Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 022 888
  • 12 976

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onhan noita Martteja ympäri Namibian, Jarnoja Italiassa ja Jareja Hollannissa. En kyllä tajua sitä, että oman idolin mukaan nimetään oma lapsi. Mulla olisi lapset nimiltään Optimus Prime ja Maximus Decius Meridius. Menköön siinä sitten terveyskeskukseen tai iltavahvuuslaskentaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
En kyllä tajua sitä, että oman idolin mukaan nimetään oma lapsi. Mulla olisi lapset nimiltään Optimus Prime ja Maximus Decius Meridius. Menköön siinä sitten terveyskeskukseen tai iltavahvuuslaskentaan.
Yritin kovasti saada nuoremmalle pojalle nimeksi Lemmy, mutta vaimo pisti hanttiin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka tunnustaa? Kenen päivä meni pilalle? Kommenteissa alapuolella: Ei toi nyt mikään varsinainen murhe ollu,mutta mä en vaan tykänny että mun pyörä oli tollain siirretty toiseen paikkaan. Toi saatto kuulostaa tolla videolla että se olis mulle kauhee asia mutta ei se oikeesti ollu. Olin pikemminkin vaan raivoissani kun joku oli tommosta tehny, ei sen kummempaa. http://www.youtube.com/watch?v=VpUodUnzdk4
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omaan makuuni ei oikein iske perussuomalaisen perheen muksulle isketyt täysin ulkomaiset etunimet, mutta vapaus kullakin.
Tästä tulikin mieleen, että niin paljon kuin Perttu Lindgreniä ihailen, arvostan ja rakastankin niin kyllähän ne hänen lapsiensa nimet, Lilian ja Bradley vähän hölmöiltä näin ulkopuolisen korvaan kuulostavat. Lilian nut jotenkin etäisesti muistuttaa vielä jotain suomalaista nimeä, mutta Bradley...
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Yritin kovasti saada nuoremmalle pojalle nimeksi Lemmy, mutta vaimo pisti hanttiin.
Hehe, meillä eivät Lothar (Matthäus) ja Mauri (Konttinen) menneet mitenkään läpi. No sitten oli myös Adolf, mutta kun vaimo ei ymmärtänyt että sen oli tarkoitus merkata Gallandia eikä sitä kuuluisaa korpraalia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Hehe, meillä eivät Lothar (Matthäus) ja Mauri (Konttinen) menneet mitenkään läpi. No sitten oli myös Adolf, mutta kun vaimo ei ymmärtänyt että sen oli tarkoitus merkata Gallandia eikä sitä kuuluisaa korpraalia.
Lotharista tuli mieleen että vanhemmalle ehdottelin Zicoa, mutta kuulemma se ei ole nimi. No eihän se olekaan. Poika sai sitten ensimmäisen nimen ihan "itselleen", toinen on isoisäni nimi ja kolmanneksi tuli minun toinen nimeni, Eerikki, joka on väännös isästäni Erkistä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mä onnistuin nimeämään molemmat kölvimme mieltymysteni mukaan ja vaimokin on siinä sivussa ollut tosi tyytyväinen. Vanhempi kundi pelasi yksin maailman parhaita fudispelaajia vastaan ja voitti. Nuorempi onkin sitten Otakar Janecky.

En sitten tiedä pitäisikö tälle itkeä vai nauraa. Toistaiseksi olen naureskellut, vaikka onhan kundeilla ehkä vähän koirannimet.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Käväisin äsken kaupassa. Marketin eteen lähes yhtenä kanssani saapui vanha pariskunta, tyttö ja poika. Tulivat pyöräillen. Tyttövanhukselle näytti jämähtäneen kasvoille sellainen "saatanan sika" -ilme. Pappa konahti kaupan edessä mummolle ja tämä jäikin nojailemaan Ainoonsa papan painellessa puotiin.

Mummeli jäi odottamaan noin yhden asteen kosteaan pakkasilmaan papparaista naputellen jalkaansa kenttään ja epäilemättä kohmeisia näppejään pyörän ohjaustankoon. Sinänsä tilanne oli huvittava, mutta kun rupesin miettimään, että mitä tuon pariskunnan elämä sitten on laatuaan, varsinkin mummelin, niin hymähdykseni hyytyi huulilleni.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Maajoukkueen kannattamisessa puhutaan nationalismista, Jokereiden kannattamisessa rakkaudesta.
Näin yleisesti ottaen käännyn naurun puolelle, mutta koska samaista joukkuetta tulee kannatettua, saa näistä sämpylälapsista myös itkunsekaisia fiiliksiä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Hanneksen ehdottomuus mielipiteessään, ja osin mielipidekin, naurattaa:
Ehdottomuus? Jos joskus tulee parempi bändi kuin This Empty Flow, niin tietysti mielipide muuttuu silloin. Ja tuo top5 on viimeisen kuuden vuoden aikana muuttunut täysin. Yksikään noista neljästä ei vuonna 2005 ollut top viidessä. Ei minusta kovin ehdotonta. Suosikkibändini on vuosien aikana vaihtunut moneenkin kertaan, toisin kuin jääkiekkojoukkue.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ehdottomuus? Jos joskus tulee parempi bändi kuin This Empty Flow, niin tietysti mielipide muuttuu silloin. Ja tuo top5 on viimeisen kuuden vuoden aikana muuttunut täysin. Yksikään noista neljästä ei vuonna 2005 ollut top viidessä. Ei minusta kovin ehdotonta. Suosikkibändini on vuosien aikana vaihtunut moneenkin kertaan, toisin kuin jääkiekkojoukkue.

No kuulosti vähän siltä kuin tulit julistamaan asioita faktoina, etkä vaan omana musiikkimakuna. Sitäpaitsi jos puhutaan "maailmanhistorian top-5 bändeistä" niin ei kai se ole sama kuin tämänhetken lempibändi?

Toisaalta arvostan sitä että pysytään oman maun takana.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kuka tunnustaa? Kenen päivä meni pilalle? Kommenteissa alapuolella: Ei toi nyt mikään varsinainen murhe ollu,mutta mä en vaan tykänny että mun pyörä oli tollain siirretty toiseen paikkaan. Toi saatto kuulostaa tolla videolla että se olis mulle kauhee asia mutta ei se oikeesti ollu. Olin pikemminkin vaan raivoissani kun joku oli tommosta tehny, ei sen kummempaa. http://www.youtube.com/watch?v=VpUodUnzdk4

Siis nää on ihan huikeita pätkiä.. 119 videota samalta jampalta, joille voi nauraa vedet silmissä! Kummasti piristyy vielä näin illalla näistä. Ihan läppä tää jantteri.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
No kuulosti vähän siltä kuin tulit julistamaan asioita faktoina, etkä vaan omana musiikkimakuna. Sitäpaitsi jos puhutaan "maailmanhistorian top-5 bändeistä" niin ei kai se ole sama kuin tämänhetken lempibändi?

Toisaalta arvostan sitä että pysytään oman maun takana.

Minä en siitä tekstistä kyllä löytänyt yhtään mitään tilastoituihin faktoihin viittaavaa. Aika vilkas mielikuvitus saa olla, jos pystyy jonkun kirjoittaman viestin aiheella musiikki vääntämään tuohon. Kaikki viisi loistavia bändejä. Yhtälailla maailman kaikkien aikojen parhaiden bändien top5-listalle menevät Before The Dawn, Diablo, Soilwork, In Flames ja Amorphis.

Lisätään nyt vielä, että itken tai nauran nimimerkille ufon_kaakao. En tiedä vielä kumpaa. Täytyy ensin saada vanhat naurut pois.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tai vieläkin terävämmin "mielestäni".

En tiedä, että mikä on kieliopillisesti oikein, mutta tarvitseeko mielestäni -sanan eteen lisätä mitään mikä liittyy minuun.

Eipä tarvi ei. "Minun" on redundassia.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Olisi varmaan ollut hyvä lisätä "Itseni mielestä" joka virkkeen alkuun.

Jaa, en käyttäisi noin retardia ilmausta, saati toistaisi sitä jatkuvasti mutta tyylinsä kullakin. Eikä sitä tarvitse toistaa jatkuvasti jos tekee viestin alussa selväksi että on kyse omasta mielipiteestä. Esim viestin tyyli olisi muuttunut huomattavasti jos todettaisiin vaikka että "Mulle 00-luku oli musiikillisesti kaikkein aikojen vuosikymmen"

Mutta itseasiassa uskon, että hannes_ko kirjoitti viestin tahallaan hivenen provokatiiviseksi ja itsevarmaan tyyliin herättääkseen keskustelua/tuodakseen omaa mielipidettään vahvemmin esille.

Minä en siitä tekstistä kyllä löytänyt yhtään mitään tilastoituihin faktoihin viittaavaa. Aika vilkas mielikuvitus saa olla, jos pystyy jonkun kirjoittaman viestin aiheella musiikki vääntämään tuohon.

"Musiikillisesti luonnollisesti paras vuosikymmen koskaan, niin kuin jokainen edeltävä vuosikymmenen sitä ennen." Eikös tuossa aika faktamaisesti/ehdottomasti asia esitetä?

Yhtälailla maailman kaikkien aikojen parhaiden bändien top5-listalle menevät Before The Dawn, Diablo, Soilwork, In Flames ja Amorphis.

http://www.youtube.com/watch?v=O3id-Fb8ooY

Itekin diggaan varsinkin Amorphiksesta ja In Flamesista, mutta ilman räkänaurua en ole lokeroimassa niitä maailman kaikkien aikojen kärkeen.


Lisätään nyt vielä, että itken tai nauran nimimerkille ufon_kaakao.

Kato, esimmäinen hyvä idea sun suusta!
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Itekin diggaan varsinkin Amorphiksesta ja In Flamesista, mutta ilman räkänaurua en ole lokeroimassa niitä maailman kaikkien aikojen kärkeen.

Se nyt vaan menee niin, että jokaisella on mielipiteensä joita kukaan muu ei voi muuttaa. Minun mielestäni nämä viisi bändiä ovat maailman kaikkien aikojen kovimmat bändit. Ei suinkaan Madonna tai jokuvitun Iron Maiden, jonka laulajalla on poika joka on parempi laulaja. Onhan ne myynyt paljon, mutta ei ne vaan minun korvaani ole maailman kaikkien aikojen kovimpia artisteja tai bändejä. Varsinkin Iron Maiden valuu sinne huonommalle puoliskolle. Minä en siis voisi ilman räkänaurua sijoittaa kovimpiin bändeihin semmoisia, joista en vähääkään pidä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Se nyt vaan menee niin, että jokaisella on mielipiteensä joita kukaan muu ei voi muuttaa. Minun mielestäni nämä viisi bändiä ovat maailman kaikkien aikojen kovimmat bändit.

Tässä on siis kyse siitä, että kaikkien aikojen kovin bändi ja henkilökohtainen suosikkibändi on sulle ja hannekselle sama asia. Mulle ne ei ole. Kaikkien aikojen parhaista yhtyeistä puhuttaessa jätetään erot henkilökohtaisissa musiikkimauissa hivenen taka-alalle ja ajatellaan asiaa objektiivisemmin, kokonaisvaltaisemmin I would think.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Tässä on siis kyse siitä, että kaikkien aikojen kovin bändi ja henkilökohtainen suosikkibändi on sulle ja hannekselle sama asia. Mulle ne ei ole. Kaikkien aikojen parhaista yhtyeistä puhuttaessa jätetään erot henkilökohtaisissa musiikkimauissa hivenen taka-alalle ja ajatellaan asiaa objektiivisemmin, kokonaisvaltaisemmin I would think.

Minä en suostu kutsumaan jotakin paskaa bändiä parhaaksi. Nehän ovat kaksi päinvastaista asiaa. Minusta kovimpia bändejä ei voida listata, vaan ne ovat omassa järjestyksessään jokaisen omassa päässä. Ja koska en koe olevani väärässä asian suhteen, aivan kuten sinäkään et ole hanneksen tapaan, asia on osaltani loppuun käsitelty.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Minua lähinnä naurattaa ilosta se, että ihmiset rakastavat musiikkia ja itkettää se, että kaikenmaailman ruutupaita-piikkitukka-kenkiintuijottelusakkeja listaillaan maailmankaikkeuden parhaina akteina. En siis osaa päättää, kumpi tässä nyt taas on vallalla.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tässä on siis kyse siitä, että kaikkien aikojen kovin bändi ja henkilökohtainen suosikkibändi on sulle ja hannekselle sama asia. Mulle ne ei ole. Kaikkien aikojen parhaista yhtyeistä puhuttaessa jätetään erot henkilökohtaisissa musiikkimauissa hivenen taka-alalle ja ajatellaan asiaa objektiivisemmin, kokonaisvaltaisemmin I would think.

Miten minkään taidemuodon edustajan hyvyyttä/huonoutta voi arvioida objektiivisesti? Minusta kyseessä on aina yhden henkilön mielipide, ellei sitten tehdä jotain galluppia tai vertailla pelkkiä myyntilukuja.

Jos sanon jotain bändiä, elokuvaa, runoa tai veistosta maailman parhaaksi tai ihan vaan hyväksi, oletan kuulijoiden ymmärtävän kyseessä olevan pelkkä subjektiivinen mielipide, koska muunlaista mielipidettä aiheesta ei voi olla.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Miten minkään taidemuodon edustajan hyvyyttä/huonoutta voi arvioida objektiivisesti? Minusta kyseessä on aina yhden henkilön mielipide, ellei sitten tehdä jotain galluppia tai vertailla pelkkiä myyntilukuja.

Suosio on yksi vertailutapa. Voidaan myös vertailla kuinka suuri vaikutus bändillä on ollut musiikillisesti alaan ja sen kehittymiseen. Joku voi sanoa lisää hyviä mittareita.

Jos sanon jotain bändiä, elokuvaa, runoa tai veistosta maailman parhaaksi oletan kuulijoiden ymmärtävän kyseessä olevan pelkkä subjektiivinen mielipide, koska muunlaista mielipidettä aiheesta ei voi olla.

Millä kompetenssilla väität sitä maailman parhaaksi? Koska subjektiivisia mielipiteitä ei voi asettaa paremmuusjärjestykseen miten voit väittää jotain bändiä maailman parhaaksi, silloinhan sinä nimenomaan asetat oman mielipiteesi muiden subjektiivisten mielipiteiden yläpuolelle. Ilman objektiivisia perusteita sinä et voi päättää sitä mikä on maailman paras bändi, voit päättää vaan mikä on sinulle itsellesi maailman paras bändi, eli suomeksi sanottuna voit päättää vaan mikä on sinun lempibändisi. Lempibändi on yksi muiden paskojen joukossa, maailman kaikkien aikojen paras bändi on ihan eri käsite.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös