Pizza Frutti di Nightmare

  • 17 672
  • 115

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Täytteitä, joita ei pizzastani löydy:

  • ananas, lämmin ananas ei vain uppoa
  • persikka, sama kuin ananaksella
  • säilykepaprika, kaameita limaisia lötköjä
  • säilykeparsa, ei toimi pizzassa, löytyy parempaakin käyttöä, tosin tuoreena
  • "kinkku", perustelut löytyvät täältä. Kinkku (varsinkin ilmakuivattu) maistuu, jos sitä on tarjolla
  • "salami", eli halvimman meetwurstin kantapaloista rouhittu moska. Lähinnä rasvaa (35%) sekä suolaa (3.8%)
  • karvakäsien "valkosibali", eli käytettyyn uppopaistorasvaan silputtu valkosipuli, joka lainehtii räiskäleen päällä tulee vielä laatikostakin läpi. Tuore, jo uunissa ollut valkosipuli sopii erittäin hyvin.
 
Viimeksi muokattu:

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Millähän rahoilla Kotipizza muuten edes pysyy pystyssä? Nyt kun miettii, niin eihän siellä näytä koskaan olevan ketään syömässä ja en kyllä tiedä ketään sellaista, joka sieltä känkkynsä mukaankaan kävisi. Siis kuka hemmetti on niin tyhmä, että käy Kotipizzassa?! Jonkun se täytyy olla, koska ei kai se pulju pyhällä hengelläkään toimi.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kotipizzassa on kalliimpaa koske ne ei kierrä veroja(ainakaan paljoa tietääkseni). Yleensä kun näihin turkkilaisiin/balkanilaisiin pitserioihin menee niin summa näpytellään vaan näytölle mutta ei lyödä ulos.
Ei varmasti kaikissa mutta erittäin monessa missä olen käynyt. Yleensä pyrin maksamaan kortilla niin tuo ei onnistu :)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kyllähän noita kotipizzoja taitaa nurin mennä aika paljon tai ainakin siltä tuntuu ja jos on sellainen mesta mikä on pysynyt pidempään auki niin se kyllä sit kans on aika pysyvä kotipizza.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
- kinkku (tuo suikalemainen rustomakkara, mitä halpispaikoissa ängetään joka paikkaan)
- tonnikala (kissanruokamaiselta koostumukseltaan olevaa jauhettua turskanpäätä)
- säilykepaprika
- persikka
- banaani

Noilla aineksilla - erityisesti kahdella ensiksi mainitulla - saa pizzan kyllä pilalle melko nopeasti, about kaikki muu menee. Jopa kebab-liha.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kemissä oli ainakin ennen Di Mare -niminen pizzeria, jonka lätyissä käytetty juusto on sellainen täyte, joka kuuluu jokaiseen Nightmare-pizzaani. Outoa valkoista massaa, joka ei sula enää toista kertaa kerran jäähdyttyään. Myös kiharainen karva samaisesta mestasta ostetussa känkyssä karmaisi.

Eli Di Maren juusto ja karva. Lisäksi kananmuna, persikka, banaani, sipuli ja anjovis, jonka käyttöä pizzatäytteenä en ole ikinä käsittänyt. Se ilmeisesti on ollut aikoinaan jonkinlainen perustäyte?

Ananasin käsitän nykyään, koska monasti karvakäsikänkkylöiden lätyt ovat riimisuolattuja, jolloin ananas loiventaa äkkisuolaisuutta. Mistä lie taikataikinasta he pizzansa leipovat. Nightmare-osastolle pääsee aina mikä tahansa pitsa-nimellä kutsuttu ruoka.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tosin näin perusmiehisellä palstalla joku jauheliha-salami-kinkku-pekoni-kebab -pizza on varmasti suurinta herkkua.
Joensuulaiset huomio. Vieläkö keskustan Pizzapoikien tarjonnasta löytyvät Massa ja Darra? Noiden täytteet löytyivät aikalailla tuosta Sampion listasta, lisänä taisi olla vielä ainakin aurajuusto ja suolakurkku. Massa oli keskittynyt lihaosastolle ja Darra rasvaan ja suolaan. Aika tuhtia settiä olivat molemmat. Perhekokoisina nimeltään The Massa ja RyhmäDarra.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Joensuulaiset huomio. Vieläkö keskustan Pizzapoikien tarjonnasta löytyvät Massa ja Darra? Noiden täytteet löytyivät aikalailla tuosta Sampion listasta, lisänä taisi olla vielä ainakin aurajuusto ja suolakurkku. Massa oli keskittynyt lihaosastolle ja Darra rasvaan ja suolaan. Aika tuhtia settiä olivat molemmat. Perhekokoisina nimeltään The Massa ja RyhmäDarra.

En ole nyt about vuoteen käynyt, mutta ainakin semmoinen mielikuva on, että noi annosten nimet löytyis siitä mestan ikkunasta. Kyseinen rafla oli kantapaikka aikanaan asuessani Kirkkokadulla siinä Teboilin vieressä.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Katkaravut, tonnikala, anjovis, sienet. Ylipäätänsä kaikki merenpaskat, äyriäiset suun muut nilviäiset, hyi vittu!

Yksi tuollainen kiitos. Laita itsellesi samalla se purkki-kinkku Laitoitko sä Muhamed sen viimeviikkosen bolognesin edes jääkaapiin, no kyllä sen joku jurrissa syö?" PITSA! ;)
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ananas-herkkusieni molemmat tuplana. Jäisi syömättä ilman pienintäkään epäilystä. Toki kaikki muutkin makeat menevät ihan samaan kategoriaan ananaksen kanssa. Eivät vain sovi pizzaan.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Anjovis, tonnikala, simpukka, herkkusieni, oliivi. Yleensä myös kana on karvarannepaikoissa erittäin kuivaa, joten sitäkään en koskaan valitse.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ihme mielipiteitä. Tonnikala ja katkaravut sopii oikein hyvin pizzaan ja on nimenomaan oma suosikkiyhdistelmä, tai yksi niistä. Sen sijaan rotanlihaa (aka kebab) en tajua yhtään, mikä siinä ihmisiä viehättää. Oli se pizzassa tai sinällään. Myös kinkun dissaamista en tajua, tai no toisaalta se tusinakinkku on ihan ymmärretävä kritiikin kohde, mutta joku kunnon parman kinkku tms. on todella osuva täyte. Sienet toimii jos on tuoreita, mutta ne kumiset säilykesienet on kieltämättä lähinnä ällöttäviä.

Ananas ja oliivi on sellaisia, mitä en itse tajua yhtään. Varsinkaan ananasta pizzassa, mitä helvettiä? Väittäisin, että se on suomalaisen junttiuden ilmentymä. Muualla maailmalla kummastellaan tuota suomalaisten intoa survoa ananasta pizzaan.

Ja tosiaan se kebab on kanss aäliötäyte. Olisi sitten kunnon kebabia edes (lampaasta).
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Muualla maailmalla kummastellaan tuota suomalaisten intoa survoa ananasta pizzaan.

Muu maailma -kortti käytetty!

Jenkeilläkin on omituisia täytteitä. Nakkeja ja lihapullia muun muassa. Ja uskonpa, että siellä muussa maailmassa on paljon kaheleita täytteitä. En varmasti ole väärässä, vaikka vain arvuuttelenkin, että Kiinassa on pizzan päällä koiraa. Tai eksootillisessa Etelä-Amerikassa papaijaa tai muuta erikoisen nimistä hedelmää. Kun oikein ruvetaan miettimään ja puristiksi äitymään, niin eihän pizzaan tulisi laittaa mitään muuta päälle kuin hunajaa, oliiviöljyä ja yrttejä.

Kuuluuko hinaja pizzaan? Mää ihmettelen kauhiast!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jokunen vuosi sitten tuli tv:stä ohjelma, jossa kaksi italiaanoa kiersi Suomea syöden pizzan joka paikassa. Kaikki sai about 7-8 arvosanaksi, mutta ainoa mistä kiiteltiin oli ananas. Vitun juntti Guidot!

Ps: Harvoin otan itsekään ananasta lättyyn.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Artisokka
Pinaatti
Aurinkotomaatti (suurin saatana!!)
Kebab-liha

Siinähän nuo ovat, italialaisessa raflassa aikaisemmin duunissa olleena täytyy vain ihmetellä niitä, joiden mielestä artisokka ja pinaatti sopivat pizzaan. Aurinkotomaatista puhumattakaan.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Ei kyl uskois että ananas on noinki kova inhokki. Itse voisin syödä ananasta vaikka hernekeitossa.

Mutta kaikki äyriäiset ja merenelävät ei vaan maistu.
 

thv294

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tottenham Hotspur
Kinkkua yritän välttää varsinkin halvemmissa paikoissa. Se tuppaa olemaan aika monessa paikassa valitettavasti lähes pelkkää mössöä, joka ei edes maistu ainakaan hyvälle. Myöskään ananas ei innosta, tai kapris. Simpukat saavat myös jäädä muiden iloksi, kuten myös aurajuusto.

Itse kasaisin täytteet tyyliin jauheliha, salami, paprika (tuore olisi bonusta) ja kebabliha. Herkkusienet kelpaa myös, mutta nekin tuppaavat lähes aina olemaan säilykemallisia.
 

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Kiitoksena muutossa auttamisessa on usein tapana tarjota pizzat. Kerran yksi muutettava oli hyperurheileva terveysfriikki, jolle jo ajatus tavallisesta pizzasta olisi ollut kammotus. Hän kuitenkin päätti tehdä pizzat itse, ja normaalien ainesosien (tomaattikastiketta, pieni määrä juustoa jne) pizzasta löytyi mm. runsaasti herneitä ja parsakaalia. Ei ihan uponnut.

Lisäksi, olikos se juuri eilisen Kalevassa jonkun "Joulupizzan" mainos? Kinkkua, porkkanalaatikkoa, lanttulaatikkoa... Varmasti maistuvaa.

PS. Kotipizzan pizzat ovat useimmiten ihan hyviä, älkää parjatko suotta. Sitäpaitsi huonokin pizza on yleensä parempaa kuin mikään muu safka.

PPS. Viime lokakuussa loppuneen, vuoden kestäneen seurantajakson aikana olin syönyt kotona 148 valmispizzaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Yksi tuollainen kiitos. Laita itsellesi samalla se purkki-kinkku Laitoitko sä Muhamed sen viimeviikkosen bolognesin edes jääkaapiin, no kyllä sen joku jurrissa syö?" PITSA! ;)

Anteeksi, jos tämä nyt loukkasi noin pahasti. Okei, mulle samaa kuin Sinnerille ja muille Rööperi-Krisuille, niin ei tarvitse järjestää mitään suvaitsevaisuusmarssia Passi ja Hammasharjamiehen johdolla.

En käytä enää lainkaan näitä karva-pitserioita. Viimeinen niitti oli viime kesänä Parkanossa, kun ohimatkalla käytiin paikallisessa, italialaiseksi ravintolaksi itseään mainostavassa paikassa. Seinällä komeillut Saddam-taulu kertoo ehkä kaiken tarvittavan.

Itse väännän omat lättyni hyvinkin pitkälti.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jos nyt neljän kammotustäytteen periaatteella mennään niin: oliivi, tonnikala, herkkusieni, kananmuna

Oliivit ovat aina olleet aivan kammottavia. Herkkusienistä pidän ihan noin muuten esimerkiksi kastikkeissa, mutta jostain syystä nimenomaan pitsassa ne aiheuttavat oksetusreaktion. Sitten olen törmännyt pariin pitseriaan joista sai täytteeksi kananmunaa.. ei se kyllä oikein ollut hyvää kun lillui siinä keskellä lätyskää, vaikeutta syömistäkin. Ja pahin kaikista on totta kai tonnikala, sillä jos sitä erehtyy ottamaan niin sen jälkeen pitsa ei maistu millekään muulle kuin tonnikalalle, ja tämä vain on tosi asia
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei kyl uskois että ananas on noinki kova inhokki. Itse voisin syödä ananasta vaikka hernekeitossa.

Mutta kaikki äyriäiset ja merenelävät ei vaan maistu.
Äyriäiset ja merenelävät ovat hyviä noin keskimäärin. Toki niihin pätee sama kuin tuohon kinkkuun, että mitä nuhruisempi paikka (puhun nyt henkilökunnasta enkä siisteydestä), sitä varmemmin kinkku jää tilaamatta. En ehkä luottaisi simpukoihinkaan. Mutta tuo ananas. Aivan loistavaa tavaraa tuoreena. Mutta kuten paprika, säilöttäessä siitä tulee ekojätettä. Ja kun sitä on yleensä pizzoissa niin perkeleesti, niin kyllähän se korpeaa. Polttaa vielä kitalaenkin vartti paistamisesta.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mielestäni ketjun otsikkoon tulisi lisätä ajan hengen mukaisesti Nordic-etuliite, koska se vähä minkä minä olen tämän maan ulkopuolella aikaani viettänyt ja pizzoja syönyt, uskaltaisin väittää tämä olevan aika lailla suomalainen tapa laittaa pizzan täytteeksi eineksiä, jotka pizzaan ei kuulu. Minä nyt syön melkein mitä vain, mutta koska en oliiveista erityisesti pidä, en niitä pizzaani valitse.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mielestäni ketjun otsikkoon tulisi lisätä ajan hengen mukaisesti Nordic-etuliite, koska se vähä minkä minä olen tämän maan ulkopuolella aikaani viettänyt ja pizzoja syönyt, uskaltaisin väittää tämä olevan aika lailla suomalainen tapa laittaa pizzan täytteeksi eineksiä, jotka pizzaan ei kuulu. Minä nyt syön melkein mitä vain, mutta koska en oliiveista erityisesti pidä, en niitä pizzaani valitse.
Kukapa ei pitäisi oliiveista?

Mitä olen sivusta keskustelua seurannut ja pizzerioissa vieraillut, niin suomalaisuudella ei tunnu olevan kovin paljon tekemistä koko genren kanssa. Muuten pizzat näyttävät joka paikassa aika samanlaisilta. Ehkä se johtuu siitä, että valitsen melkein aina parista-kolmesta perus-setistä ne samat täytteet. Mitä nyt joskus peperoni osoittautuu metvurstiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös