Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 862
  • 12 943

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Sen kai siitä saa, kun näin myöhään vielä koneen äärellä on, mutta jotain kautta päädyin lukemaan Johan Bäckmanin ja hänen kumppaninsa Jon Hellevigin Facebook-sivuja. Ei... ei ei ei ei ei voi olla totta. Ei vaan voi, enkä voi suositella lukemista yhdellekään, joka järkensä haluaa säilyttää. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta varmaan enemmän itkun puolelle menee.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Sen kai siitä saa, kun näin myöhään vielä koneen äärellä on, mutta jotain kautta päädyin lukemaan Johan Bäckmanin ja hänen kumppaninsa Jon Hellevigin Facebook-sivuja. Ei... ei ei ei ei ei voi olla totta. Ei vaan voi, enkä voi suositella lukemista yhdellekään, joka järkensä haluaa säilyttää. En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta varmaan enemmän itkun puolelle menee.

Tuohan oli vallan hulvatonta. Nyt se on ruotsalaisia vastaan, aivan täysin radalta on karannut tämä yksilö.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Li Andersson. Kuinka pihalla voi ihminen olla? Jokin pervo minussa haluaa nähdä paneelikeskustelun ilman aihetta jossa mukana Li, Atlas Saarikoski, Päivi Lipponen, Astrid Thors ja mausteeksi 1 oikeassa elämässä ihan omilla ansioillaan menestynyt mies. Mielellään hetero. Vaikka Teuvo Hakkarainen. Voi sitä omaa pyhyttään loistavien naisien huutoa...
 

Janne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit
Olen aivan jäätävä suorittaja ollessani asiakkaana lähes missä vaan. Tuttujen ja puolituttujenkin kanssa olen luonteva läpänheittäjä (omasta ja äidin mielestä), mutta asiakkaana kyllä melko pökkelö.

Olin tänään asioimassa terveyskeskuksessa ja lähtiessäni hoitaja sitten sanoin normaaliin tapaan "kiitos, moi". Suoritus omalta osaltani meni puoleen väliin asti hyvin kun "kiitoksia" tuli varsin mallikkaasti, mutta sitten kymmenesosasekunnin puntarointi sanojen "moi" ja "hei" välillä tuotti tuloksen "hoi". Siis mitä vittua? Korvat punaisena autolle ja päiväunille.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuosta ylläolevasta tulikin mieleen, että yleensä nämä supliikit läpänheittäjät ventovieraille eivät olekaan niin hauskoja kun heihin tutustuu paremmin. Nämä hiljaisemmat, hieman "ujohkot" henkilöt paljastuvat oikeasti hauskoiksi jätkiksi kun pääsee pintaa syvemmälle ja läppä alkaa lentämään.

Tai sitten mun elämään on sattuneet jotkin poikkeusyksilöt.

E: Eikä edes olla Asia joka avautui minulle -ketjussa. Olkoon nyt täällä, kun etäisesti tuohon ylläolevaan liittyy.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suoritus omalta osaltani meni puoleen väliin asti hyvin kun "kiitoksia" tuli varsin mallikkaasti, mutta sitten kymmenesosasekunnin puntarointi sanojen "moi" ja "hei" välillä tuotti tuloksen "hoi". Siis mitä vittua? Korvat punaisena autolle ja päiväunille.

Kiitoksia hoi jutusta, joka sai naurahtamaan ääneen.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Olin tänään asioimassa terveyskeskuksessa ja lähtiessäni hoitaja sitten sanoin normaaliin tapaan "kiitos, moi". Suoritus omalta osaltani meni puoleen väliin asti hyvin kun "kiitoksia" tuli varsin mallikkaasti, mutta sitten kymmenesosasekunnin puntarointi sanojen "moi" ja "hei" välillä tuotti tuloksen "hoi". Siis mitä vittua? Korvat punaisena autolle ja päiväunille.

Mun isälle kävi samalla tavalla, lähikaupan kassalla asioidessaan isällä oli tapana tervehtiä kassatätiä sanomalla moi, ja täti vastasi aina "hei". Kerran isä päätti, että nyt mä sanon hei, kun se kassatätikin aina sanoo. No, täti oli sanonu "moi", johon isäni vastasi "hoi". :D
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Li Andersson. Kuinka pihalla voi ihminen olla? Jokin pervo minussa haluaa nähdä paneelikeskustelun ilman aihetta jossa mukana Li, Atlas Saarikoski, Päivi Lipponen, Astrid Thors ja mausteeksi 1 oikeassa elämässä ihan omilla ansioillaan menestynyt mies. Mielellään hetero. Vaikka Teuvo Hakkarainen. Voi sitä omaa pyhyttään loistavien naisien huutoa...

Tohon voisi vielä lisätä Sinnemäen. YLE:n Aamu-tv:n vaalilähetyksissä hän sekä Li olivat jatkuvasti äänessä ja puhuivat muiden päälle. Mitään ei jäänyt mieleen heidän pälätyksistään. Käytöstavat nollissa molemmilla eikä naurattanut yhtään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Negailu Leijonien ympärillä on saavuttanut palstalla järkyttävät mittasuhteet.

Satuin näkemään tuossa olohuoneen ikkunan läpi, kun viereisessä talossa pieni seurue kannusti Suomea tv:n ääressä ja juhli innostuneesti Suomen voittomaalia. Täällä sen sijaan mennään koko ajan negatiivisen kautta. Ei toki tietysti koske kaikkia.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Negailu Leijonien ympärillä on saavuttanut palstalla järkyttävät mittasuhteet.

Satuin näkemään tuossa olohuoneen ikkunan läpi, kun viereisessä talossa pieni seurue kannusti Suomea tv:n ääressä ja juhli innostuneesti Suomen voittomaalia. Täällä sen sijaan mennään koko ajan negatiivisen kautta. Ei toki tietysti koske kaikkia.
Niinpä, ärsyttävää! Fakta on se, että nyt on paljon porukkaa telakalla ja mennään C-maajoukkueella - puoli joukkuetta on Liigasta. Ei yhtään isomman profiilin NHL-pelaajaa (Rinne tietty, mutta kenttäpelaajista). Silti oletetaan, että Suomi hallitsee kiekkoa 90% ajasta ja voittaa Sveitsin (viime kauden hopeamitalisti!) 4-0. Joo, itestäkään ei tunnu kivalta katsoa kun Leijonat on välillä jyrän alla, mutta jos niin paljon ahistaa ku joillain ni menisivät pelaan änäriä alottelijatasolla. Ei vituta!
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Negailu Leijonien ympärillä on saavuttanut palstalla järkyttävät mittasuhteet.

Satuin näkemään tuossa olohuoneen ikkunan läpi, kun viereisessä talossa pieni seurue kannusti Suomea tv:n ääressä ja juhli innostuneesti Suomen voittomaalia. Täällä sen sijaan mennään koko ajan negatiivisen kautta. Ei toki tietysti koske kaikkia.

Aina se on sama homma oli kyseessä olympiakiekko, MM-kiekko tai mikä tahansa laji missä Suomi on mukana. Jos Suomi sattuu nyt kaikesta huolimatta menestymään alka se itku kuinka huonotasoiset kisat on.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tuus pois sieltä pensaasta, vai puussako roikut? Ei liene kohteliasta kurkkia naama naapureiden olohuoneen ikkunassa kiinni toisten iltamia! ;)
.

Heh, repesin vähän tuosta mielikuvasta: joo täällä mä puussa istun, läppäri sylissä ja kirjoittelen Jatkoaikaan...:)

Siis ihan oman olohuoneeni ikkunasta näin tuon sisäpihan toiselle puolelle...
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Erku-show Venäjä -ketjussa. Onhan taas aikamoista tavaraa.

Sinähän olet aiemmin kehottanut muita palstalaisia laittamaan minut ignoreen. Siitä huolimatta jaksat pauhata minun viesteistäni. Mielenkiintoista. Ilmeisesti kuitenkin tekstini kovasti kiinnostavat. Itse en muista sinun kirjoittaneen yhtään mielenkiintoista viestiä koskaan tälle palstalle, joten sinänsä et ole kyennyt tuottamaan sisältöä elämääni. Minä kaiketi kuitenkin olen onnistunut, koska sinä jaksat erikseen kirjoitella toiseen ketjuun minun edesottamuksistani.

Ps. Tämä olkoon viimeinen kerta, kun otan kantaa sinun unisiin viesteihin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Olen aivan jäätävä suorittaja ollessani asiakkaana lähes missä vaan.

Itse olen toiminut asiakaspalvelussa useamman vuoden ja oman kokemukseni perusteella sanoisin, että tietty "jäätyminen" on ihan OK. Asiansa osaava kaveri häkelly siitä, että asiakas hieman sekoilee sanoissaan tai puhuu "järjettömyyksiä". Noita tulee jatkuvasti ja satunnaiset asiakkaat tuskin jäävät pidemmän päälle mieleen ellei ihan täysin riman ali vedetä tai näytetä tarpeeksi hyvältä. Ensimmäinen nyt vaatii jotain deekutason perseilyä ja jälkimmäinen jos osuu kohdalleen, niin turha stressata muusta. Se on kehu.

Osa toki jännittää toisia enemmän, mutta mitä sitten? Yksilöitä tässä ollaan ja valtaosa asiakaspalveluhommista osaa sen verran kokemusta, että ns. normaaleihin jäätymisiin (ensikertalaisuus, darra, jne.) ei pahemmin edes reagoida.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sinähän olet aiemmin kehottanut muita palstalaisia laittamaan minut ignoreen. Siitä huolimatta jaksat pauhata minun viesteistäni. Mielenkiintoista. Ilmeisesti kuitenkin tekstini kovasti kiinnostavat. Itse en muista sinun kirjoittaneen yhtään mielenkiintoista viestiä koskaan tälle palstalle, joten sinänsä et ole kyennyt tuottamaan sisältöä elämääni. Minä kaiketi kuitenkin olen onnistunut, koska sinä jaksat erikseen kirjoitella toiseen ketjuun minun edesottamuksistani.

Viestistäsi juohtui mieleeni - ja pyydän, ota positiivisesti seuraava viesti.

Vaikka olemme monessa päivänpolttavassa asiassa vastakkaisella kannalla, niin tietyssä mielessä minun on kuitenkin arvostettava sinua kirjoittajana, koska olet - syystä tai toisesta - hyvin johdonmukainen. Toisinaan jopa ärsyttävällä tapaa.

Ehkäpä näkökantojen lähes täydellinen eroavaisuus saa aikaan sen, että viestisi kyllä herättävät mielenkiintoni ja ne jäävät mieleen tietyllä tapaa paremmin kuin suurin osa palstan viesteistä ja sama tulee sinuun viestien kirjoittajana. Olisihan tämä palsta - anteeksi seuraava brutaali ilmaus - vitun tylsä paikka jos kaikki olisivat samalla kannalla kuin minä.

Tässä kohdin tuntuu kuitenkin kornilta todeta, että jatka samaa rataa, mutta totean sen nyt kuitenkin - jatka samaan malliin niin väittelyä saadaan jatkettua hamaan tulevaan.

vlad.
 
K

kiwipilot

Sinähän olet aiemmin kehottanut muita palstalaisia laittamaan minut ignoreen. Siitä huolimatta jaksat pauhata minun viesteistäni. Mielenkiintoista. Ilmeisesti kuitenkin tekstini kovasti kiinnostavat. Itse en muista sinun kirjoittaneen yhtään mielenkiintoista viestiä koskaan tälle palstalle, joten sinänsä et ole kyennyt tuottamaan sisältöä elämääni. Minä kaiketi kuitenkin olen onnistunut, koska sinä jaksat erikseen kirjoitella toiseen ketjuun minun edesottamuksistani.

Ps. Tämä olkoon viimeinen kerta, kun otan kantaa sinun unisiin viesteihin.

Luulet nyt itsestäsi hieman liikoja: trollausviesti - tai sadat sellaiset - ei ole synonyymi mielenkiintoiselle viestille. Toisaalta, mitään logiikan riemuvoittoja lienee turhaa odotella fasistista diktatuuria ihannoivalta kommunistilta.
 
Luulet nyt itsestäsi hieman liikoja: trollausviesti - tai sadat sellaiset - ei ole synonyymi mielenkiintoiselle viestille. Toisaalta, mitään logiikan riemuvoittoja lienee turhaa odotella fasistista diktatuuria ihannoivalta kommunistilta.
Kuten vlad edellä sanoi, niin erku on hyvin looginen kirjoittaja. Välillä ihmetyttää miten ihmiset eivät tätä ymmärrä. Keskustelijana ihan eri tasolla kuin vaikka TosiFani joka myös herättää kanssakeskustelijoissa samankaltaista "erikoishuomiota". Onko kyse ihan vaan vailinnaisesta lukutaidosta/älykkyydestä vai sokaiseeko aatteen palo niin, että sormien on pakko päästä näppäimistölle sylkemään solvauksia ennen kuin erkun viestit on edes luettu loppuun?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on kyllä vladin mieliksi pakkoa asettua eri kannalle. Eri mieltä oleminen on monesti keskustelun kannalta hyvä asia, ja "oudoistakin" kannoista nousee esille monesti hyvää keskustelua. Tekee itse kullekin hyvää pakottaa itsensä käymään uudelleen kriittisesti läpi se ajatuksenkulku, joka on johtanut omaan mielipiteeseen tai johtopäätökseen. Kuitenkaan tuo eri mieltä oleminen ei ole mikään itseisarvo, joka automaattisesti johtaa laadukkaampaan keskusteluun.

Tässä tapauksessa kyseessä tuntuu yleensä olevan eri mieltä oleminen ilman yritystäkään keskusteluun. Vlad itsekin ihmetteli esim. miksi erku jätti hänen esittämänsä asialliset kysymykset vastaamatta, vladin itse vastattua ajan ja ajatuksen kanssa erkun esittämiin kysymyksiin Ukraina-keskustelussa. Eikä kyseessä ollut tosiaan mikään yksittäinen unohdus kyseiseltä nimimerkiltä.

Tuo puhe johdonmukaisuudesta on minusta jo tämän ketjun kamaa. Se, että johdonmukaisesti trollaa tai ajaa tiettyä agendaa, ei ole lähellekään samaa kuin kirjoitusten johdonmukaisuus. Tässä tapauksessa kyllä ollaan yleensä johdonmukaisesti samaa mieltä viestistä toiseen, mutta perusteet eivät ole missään määrin johdonmukaisia. Esimerkkinä vaikka muiden käyttämien lähteiden kritisointi tämän ollessa omaa agendaa vastaan, kun taas omia mielipiteitä suosivia juttuja tulee jatkuvalla syötöllä vaikka sitten verkkomediasta. Nimimerkki kahden suunnan sentterille on sanottava, että jos luet (ihan alusta loppuun) useampia erkun viestejä löytämättä niistä sisäisiä tai viestien välisiä epäloogisuuksia, haukut sokeudesta väärää puuta.

Vladin kohdalla tuo toki ilmeisesti toimii, sillä hän uskomattoman kärsivällisesti jaksaa pitää "keskustelua" yllä yksin, tarttuen väitteisiin ja mielipiteisiin ja kertoen niistä oman versionsa, jonka hän tarkoin perustelee. Suurin osa erkun aikaansaamasta keskustelusta on kuitenkin silkkaa roskaa puolin ja toisin. Tämän voi havaita lukemalla ketjuja joissa hän on aktiivisimmillaan. Tuohon "russofobi", "russofiili" -lässytykseen se menee alta aikayksikön.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vaalikoneet on ihan kiva juttu, mutta kyllä tämä iltasanomien versio on todellinen pohjanoteeraus. Miten päin pistät wc paperi rullan? Aivan helevetin tärkeä kysymys kyllä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Nyt on kyllä vladin mieliksi pakkoa asettua eri kannalle. Eri mieltä oleminen on monesti keskustelun kannalta hyvä asia, ja "oudoistakin" kannoista nousee esille monesti hyvää keskustelua.

No, on toki todettava se asia, että vaikka erku on sinänsä johdonmukainen hän ei kuitenkaan kaikessa ole looginen ja ehkäpä täysin rehellinen kirjoittajana, eli suuriakin puutteita on olemassa.

Minun on kyllä todettava rehellisesti se, että erkun viljelemä erilaisten omaa ajatustaan tukevien lähteiden käyttö, lähteiden jotka eivät läheskään aina kestä edes pienintäkään tarkastelua, on toisinaan ärsyttävää ja niinpä osan hänen viesteistä ohitan surutta huomatessani lähteen, joka itsessään tuntuu kovin vähän luottamusta herättävältä. Joten ehkäpä tästä johtuen hänen kirjoituksensa eivät herätä minussa niin paljon närästystä kun en kaikkein oudoimpiin viesteihin edes jaksa uhrata sitä aikaa, että lukisin lähteen perusteellisesti.

Toinen kenties hiukan enemmän ärtymystä herättävä aihe on tosiaan sitten se keskustelun yksipuolisuus eli rehelliset vastaukset jäävät monasti erkulta uupumaan tai on vaikea sanoa sitä, että mitä mieltä hän itse on jostain asiasta, sen sijaan on lähde tai lainaus, josta on sitten tehtävä päätelmiä suuntaan tai toiseen. Tässä suhteessä hänellä on minusta eniten parannettavaa eli keskustelijana toivoisin, että hän vastaisi niihin mielipidettä koskeviin kysymyksiin omin sanoin sen sijaan että piilottaa ne lainauksen taakse.

Mutta muutoin, minua ovat aina keskustelijoina kiinostaneet tällä pastalla sellaiset tahot joiden agenda voi olla hyvin sävyttynyt ja jotka luovat hyvin voimakkaan kontrastin palstan henkeen - kuten erku nyt, tai kuten TOJ aikanaan päästessään kirjoittamaan Vapaalle puolelle. scholl oli myös hyvin mielenkiintoinen kirjoittajana, mutta hän ei oikein muutoin uppoa samaan kaavaan erkun ja TOJ:n kanssa. Kenties tämä kiinnostuneisuus johtuu siitä, että olen muutenkin kiinnostunut poikkeavista persoonista ja yksilöistä, ja kiinnostuneisuuden ääripäässä ovat sitten sarjamurhaajat ja heidän mielenliikkeet. Ja ei, en nyt vertaa erkua sarjamurhaajaan kuin siltä osin, että asettuu liki täydellisesti vastahankaan vallitsevien normien suhteen.

Joten tämänkin sepustuksen jälkeen on todettava, että persoonana erku on kiehtova, mutta kirjoittajana ei erinomainen vaan paikoin ärsyttävä - se on tunnustettava aivan rehellisesti.

Lisätään vielä se, että minun silmissäni erku ei kuitenkaan ole palstan ärsyttävin kirjoittaja, minua ärsyttää henkilökohtaisesti eniten Tarinankertojan muutamat hyvin yksiulotteiset ja Vihreiden agendaa ajavat viestit, joissa vieläpä suoranaisesti valehdellaan räikesti ja jätetään huomioimatta jopa palstalla usein esitettyjä omia ajatuksia ja tunnustuksia esim. ydinvoimasta. Hänen tapana on ilmeisesti se, että kun jokin asia tai mielipide ei tue hänen agendaansa, se ohitetaan tyystin.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Vladilta hyviä pointteja tuossa, mutta sen verran sanoisin, että tuo erkun tapa keskustella ei minussa ainakaan arvostusta herätä. Linkittää tänne kaikki mahdolliset USAa kritisoivat, ja Venäjää kehuvat jutut ja blogit mitä netissä on, ja heittää viestiin vielä pari riviä tiivistelmää siitä, mitä linkattu juttu/blogi sisältää. Koskaan ei kuitenkaan esitä omaa mielipidettään. Tätä kysyttäessä erku suuttuu, ja kyselee vastakysymyksiä.

Ei siinä, annetaan kaikkien kukkien kukkia, mutta tuollainen keskustelutyyli vain joskus ainakin meikäläisessä saa ennakkoluulot esille. Tämä johtaa sitten siihen, että erkun viestejä aletaan lukea niinkuin niitä halutaan lukea. Tämä taas ei ole hyvä asia ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä edes lue noitten trollipeikkojen viestejä enää. Jos joku jaksaa puolet hereilläoloajastaan naputella kaikenmaailman skeidaa niin ihan vapaasti. Pienen tyytyväisen hymähdyksen päästän silloin jos sattumalta huomaan peikon siirtyneen kirjoittamaan kirjakieltä, tietää "vastustajan" päässeen s.c.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Mä edes lue noitten trollipeikkojen viestejä enää. Jos joku jaksaa puolet hereilläoloajastaan naputella kaikenmaailman skeidaa niin ihan vapaasti. Pienen tyytyväisen hymähdyksen päästän silloin jos sattumalta huomaan peikon siirtyneen kirjoittamaan kirjakieltä, tietää "vastustajan" päässeen s.c.

Jep jep. Palstoilla on vähän sitä sun tätä sakkia. Mä oon oppinut hyvin suodattaan nämä tämän palstan pahimmat trollit. En vaan lue niitä viestejä, skippaan suosiolla. Useimmiten, jos joku "trolli" tai trolli kirjoittaa johonkin ketjuun X tai Y, niin jätän ketjun oman onnensa nojaan. Ihan turhaa sellaisissa ketjuissa on mun mielestä yrittää keskustella. Netti on kuitenkin pullollaan eri foorumeita, missä voi keskustella itseään kiinnostavista aiheista. Jos täällä ei joku ketju mua miellytä niin luen aiheesta toisaalla ja vice versa. Pääsee helpoimmalla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jep jep. Palstoilla on vähän sitä sun tätä sakkia. Mä oon oppinut hyvin suodattaan nämä tämän palstan pahimmat trollit. En vaan lue niitä viestejä, skippaan suosiolla. Useimmiten, jos joku "trolli" tai trolli kirjoittaa johonkin ketjuun X tai Y, niin jätän ketjun oman onnensa nojaan. Ihan turhaa sellaisissa ketjuissa on mun mielestä yrittää keskustella. Netti on kuitenkin pullollaan eri foorumeita, missä voi keskustella itseään kiinnostavista aiheista. Jos täällä ei joku ketju mua miellytä niin luen aiheesta toisaalla ja vice versa. Pääsee helpoimmalla.

Minä taasen en osallistu keskusteluihin muualla kuin Jatkoajassa - nykyään siis, joten olen päättänyt hyväksyä tämän palstan hyvine ja huonoine puolineen, myös niine trolleineen. Ajattelen myös "kiekkoilullisesti" siten, että jos trollit alkavat todella nyppiä minua ja pääsevät ihoni alle niin tällöin he ovat voittaneet - he ovat onnistuneet siinä kuten agitaattorit kiekkoilussa päästessään vastustajan ihon alle, joten pyrin vastaamaan trolleillekin niin asiallisesti kuin mahdollista tai sitten jättämään heidän viestinsä huomioimatta, mutta en anna heidän vaikuttaa omaan osallitumiseeni johonkin ketjuun. En siis jätä ketjuja lukematta kokonaan jos sinne joku ärsyttävä kirjoittaja kirjoittelee.

Joten sen mitä nettiin enää kirjoittelen niin kirjoittelen tänne, kunnes joku päivä alkaa tuntua entistä useammin siltä, että kaikki sanottava on sanottu jo moneen kertaan, joten tuolloin - on viisainta - jättää hyvästit kirjoittelulle ja keskittää huomio entistä enemmän johonkin muuhun. Nytkin tilanne on käytännössä se, että jollei Ukrainan kriisi olisi päällä ja vaikuttaisi niin moneen asiaan myös Suomessa, niin eipä minulla olisi kovinkaan paljon asiaa palstalle - epäilemättä lähes 2/3 asiapitoisista viesteistäni on kirjoitettu muutamaan ketjuun tässä viimeisimpien kuukausien aikana.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös