Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 2 995 513
  • 12 937

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Täytyy harvinaislaatuisesti olla samaa mieltä että melko hölmöä toiminta Tommishockin puolelta, joskaan ei taida mitenkään penaalin terävimpiä kyniä olla. Itsehän pidän tätä keekkiä luokattoman turhana artistina (ex-) ja olen ihmetellyt suuresti suosion määrää, vaikka toki Suomen mittakaavassa erittäin hyvin tuotteistettu tapaus onkin kyseessä. Tuskin edes tuotteistava osasto osasi arvata miten isosti tuo tulee lyömään läpi Suomen virallisena ihkusymppispahapoikana VE:n jälkimainingeissa. Tuotoksistahan siedettävää on ainoastaan jotkut yhteisproduktiot, joissa heppu menee muiden mukana, soolopuoli järjestään kuuntelukelvotonta öhkinää ilman sisältöä. Omasta puolestani Suomen viralliseksi räppäriksi olisi voinut nousta ennemmin Ela, se on sentään hauska ajoittain ja biisinsä melodisesti paljon miellyttävämpiä, minkä lisäksi julkipositiivisia ihmisiä on aina hyvä olla näytillä.

Mutta joo siis tämä roustailu kun kohde ollut vuoden jo pois musiikkihommista, niin vähän sama kuin kirjoittaisi jonkun iskelmän aiheesta "Kari Tapio ryyppäsi ja oli siviilissä muutenkin paska ihminen".
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Sama pätee sanasta sanaan myös räppiin. Tai hiphoppiin vai millä nimellä sitä pasketta haluaa kutsua. Puuttuu kulttuuri eikä muutenkaan osata, ihan naurettavaa puuhastelua.
Minä olisin toivonut ettei ulkomaiden hömpötykset jääkiekko ja jalkapallo koskaan olisi tänne härmään rantautuneet. Varsinkaan alkuun niitä ei osattu pelata yhtään ja aika huteraa on taso edelleen.

Miksei voida pelata vaan pesistä, mölkkyä ja eukonkantoa?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jatkoajan pelikieltopolitiikka. Mää oon saanut ainakin kahdesti, ellen kolmesti, pelikieltoa "turhuuksista". Veli @pettter on hieno mies ja varmaan kova... Katsomaan kun muut panee jne. mutta jatkoajan inkvisitio ei pidä hänen viestejään "turhailuina". Tuleekohan tästäkin koppihoitoa itsemoderoinnista? Tää olis muuten maailman paras keskustelupalsta, mutta... Niimpä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Haluan osallistua tähän keskusteluun sanomalla, että ei hajuakaan kuka vittu on Tommishock. Spotifyn kuuntelijamääristä päätellen joku ihan neverheard tusinaräppäri. Eipä mua suomiräp muutenkaan kiinnosta edes vähän vertaa joten ihmekös se että olen näistä ug skenen nimistä aivan ulapalla.
Tuli jotenkin mieleen flashback tällä palstalla olleeseen suomiräp-aiheessa olleeseen viestiin jossa joku fiilisteli jotain artistia joka julkaisi jonkun kokopitkän ep:n/albumin... ja kyseisen lätyn biisilistan joka oli aika värikästä/täynnä ihme slangisanoja.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jatkoajan pelikieltopolitiikka. Mää oon saanut ainakin kahdesti, ellen kolmesti, pelikieltoa "turhuuksista". Veli @pettter on hieno mies ja varmaan kova... Katsomaan kun muut panee jne. mutta jatkoajan inkvisitio ei pidä hänen viestejään "turhailuina". Tuleekohan tästäkin koppihoitoa itsemoderoinnista? Tää olis muuten maailman paras keskustelupalsta, mutta... Niimpä.

Pettterillä on konteksti hallussa ja se kirjoittaa insinöörimäisen tarkasti oikeisiin ketjuihin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa viime viikolla haastateltiin niitä ilmastolakkoilevia lapsia niin kaikki niistä oli kasvissyöjiä, tietenkin. Yksi kymmenvuotiaalta vaikuttava tyttö sanoi että on kasvissyöjä ja yrittää vähentään matkustamista... Tuli vähän sellainen höh-olo... Hän siis yrittää vähentää matkustamista alakouluikäisenä. Isoja sanoja pienelle ihmiselle. Kuulosti vähän teennäiseltä... Eiköhän ne vanhemmat päätä tuon ikäisen matkustelusta. Tai ehkä nämä ilmastoahdistuneet tms lapset voi ilmaista mielipiteensä että ei etälään tänä vuonna ja sillä tavalla yrittää vähentää matkustamista.

Okei, tämä alkoi kuulostaa vähän turhalta kitinältä minun osalta mutta antaa mennä kun olen aloittanut. Itkeä ja nauraa vaikka minulle... Ei sen niin väliä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Anteeks vaan kyynisyyteni, mutta tämä helvetin CHL. Nytkin keskellä liigakautta Tappara vääntää jossain Norjassa suurta trilleriä jotain paikallisia kalastajia vastaan. Tätäkin spektaakkelia seuraa varmaan monta kymmentä maksanutta katsojaa. Siis onko näihin vitun huuhaa turnauksiin pakko osallistua?
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ylen uusi sarja Muuttopäiväkirjat sisältää montakin tähän ketjuun kuuluvaa tilannetta.

Laitetaan nyt yksi esimerkki: Aikoinaan amiksen kesken jättänyt ja työtön Antti avautuu elämän kovuudesta. Ulkomaalaisia kyllä autetaan mutta omista ei Suomessa pidetä huolta, Se tässä Anttia korpeaa, kun ulosotto karhuaa osasuoritusta törkeästä rattijuoppoudesta tulleista sakoista.
 

Glove

Jäsen
Einespizzan ohjeessa neuvottiin lämmittämään pizza uunissa +200°C lämmössä. Hyvä että tarkennettiin tuolla plusmerkillä, olisin muuten saattanut laittaa miinus kahteensataan.
Millähän sen -200 asteisen pitsan saisi leikattua? Moottorisahalla? Rälläkällä?

Eiköhän ne vanhemmat päätä tuon ikäisen matkustelusta. Tai ehkä nämä ilmastoahdistuneet tms lapset voi ilmaista mielipiteensä että ei etälään tänä vuonna ja sillä tavalla yrittää vähentää matkustamista.

Jos vaikka haluaa mennä pyörällä kouluun ja harrastuksiin autokyydin sijaan. Ainakin automatkustaminen vähenee.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ylen uusi sarja Muuttopäiväkirjat sisältää montakin tähän ketjuun kuuluvaa tilannetta.

Laitetaan nyt yksi esimerkki: Aikoinaan amiksen kesken jättänyt ja työtön Antti avautuu elämän kovuudesta. Ulkomaalaisia kyllä autetaan mutta omista ei Suomessa pidetä huolta, Se tässä Anttia korpeaa, kun ulosotto karhuaa osasuoritusta törkeästä rattijuoppoudesta tulleista sakoista.

Melkoista White trash touhua tuo oli. Tulihan miehelle tuomio myös pahoinpitelystä, joten todellinen ihmisperse kyseessä.

Mutta sarjan ehdottomasti runkuin tyyppi oli Matti, tuo räppäävä tamperelainen. Vittu miten uskomaton kitisijä, käyttäytyi kuin kiukutteleva teini. Aivan ihana tuo hänen tyttöystävänsä, jos oisin sinkkumies niin ajaisin heti pelastamaan hänet tuon tollon kynsistä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Millähän sen -200 asteisen pitsan saisi leikattua? Moottorisahalla? Rälläkällä?
Eikös noin kylmä mene mukavasti paloiksi vaikkapa vasaralla. Saattaa olla hieman ikävä syödä, saattaa "jäätelöpäänsärky" iskeä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit

Eihän kansikuvassa varmaan sinänsä mitään naurettavaa ole, mutta jokin tässä silti huvittaa.
Ei naurata, eikä itketäkään mutta nostan silti tätä ketjua ylöspäin.

Fanaatikoiden pyöriessä keskenään toimituksessa saattavat tirkistysreiät pienentyä*, yksi göbbels riittää vakuuttamaan muut oivasta ideastaan.

holviin (*hihi) : Unionin feministinen verkkokauppa (Holvi)
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat

Eihän kansikuvassa varmaan sinänsä mitään naurettavaa ole, mutta jokin tässä silti huvittaa.
Ei naurata, eikä itketäkään mutta nostan silti tätä ketjua ylöspäin.

Fanaatikoiden pyöriessä keskenään toimituksessa saattavat tirkistysreiät pienentyä*, yksi göbbels riittää vakuuttamaan muut oivasta ideastaan.

holviin (*hihi) : Unionin feministinen verkkokauppa (Holvi)

Tero Kartastenpää (Tulva-lehden vt. päätoimittaja, viimeinen numeronsa): "Kansi oli tarkkaan harkittu. " Just.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tero Kartastenpää (Tulva-lehden vt. päätoimittaja, viimeinen numeronsa): "Kansi oli tarkkaan harkittu. " Just.

Aivan varmasti oli tarkkaan harkittu. Kartastenpää sai julkisuutta, kun lähtee seuraavaa työpaikkaa hakemaan. Sitä paitsi hän perustelikin asian hyvin, ainahan feministipiireissä on tykätty tunkea pillunkuvia joka paikkaan.

Ei tuo silti voita tätä legendaarista tempausta: IS: Naistoimittajat kakkasivat tahallaan housuun bussissa - bussiyhtiö raivostui vahingoista.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
En tosiaan tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Useammankin nimimerkin mielestä Kierrätyskeskus on mennyt aivan paskaksi. Hoilataan yhteen ääneen, miten ennen vanhaan oli paremmin.

Jaa että paremmin? Nyt kiinnostaisi todella tietää, että millähän tapaa "paremmin". Kiinnostaisi ehdottomasti tietää, mikä teitä joitakuita hiertää nykymenossa niin paljon ja ennen kaikkea, mikä siinä entisaikojen menossa miellyttää jälkikäteen niin paljon.

Saa tulla ihan kertomaan, jos haluaa. Vai haluatteko leimata tämänkin viestin pelkäksi kitinäksi, joka on uusi osoitus keskusteluiden tasottomuudesta? Mä en tiedä mikä teitä riivaa tässä asiassa niin julmetusti, koska minä en näe nykykuvioissa vikaa.

Täällä on ollut melko varmasti jokaisena aikana omat höpisijänsä, lässyttäjänsä, pölisijänsä ja paskanpuhujansa. Tuntuu siltä, että nykyisin on kovassa huudossa pitää palstaa aiempaa paskempana. Voin uskoa tämän väitteen, jos puhutaan verkkolehden uutisotsikoiden tasosta, mutta jos puhutaan keskustelupalstan tasosta, minua hieman epäilyttää.

Vaikka olen lukenut keskusteluita vasta alkuvuodesta 2017 lähtien, uskaltaisin väittää, että kiekko- ja vapaalla puolella on ollut aina ennenkin samoja ongelmia ja valituksenaiheita kuin tuntuu olevan nykyisin. Takuuvarmasti on ennenkin provosoitu, lähetetty sontaa otteluseurantoihin, vittuiltu toisille ja kerrottu ärsyttävästi vapaan puolen keskusteluissa keväästä ja 1970-luvun musiikista. Ihan takuuvarmasti on. Vai eikö muka ole? Jos ei ole, saa kertoa.

Tämä olisi oikeastaan myös vitutusketjun tai ihmettelyketjun asiaa, mutta omaa fiilistäni tästä joidenkin nimimerkkien tuottamasta narinasta kuvailee parhaiten kiikkuminen itkemisen ja nauramisen välillä.

Mikä täällä oli ennen vanhaan paremmin?
Mistä paremmasta täällä puhuttiin ennen?
Mikä paskanjauhannassa oli ennen vanhaan niin erityistä?
Miksi omasta elämästä kertominen täällä on teille joillekin ylivoimaisen rasittavaa?

Ja sitten se suurin kysymys päässäni:

Mikä on sitten hienompaa keskustelua?

Meinaatteko te vanhat parrat ja muut aikuiset sielut sitä, että olisi parempi, jos täällä puhuttaisiin räväkämmin ja pölistäisiin jossakin kalsarikänniketjussa? Voin jo tuntea sen, miten te vastaatte lähes telepaattisella tavalla: "kyllä". Hyvä on. En ymmärrä, miten se eroaa mistään muusta jauhamisesta. En tosiaan ymmärrä.

Vieläkään ei ole hajua siitä, pitäisikö itkeä vai nauraa.

Otan tästä nokkiini siksi, koska mielestäni teidän joidenkin kärkäs valitus on rasittavaa. Jo siksi, koska me palstan "nollatason paskanpuhujat" olemme minusta mukavaa porukkaa. Ilmeisesti kuitenkin aivan liian värittömiä ja mauttomia. Onko täällä ollut ennen vanhaan rohkeampia ja siistimpiä nimimerkkejä? Kuuleman mukaan kyllä. Uskon teitä. Taatusti on ollut. Mutta olivatko heidän juttunsa muka oikeasti jotakin ylimaallista äijäkulttuuria meihin nykyedustajiin verrattuna?

Ketään vähättelemättä kehtaan sanoa, että palstan vanhempia aikoja yliarvostetaan hieman. On ollut varmasti hauskoja aikoja silloin joskus, mutta en käsitä sitä, että se olisi ollut jollakin tapaa niin ihmeellistä ja parasta nykyaikoihin verrattuna. Saattaa myös olla, että osansa kitinään tuo joidenkin meidän hölisijöiden keräämä negatiivinen arvostus. En olisi täysin yllättynyt, mikäli esimerkiksi minä itse tai Smitty olisi jonkun mielestä aidosti inhottava, tylsä tai hölmö tyyppi. Se voi heijastua valitukseen.

Nynnyily. Ed Sheeran. Michael Jackson -vitsit. Maailman kuningas. Paksut tekstipötköt. Lehtien haravointi. Natsit. Black metal. Kaljanjuonti ja ringit. Ennen vanhaan jne. Mitä täällä tapahtuu? Teetteks tekin joskus tälleen?

Minun oli pakko päästä puhumaan aiheesta, joka on riivannut päätä jo pienen tovin. Nyt oli aika ottaa kantaa. Onks tää nykyhomma paskaa? Ei minusta. Harmi jos on jonkun muun mielestä.

Voiko täällä muka kirjoittaa oikein tai väärin. Ei voi.

Jos koette että meno voisi olla parempi, ottakaa ihmeessä roolia. Otin itsekin viime keväänä. Kukaan ei estä teitä tuomasta takaisin suurta ja mahtavaa Jatkoaikaa, josta ei puutu persoonia. Haluan itsekin olla sellainen. Minä vaan olen tällainen. Mies joka ei jauha vitsejä, ei heitä hakamussua läppää, ei pompi kalsarikänniketjussa tai kirjoita hienoja viestejä wanhan ajan musiikista ja politiikasta. Minä kirjoitan elämästä. Kirjoittakaa tekin jostakin. Kirjoittamalla tätä touhua luodaan.

Tämä on hieno ja hauska paikka, edelleen. Ja toivon, että asiasta oltaisiin kanssani samaa mieltä. Minusta ei ole miksikään entisaikojen palstarokkariksi. Minä oon just tällainen raitis ja nynny nykynuori. Harmi jos se on jonkun mielestä paskaa. Ruikuttakaa sitten lisää jos tekee mieli. Meikä haluaa tehdä (lähes) joka tekstillä jonkinlaisen vaikutuksen, antaa ilmettä. En jaksa lähteä tilittämään mistään ylimääräisestä.

Kiitos ja näkemiin. Itken ja nauran. Naurakaa tekin, se pidentää ikää. Mitä Tamikin sanois tähän? En tiiä. Taidan mennä kylään ja aletaan pillittää samaan aikaan. Tai nauraa, tai molempia. Tuppisuuksi tässä ei voi kuitenkaan jäädä.

Perkele.
Ennen ei ainakaan loukkaannuttu ja vedetty marttyyriviittaa päälle anonyymien nimimerkkien mielipiteistä keskustelupalstalla.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
@Punamusta Eiköhän kyse lie siitä, että osa on roikkunut täällä jo 18 vuotta. Silloin itse ollaan oltu nuoria ja aika kultaa muistot.

Niinpä muuten ollaan roikutukin. Kiekkopesä nevöföget. Tosin, en tainnu olla aktiivi siellä eli en ole og.

Maikkari tempas diipa-daapa tason kirjotuksen sinänsä kiehtovasta aiheesta/vastakkainasettelusta, ja eiköhän siitä somessa potkisfanit triggeröityneet ja pyörä pyörii taas.

 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jukka Poika muinoin jossain haastattelussa kertoi, että se aate ei tuonut leivän päälle mitään levitettä tai muuta päällystettä. Samoin muu ruokaosasto jäi pelkän aatteen kanssa vähän vajaaksi. Siksi muutti ajattelumalliaan kaupallisempaan suuntaan.

Ihan oikein, miksi kapitalistisikojen pitäisi kääriä kaikki hynät. Kyllä aatteen miehen kuuluu saada massinsa kanssa. Työmies on palkkansa ansainnut, sanoi jo Marx. Vai oliko se Engels.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös