Mä sytyin viime yön pelille, ai että mikä matsi! Mielestäni tuo peli oli yksi tämän kauden parhaista ellei jopa paras ja myös yleisössä oli selvästi normaalia enemmän energiaa. Vaikka Pens joutui 2-0 tappioasemaan ja heti kun päästiin maalin päähän, niin takaisku omiin, mutta kaikesta tuosta huolimatta ei tullut mieleenkään sammuttaa telkkaa. Mielestäni tuo peli oli hyvää tekemistä Pensiltä ihan alusta saakka, mutta Binnington oli todella hyvä ja muutenkin Blues on laadukas joukkue puolustamaan. Melkein koko joukkueelta vahvaa tekemistä ja kyllä mä sytyn tuolle ettei Crosby ole koskaan urallaan kääntänyt toista poskeaan vaan antaa samalla mitalla takaisin mitä joutuu itse kokemaan. Täysin päinvastainen esimerkki olivat Sedinin veljekset, hemmetin tylsiä yleisesti, vaikka huippupelaajia. Mikkolakin kuitenkin taitaa olla sen jotain 193 tms. pitkä jässikkä eli reilu 10 cm pidempi kuin itse Crosby? No tuon nokkapokan jälkeen se on Mikkola, joka joutuu katsomaan ensin Crosbyn alustuksen Rustin maaliin ja sitten kapteeni alistaa vielä itse maalinedustalla iskien irtokarat sisään. Samaa mieltä kuitenkin kuin
@Kaspar11 yllä, lopen kyllästynyt olen Pensin pehmeyteen tietyissä tilanteissa. Nyt kapteenin puolustaminen jäi siihen kun Mikkola kampitti Jarryn ja siinä jälkihöyryissä vähän Dumoulin ja Boyle kävivät Mikkolaan kiinni, mutta halpa on hinta tintata Pensin kapteenia nekkuun. Toki Pensin tyyliin Mikkola tuossa vain herätti Crosbyn vielä kovempaan liekkiin ja Pens paineli ohi. Kiitos tästä.
Vaikea on tämän viikon ohjelma kun nyt "väsyneenä" painellaan vieraisiin kohtaamaan Philly ja sitten vielä lauantaina päiväpeli Dallasissa. Ainakin kotimaisen Liigan puolella tilastot ovat melko rumat, jos joutuu menemään b2b -pelien jälkimmäisen osan pelaamaan vieraissa ja kotijoukkue siellä levänneenä vastassa. Toivottavasti Philly ja kymmenen ottelun voittoputki kuitenkin motivoivat pistämään kaiken likoon taas.
Lafferty ja Nylander treidille varovainen peukku. En odota mitään Nylanderilta, mutta joskus nämä vaihdokset herättävät pelaajan. Nylander on kuitenkin vielä nuori kaveri, joten suunnanmuutos on ihan mahdollista vielä tehdä. Tuskin onnistuu kun realisteja ollaan, mutta ei tuossa kuitenkaan menetetty kuin Lafferty, jonka katto on nimenomaan bottom-6 osastolla. Just tällä hetkellä Chicago sai paremman pelaajan, mutta toivottavasti tämä tästä kääntyy. Nylanderin veljeksistä vanhempi oli Torontossa hyvää pataa Kapasen kanssa, toivottavasti Kapanen tulee juttuun myös nuoremman veljeksen kanssa. Kapanen pelasi muuten heikon pelin Bluesia vastaan, Phillyä vastaan tuo on ollut yleensä hyvä, joten toivottavasti tulevana yönä kuittaa tuon pelin heikot otteet vaikka nyt parilla maalilla.