Virveliä kainaloon
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- 4.11., 7.4. ja pyhä henki
Lueskelin TOJ:n juttuja HFBoardsilla. On se sinnekin monta tuhatta viestiä kirjoitellut, ja yhä ihmettelevät, että onko tuo tosissaan.
Samasta laista kakkospykälä:
"Vanhemmat vastaavat lapsen elatuksesta kykynsä mukaan. Vanhempien elatuskykyä arvioitaessa otetaan huomioon heidän ikänsä, työkykynsä ja mahdollisuutensa osallistua ansiotyöhön, käytettävissä olevien varojen määrä sekä heidän lakiin perustuva muu elatusvastuunsa.
Vanhempien elatusvastuun laajuutta arvioitaessa otetaan huomioon myös lapsen kyky ja mahdollisuudet itse vastata elatuksestaan sekä seikat, joiden johdosta vanhemmille ei aiheudu lapsen elatuksesta kustannuksia tai ne ovat vähäiset."
Rate is $2 per 400-500 words translation"
Työilmoitus *
"Hi,
I need a Finnish person to translate text for me on daily basis.
Rate is $2 per 400-500 words translation"
* linkki työpaikkailmoitukseen osoitteessa postnordlogistics.com
Kyllähän tolla ihan hyvän tuntiliksan saa. Google translatesta vaan läpi, niin ne muutkin.
Varsinkaan kun budjetiksi on lyöty 5 dollaria.Sen verran vähän informaatiota ilmoituksessa, että ei käynyt selväksi kuinka laajoista käännöksistä on kyse. Itse tulkitsin sen niin, että tuo 400-500 sanaa päivässä. Voi olla, että olen käsittänyt väärin. Päivittäisiä hommia kuitenkin, mutta en nyt usko että kukaan tuolla rahoiksi lyö.
Sen verran vähän informaatiota ilmoituksessa, että ei käynyt selväksi kuinka laajoista käännöksistä on kyse. Itse tulkitsin sen niin, että tuo 400-500 sanaa päivässä. Voi olla, että olen käsittänyt väärin. Päivittäisiä hommia kuitenkin, mutta en nyt usko että kukaan tuolla rahoiksi lyö.
20 000 merkkiä / tunti on jollain runsaasti kirjoittavalla aika perus. Jos mennään tuolla 2e per 500 sanaa, niin tuleehan tuosta tunnille hintaa.
Edelleenkin oman tulkintani mukaan mikään ei tuossa viitannut mihinkään laajoihin käännöstöihin vaan päinvastoin. Hakekaapa joku paikkaa niin selviää tämä kutkuttavan jännittävä kysymys.
"Huippu/ammattiurheilija"stahan tuo puhui, eli ei lie itseään tarkoittanut. Todennäköisesti urheilukoulun alokkaista kuitenkin suurimman yksittäisen porukan muodostavat jalkapalloilijat, lätkäjätkien peesatessa seuraavana. Yksilölajien edustajia sitten oletettavasti vähemmän (ja tämä kaikki mutuilua ja saa korjata jos parempaa tietoa omaa)....
Toki Petteri Pennaselle hatun nosto siinä mielessä, että ei ilmeisestikään ollut liikkeellä omassa asiassaan. Jalkapalloilijana hänen ei tarvitse olla huolissaan arvonkisamenestyksestä vaikka joutuisi vuodeksi inttiin. Ja veikkausliigapelaajille ei (toivottavasti) tämä huippu-urheilijoiden etuoikeus ole kuulunutkaan.
Tämä video kuuluu tähän ketjuun:
Oulu Smart city seminar - YouTube
Tämä video kuuluu tähän ketjuun:
Oulu Smart city seminar - YouTube
Voi kiesuksen pesäveikot, ei kannata ei.Ei muuten kannata lopettaa katselua kesken, vaikka rupeaisi kyllästyttämään. Loppu kruunaa kaiken.
Nauruketjun kamaahan tuo on, mutta videossa oli hienoa - joskin tahatonta - Kraftwerk-henkisyyttä, kun koneet "tanssivat" musiikin tahdissa (0:44-0:47).Tuli jopa vähän mieleen tämä:
My e-Design (English Subtitled) - YouTube
Jaws, saadaan homoiltua kunhan jompikumpi ensin paskantaa muijasi tuheron päälle.
Ylilyönti.
Mutta pidä jooko SeQuins erossa tuommoisista. En kauheasti tykännyt lauseesta, jossa hänet mainitsit.
Tuohon ZayWestille voisi keksiä vaikka minkämoisia kuittauksia, mutta jätetään tällä kertaa sanomatta. Kuten virvelikainalo sanoikin, ylilyönti. Eikä kerta näköjään riittänyt. :)