Eikä näköjään yhdysviivojakaan.
Laki on huono. Silloin kun laki on huono, se pitää muuttaa. Ihmisethän lait tekee, ihmiset voi myös ne muuttaa.Kai ymmärrät että YLE rikkoo Suomen lakia tässä?
Laki on huono. Silloin kun laki on huono, se pitää muuttaa. Ihmisethän lait tekee, ihmiset voi myös ne muuttaa.
Kehärata avaa Euroopanhitaimman lentokenttäyhteyden. Mainiota puuhastelua jälleen kerran. Kuka helvettiä käyttää junaa päästäkseen keskustasta kentälle, jos 615/620 ajaa nopeammin?
Muualta Suomesta tulevat voivat sentään vaihtaa Tikkurilassa junaan, mutta Tiksistäkin ovat bussiyhteydet olleet ainakin ihan ok kentälle pääsyyn.
Linkki. Tekniikka&Talous-lehden sivuille.
Itse asun 600m metroasemalta ja olen töissä 500m pasilan asemasta, mikä lienee melko keskeinen paikka helsingin liikennesuunnittelussa. No, reittioppaan mukaan matka kestää 55-65 minuuttia riippuen miten osuu kohdalleen. Fillarilla menee reilut 30 minuuttia ja autolla jotain 15-20 riippuen ruuhkista. Menisin töihin julkisilla mikäli siinä olisi mitään järkeä. Yllättäen muuten vielä nopein reitti on mennä bussilla malmin asemalle, siis metroasemalta, ja siitä junalla.
.... Sullahan on aika optimaalinen tilanne joukkoliikenteen suhteen. Onko se toi muutaman sadan metrin kävely joka estää käyttämästä julkisia?
Ei ne metroasemat siellä pariisissakaan ole sentään ihan jokaisen taloyhtiön alakerrassa.
...- kulkuportit puuttuu (typerää ja perustuu johonkin viherkommari ideologiaan, että spurgujenkin pitää päästä matkustamaan)
- joukkoliikenneverkko noin yleensä on suunniteltu pala kerrallaan eikä kokonaisuutena, esimerkkinä vaikka tuo yhteys lentoasemalle
Omasta mielestäni olisi pitänyt aloittaa tekemällä metroverkkoa ydinkeskustaan ja laajentaa haaroja esimerkiksi Rautatientorilta joka suuntaan.
Parinkirjaimen virhe määränpääkoodissa vei pariskunnan väärälle mantereelle..
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2013052217047410_ma.shtml
Kyllä yli 6000 euron verorahoitteisella kuukausipalkalla kelpaakin itkeä. Länsimaissa tv-kuuluttajista on luultavasti luovuttu jo aikapäiviä sitten, vaan ei Suomen suurimmassa suojatyöpaikkaklusterissa, Ylessä.Voi ei, mistä näitä julkisuusnarkomaaneja sikiää. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että juuri minun, YLE:n tv-kuuluttajan henkilökohtainen elämä on kiinnostavaa?
Teen kompromissin, eli nauran Maria "Neljänkympin kriisi" Jugnerille Ilta-Sanomien lukijana, mutta itken Yle Puheen kuuntelijana. Tämä on ihan järkyttävän kamalaa!
Voi ei, mistä näitä julkisuusnarkomaaneja sikiää. Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että juuri minun, YLE:n tv-kuuluttajan henkilökohtainen elämä on kiinnostavaa?
Teen kompromissin, eli nauran Maria "Neljänkympin kriisi" Jugnerille Ilta-Sanomien lukijana, mutta itken Yle Puheen kuuntelijana. Tämä on ihan järkyttävän kamalaa!
- Meidän nelikymppisten naisten elämässä ei iloja ja nautintoja juuri ole - paitsi seksi! Jo ensimmäisestä lähetyksestä tulee raflaava, Maria Jungner lupaa.
Ei metron rakentamisessa pelkästään ydinkeskustaan olisi ollut mitään järkeä, koska raitiovaunujen korvaaminen metrolla olisi väistämättä hidastanut kantakaupungin sisällä tehtäviä matkoja. Helsingin kokoisessa kaupungissa metro toimii parhaiten, kun se palvelee ensisijaisesti esikaupunkeja.
Pisara-rata vaikuttaa aika turhan kalliilta investoinnilta, jos matka-aika lentokentälle ei lyhene verrattuna bussiin. Tosin täytyy huomioida, että raskaiden matkatavaroiden kanssa junalla matkustaminen on yleisesti mieluisampaa kuin bussilla.
Paras ratkaisu olisi varmaan ollut rakentaa toinen metrolinja keskustasta Pasilan kautta suoraan Helsinki-Vantaalle, mutta ikävä kyllä tämä suunnitelma ei ole edennyt lainkaan reilun 30 vuoden aikana.
Se olisi pitänyt rakentaa niin, että ydinkeskustasta lähtee linjoja vähän sinne sun tänne, ei pelkästään ydinkeskustaan. Voisihan sen tietenkin vieläkin rakentaa kuten esimerkiksi Köpiksessä. Köpiksessä metro avattiin vuonna 2002 ja siellä on myös 2 linjaa, mutta kolmas linja on valmiina vuonna 2018. Eli Tanskassa saatiin aikaan 3 linjaa ja 39 asemaa 16 vuodessa.
Toisaalta Kööpenhamina on väestöntiheyden (kaupungissa 7 300 asukasta neliökilometrillä, metropolialueella 645) suhteen paljon optimaalisempi metrolle kuin Helsinki (2 800, 458). Kun huomioi kaupunkiradat, niin ei Helsingissä ole montaa suuntaa, johon nykymuotoista metroa olisi järkevää kustannusten kannalta laajentaa.
"Puumanaisten" seksi on ylikorostettua ja yliarvostettua. Vanhoja eukkojahan nämä pääasiassa ovat. Monet miehethän vaihtavat juuri tässä ikävaiheessa nuorempaan. Ei kelvannut Mikaelillekaan enää entinen kulta. Tosin mitäpä Mikael Jungner tietäisi. Kyllä minulle Maria Jungner kelpaisi. Saisi selvästikin seksiä, ja lisäksi Maria tienaa tuhansia euroja kuussa enemmän kuin minä, joten ei olisi koskaan enää minkäänlaista rahapulaakaan.
En oikein tiedä kumpaa tälle kuvalle pitäisi tehdä. Linkki vie Riemurasiaan jossa kuva maalivahdista ennen kypäräpakkoa. NHL maalivahdin kasvot
N+PN+H+V(A)+P+SH-m/kp+SV-m/kp+PK-m/kp.