Aces kirjoitti:Itse en peliä paikan päällä ollut seuraamassa, mutta melkoisilta koukulta näyttivät 1. ja 3. maalia edeltäneet tilanteet videolta katsottuna...
RV16 kirjoitti:Hieman odottelinkin koska pelin osatekijöistä saadaan nostettua esille pelaajien nimien vääntely naisiksi. Hyvä että nyt pääsee nukkumaankin yöllä.
oukka kirjoitti:Hyvin katsottu. Vielä kun tarkemmin katsot huomaat että ensimmäisessä ei ollut koukkua vaan jalkakamppi, ja kolmannessa maila ei edes osu Hunkesiin.
Aces kirjoitti:Kyllä mun mielestä molemmissa mailaa ihan muuhun kuin pelaamiseen käytettiin. Samapa tuo oliko se kamppi vai koukku, viheltämättä se kumminkin jäi...
oukka kirjoitti:Niin jäi kolmekymmentä muutakin kamppia tai koukkua. Ja siinä kolmannessa maalissa Brosin maila ei tosiaan hipaissutkaan Hunkesia.
Tepa kirjoitti:Itsellä on tunnelma, että Jalonen vie nyt aravirtaa 100-0. Ara ja Pelicans on keskittynyt kaikken muuhun kuin olennaiseen. Pelicans on kiinnittänyt huomiota Kärppä-mailaan kompastumiseen, naaman hierontaan, hässäkän aiheuttamiseen ja ennenkaikkea tuomarilinjasta itkemiseen. Mikään näistä ei tuo maalia, joka kääntää sarjaa. Jalonen puolestaan on tehnyt peliliikut huomauttaen vahingoittamisista. Joonas Vihko juuri loukkaantui. Näistä hässäköistä ja tappeluista varmasti tulee porua ja liiga tuomitsee ne.
Kärpät puolestaan kiinnostunut oman maalin edustan kiekon siivoamisesta ensisijaisesti ja vastaavasti kiekon iskemisestä maaliin maalin edestä. Kärpät ei ole kiinnoastunut hässäkkään energian tuhlaamisesta, kun maalin edestä ollaan myöhässä. Vasttavasti tilanteet pelataan maalin edessä loppuun eikä itketä pikku naarmuista naamarissa tai kompastumisista mailaan tai johonkin muuhun.
Tepa kirjoitti:Itsellä on tunnelma, että Jalonen vie nyt Aravirtaa 100-0. Ara ja Pelicans on keskittynyt kaikken muuhun kuin olennaiseen.
Raúl kirjoitti:Juuri näin. Jalosen kommentit maalivahtien ajelusta ja muusta ovat hyviä asioita, Kärppien estopelistä huomauttaminen huonoa. Hienoa logiikkaa! Ei ainakaan Kärppä-sydäntä puutu!
Dvozak kirjoitti:Mä olen vähän ihmetellytkin, että miksei Karra Sihvonen ole vielä ajellut Tarkkia kunnolla?! No ehkä sekin vielä nähdään. Sitten ei tarvi Jalosenkaan enää pelätä.
Leikki leikkinä.
Vinyl kirjoitti:Noi Jalosen aikalisät selvissä tilanteissa muutama kymmenen sekuntia ennen loppua on aika vittumaisia juttuja ja jos tollanen tulee viimesessä matsissa niin mun puolesta sinne kentälle voidaan laittaa kaikki halukkaat häiriköt ja vetää sitten vaikka se Tarkki kylmäks. Siinä tilanteessa ei Nokka saisi syyttää kun itseään.
Vinyl kirjoitti:Noi Jalosen aikalisät selvissä tilanteissa muutama kymmenen sekuntia ennen loppua on aika vittumaisia juttuja ja jos tollanen tulee viimesessä matsissa niin mun puolesta sinne kentälle voidaan laittaa kaikki halukkaat häiriköt ja vetää sitten vaikka se Tarkki kylmäks. Siinä tilanteessa ei Nokka saisi syyttää kun itseään.
Ehkä täällä puhutaan tuosta "itkemisestä" vain siksi että Jalosta ja Kärppiä on syytetty kyseisestä taiteenlajista jo muutaman kauden ajan. Jos Kojolla on asiaa tai kritisoitavaa niin se on aina "itkemistä" kuten vaikka se että hän on huolissaan maalivahtien koskemattomuudesta. Muiden valmentajien suusta se olisi ollut asiaa mutta Kojolta se on itkemistä. Nyt kun Ara itkee niin sitä vähätellään. Kumpi on mielestäsi olennaisempaa pelin kannalta, se että ajellaan maalivahtia päin vai se miten yleisö käyttäytyy? Ehkä Ara ja Pelicans sekosivat kun oululainen yleisö piti meteliä mihin ei olla Lahdessa viime vuosina totuttu.Raúl kirjoitti:Täähän on tää jatkoajan muotisana tämä itkeminen. Jos johonkin ei ole tyytyväinen, se on itkemistä. Ei siinä mitään, kukin jatkakoon valitsemallaan linjalla. Vaikka asiallisestikin huomauttaisi vääristä asioista, se on edelleen itkemistä. Oulun pelin jälkeen Aravirralta kieltämättä vähän ylimeneviä kommentteja yleisön huutelusta, mutta onhan näitä nyt liioiteltu ja reilusti täällä.
Mielestäni valmentajat ovat itkeneet varsin vähän tällä kaudella. Mälkiä tosin vähän siihen suuntaan heitti jo ennen kauden alkua tuomarilinjasta. Uramalla ja Heikkilällä oli sanasotaa, mutta ei tuotakaan nyt varsinaisesti itkemiseksi voi sanoa, mediapeliä enemmän.
Aivan sama, ei jaksa enää. Kahden pelin jälkeen ollaan kesälomilla, jos ei suuria muutoksia tapahdu, sen tietää kaikki. Itse peliin keskittyminen näissä kommenteissakin olisi aika ajoin suotavaa, vaikkei siitä taida paljoa ollakaan sanottavaa.
Öhh..jos peli on 2-0 ja peliä jäljellä 13 sekuntia, niin eihän siinä ajassa nyt enää herranjumala tehtäis kahta maalia, vaikka kuinka olis mimmoset taktiikat ja taiat kehissä. Minuutti ehkä nyt vielä, 30 sekuntiakin ottelun ollessa avoinaista ja maalirikasta, mutta tässä tilanteessa itse näin ainakin tuossa kohtaa aikalisän vain ja ainoastaan 'ttuiluna suoraan päin Pelicansin naamaa.bunghole kirjoitti:Tätä logiikkaa en ole ikinä ymmärtänyt. Mitä vikaa on aikalisän ottamisessa? Jos peli on 2-0 niin onko se täysin selvä? Kärpät on tälläkin kaudella päästänyt vastustajan tuollaiselta takamatkalta viimeisellä minuutilla tasoihin ja jos vielä vastustajalla näyttää olevan jotain hampaankolossa niin onko väärin rauhoitella omaa miehistöä ja miettiä taktiikkaa viimeisiin aloituksiin? Turha on myllyjen takia menettää parhaita pelaajia kun vastustaja ei pärjää pelaamalla. Ennen viime kevättä kukaan ei edes olisi tajunnut olla vittuuntunut tuollaisesta, sitten tuli Shedden ja kun tuota jenkkimeininkiä ja änäriä ihannoidaan niin tottahan tuollainen on perseestä.
Ymmärtäisin vikinän jos peli olisi ollut 7-0 mutta kun ei ollut ja kaikki oli auki.
sventur kirjoitti:mutta tässä tilanteessa itse näin ainakin tuossa kohtaa aikalisän vain ja ainoastaan 'ttuiluna suoraan päin Pelicansin naamaa.
Raúl kirjoitti:Ei ainakaan Kärppä-sydäntä puutu!
En tiedä kuka vie ja ketä, paitsi kentällä Kärpät vie Pelicansia. Parempi materiaali ja hyvä tehokkuus sekä maalivahtipeli. Milläköhän konstilla luulet, että Aravirta tuolla materiaalilla pystyisi Kärpät vielä paremmin haastamaan? Nyt on pelattu kaksi tasaista peliä, joista molemmat Pelicans olisi voinut hyvällä onnella voittaa. Onni täytyy toki ansaita ja Kärpät on molemmissa ollut parempi.
Järki käteen!
Raúl kirjoitti:Niemi on playoffeissa todistanut juuri niin paljon, kuin on pystynyt. Turussa nollapeli, Lahdessa yksi maali selän taakse. Mitä muuta voi vaatia?
Runkosarjassa ailahteluja tuli, mutta esimerkiksi tammikuussa Niemi oli sarjan todennäköisesti kuumin maalivahti. Nyt sama vire tuntuu löytyneen taas. 91,8 on joka tapauksessa ihan kelpo prosentti.
Tarkki on playoffeja ajatellen täysi kysymysmerkki. Runkosarja meni ailahdellen myös häneltä vahvemman joukkueen takana.
GT kirjoitti:Vittuilu ja vastustajan ajoittainen nöyryyttäminen kuuluu asiaan. Sille ehdoton peukku täältä.
Saadaampahan ainakin keskustelua muuten niin kauheaan HMV-paskaan kuin olla ja voi.