Opiskelijakortti taitaa olla jonkin sortin taruolento minulle.
Täytin hakemuksen opiskelijakortista, mutta en voinut lähettää kuittia liitteenä, koska tulostusmahdollisuutta ei ollut eikä ole. Kirjoitin hakemukseen "ei tulostusmahdollisuutta" ja laitoin kaikki tiedot maksustani, jotta sen varmasti löytää heidän tiedoistaan. Luvattu toimitusaika noin viikko.
_Muutaman viikon_ kuluttua tulee postissa ilmoitus, jossa sanotaan että "lähetä hakemuksestasi puuttuva kuitti, jotta saamme kortin tilattua". Ja millä minä sen edelleenkään tulostan? Laitoin hakemukseen kaikki tiedot maksusta ja ei, eihän niitä voi lukea, vaan laitetaan mahdollisimman hitaasti idioottivastaus postissa. Soitin näitä asioita hoitavalle henkilölle, joka totesi vain, että "täällä sun tiedoissas lukee et ei oo tulostusmahdollisuutta". Ja siihen se hakemus oli jumittunut, ilman että vaivautuisivat katsomaan niitä tietoja maksustani, jotka olin siihen huolellisesti kirjoittanut.
Neuvottelin asian niin, että lähetän sähköisesti sen kuitin (miksei tällaista mahdollisuutta ole alunperin), jotta he saavat korttini tilaukseen. 5.11. lähti kuitti sinne, ja arvatkaa onko korttia näkynyt. Luvattu toimitusaika edelleen noin viikko, ja tätä kirjoittaessa on kulunut 18 päivää. Tässä välissä on myös jouduttu ostamaan täysihintaisia junalippuja aika vitun monta ja varmaan sata euroa mennyt kaivoon.
Soitin eilen sinne uudestaan. Kuulemma "tilaukset menee tonne Espooseen ja emmä tiiä, siinä on varmaan käyny nyt jotai". Vaadin 25 euroani takaisin. Toivottavasti rahat tulee alle kahdessa kuukaudessa tilille. Vai pitäisikö pyytää heiltä kuitti postissa?