Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 006 896
  • 12 943

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Joskus on jopa valitettavaa, että kieli tarttuu televisiota kuuntelemalla.

Lainaamassasi ilmaisussa oli jokin ongelma?

Eihän täällä kukaan odota mitään maailmaa kiertävän ostoinsinöörin tasoista englantia / kielipäätä poliisilta, mutta tuntuu, että porukalla ei ole harmainta aavistustakaan millainen merkitys edes välttävällä kielipäällä on kun selvitellään (varsinkin humalaisten) ongelmia. Jos tosiaan luulee, ettei kohtalaisella kielitaidolla tee näissä ammateissa mitään, niin kovin on raijoittunut tietämys edelleen turvallisuus-, pelastus ja rajavartioston toiminnasta ihmisillä vaikka sarjoja niistäkin on näytetty iät ja ajat.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Juhani Tammisen Backhand forehand boomboomboom-video on kammottavaa katsottavaa. Ensin nauratti ja sitten itketti.
Linkin klikkaaminen ja joutuminen Iltasanomien sivuille omalla vastuulla.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Juhani Tammisen Backhand forehand boomboomboom-video on kammottavaa katsottavaa. Ensin nauratti ja sitten itketti.
Linkin klikkaaminen ja joutuminen Iltasanomien sivuille omalla vastuulla.

Ei saatana.

Veikkaan ettei tule kuitenkaan nousemaan karjalippisten suosikkirallatukseksi koska enklanninkielinen kertsi on junteille liian vaikea laulettavaksi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Salminen

Kuulin uutisia maajoukkueen poisjäänneistä. Aukaisin tämän topicin viimeisen sivun ja minulle selvisi että joukkueeseen on valittu tuuraajaksi heppu nimeltä Salminen. Piti hetken aikaa kaivella muistilokeroita, jotta hoksasin että kenestä helvetin Salmisesta on kysymys.

Ensimmäisenä tuli mieleen Kärpissä toistakymmentä vuotta sitten pelannut Kimmo Salminen, toisena "legendaarinen" erotuomari Teemu Salminen. Vasta totisen funtsimisen jälkeen sain päähäni entisen KalPa-pelaaja Sakari Salmisen, jonka sitten arvelin todennäköisesti olevan tämän Sotsiin valitun pelaajan. Enempää Salmisia ei enää tullut mieleen, vaikka yritin.

Tällaisen maajoukkueen kanssa nyt sitten ollaan liikenteessä. "Team Terrible". Nyt jos koskaan on aika sankariteoille ja yllätysmenestykselle. Tosiasiassahan maalivahti ratkaisee nykyjääkiekossa koko homman, joten ei hätää. Tuukka.


Lainaus nimimerkki Davelta Suomi Sotshissa -ketjusta.

Toivottavasti tämä on huumoria, mutta valitettavasti luulen Daven olevan ihan tosissaan. Tämän tyylistä osaamista esiintyy paljon tällä palstalla.

Pelaaja X on jokaisella osa-alueella edellä pelaaja Y:tä. Mä olen nähnyt sen tekevän NHL:ssä maaleja
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tämän tyylistä osaamista esiintyy paljon tällä palstalla.
Mä oon kans viime aikoina ihmetellyt just tota, että ihmiset ei osaa lainata toisten kirjoittamia viestejä. Joko ei käytetä quote-tägejä tai sitten lainataan tuhannen sanan viesti vaikka vastataan yhteen lauseeseen.

Vai mitä sä meinasit?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mä oon kans viime aikoina ihmetellyt just tota, että ihmiset ei osaa lainata toisten kirjoittamia viestejä. Joko ei käytetä quote-tägejä tai sitten lainataan tuhannen sanan viesti vaikka vastataan yhteen lauseeseen.

Vai mitä sä meinasit?

Ai saatana, nyt mä sen tajusin. Tosifani ei osaa tehdä lainausta toisesta ketjusta,

Vinkki: Paina sen viestin kohdalla lainaa-näppäintä, mitä haluat lainata. Kun uusi ikkuna avautuu, maalaa koko teksti quote-tageineen. Sitten ctrl+c, jolla kopioit tekstin. Tämän jälkeen siirryt uuteen ketjuun ja painat vastaa-nappia. Nyt tyhjään tekstikenttään painamalla ctrl+v ilmestyy lainaamasi teksti. Taikuutta!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai saatana, nyt mä sen tajusin. Tosifani ei osaa tehdä lainausta toisesta ketjusta,

Vinkki: Paina sen viestin kohdalla lainaa-näppäintä, mitä haluat lainata. Kun uusi ikkuna avautuu, maalaa koko teksti quote-tageineen. Sitten ctrl+c, jolla kopioit tekstin. Tämän jälkeen siirryt uuteen ketjuun ja painat vastaa-nappia. Nyt tyhjään tekstikenttään painamalla ctrl+v ilmestyy lainaamasi teksti. Taikuutta!

Kiitos neuvosta, kokeilen seuraavalla kerralla. En tosin ymmärrä miten tuo ratkaisevasti eroaa käyttämästäni tavasta, lainaus tulee varmasti ymmärretyksi.
 

kämmäri

Jäsen
Kirjoitit TosiFani näin: "Kiitos neuvosta, kokeilen seuraavalla kerralla. En tosin ymmärrä miten tuo ratkaisevasti eroaa käyttämästäni tavasta, lainaus tulee varmasti ymmärretyksi."

Älä suotta kokeile. Moni vaan luulee, että jos lainaa jotain tekstiä niin siihen kuuluu aina laittaa tommonen hassu laatikko ympärille. Ne varmaan piirtää tollaisen laatikon ihan tavallisiin raportteihinkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kirjoitit TosiFani näin: "Kiitos neuvosta, kokeilen seuraavalla kerralla. En tosin ymmärrä miten tuo ratkaisevasti eroaa käyttämästäni tavasta, lainaus tulee varmasti ymmärretyksi."

Älä suotta kokeile. Moni vaan luulee, että jos lainaa jotain tekstiä niin siihen kuuluu aina laittaa tommonen hassu laatikko ympärille. Ne varmaan piirtää tollaisen laatikon ihan tavallisiin raportteihinkin.

Moni vielä luulee, että siitä pienestä kyljellään olevasta kolmiosta pääsee suoraan lainauksen alkuperäiseen ketjuun ja viestiin, jos lainaus on suoritettu oikein. Tästä voi jopa tarkistaa asiayhteyden nopeasti. Voi olla, että TosiFanille on asiaa vaikea valkaista ainakaan niin, että hän myöntäisi asian.
 

kämmäri

Jäsen
Moni vielä luulee, että siitä pienestä kyljellään olevasta kolmiosta pääsee suoraan lainauksen alkuperäiseen ketjuun ja viestiin, jos lainaus on suoritettu oikein. Tästä voi jopa tarkistaa asiayhteyden nopeasti.

Liian monimutkaista.Tossa TosiFanin tapauksessa asiayhteyden olisi saanut nopeasti selville kirjottamalla hakuun "Salminen" ja sitten vaan murjaisee Etsi -nappia. Kokeile vaikka.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moni vielä luulee, että siitä pienestä kyljellään olevasta kolmiosta pääsee suoraan lainauksen alkuperäiseen ketjuun ja viestiin, jos lainaus on suoritettu oikein. Tästä voi jopa tarkistaa asiayhteyden nopeasti. Voi olla, että TosiFanille on asiaa vaikea valkaista ainakaan niin, että hän myöntäisi asian.

No nyt tuli uutta tietoa, täytyy opetella tuo oikean lainauksen taito.

On hienoa, että tältä palstalta löytyy aina reiluja palstaveljiä opastamaan tietotekniikan vaikealla saralla, kiitos.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
No nyt tuli uutta tietoa, täytyy opetella tuo oikean lainauksen taito.
Sinä pystyt siihen. Olen täällä ihan sykkyrätsemppinä, että onnistuuhan se. Joku päivä vielä näen sen onnistumisen. Testiketjussa jo pian?!

Minulla ei ole koskaan ollut tilannetta, jossa en tietäisi, että nauranko vaiko itkenkö. Jos itkettää, niin kyllä sen tietää, eikä tarvitse miettiä, että mitenkähän tuo olisi. Tosin, enhän minä, eikä kukaan Jatkoajan Mies, itke ikinä. Tuu nyt Freddie ite selittään!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Enni Rukajärven olympiahopean jälkeen alkoi taas "perinteinen" Jatkoaika-kinastelu siitä, onko mitali kova saavutus ja kuka sitä arvostaa ja miten paljon.

Seuraavaksi odotan miesten jääkiekkoa ja sitä ahdistuksen ja syyllistämisen ilmapiiriä, joka tällä keskustelupalstalla tulee vallitsemaan. Siihen riittää yksikin Leijonien tappio. Tämä itkettää ja naurattaa jo nyt.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Enni Rukajärven olympiahopean jälkeen alkoi taas "perinteinen" Jatkoaika-kinastelu siitä, onko mitali kova saavutus ja kuka sitä arvostaa ja miten paljon.

Seuraavaksi odotan miesten jääkiekkoa ja sitä ahdistuksen ja syyllistämisen ilmapiiriä, joka tällä keskustelupalstalla tulee vallitsemaan. Siihen riittää yksikin Leijonien tappio. Tämä itkettää ja naurattaa jo nyt.
Ja vaikka voitettais kaikki pelit, niin silti oli väärin voitettu ja Kanadaltakin puuttui Stamkos. Muutenki eihän nää oo oikeat kisat kun ollaan jossain jalkapallokentän kokosessa kaukalossa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Se nyt vaan on tätä suomalaista kulttuuria. Häkkiselle naureskeltiin aikoinaan, Räikkönen se vasta huono onkin.

Kaikesta paras esimerkki Suomalaisesta kannustamisesta on Kalle Palander. 1999 tuli MM-kulta ja kun ei heti sen jälkeen alkanut natsaamaan maailman cupissa niin alkoi tämä tuurivoitto huutelu.

Kun alkoi MC menestystä tulemaan ja arvokisat ei kulkeneet, muuttuikin ääni kellossa. "Joo, kuka vaan noissa kyläkisoissa pärjää, mutta eipä poika tosipaikassa arvokisoissa menesty".
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Enni Rukajärven olympiahopean jälkeen alkoi taas "perinteinen" Jatkoaika-kinastelu siitä, onko mitali kova saavutus ja kuka sitä arvostaa ja miten paljon.

Kyllä oli kieltämättä melko väsynyttä luettavaa tämä kinastelu. Itse en mistään X-gamesin hienoudesta ymmärrä, kun en juurikaan ole seuraillut, mutta tuntuu monen mielestä olevan ainoa arvostettu kilpailu maan päällä. Olympialaiset ovat siinä sivussa sitten vaan joku höntsäkisa. Kummallista, kun itse olen aina luullut olympialaisten olevan merkittävin kilpailu, jossa voi omaa maataan edustaa ja kyseisestä kilpailusta saatu mitali olisi todellakin arvostettu ja mahtava suoritus.
 

Olli Tampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kekkonen
Kaikesta paras esimerkki Suomalaisesta kannustamisesta on Kalle Palander. 1999 tuli MM-kulta ja kun ei heti sen jälkeen alkanut natsaamaan maailman cupissa niin alkoi tämä tuurivoitto huutelu.

Kun alkoi MC menestystä tulemaan ja arvokisat ei kulkeneet, muuttuikin ääni kellossa. "Joo, kuka vaan noissa kyläkisoissa pärjää, mutta eipä poika tosipaikassa arvokisoissa menesty".

Tämä itse asiassa oli kaikista huonoin esimerkki, sillä kaikista kovin Kalle Palanderin menestyksestä huutelija oli Kalle Palander itse. Ja sama linja jatkui vielä lopettamisen jälkeenkin. Asiasta kyllä samaa mieltä, eli aina tuntuu että suomalainen menestyy "väärin", oli se sitten liian heikkotasoisessa kisassa saavutettu menestys epäreiluissa oloissa ja tietysti jääkiekossa nämä väärin saadut kakkossyötöt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös