En tosiaan tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Useammankin nimimerkin mielestä Kierrätyskeskus on mennyt aivan paskaksi. Hoilataan yhteen ääneen, miten ennen vanhaan oli paremmin.
Jaa että paremmin? Nyt kiinnostaisi todella tietää, että millähän tapaa "paremmin". Kiinnostaisi ehdottomasti tietää, mikä teitä joitakuita hiertää nykymenossa niin paljon ja ennen kaikkea, mikä siinä entisaikojen menossa miellyttää jälkikäteen niin paljon.
Saa tulla ihan kertomaan, jos haluaa. Vai haluatteko leimata tämänkin viestin pelkäksi kitinäksi, joka on uusi osoitus keskusteluiden tasottomuudesta? Mä en tiedä mikä teitä riivaa tässä asiassa niin julmetusti, koska minä en näe nykykuvioissa vikaa.
Täällä on ollut melko varmasti jokaisena aikana omat höpisijänsä, lässyttäjänsä, pölisijänsä ja paskanpuhujansa. Tuntuu siltä, että nykyisin on kovassa huudossa pitää palstaa aiempaa paskempana. Voin uskoa tämän väitteen, jos puhutaan verkkolehden uutisotsikoiden tasosta, mutta jos puhutaan keskustelupalstan tasosta, minua hieman epäilyttää.
Vaikka olen lukenut keskusteluita vasta alkuvuodesta 2017 lähtien, uskaltaisin väittää, että kiekko- ja vapaalla puolella on ollut aina ennenkin samoja ongelmia ja valituksenaiheita kuin tuntuu olevan nykyisin. Takuuvarmasti on ennenkin provosoitu, lähetetty sontaa otteluseurantoihin, vittuiltu toisille ja kerrottu ärsyttävästi vapaan puolen keskusteluissa keväästä ja 1970-luvun musiikista. Ihan takuuvarmasti on. Vai eikö muka ole? Jos ei ole, saa kertoa.
Tämä olisi oikeastaan myös vitutusketjun tai ihmettelyketjun asiaa, mutta omaa fiilistäni tästä joidenkin nimimerkkien tuottamasta narinasta kuvailee parhaiten kiikkuminen itkemisen ja nauramisen välillä.
Mikä täällä oli ennen vanhaan paremmin?
Mistä paremmasta täällä puhuttiin ennen?
Mikä paskanjauhannassa oli ennen vanhaan niin erityistä?
Miksi omasta elämästä kertominen täällä on teille joillekin ylivoimaisen rasittavaa?
Ja sitten se suurin kysymys päässäni:
Mikä on sitten hienompaa keskustelua?
Meinaatteko te vanhat parrat ja muut aikuiset sielut sitä, että olisi parempi, jos täällä puhuttaisiin räväkämmin ja pölistäisiin jossakin kalsarikänniketjussa? Voin jo tuntea sen, miten te vastaatte lähes telepaattisella tavalla: "kyllä". Hyvä on. En ymmärrä, miten se eroaa mistään muusta jauhamisesta. En tosiaan ymmärrä.
Vieläkään ei ole hajua siitä, pitäisikö itkeä vai nauraa.
Otan tästä nokkiini siksi, koska mielestäni teidän joidenkin kärkäs valitus on rasittavaa. Jo siksi, koska me palstan "nollatason paskanpuhujat" olemme minusta mukavaa porukkaa. Ilmeisesti kuitenkin aivan liian värittömiä ja mauttomia. Onko täällä ollut ennen vanhaan rohkeampia ja siistimpiä nimimerkkejä? Kuuleman mukaan kyllä. Uskon teitä. Taatusti on ollut. Mutta olivatko heidän juttunsa muka oikeasti jotakin ylimaallista äijäkulttuuria meihin nykyedustajiin verrattuna?
Ketään vähättelemättä kehtaan sanoa, että palstan vanhempia aikoja yliarvostetaan hieman. On ollut varmasti hauskoja aikoja silloin joskus, mutta en käsitä sitä, että se olisi ollut jollakin tapaa niin ihmeellistä ja parasta nykyaikoihin verrattuna. Saattaa myös olla, että osansa kitinään tuo joidenkin meidän hölisijöiden keräämä negatiivinen arvostus. En olisi täysin yllättynyt, mikäli esimerkiksi minä itse tai Smitty olisi jonkun mielestä aidosti inhottava, tylsä tai hölmö tyyppi. Se voi heijastua valitukseen.
Nynnyily. Ed Sheeran. Michael Jackson -vitsit. Maailman kuningas. Paksut tekstipötköt. Lehtien haravointi. Natsit. Black metal. Kaljanjuonti ja ringit. Ennen vanhaan jne. Mitä täällä tapahtuu? Teetteks tekin joskus tälleen?
Minun oli pakko päästä puhumaan aiheesta, joka on riivannut päätä jo pienen tovin. Nyt oli aika ottaa kantaa. Onks tää nykyhomma paskaa? Ei minusta. Harmi jos on jonkun muun mielestä.
Voiko täällä muka kirjoittaa oikein tai väärin. Ei voi.
Jos koette että meno voisi olla parempi, ottakaa ihmeessä roolia. Otin itsekin viime keväänä. Kukaan ei estä teitä tuomasta takaisin suurta ja mahtavaa Jatkoaikaa, josta ei puutu persoonia. Haluan itsekin olla sellainen. Minä vaan olen tällainen. Mies joka ei jauha vitsejä, ei heitä hakamussua läppää, ei pompi kalsarikänniketjussa tai kirjoita hienoja viestejä wanhan ajan musiikista ja politiikasta. Minä kirjoitan elämästä. Kirjoittakaa tekin jostakin. Kirjoittamalla tätä touhua luodaan.
Tämä on hieno ja hauska paikka, edelleen. Ja toivon, että asiasta oltaisiin kanssani samaa mieltä. Minusta ei ole miksikään entisaikojen palstarokkariksi. Minä oon just tällainen raitis ja nynny nykynuori. Harmi jos se on jonkun mielestä paskaa. Ruikuttakaa sitten lisää jos tekee mieli. Meikä haluaa tehdä (lähes) joka tekstillä jonkinlaisen vaikutuksen, antaa ilmettä. En jaksa lähteä tilittämään mistään ylimääräisestä.
Kiitos ja näkemiin. Itken ja nauran. Naurakaa tekin, se pidentää ikää. Mitä Tamikin sanois tähän? En tiiä. Taidan mennä kylään ja aletaan pillittää samaan aikaan. Tai nauraa, tai molempia. Tuppisuuksi tässä ei voi kuitenkaan jäädä.
Perkele.