Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 005 775
  • 12 943

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Toki en tiedä millaiset tilat kyseinen lukio omistaa, että onko ruokala todella niin pieni, että takit ja laukut aiheuttavat ongelmia.

Eivät aiheuta, tilat ovat tarpeeksi suuret. Kuten taisin jo edellisellä sivulla mainita. Siis jos ruokalaa ei ole laitettu uuteen uskoon sitten vuoden 2011, jolloin päättyi viimeinen vuoteni yläasteella. Lukio ja yläaste siis käyttävät samaa ruokalaa, mutta eri aikaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Oltiin Schollista mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tälläinen länkytys on tuhat kertaa rasittavampaa kuin Herr Speedon harrastama kulmikas mielipiteiden jakaminen. Miten vitussa sä TosiFani jaksat? Yli kaksikymmentätuhatta viestiä eikä loppua näy.

Niinpä. Tulis sota ja normaalit ajat.

Ässien valmennus. En tiedä, itkisikö vai nauraisiko? Varsinkin se saatanan kolmoskoutsi, joka ei ole saatana eläissään pistänyt yhtään saatanan ohjauspelii toimimaan.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Oltiin Schollista mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tälläinen länkytys on tuhat kertaa rasittavampaa kuin Herr Speedon harrastama kulmikas mielipiteiden jakaminen. Miten vitussa sä TosiFani jaksat? Yli kaksikymmentätuhatta viestiä eikä loppua näy.

Niin, jos nimim. scholl oli haastava tapaus kurinpidolle, niin TF on jo varmaan epätoivoinen tapaus. Tämä siksi, koska jankkaus ei ole missään varsinaisesti kiellettyä, vaikka se onkin aivan helvetin rasittavaa. Olisi kuitenkin varmaan Jatkoajan sääntöjen puitteissa hankala perustella miksi TosiJankkaaja pitäisi bannata. Siksi tyydyn hänen kohdallaan sellaiseen poikkeusmenettelyyn kuin ignore :).

Schollin kohdalla ignoretoiminto ei käynyt edes mielessä, vaikka hänen tarjoamaa vihdettä tulikin joskus määrällisesti eteen yli oman makutarpeeni.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Eikun yleisesti tarkoitinkin, kyllä ne miten sattuu jätetyt laukut voi olla vaarallisia. Naisten laukut roikkuu hyvin harvoin selkänojalla, vaan tuppaavat laittaamaan ne lattialle.

Aiheeseen liittyen, kaikenmallisia käsilaukkuja ei saa kaikenlaisille selkänojille. Useiden ravintoloiden tuoleissa on täysin sileä selkänoja, johon saisi korkeintaan pääasiassa eläkeläisrouvien suosiman laukun, jossa on pitkä ja ohut hihna. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa laukku joko tyhjälle tuolille (mikäli omassa pöydässä sellainen on) tai sitten lattialle, mikä on ikävää, sillä lähtökohtaisesti käsilaukun paikka ei ole lattialla. Ei sitä oikein pöydälläkään voi pitää. Olisi kätevää, mikäli täysin sileän selkänojan tuoleissa olisi koukku, jota normaalisti pidettäisiin taitettuna tuolia vasten vaatteiden repeämisten ja kolhujen estämiseksi, mutta jonka tarvittaessa saisi taitettua ulos käsilaukunpidikkeeksi.

Oltiin Schollista mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tälläinen länkytys on tuhat kertaa rasittavampaa kuin Herr Speedon harrastama kulmikas mielipiteiden jakaminen.

Pääsääntöisesti olen samaa mieltä kanssasi tästä, mutta kengistä pöydällä yhdyn TosiFaniin. Kenkien paikka ei koskaan eikä missään olosuhteissa ole minkäänlaisella pöydällä, piste.

Aamulla on aikainen herätys, joten tämä hereilläoloaika on ehdottomasti tämän ketjun tavaraa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisi kätevää, mikäli täysin sileän selkänojan tuoleissa olisi koukku, jota normaalisti pidettäisiin taitettuna tuolia vasten vaatteiden repeämisten ja kolhujen estämiseksi, mutta jonka tarvittaessa saisi taitettua ulos käsilaukunpidikkeeksi.

Toi olisi kyllä loistava idea. Tämmöisiähän välillä käytössä, vaikuttaa näppärältä keksinnöltä. Ja tosiaan, ei se laukun paikka oikein lattialla ole, välillä hirvittää kun asiakkaat ja henkilökuntakin potkivat laukkuja ja kävelevät niiden yli. Mustat läppärilaukut pöydän kulmalla lattialla on silti mun suosikki, itse en siihen läppäriäni jättäisi.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Toi olisi kyllä loistava idea. Tämmöisiähän välillä käytössä, vaikuttaa näppärältä keksinnöltä. Ja tosiaan, ei se laukun paikka oikein lattialla ole, välillä hirvittää kun asiakkaat ja henkilökuntakin potkivat laukkuja ja kävelevät niiden yli. Mustat läppärilaukut pöydän kulmalla lattialla on silti mun suosikki, itse en siihen läppäriäni jättäisi.

Erittäin pätevän oloinen, en vaan tee yhtikäs mitään vähintään 50 kappaleella tuollaisia. Mikäli jokin suosimani ravintola myisi tuollaisia omalla logollaan esimerkiksi 3-5 euron kappalehintaan, ostaisin varmasti. Useita, koska ainahan se koukku olisi väärässä laukussa :)

Noita voisi myös tarvittaessa lainata asiakkaille ja laskun yhteydessä tiedustella, onko asiakkaalla halua lunastaa sellainen omaksi. Pientä tappiota tuolla hinnalla tulisi ja koukkuja mystisesti häviäisi, mutta plussapuolella olisi markkinointiarvo, kilpailijan ärsyttäminen ("Savoyn koukku Suntun pöydässä"), mieleenjäävä lisäpalvelu sekä henkilökunnan lisääntynyt työturvallisuus.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Erittäin pätevän oloinen, en vaan tee yhtikäs mitään vähintään 50 kappaleella tuollaisia. Mikäli jokin suosimani ravintola myisi tuollaisia omalla logollaan esimerkiksi 3-5 euron kappalehintaan, ostaisin varmasti. Useita, koska ainahan se koukku olisi väärässä laukussa :)
Saahan noita varmaan jostain kappaleittainkin, sen verran usein on tullut vastaan. Manala noita ainakin joskus myi asiakkaille, muuten en saatavuudesta ole tietoinen. Googletuksella en keksinyt mistä noita saa, muuten kuin liikelahjoiksi. Pitääpä pistää idea mieleen, noita voisi kyllä asiakkaille olla muutamakin annettavaksi. Onhan se siistimmän näköistäkin, kun laukut eivät ole missä sattuu. Oman duunipaikan tuolit ovat juuri kuvailemaasi mallia, sileä selkänoja joka vielä kaartuu "kulmista". Aika harva laukku niillä vissiin pysyy.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Tässä kyseisessä koulussa, josta on puhe, on varastettu ja yllättävänkin usein. Yläaste ja lukio siis samassa rakennuksessa ja varkaana yläasteen oppilas. Kerran eräs oppilas pölli jopa opettajalta (oliko peräti rehtorilta) lompakosta rahaa. Jäi kiinni.
Miksi kukaan jättää lompakon käytävälle? Jos sieltä jotain varastetaan, niin se ei todellakaan ole "ei-laukkuja-ruokalaan"-säännön vika. Kaikissa käymissäni kouluissa ne tavarat jätettiin käytäville, mutta edes Riihimäen retalejengistä kukaan ei koskaan pöllinyt reppua tai kirjoja sen sisältä.

Ja edelleen, olisi kiva jos joku viitsisi selittää, miksi toisten päälle pitäisi saada heittää vettä. Ja miten ne penkkarit menee siitä pilalle? En tajuu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oltiin Schollista mitä mieltä tahansa, niin kyllähän tälläinen länkytys on tuhat kertaa rasittavampaa kuin Herr Speedon harrastama kulmikas mielipiteiden jakaminen. Miten vitussa sä TosiFani jaksat? Yli kaksikymmentätuhatta viestiä eikä loppua näy.

Kun esitän mielipiteeni asiasta (tästä aiheesta kaksi viestiä) kyseessä on länkytys. Mutta kun scholl tuli keskusteluun, kirjoitti vaikka viisi perättäistä viestiä ketjuun, niistä samoista aihealueista, Saksa, demarit, viherhörhöt jne., kysymyksessä olikin palstan rikastaminen.

Minulla on oma tyylini ja omat vikani keskustelijana, myönnän olevani joskus jankkaajaa. Mutta tätä moitetta en kyllä ota vastaan. Tässä on keskusteltu koulunsääntöjen mielekkyydestä, aihe josta tiedän opettajien (sääntöjen määrääjien) näkökulmasta kohtuu paljon. Olen kirjoittanut jalkojen pöydällä pitämisestä kaksi viestiä, joten en ole mielestäni jankannut.

Osa porukasta ei pidä kirjoitustyylistäni, se on aika ymmärrettävää, ei näin isossa porukassa kaikista voi pitääkään. Olen huomannut, että minun jankkaamisesta on tullut jonkin näköinen muoti-ilmiö, kun loppuu argumentit, vedetään jankkaamis-kortti esiin. Minua ei tämä häiritse, jatkan omalla linjallani ja pyrin kehittymään ihmisenä ja kirjoittajana.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Toi olisi kyllä loistava idea. Tämmöisiähän välillä käytössä, vaikuttaa näppärältä keksinnöltä. Ja tosiaan, ei se laukun paikka oikein lattialla ole, välillä hirvittää kun asiakkaat ja henkilökuntakin potkivat laukkuja ja kävelevät niiden yli. Mustat läppärilaukut pöydän kulmalla lattialla on silti mun suosikki, itse en siihen läppäriäni jättäisi.
Eniten mua huolestuttaa, että joku nyysii käsilaukun. Sen takia tuollainen mukanakannettava ja kokoontaitettava koukku olisi ihan hyödyllinen. Saisi laukun roikkumaan pöydänreunaan, tuolin selkänojalle en jättäisi sitä roikkumaan ikimaailmassa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Erittäin pätevän oloinen, en vaan tee yhtikäs mitään vähintään 50 kappaleella tuollaisia. Mikäli jokin suosimani ravintola myisi tuollaisia omalla logollaan esimerkiksi 3-5 euron kappalehintaan, ostaisin varmasti.

Käsilaukkukoukku – persoonallinen käsilaukkukoukku valokuvalla, persoonallinen käsilaukkukoukku, käsilaukkukoukku lahja, käsilaukkukokukut

http://www.villihelmi.fi/shop/tuotteet/Korupohjat-muut-korupohjat/Kasilaukkukoukku-sydan-6018

Tuolta tilailemaan. Ylemmästä saa ilmeisesti tilattua omalla söpöllä kuvallaan olevan. Alemmassa ehdotetaan söpöjen strösseleitten tms liimailua.

Ylemmän esittelyssä vielä oleellinen tieto: "Valmistettu erittäin kiiltävästä metallista"

Että silleen...
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Opiskelijakortti taitaa olla jonkin sortin taruolento minulle.

Täytin hakemuksen opiskelijakortista, mutta en voinut lähettää kuittia liitteenä, koska tulostusmahdollisuutta ei ollut eikä ole. Kirjoitin hakemukseen "ei tulostusmahdollisuutta" ja laitoin kaikki tiedot maksustani, jotta sen varmasti löytää heidän tiedoistaan. Luvattu toimitusaika noin viikko.

_Muutaman viikon_ kuluttua tulee postissa ilmoitus, jossa sanotaan että "lähetä hakemuksestasi puuttuva kuitti, jotta saamme kortin tilattua". Ja millä minä sen edelleenkään tulostan? Laitoin hakemukseen kaikki tiedot maksusta ja ei, eihän niitä voi lukea, vaan laitetaan mahdollisimman hitaasti idioottivastaus postissa. Soitin näitä asioita hoitavalle henkilölle, joka totesi vain, että "täällä sun tiedoissas lukee et ei oo tulostusmahdollisuutta". Ja siihen se hakemus oli jumittunut, ilman että vaivautuisivat katsomaan niitä tietoja maksustani, jotka olin siihen huolellisesti kirjoittanut.

Neuvottelin asian niin, että lähetän sähköisesti sen kuitin (miksei tällaista mahdollisuutta ole alunperin), jotta he saavat korttini tilaukseen. 5.11. lähti kuitti sinne, ja arvatkaa onko korttia näkynyt. Luvattu toimitusaika edelleen noin viikko, ja tätä kirjoittaessa on kulunut 18 päivää. Tässä välissä on myös jouduttu ostamaan täysihintaisia junalippuja aika vitun monta ja varmaan sata euroa mennyt kaivoon.

