Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 003 413
  • 12 943
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Tämä lottojuttu taitaa vain olla yksi esimerkki siitä, kuinka joku virastomaailman hiirenharmaa byrokraatti on saanut tilaisuutensa tulla hetkeksi ulos kolostaan ja nyt jännää siellä, että mitä tapahtuu tämän "oivalluksen" johdosta. Seuraavaksi kuulunee oven takaa hihittelyä ja kaatuvan jakkaran ääni.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Laki on huono. Silloin kun laki on huono, se pitää muuttaa. Ihmisethän lait tekee, ihmiset voi myös ne muuttaa.

Ei ihmiset vaan kansanedustajat. Kuuluvat tikapuuhermostolla varustettuihin selkärangattomien heimoon.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
L katso video! - Ilta-Sanomat

Jo aiemmin linkitetyssä Häppölän läpimurtokappaleessa "pienestä kii" esiintyy myös MC Puustinen, Juuso Puustinen..Sivuroolissa myös Joensuun Jesse, joka hakee vahvistusta Anssi Salmelan kommentille Joensuun tärkeydestä maajoukkueelle.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kehärata avaa Euroopanhitaimman lentokenttäyhteyden. Mainiota puuhastelua jälleen kerran. Kuka helvettiä käyttää junaa päästäkseen keskustasta kentälle, jos 615/620 ajaa nopeammin?
Muualta Suomesta tulevat voivat sentään vaihtaa Tikkurilassa junaan, mutta Tiksistäkin ovat bussiyhteydet olleet ainakin ihan ok kentälle pääsyyn.

Linkki. Tekniikka&Talous-lehden sivuille.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kehärata avaa Euroopanhitaimman lentokenttäyhteyden. Mainiota puuhastelua jälleen kerran. Kuka helvettiä käyttää junaa päästäkseen keskustasta kentälle, jos 615/620 ajaa nopeammin?
Muualta Suomesta tulevat voivat sentään vaihtaa Tikkurilassa junaan, mutta Tiksistäkin ovat bussiyhteydet olleet ainakin ihan ok kentälle pääsyyn.

Linkki. Tekniikka&Talous-lehden sivuille.

Pääkaupunkiseudun joukkoliikenne on kokonaisuudessaan luokkaa ihan vitun paskaa. Mitään järkevää pitkän tähtäimen suunnitelmaa ei ole ja rinnaikkaisiin idioottiratkaisuihin syydetään rahaa minkä keretään guggenheimeiltä. Sokerina pohjalla poliitikot toistaa mantraa "toimiva joukkoliikenne helsingissä", mitä ei oikeasti ole, ellei asu pysäkillä ja ole töissä toisella, eikä puolen tunnin odottelu päivässä haittaa.

Ainoa järkevä tapa hoitaa yhteyksiä olisi metroverkon tuntuva laajentaminen niin, että vaihto junista metroon olisi jouhevaa. Eikä ole edes kovin vaikea tajuta sitä, voi käydä vaikka berliinissä, pariisissa, lontoossa ... siis missä vaan missä on toimiva metro/junaverkko.

Itse asun 600m metroasemalta ja olen töissä 500m pasilan asemasta, mikä lienee melko keskeinen paikka helsingin liikennesuunnittelussa. No, reittioppaan mukaan matka kestää 55-65 minuuttia riippuen miten osuu kohdalleen. Fillarilla menee reilut 30 minuuttia ja autolla jotain 15-20 riippuen ruuhkista. Menisin töihin julkisilla mikäli siinä olisi mitään järkeä. Yllättäen muuten vielä nopein reitti on mennä bussilla malmin asemalle, siis metroasemalta, ja siitä junalla.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Itse asun 600m metroasemalta ja olen töissä 500m pasilan asemasta, mikä lienee melko keskeinen paikka helsingin liikennesuunnittelussa. No, reittioppaan mukaan matka kestää 55-65 minuuttia riippuen miten osuu kohdalleen. Fillarilla menee reilut 30 minuuttia ja autolla jotain 15-20 riippuen ruuhkista. Menisin töihin julkisilla mikäli siinä olisi mitään järkeä. Yllättäen muuten vielä nopein reitti on mennä bussilla malmin asemalle, siis metroasemalta, ja siitä junalla.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä reittiä se reittiopas oikein ehdottaa? Metrojahan kulkee 5-10 minuutin välein jatkuvasti rautatieasemalle ja kaikki junat pysähtyy pasilan asemalla. Sullahan on aika optimaalinen tilanne joukkoliikenteen suhteen. Onko se toi muutaman sadan metrin kävely joka estää käyttämästä julkisia?

Ei ne metroasemat siellä pariisissakaan ole sentään ihan jokaisen taloyhtiön alakerrassa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Sullahan on aika optimaalinen tilanne joukkoliikenteen suhteen. Onko se toi muutaman sadan metrin kävely joka estää käyttämästä julkisia?

Ei ne metroasemat siellä pariisissakaan ole sentään ihan jokaisen taloyhtiön alakerrassa.

Ei kävely sinänsä haittaa, mutta toki esimerkiksi kauppakassien kanssa kävely on aika perseestä, ellei mahdotonta, mikä estää työmatkan ja kauppareissun yhdistämisen.

Reittiopas ehdottaa mitä milloinkin. Aika tasaisia vaihtoehtoja kaikki, mutta periaatteessa 4 eri reittiä. Metrolla stadiin ja junalla pasilaan, metrolla hertsikaan ja dösällä pasilaan, dösällä malmille ja junalla pasilaan tai metrolla hakikseen ja ratikalla pasilaan. Lisäksi variaatiota tuo se, että osan matkasta metrolle voi mennä dösällä.

Itse näkisin helsingin metrossa kaksi isoa ongelmaa. Aivan liian pitkä vuoroväli on se isoin, 10 min metron odottelua ei todellakaan ole järkevää ajankäyttöä. Tähän on onneksi kai tulossa muutos. Liian lyhyt liikennöintiaika iltaisin on toinen.

Muita ongelmia:
- kulkuportit puuttuu (typerää ja perustuu johonkin viherkommari ideologiaan, että spurgujenkin pitää päästä matkustamaan)
- asemat on kylmiä (ihan perseestä kylmällä ilmalla, tuulisia paikkoja)
- vartijoita liian vähän (vartijoita pitäisi olla joka junassa aina)
- steissillä metrosta junalle kävelee 10 minuuttia (typerää suunnittelua)
- joukkoliikenneverkko noin yleensä on suunniteltu pala kerrallaan eikä kokonaisuutena, esimerkkinä vaikka tuo yhteys lentoasemalle
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
...- kulkuportit puuttuu (typerää ja perustuu johonkin viherkommari ideologiaan, että spurgujenkin pitää päästä matkustamaan)
- joukkoliikenneverkko noin yleensä on suunniteltu pala kerrallaan eikä kokonaisuutena, esimerkkinä vaikka tuo yhteys lentoasemalle

Kulkuportit olisivat hyvä lisä ihan jo turvallisuutta ajatellen. Miksi ne eivät toimisi meillä, kun ne toimivat isoissakin metroverkoissa. Metro on muutenkin suuniteltu täysin päin persettä. Omasta mielestäni olisi pitänyt aloittaa tekemällä metroverkkoa ydinkeskustaan ja laajentaa haaroja esimerkiksi Rautatientorilta joka suuntaan.
Tuosta alemmasta tuli mieleen omakohtainen kokemus siitä miten helvetin hankalaa on päästä lyhyt matka (2,5 km) julkisilla kulkuvälineillä. Eräänä pyhäpäivänä, kun kaupat olivat kiinni, piti päästä 2,5 kilsan päässä sijaitsevalle ABC:lle Alepaan. Jäi sitten toteutumatta, kun olisi pitänyt mennä kahdella eri bussilla ja matka-ajaksi olisi muodostunut 55 minuuttia yhteen suuntaan. Ilma oli perseestä niin en viitsinyt lähteä kävelemäänkään.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Omasta mielestäni olisi pitänyt aloittaa tekemällä metroverkkoa ydinkeskustaan ja laajentaa haaroja esimerkiksi Rautatientorilta joka suuntaan.

Ei metron rakentamisessa pelkästään ydinkeskustaan olisi ollut mitään järkeä, koska raitiovaunujen korvaaminen metrolla olisi väistämättä hidastanut kantakaupungin sisällä tehtäviä matkoja. Helsingin kokoisessa kaupungissa metro toimii parhaiten, kun se palvelee ensisijaisesti esikaupunkeja.

Metron ensisijainen tehtävä oli aikanaan poistaa idästä tuleva bussiliikenne, jonka vuoksi Rautatientori oli täynnä busseja (kuva) ja pakokaasuja. Tässä onnistuttiin aika hyvin.

Pisara-rata vaikuttaa aika turhan kalliilta investoinnilta, jos matka-aika lentokentälle ei lyhene verrattuna bussiin. Tosin täytyy huomioida, että raskaiden matkatavaroiden kanssa junalla matkustaminen on yleisesti mieluisampaa kuin bussilla. Paras ratkaisu olisi varmaan ollut rakentaa toinen metrolinja keskustasta Pasilan kautta suoraan Helsinki-Vantaalle, mutta ikävä kyllä tämä suunnitelma ei ole edennyt lainkaan reilun 30 vuoden aikana.
 
Voi ei, mistä näitä julkisuusnarkomaaneja sikiää. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että juuri minun, YLE:n tv-kuuluttajan henkilökohtainen elämä on kiinnostavaa?

Teen kompromissin, eli nauran Maria "Neljänkympin kriisi" Jugnerille Ilta-Sanomien lukijana, mutta itken Yle Puheen kuuntelijana. Tämä on ihan järkyttävän kamalaa!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Voi ei, mistä näitä julkisuusnarkomaaneja sikiää. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että juuri minun, YLE:n tv-kuuluttajan henkilökohtainen elämä on kiinnostavaa?

Teen kompromissin, eli nauran Maria "Neljänkympin kriisi" Jugnerille Ilta-Sanomien lukijana, mutta itken Yle Puheen kuuntelijana. Tämä on ihan järkyttävän kamalaa!
Kyllä yli 6000 euron verorahoitteisella kuukausipalkalla kelpaakin itkeä. Länsimaissa tv-kuuluttajista on luultavasti luovuttu jo aikapäiviä sitten, vaan ei Suomen suurimmassa suojatyöpaikkaklusterissa, Ylessä.

Sinänsä harmi, etteivät Maria ja Mikael ole enää rakkauden puolueen arvojen mukaisessa rakkausavioliitossa, vai oliko se vain rakkausparisuhde, kaiken tämän vihapalautteen, -postin, -yhteiskunnan, -politiikan, -universumin, -todellisuuden, -retoriikan, -metafysiikan ja -puheen keskellä; kyseisen pariskunnan kun kykeni iljettävyydessä ja vastenmielisyydessä haastamaan vain tutkapari Taiveaho-Kaikkonen.

Minä puolestani mietin, pitäisikö itkeä vai nauraa tv-ohjelmien sysipaskalle tasolle kautta linjan; vastaanottimeni kautta on mahdollista katsella 25 kanavaa, joiden kaikkien ohjelmisto on pääasiassa tosi-tv-paskaa tai muuta halpaa, helppoa ja valmiiksi pureskeltua einesviihdettä. Hyi vittu. TV5:ltä tulee onneksi Matlock.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voi ei, mistä näitä julkisuusnarkomaaneja sikiää. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että juuri minun, YLE:n tv-kuuluttajan henkilökohtainen elämä on kiinnostavaa?

Teen kompromissin, eli nauran Maria "Neljänkympin kriisi" Jugnerille Ilta-Sanomien lukijana, mutta itken Yle Puheen kuuntelijana. Tämä on ihan järkyttävän kamalaa!

Näin kertoo Maria:
- Meidän nelikymppisten naisten elämässä ei iloja ja nautintoja juuri ole - paitsi seksi! Jo ensimmäisestä lähetyksestä tulee raflaava, Maria Jungner lupaa.

Toivottavasti Mariaa sitten pannaan oikein kunnolla ensimmäisessä lähetyksessä. Eipä jää autossaan itkemään suoraa huutoa Mikael Jungnerin perään, kuten Maria kertoi taannoin tehneensä.

"Puumanaisten" seksi on ylikorostettua ja yliarvostettua. Vanhoja eukkojahan nämä pääasiassa ovat. Monet miehethän vaihtavat juuri tässä ikävaiheessa nuorempaan. Ei kelvannut Mikaelillekaan enää entinen kulta. Tosin mitäpä Mikael Jungner tietäisi. Kyllä minulle Maria Jungner kelpaisi. Saisi selvästikin seksiä, ja lisäksi Maria tienaa tuhansia euroja kuussa enemmän kuin minä, joten ei olisi koskaan enää minkäänlaista rahapulaakaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Ei metron rakentamisessa pelkästään ydinkeskustaan olisi ollut mitään järkeä, koska raitiovaunujen korvaaminen metrolla olisi väistämättä hidastanut kantakaupungin sisällä tehtäviä matkoja. Helsingin kokoisessa kaupungissa metro toimii parhaiten, kun se palvelee ensisijaisesti esikaupunkeja.

Se olisi pitänyt rakentaa niin, että ydinkeskustasta lähtee linjoja vähän sinne sun tänne, ei pelkästään ydinkeskustaan. Voisihan sen tietenkin vieläkin rakentaa kuten esimerkiksi Köpiksessä. Köpiksessä metro avattiin vuonna 2002 ja siellä on myös 2 linjaa, mutta kolmas linja on valmiina vuonna 2018. Eli Tanskassa saatiin aikaan 3 linjaa ja 39 asemaa 16 vuodessa.


Pisara-rata vaikuttaa aika turhan kalliilta investoinnilta, jos matka-aika lentokentälle ei lyhene verrattuna bussiin. Tosin täytyy huomioida, että raskaiden matkatavaroiden kanssa junalla matkustaminen on yleisesti mieluisampaa kuin bussilla.

Tästä kehäradasta on tulossa hieno junayhteys kivistöläisille ja muille kenelle ei tähän mennessä ole ollut muita yhteyksiä kuin bussi tunnin välein tms. 30 minuuttia keskustasta lentoasemalle on tuolle matkalle aivan törkeän pitkä aika, mutta kun junien on pakko pysähtyä joka helvetin asemalla ja samaa mieltä myös tuosta junan mieluisuudesta.

Paras ratkaisu olisi varmaan ollut rakentaa toinen metrolinja keskustasta Pasilan kautta suoraan Helsinki-Vantaalle, mutta ikävä kyllä tämä suunnitelma ei ole edennyt lainkaan reilun 30 vuoden aikana.

30 vuotta sitten Helsinki-Vantaa oli sellainen kärpäsenpaska, ettei kukaan voinut kuvitellakaan sen olevan joskus 2000-luvulla keskeinen vaihtokenttä Aasian liikenteessä. Se junayhteys olisi pitänyt rakentaa jo silloin, mutta eipä täällä ole osattu ajatella tulevaisuuteen koskaan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Se olisi pitänyt rakentaa niin, että ydinkeskustasta lähtee linjoja vähän sinne sun tänne, ei pelkästään ydinkeskustaan. Voisihan sen tietenkin vieläkin rakentaa kuten esimerkiksi Köpiksessä. Köpiksessä metro avattiin vuonna 2002 ja siellä on myös 2 linjaa, mutta kolmas linja on valmiina vuonna 2018. Eli Tanskassa saatiin aikaan 3 linjaa ja 39 asemaa 16 vuodessa.

Toisaalta Kööpenhamina on väestöntiheyden (kaupungissa 7 300 asukasta neliökilometrillä, metropolialueella 645) suhteen paljon optimaalisempi metrolle kuin Helsinki (2 800, 458). Kun huomioi kaupunkiradat, niin ei Helsingissä ole montaa suuntaa, johon nykymuotoista metroa olisi järkevää kustannusten kannalta laajentaa.

Jälkiviisaana voisi sanoa, että kaavoitussuunnittelu ja tilavarausten tekeminen metrolinjoille ja -asemille olisi pitänyt aloittaa viimeistään heti sotien jälkeen, jos Helsinkiin olisi haluttu luoda laajahko metroverkko (60-70 asemaa), mutta silloin oli tärkeämpiäkin asioita mietittävänä. Nyt on jo liian myöhäistä, sillä käytännössä mahdollisten uusien metrolinjojen on kuljettava kokonaan tunnelissa, mikä tulee kohtuuttomman kalliiksi.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Toisaalta Kööpenhamina on väestöntiheyden (kaupungissa 7 300 asukasta neliökilometrillä, metropolialueella 645) suhteen paljon optimaalisempi metrolle kuin Helsinki (2 800, 458). Kun huomioi kaupunkiradat, niin ei Helsingissä ole montaa suuntaa, johon nykymuotoista metroa olisi järkevää kustannusten kannalta laajentaa.

Juu, tästä olen kyllä täysin samaa mieltä. Virheet on tehty aikaisemmin eikä niille enää mitään voi. Joku tietysti on sitä mieltä, että "hukkaputki" on hieno keksintö, mutta minulla on eri näkemys ja saa varmaan myös olla.
Tähän ketjuun menee heittämällä "menestys" kevään kalareissuilla. Paljon on saanut heitellä uistinta jorpakkoon ja yksi vaivainen ahven tähän mennessä. Kalareissuja on kuitenkin takana jo 8 kappaletta eli kalastusaikaa sellaiset 20 tuntia.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
"Puumanaisten" seksi on ylikorostettua ja yliarvostettua. Vanhoja eukkojahan nämä pääasiassa ovat. Monet miehethän vaihtavat juuri tässä ikävaiheessa nuorempaan. Ei kelvannut Mikaelillekaan enää entinen kulta. Tosin mitäpä Mikael Jungner tietäisi. Kyllä minulle Maria Jungner kelpaisi. Saisi selvästikin seksiä, ja lisäksi Maria tienaa tuhansia euroja kuussa enemmän kuin minä, joten ei olisi koskaan enää minkäänlaista rahapulaakaan.

Katselen YLE:ltä lähinnä Sydämen Asialla-sarjaa ja Marian juontaessa aluksi tulee kyllä sellainen swing-olotila ja nuorisomainen ihastuminen. Mutta sitten todellisuus lyö avarilla ja lujaa, kun tulee ajatus Jungnerista petihommista kauniin Marian kanssa. Järkyttävää tuhlausta! Sitten tähän päälle tämä avioero-pelleily, niin onneksi Ventress ja Blaketon valtaavat jo ruudun ja pelastavat suuremmalta vitutukselta....
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En oikein tiedä kumpaa tälle kuvalle pitäisi tehdä. Linkki vie Riemurasiaan jossa kuva maalivahdista ennen kypäräpakkoa. NHL maalivahdin kasvot

Kuva on maskeeraajan tuotosta ja tarkoituksena on ollut tuoda esiin mitä vammoja on uran varrelle osunut Terry Sawchukille. Tehty Life Magazineen 4.3.1966. Jonkun lähteen mukaan Terrylle pisteltiin naamaan 600 tikkiä kaiken kaikkiaan.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
N+PN+H+V(A)+P+SH-m/kp+SV-m/kp+PK-m/kp.

Vaikea kyllä päättää. Mun mielestäni tää kaava tarvitsisi vielä erittelyn kunkin vaiheen suorittajien pelinumeroille, niin saadaan kätevää ja selkeälukuista dataa siitä, ketkä pelaajat pelaavat systeemille ja ketkä puuhastelevat mitä sattuu. Siitä voidaan sitten vetää johtopäätöksiä, että pelaako joukkue pelaajien ymmärryksen rajoissa olevalla tavalla vai pitäisikö systeemiä muuttaa. Eikä jäähallin lämpötilan, jään lämpötilan ja hallin ovien aukomisesta johtuvan tuulen vaikutuksia voi myöskään jättää huomiotta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
http://www.feissarimokat.com/2013/06/uskomatonta-mutta-totta/#more-11291

Turkulainen lääkäri laittoi terveen miehen suljetulle osastolle. Vielä oikein eristysselliin. Vaikkakin kuulostaa aika omituiselta tuo miehen kertomus, niin silti taisi tohtori nyt vetää mutkat suoriksi aika surutta. Ainakin kaverilla on jotain kerrottavaa lastenlastenlapsille kun aikanaan vaarina istuu keinutuolissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös