Itsetunto-ongelmien, ujouden ja muiden epävarmuusjuttujen kanssa koko iän painineena, jolle taide ja kulttuuri on tarjonnut väylän toteuttaa itseään ja olla tasaisin väliajoin mukavuusalueensa ulkopuolella, tämä taiteen cancelointi nostattaa mieleen surua ja jonkinasteista toivottomuuttakin, epäuskoista ihmettelyä nyt ainakin. Klassisen ja suomalaisille rakkaan satuhahmon teatterisovituksessa mainittu "rohkeusrokote" on siis tarpeeksi käypänen asia, että voidaan uhkailla suoralla väkivallalla näytelmän tekijöitä. Ei voi muuta kuin toivottaa voimia tämän teoksen parissa työskenteleville taitelijoille ja myös Poliisille tsemppiä, että saavat mahdollisimman monta näistä uhkailijoista edesvastuuseen. Ilmeisesti Pro Cancel-jengin mielestä tämä on ookoo, tarkoitus pyhittää keinot ja parempi maailma odottaa pesismailan mitan päässä. Jos taas cancelit haluavat eriyttää itsensä tästä ja sanoa, että taustalla on vain karanteeneista flipanneiden anti-vaxxereiden joukkio, niin sallittakoon sekin. Itse luen kaikki samaan, mutta se olen vain minä.
Je suis Uppo-Nalle