Täällä ollaan erittäin iloisia niin joukkueen peliesityksistä kuin myös Sheron peliliikkeistä. Morrowsta ja Murraysta saatiin maksaa jonkin verran, mutta täytyy sekin todeta, että hinta tänä päivänä rental-pelaajista on aika kova. Liikuteltavia pelaajia on joka vuosi vähemmän ja vähemmän saatavilla trade deadlinen aikaan. Ennustankin tässä trade deadline -päivän olevan melkoisen hiljainen. Toivottavasti olen väärässä.
Olen pitkin viime vuotta ja tämän kauden alussakin kritisoinut tuota Penguins-joukkuetta monestakin asiasta. Toisinaan erikoistilannepelaaminen ei ole ollut kunnossa, Crosby ja Malkin eivät ole olleet vaadittavalla tasolla, maalivahtipeli on romahtanut täysin. Nyt nuo edellämainitut ja monet muut asiat on saatu kuntoon ja joukkueen peli on näyttänyt erittäin mallikkaalta runkosarjan aikana. Mutta mites sitten playoffseissa? 2008 ja 2009 keväänä, kun mentiin pitkälle niin Penguins oli nimenomaan ilkeä joukkue, jota vastaan ei ollut mukava pelata. Brenden Morrown ja Douglas Murrayn hankinnat ovat hyviä lisäyksiä joukkueen syvyyteen. Vaikka kaverit eivät pelaa enää kuin 25-vuotiaina, niin kyllä näillä kavereilla riittää vielä bensaa tankissa.
Brenden Morrow on pelaaja, joka pystyy pelaamaan roolissa kuin roolissa. Timanttista johtaja-ainesta, joka on tottunut voittamaan, vaikka Stanley Cupia ei olekaan tilillä. En tiedä pelaako Morrow pääsääntöisesti Malkinin ja Nealin kanssa, kolmos- tai nelosketjussa. Joka tapauksessa nyt on syvyyttä hyökkäyspäässä mikä on erinomainen asia playoffseja ajatellen. Nyt Penguinsillä on mahdollisuus laittaa kaksi todella hyvää ylivoimaketjuakin jalkeille (esim. Malkin-Neal-Morrow-Letang-Despres, Crosby-Kunitz-Bennett-Martin-Niskanen). Kuka muistaa, että Pascal Dupuiskin pelasi playoffsit nelosketjussa Cup-vuonna?
Morrown alkukausi ei välttämättä ole ollut NHL Tonightin ykkösuutinen, mutta uskon, että maisemanvaihto Cup-contenderiin antaa tälle taistelijalle hirveän buustin, mitä tullaan tarvitsemaan. Jos nyt vertaa vaikka Bill Gueriniin, joka oli ihan huikea Cup-keväänä, niin Guerin teki viimeisessä 26 pelissään vain 3 maalia ennen siirtymistään Penguinsiin ja viimeisen 17 ottelunkin saldo oli surullinen 2+2, -8.
Doug Murray on oiva lisä puolustukseen. Eihän meillä Orpikin lisäksi ole ollut tuollaisia hyviä puolustajia? En minä ainakaan uskaltaisi laittaa Engellandia tämän kauden näytöillä playoffs-matseissa tiukkoihin paikkoihin kentälle. Ehkä hyvän syvyyden ansiosta Engellandista saataisiin loistava tuuraaja, joka päästessään kentälle olisi aina freesi, kuten Bortuzzo on ollut tällä kaudella. Murrayn hankinta muistuttaa Hal Gilliä vuonna 2009. Gill olikin varmaan hitain luistelija mitä oon Penguinsissä nähnyt viimeisen 5 vuoden aikana, mutta muodosti Scuderin kanssa aika huikeen kolmospakkiparin. On myös varmaan hieman eri asia mennä playoffseissa maalille, jos vastustajan maalin edessä seisoo Douglas Murray ja Brooks Orpik, kuin että siellä olisi kaikenmaailman benlovejoyt Fleuryä suojelemassa.
Sheron aikomushan on pitää kaikki 9 puolustajaa rosterissa. Eli trade deadlinen jälkeen rosteriin saa tehdä laajennuksen. En tiedä miten käytännössä tämä viikko nyt sitten kikkailtaisiin. Vai onko tarkoitus, että Malkin ja Letang ovat trade deadlineen asti sivussa?
Joka tapauksessa, jos kaikki saadaan pidettyä rosterissa (ja olin yllättynyt kun insiderit jaksavat vielä jauhaa Penguinsin olevan mukana Iginla-watchissa) niin meillä on kyllä todella mehukas porukka, jolta voidaan ihan oikeasti odottaa sitä menestystä tänä keväänä. Jos viime vuonna olin innoissani, kun oli pitkästä aikaa Crosby ja Malkin kokoonpanossa, niin olen sitä nyt vielä enemmän. Nyt on usko kova tähän tekemiseen.
Kunitz-Crosby-Dupuis
Bennett-Malkin-Neal
Cooke-Sutter-Morrow
Adams-Vitale-Kennedy
Jeffrey, Glass
Letang-Despres
Orpik-Martin
Murray-Niskanen
Eaton, Engelland, Bortuzzo
Fleury
Vokoun
WOW.