Soitin eilen sinne uudestaan. Kuulemma "tilaukset menee tonne Espooseen ja emmä tiiä, siinä on varmaan käyny nyt jotai". Vaadin 25 euroani takaisin. Toivottavasti rahat tulee alle kahdessa kuukaudessa tilille. Vai pitäisikö pyytää heiltä kuitti postissa?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Opiskelijakortti taitaa olla jonkin sortin taruolento minulle.

Täytin hakemuksen opiskelijakortista, mutta en voinut lähettää kuittia liitteenä, koska tulostusmahdollisuutta ei ollut eikä ole. Kirjoitin hakemukseen "ei tulostusmahdollisuutta" ja laitoin kaikki tiedot maksustani, jotta sen varmasti löytää heidän tiedoistaan. Luvattu toimitusaika noin viikko.
Ai siis sä maksoit sen netissä, etkä pääse esim. koululle tai kirjastoon, mistä löytyisi tulostin?

Voisin kuvitella että noita opiskelijakortteja yritetään huijata aika paljon, niin ehkä sen takia vaativat sen maksukuitin.

Kyllä varmaan saattaa kestää jos ei pistä niitä pyydettyjä liitteitä siihen, tai jos osa liitteistä tulee myöhemmin ja vielä eri tavalla.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Neuvottelin asian niin, että lähetän sähköisesti sen kuitin (miksei tällaista mahdollisuutta ole alunperin), jotta he saavat korttini tilaukseen. 5.11. lähti kuitti sinne, ja arvatkaa onko korttia näkynyt. Luvattu toimitusaika edelleen noin viikko, ja tätä kirjoittaessa on kulunut 18 päivää. Tässä välissä on myös jouduttu ostamaan täysihintaisia junalippuja aika vitun monta ja varmaan sata euroa mennyt kaivoon.

Olisit säästänyt nuokin eurot jos olisit ottanut asioista selvää. Juuri tällaisia tilanteita varten on oppilaitoksestasi (ainakin kaikissa opiskelemissani kouluissa näin on ollut) mahdollista pyytää kirjallinen opiskelijakortin hetkellisesti korvaava opiskelutodistus, jonka avulla on oikeutettu juuri näihin opiskelijahintaisiin lippuihin junissa ja linja-autoissa.

Syksyllä uusien opiskelijoiden aloittaessa on varmasti opiskelijakorttitilauksissa kohtalaisen paha ruuhka. Oma korttinikin oli tiellä tietämättömällä useampia viikkoja ja syyksi selittyi juurikin tämä mainitsemani ruuhka korttitilauksissa. Se ei tietysti selitä sinun korttisekoilujasi, mutta jos korttia ei syystä tai toisesta kuulu, niin kyllä sinulla siitä huolimatta opiskelijana on oikeus opiskelijahintaisiin matkalippuihin. Ja tämän tiedostaen oppilaitokset kyllä näitä todistuksia jakavat kunhan niitä vain käy opintotoimistosta kysymässä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
...oppilaitokset kyllä näitä todistuksia jakavat kunhan niitä vain käy opintotoimistosta kysymässä.

Kyllä, minulla on tämä kyseinen paperi, mutta konduktöörit eivät meinaa sitä hyväksyä ja olen joutunut ostamaan täysihintaisia lippuja junasta, jolloin joutuu maksamaan varmaan kolminkertaisen hinnan opiskelijalippuun verrattuna. Eivätkä hyvitä jo ostetun opiskelijalipun hintaa.

Yksi konnari selitti, että niillä on päässyt alkusyksystä kyllä läpi, mutta "on tullut tiedote, että niillä ei pääse lokakuun jälkeen enää" (mitä vittua, mihin ja milloin tällainen on tullut). Eli ei ollut paljon apua, ja VR kiskoo kyllä ihan joka sentin, mihin voi yltää.
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä, minulla on tämä kyseinen paperi, mutta konduktöörit eivät meinaa sitä hyväksyä ja olen joutunut ostamaan täysihintaisia lippuja junasta, jolloin joutuu maksamaan varmaan kolminkertaisen hinnan opiskelijalippuun verrattuna. Eivätkä hyvitä jo ostetun opiskelijalipun hintaa.

Yksi konnari selitti, että niillä on päässyt alkusyksystä kyllä läpi, mutta "on tullut tiedote, että niillä ei pääse lokakuun jälkeen enää" (mitä vittua, mihin ja milloin tällainen on tullut). Eli ei ollut paljon apua, ja VR kiskoo kyllä ihan joka sentin, mihin voi yltää.

No tämäpä onkin uutta tietoa minulle. Tähän asti olen ollut täysin siinä uskossa, että kyseinen todistus menee kyllä mukisematta opiskelijakortin sijasta lippuja ostaessa.

Aika erikoista toimintaa kyllä, mutta tietty kun kyseessä on VR niin voiko tästä kovin paljon yllättyäkään. Pitäisi melkein kaivella VR:n sivut läpi josko sieltä mitään kyseistä tiedotetta löytyy. Tottahan tuolle konnarin väitteelle on pakko löytyä jostain myös todisteita, sillä ei kai se nyt mielivaltaisesti voi tuokaan systeemi toimia. Ei paljon anneta asiakkaalle mahdollisuuksia varautua tilanteeseen jos tiedote on julkaistu vain talon sisäisesti ja ilmoitus muutoksesta annetaan asiakkaalle vasta lippua ostaessa.

E: Tietysti kaiketi tämä lokakuun jälkeen takaraja perustuu siihen, että siihen mennessä jokaisella kortin tilanneella opiskelijalla oletetaan tilatun kortin jo olevan hallussa, eli paperitodistukset eivät siten enää kelpaa.
 
Viimeksi muokattu:

motamoro

Jäsen
Kyllä, minulla on tämä kyseinen paperi, mutta konduktöörit eivät meinaa sitä hyväksyä ja olen joutunut ostamaan täysihintaisia lippuja junasta, jolloin joutuu maksamaan varmaan kolminkertaisen hinnan opiskelijalippuun verrattuna. Eivätkä hyvitä jo ostetun opiskelijalipun hintaa.

Yksi konnari selitti, että niillä on päässyt alkusyksystä kyllä läpi, mutta "on tullut tiedote, että niillä ei pääse lokakuun jälkeen enää" (mitä vittua, mihin ja milloin tällainen on tullut). Eli ei ollut paljon apua, ja VR kiskoo kyllä ihan joka sentin, mihin voi yltää.


8euron hintaan saisi myös VR:n ja Matkahuollon yhteisen kortin, jossa toimitusaika on varmasti lyhyempi kuin oikean opiskelukortin. Halpa "vakuutus" varsinkin ensimmäistä opiskelijakorttia tilaavalle.

Opiskelija-alennus ja VR:n/Matkahuollon opiskelijakortti - VR
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ukraina pyrkii näinä aikoina lähestymään Eurooppaa kauppasopimuksen myötä Euroopan Unionin siintäessä jossain horisontissa.

Aiheesta olisi mielenkiintoista käydä keskustelua Ukrainan sisä-, ulko- ja talouspolitiikkaa käsittelevässä ketjussa.

Elokuussa vieraillessani Ukrainassa ja erityisesti Donetskissa "suklaasota" oli kuumimmillaan ja ystäväni naapurissa sijainneen Roshenin tehtaan valtakunnallinen johto oli asian keskiössä. Ja aiheesta keskustelimme myös ystäväni kanssa.

Mutta palaan aiheeseen myöhemmin, nyt sauna kutsuu.

vlad.
 
Viimeksi muokattu:

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Tätä mietin, kun luen nimimerkki Soilworker:in kommentteja lippujen heiluttelusta ketjussa La 23.11.2013 Ässät - Lukko‎ .

Huippusettiä! En muista milloin olisin vastaavaa lukenut!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kyllä, minulla on tämä kyseinen paperi, mutta konduktöörit eivät meinaa sitä hyväksyä ja olen joutunut ostamaan täysihintaisia lippuja junasta, jolloin joutuu maksamaan varmaan kolminkertaisen hinnan opiskelijalippuun verrattuna. Eivätkä hyvitä jo ostetun opiskelijalipun hintaa.

Yksi konnari selitti, että niillä on päässyt alkusyksystä kyllä läpi, mutta "on tullut tiedote, että niillä ei pääse lokakuun jälkeen enää" (mitä vittua, mihin ja milloin tällainen on tullut). Eli ei ollut paljon apua, ja VR kiskoo kyllä ihan joka sentin, mihin voi yltää.

Aikaisemmin VR:n alennukset ainakin sai, jos täytti koululta saatavan VR:n lapun ja meni sen kanssa hakemaan VR:ltä erillisen opiskelija-alennukseen oikeuutavan kortin. Passi- tms kuva tähän tarvittiin mukaan mutta ei se mitään maksanut. Tätä mä käytin AMK:ssa, kun en jaksanut opiskelijakortista maksella. Safkat sai opiskelijahintaan koulusta saadulla kortilla ja HSL:n matkakorttia varten oli oma lappu, jolla kortin sai vuodeksi kerrallaan päivitettyä opiskelijahintaiseksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin tallentaa illan ratoksi jonkun matsin ja ManCity-Tottenham vaikutti etukäteen tasaisimmalta. Ruudulla on nyt tunti pelattuna ja taulussa 5-0. Kai se vielä voi kääntyä.
 

Gwai Lo

Jäsen
Aikaisemmin VR:n alennukset ainakin sai, jos täytti koululta saatavan VR:n lapun ja meni sen kanssa hakemaan VR:ltä erillisen opiskelija-alennukseen oikeuutavan kortin. Passi- tms kuva tähän tarvittiin mukaan mutta ei se mitään maksanut. Tätä mä käytin AMK:ssa, kun en jaksanut opiskelijakortista maksella. Safkat sai opiskelijahintaan koulusta saadulla kortilla ja HSL:n matkakorttia varten oli oma lappu, jolla kortin sai vuodeksi kerrallaan päivitettyä opiskelijahintaiseksi.

Miltei tämän ketjun kamaa, että et "jaksanut" maksaa sitä noin viittätoista euroa opiskelijakortista, mutta jaksoit täytellä erillisiä lomakkeita ainakin VR:lle, HSL:lle, sekä koulun ruokalaan, ja kiikutella ne asianmukaisille luukuille. Vuosittain.

Jos haluat, niin voit jakaa opiskelijakortin hinnan opiskeluvuosiesi määrällä, arvioida kuluttamasi vuosittainen kokonaisaika tähän opiskelijakortittomuusbyrokratiaan tunneissa, jakaa kortin vuosihinta tuntimäärällä, ja a vot, saat vapaa-aikasi arvon sinulle euroina tunnissa.
 
Päivän rasismiuutinen: Katy Perryn AMA-esitys aiheutti rasismikohun - katso kuvat | Viihde | Iltalehti.fi (älkää klikatko linkkiä ja tehkö samaa virhettä kuin minä)

Tässä "uutisessa" todetaan:

Uutuussinkkunsa Unconditionally esittänyt 29-vuotias Perry oli pukeutunut esityksessään japanilaisen geishan asuun. Asuvalinta sai monen tunteet kuumenemaan esimerkiksi mikroblogipalvelu Twitterissä.


- Miksi olet pukeutunut geishaksi, Katy Perry? Minkä vuoksi? Tämä on kauhistuttavaa rasismia, kuului tuohtuneen henkilön esimerkkikommentti Twitter-keskustelussa.

Ennen jutun lukemista ajattelin, että siellä on vähintään "neekeriorjat" kantaneet neitokaista jossain kantotuolissa lavalle, mutta luvassa oli jotain vielä paljon pahempaa nimittäin Geishaksi pukeutuminen!! Pitäisikö siis itkeä vai nauraa? Itkeä voisi lähinnä siitä, että menin kyseisen paskajutun lukemaan ja nauraa tälle rasismihysterialle ja iltalehtien entisestäänkin heikkenevälle tasolle. Toisaalta ei itketä eikä naurata, sillä tähän paskaan on jo turtunut, joten liekö tämä ketjukaan sopiva? Pitää taas yrittää olla klikkailematta näitä "rasismijuttuja", sillä minunkin klikkaukseni takia noita tehdään vain kiihtyvällä tahdilla lisää. Olen siis osasyyllinen, mikä pistää vituttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös