Paljon on tapahtunut Pittsburghissa sen jälkeen kun jouduin tuonne "vankilaan", mutta kiitos loistavien palstaveljien ei ole kyllä mikään asia jäänyt huomaamatta/kuulematta.
Jos nyt kumminkin keskitytään nykyhetkeen niin luojan kiitos Bylsma tajusi vihdoin ja viimein laittaa sen Vokounin sinne maalille! Mä oon lähes satavarma, että Fleury olis päästänyt sen 1-3 maalia viime matsissa ensimmäiseen erään, mutta Vokoun oli mahtava ja toi todellakin luottoa pakeille ja puolustuspelaaminen kahdessa vikassa erässä oli aivan erinäköistä kuin aikasemmissa matseissa. Muutenkin 50min pelistä Penguins oli se hallitseva osapuoli ja ansaitsi voiton, sen sijaan ekan erän vikat 10min oli Islandersin ja se Okposon alueella pujottelu oli kyllä todella lepsua peliä meiltä, mutta onneksi maalissa oli Vokoun.
Kennedyn ja Vitalen nostaminen pelaavaan kokoonpanoon oli myös loistava veto Bylsmalta. Molemmat veti Penguins sydämellä läpi ottelun todella nätisti! Ei tuumaakaan periksi missäkään tilanteessa ja sitä nyt todellakin tarvitaan joka kaverilta! Myös Iginlan ja Kunitzin paikkojen vaihdosta täältä plussa. Malkinin ketju piti kiekkoa todella nätisti Islandersin päädyssä viime matsissa ja paikkoja oli, ei vain nyt uponnut mutta tänään uppoo jos samalla asenteella jatketaan ja miksei jatkettaisiin! Iginlalta nättiä peliä Crosbyn maalissa, itse hitaasti liikkuen jolloin myös Islandersin pakki liikkui hitaasti ja antoi Crosbyn kasata vauhdin ja sit syöttö Crosbylle ja loppu onkin historiaa. Kyllä tuolla kaksikolla kemiat toimii!
Ettei unohdu niin mainitaan tähän väliin, että Islanders on pelannut koko sarjan todella hyvällä meiningillä ja taklannut kaikkea mikä liikkuu. Todella hyvällä asenteella ovat pelanneet matsit ja laittaneet Penguinsin koville. Fyysisyydessä ollaan ehkä hieman jääty jalkoihin aikaisemmissa matseissa, mutta viime pelissä oltiin kyllä edellä siinäkin! Aivan mielettömiä taklauksia nähtiin joka jätkältä ja kroppaa laitettiin likoon. Morrow on kyllä vedellyt läpi sarjan jokaista kaveria päin ja viime matsissa antoi niin paljon kovia pommeja, että Concolissa pleksit heiluvat vieläkin. Myös Martin taklasi Martinia ja kyllä! Taklaajan etunimi oli Paul Martin, taisi olla ensimmäinen taklaus jonka kyseiseltä kaverilta oon nähnyt, mutta sitäkin hienompi!
Negatiivista sanottavaa ei nyt löydy muusta kuin Adamsista, ei ole NHL tason pelaaja enään missään nimessä. Juoksee alivoimalla, sijoittuminen huonoa ja ei kerkee blokkaamaan kuteja, taklaukset loistavat poissaolollaan, yks taklaus viim matsiin nelosketjun jampalta on kyllä heikko suoritus. Menettää kiekkoja järkyttävällä prosentilla kanssa. Kyllä Glassin ja Jokisen pitäminen poissa tämän kaverin pelatessa on järjetöntä Bylsmalta.
Maailman parhaan veivit viime matsista on piirtynyt verkkokalvoilleni, on se vaan niin maaginen kaveri ettei mitään rajaa. Tähän on hyvä lopettaa tältä erää, toivottavasti seuraavassa viestissäni tässä ketjussa voin keskittyä uuteen vastustajaan ja paketoida Islanders sarjan tältä osin.