selvästi loukkaantuneita. Ovat nimittäin ehtineet jonkun kerran käydä Ipa sarjan jälkeen jäälläkin yhdessä. Aamulla vetivät ketjut uusiksi ja sopivat puheella pelkästään roolitukset.

Jaa, no jos tsekit treenanneet ovat, niin varmasti sairaina ovat. En tajunnut tuota ajatella.

Jaan myös Tretjakin mielikuvan Jalosesta ei kovin sumutukseen taipuvaisena (kykeneväisenä?) tyyppinä - jättää vaan tarkemmin määrittelemättä, jos ei halua kaikkea sanoa.
 
Jaa, no jos tsekit treenanneet ovat, niin varmasti sairaina ovat. En tajunnut tuota ajatella.

Niin enhän minä sitä tiedä ovatko juuri tsekit treenanneet vaan joukkue on treenannut. Jalonen ei ehtinyt harjoituttaa kertaakaan joukkuetta näillä uusilla kokoonpanoilla, minkä hän olisi takuu varmasti tehnyt, mikäli selviä loukkaantumisia olisi.

Toinen puoli piipusta voi tietysti olla sellainen, että loukkaantumiset ovat pahentuneet treenaamisesta tai jotain. En jotenkin vain näe sellaista.

Ja Jalonen on tosiaan sanonut loukkaantumisista pelkästään "jotain pieniä kolhuja on" tai "en kommentoi noita". Sen takia tuo kertominen mahataudista kuulostaa siltä, ettei ehtinyt varautua siihen mitä sanoa. Ja siksi pullautti vahingossa totuuden suustaan.

Mene ja tiedä. Borren näkijän lahjat voivat olla kunnossa ja meidän ykkössentteri olisi sitten sivussa. Voivat olla toki vatsataudinkin takia vielä sivussa seuraavan ottelun, noista kun ei koskaan tiedä.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Varasin muuten tuossa liput ensi sunnuntain matsiin. Liekö isokin joukko routasydämiä tulossa paikalle?
EtäKärpät järkkää kyllä reissun sunnuntaina, kuin myöskin jo huomenna keskiviikkona. Kärpät Fan Club tuskin huomenna tulee, mutta eiköhän Oulustakin sitten sunnuntaina tulla. Sunnuntaille ennustelisin hatusta heittäen palttirallaa sadan paikkeille lukumäärää kaikkinensa.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Peto heräsi?

Pohjoisesta tuulee, lähes koko suomessa kova talvi myräkkä. Oulussa ei tuule eikä sada lunta.
 

jakumia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei pelaa tsekit tänään Hakametsässä, mutta onneksi on joitakin suomalaisia ja yksi ruotsalainen, jotka kykenevät jäälle.

Eli samoilla mennään, jotka pelasi maanantaina, paitsi jos jotkut heistäkin ovat saaneet noron, joka tuntuu jylläävän pahasti muidenkin, kuin kiekkoilijoiden keskuudessa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Pohjoisesta tuulee, lähes koko suomessa kova talvi myräkkä. Oulussa ei tuule eikä sada lunta.
Tuo myrsky taitaa kuitenkin liikkua etelästä pojoiseen, joten huomenissa tuulee ja sataa Oulussa.

Ettei vaan Kärppien tsekeillä ole ollut sama hoito?
 

zztop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Paskatauteihin" on hyvin luonteva selitys. Kaksi lähes kielitaidotonta tsekkiä ovat taatusti nauttineet perheineneen kermaista äyriäispastaa. No toivotaan, että kolmannesta pelistä lähtien jantterit ovat mukana. Tänään sellainen tyylikäs vierasesitys Mustosen säestäessä joukkoja kolmella maalilla.
 

Grohl

Jäsen
"Paskatauteihin" on hyvin luonteva selitys. Kaksi lähes kielitaidotonta tsekkiä ovat taatusti nauttineet perheineneen kermaista äyriäispastaa. No toivotaan, että kolmannesta pelistä lähtien jantterit ovat mukana. Tänään sellainen tyylikäs vierasesitys Mustosen säestäessä joukkoja kolmella maalilla.
En tiedä mitä tarkoitat lähes kielitaidottomalla, mutta molemmilta herroilta englanti kyllä taipuu suhteellisen mallikkaasti. Vai suomeako tarkoitit? Kratenakin kaikista ennakkotiedoista poiketen sitten puhui englantia ja Bros kyllä juttelee mainiosti englanniksi... Näin offtopiccina...
 

zztop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ot:tä jatkaakseni niin tällä ilmailsulla viitattiin aiempiin viesteihin ja käytettiin aiempien tapaan pilke silmäkulmassa. Eli en väitä heidän olevan mykkiä natiivien suuntaan. Toivotaan tosiaan, että jätkät kuntoutuu ja Kärpät jatkaa voittokulkuaan.
 
En tiedä mitä tarkoitat lähes kielitaidottomalla, mutta molemmilta herroilta englanti kyllä taipuu suhteellisen mallikkaasti. Vai suomeako tarkoitit? Kratenakin kaikista ennakkotiedoista poiketen sitten puhui englantia ja Bros kyllä juttelee mainiosti englanniksi... Näin offtopiccina...

Heheh.. kyllähän Bros on kovasti kehittynyt. Melkein nolla tasolta hyvin vähän osaavaksi. Noh, nykyään saa jo sanoja suustaan, mutta kyllähän viime kaudella oli melkoisen vaikeaa saada asiat molemmin puolin ymmärrettyä.

Kratenan kielitaidosta en tiedä.

Mutta minkä kuvan olen tsekeistä saanut, on heille aikamoinen ponnistus puhua yleensä mitään muulla kielellä kuin tsekillä. En jaksa kyllä uskoa, että valitsevat kansainvälistä kanssakäymistä ennemmin kuin maanmiestensä seuran ;:D Mutta ei nuo tietenkään täysin ummikkoja ole, eikä varmaan kukaan vaikkei osaisi sanaakaan muuta kieltä.

Mutta aivan sama.. loukkaantuminen tai vatsatauti (vatsatauti uskottavampaa), miehet palaavat jossain vaiheessa kehiin. Siihen asti pitää muiden nostaa tasoaan ja tehdä paluu Jalosen kannalta vaikeaksi :D
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
http://www.youtube.com/watch?v=QPgYnmXDLlo
Näyte parin vuoden takaa.

Muistelenko nyt omiani, mutta eikös Bros ole käynyt jossain Kanadan junnuliigassa pelaamassa?

Tuota en tiedä. Mutta olen itsekin ihmetellyt haastatteluiden "sujuvuutta", kun ei sitten keskutelu meinaa luonnistua. Tai luonnistuuhan se jollain tasolla. Tosin edellinen näyteessä tuli itse keskusteltua juuri tuona clipin vuonna, oliko sitten ujoutta? Vai mikä kammottavinta, jos itse olinkin niin ummikko, että ihmettli pitääkö hänen puhua viittomakieltä vai ugandaa :)

Noh, joka tapauksessa, kieli-ihmeitä ei perinteisesti tsekeistä ole tullut (en ole tehnyt tutkimusta, enkä tiedä sellaisen olemassaolosta), mutta kyllähän vuodet ulkomailla opettaa jokaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös