Pitäisikö itkeä vai nauraa?

  • 3 002 423
  • 12 943

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyllä jotkut on kusipäitä. Vaikka lahjoittas miljoonan nii aina löytyy niitä jotka kysyy että no miks ei kahta miljoonaa.
Kyllähän siihen ois yksi nolla perään mahtunut... Eivaan. Hieno teko. Kaippa sekin kertoo suomen nykytilasta jotain et Metallica välittää Suomen vähäosaisista enemmän kuin päättäjät Arkadianmäellä. Eikös Ahtisaari aikoinaan kans jotkut "bonuksensa" lahjoittanut suoraan köyhien olojen parantamiseen?

Suomen poliisi on kyllä viime aikoina, oikeastaan voi sanoa jopa viime vuosina, näyttänyt usein tavattoman koomisessa valossa. Tässä taas oikein yksi ajatusten Tonava tyyppinen juttu
Tässä on kyllä kevään aikana mennyt vähän luotto poliisiin. En nyt jaksa tänne tarkemmin mainita mut siis. Menetin alkuvuodesta ajokortin ja kun sain takaisin sen, sitä ei meinannut löytyä poliisien hallusta. Ja sitten kun sen sai taskuun muutaman viikon suhmuroinnin jälkeen niin hetkeä myöhemmin tuli uusi ilmoitus ajokiellosta koska olette kuljettaneet ajoneuvoa ajo-oikeudetta päivänä x ja y, 66km päässä.

Kys. heppu ei oo ees samalta suunnalta mistä minä, ajoi aivan erimallisella autolla millä itse ajan, jonka rekisteriotteessa ei yksikään nro täsmännyt, tai sukunimikään ollut lähelläkään omaani. Virheitähän kyllä sattuu jokaiselle, mut tuossa ammatissa niitä pitäisi vältellä kuin ruttoa tai keltatautia konsanaan.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa näille ku rosvoja yritetään suojella. Perkele jos sä varastat jotain nii ihan oikeen se on että saa julkista nöyryytystä. Jospa ensi kerralla ei varasta enää kun tietää että päätyy kaikkien näkyville.

"En voi liikkua enää Seinäjoella koska minut on leimattu varkaaksi " . Mikäs sä oot sitte jos et varas?

Kauppias julkaisi Facebookissa kuvan ja videon näpistelijästä – joutuikin itse syytteeseen - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Kannattaa muuttaa varkaan vaikka Lapualle, jos noin ahdistaa.

Tää on kyllä hieno:

"Hei kaveri, unohdit maksaa, kun asioit liikkeessämme sunnuntaina 20.8. Laitan viestin Facebookin kautta, jotta ensi kerralla muistaisit paremmin, että kaupasta poistuessa pitää maksaa tuotteet. Teemme tästä tapahtumasta rikosilmoituksen normaaliin tapaan. Terveisin Kauppias, Seinäjoen K-raudan kauppias Iiro Takala kirjoitti Facebookiin videon ja kuvan yhteyteen."
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Temptation Islandissa esiintyvä Roope Kuusisto: "Minua voi inhota tai rakastaa"
Televisiosarjassa viettelijänä esiintyvä, näyttelijäksi opiskeleva Roope "de Niro" Kuusisto nauttii huomiosta ja samaistuu Cheekiin.

Satakunnan Kansa
Vaikutat tyypiltä, joka ei karsasta huomiota!

–Pitää paikkansa. Nautin esiintymisestä. Nuorena minusta piti tulla urheilija, sillä pelasin jääkiekkoa ja ajoin cartingia SM-tasolla asti. Minua houkuteltiin jo Englantiin pikkuformuloita ajamaan, mutta silloin tein valintani ja jätin kilpaurheilun kokonaan.

–Sain herätyksen näyttelemiseen nuorena. Kävin ala-asteella Cygnaeuksen koulun kuvataideluokkaa, kun näyttelijä Jari Forsman kävi vetämässä meille erään produktion. Hän kutsui minua nimellä Roope de Niro. Olin otettu nimestä, vaikka en silloin vielä tiennyt, mihin se viittaa. Lukiossa kävin elokuvakurssin ja silloin innostuin tosissani näyttelemisestä. Menin lukion jälkeen Voionmaan opiston elokuvanäyttelijälinjalle ja nyt olen Tampereella Suomen Teatteriopistossa. Teatterikorkeakouluun olen jo hakenut kahdesti ja Tampereen yliopiston teatterityön laitokselle kerran.

–Tavoitteeni on elokuvanäyttelijän ura. Esiinnyn mielelläni myös televisiossa. Olin pari vuotta sitten mukana muutamassa jaksossa Salatuissa elämissä, ja pääsin mukaan myös Suomen Huippumalli haussa -ohjelmaan. Menestykseni kyseisessä kisassa tyssäsi siihen, että olen melko lyhyt, vain 176 senttiä pitkä. Ymmärsin toki, että ohjelmantekijät halusivat minut mukaan osittain siksi, sillä he halusivat ohjelmaan tällaisia jännitteitä. Esimerkiksi laihduttaa voi, mutta pituutta ei saa mistään lisää!


Miltä Temptation Island -ohjelmassa mukana olo tuntui?

–Olihan se kiinnostavaa. Minun tehtäväni oli olla viettelijä, joka yritti rikkoa pariskuntien liittoja. En saa kertoa, miten tilanteet etenivät. Voin silti mainita, että kuvauksissa oli yksi niin rakastunut pariskunta, ettei olisi tullut mieleenkään yrittää sotkea heidän välejään. Jotkut parit taas olivat tulleet ohjelmaan varta vasten eroamaan. Kun ohjelmaan valittiin osallistujia, meille tehtiin todella kovia kysymyksiä esimerkiksi siitä, olisimmeko valmiita rikkomaan toisten liittoja. Piti myös olla valmis juhlimaan railakkaasti. Se oli ohjelmassa keskeinen asia.

–Ohjelman aiheuttama kohu sosiaalisessa mediassa ei minua haittaa. Olen sellaiseen jo tottunut. Ihmettelen kyllä, miten jotkut viitsivät nähdä niin paljon vaivaa, että luovat valeprofiileja ja huutelevat niiden turvista kaikenlaista roskaa somessa. Mutta satelee somessa myös kehuja. Se on oikeastaan juuri sitä mitä haluankin. Minua saa rakastaa ja inhota, mutta en halua olla vain "ihan jees".

Näytät rakastavan komeita autoja ja muutenkin kalliita vermeitä.

–Rakkaus komeisiin autoihin tulee minulle verenperintönä. Isäni Ossi Kuusisto omistaa Mersupori-yrityksen, ja hän tätä minun autoharrastustani rahoittaakin. Isälle taitaa olla kunnia-asia, että autoni on Mercedes Benz.

–Inhoan feikkituotteita. Ranteessani on aito Rolex ja tykkään ostella merkkivaatteita. Äitini Raija Selivaara aina valittaakin, kun hän huomaa, että olen taas hankkinut vaikka kalliin takin. Tykkään olla huoliteltu.

Poseeraat somekuvissa Cheekin kanssa. Oletteko ystäviä?

–Emme ole, vaikka olen tavannut hänet monesti. Ihailen hänen tyyliään kovasti ja samaistun hänen teksteihinsä: ne ovat kuin suoraan omasta elämästäni. Myös minulla on ollut kova kotikasvatus ja läheiset välit veljeeni.

–Haaveroolini olisi ollut esittää Cheekiä elokuvassa Veljeni vartija, vaikka elokuvaa haukuttiinkin kritiikeissä pakastepizzamainokseksi. Minulle se rooli olisi ollut unelmien täyttymys!
Voi taivas varjele. Minkälaisia hirviöitä nuo vanhemmat! Eivät ANNA käyttöön mitään muuta kuin Mersuja! Joko on LaSu-ilmoitus tehty tästä toiminnasta? Mistä tuollaisia natseja oikein tulee?

Vittu mikä läppä jätkä muutenkin. Vaikka en Cheekkiä hirveästi kuuntele tai ihannoi, niin onhan mies sentään itse oman menestyksensä tehnyt.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Jenkeille saa taas itkunauraa, vaikka se tila onkin jatkuva tuon kaksinaismoralismin kehdon ollessa kyseessä. Nyt on siis yhdestä maailman suurimmasta ongelmasta, eli NFL pelaajien polviasennosta kansallislaulun aikana, saatu aikaan sääntömuutos jossa pakotetaab pelaaja seisomaan tai jäämään koppiin. Sellaista land of the free ja home of the brave meininkiä tänään.

Jos kyseessä olisi joku pieni ja pippurinen Ählikistan jossain idässä niin moinen asia lähinnä naurattaisi, mutta kun ei ole niin kyllä tää vähän menee itkun puolelle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jenkeille saa taas itkunauraa, vaikka se tila onkin jatkuva tuon kaksinaismoralismin kehdon ollessa kyseessä. Nyt on siis yhdestä maailman suurimmasta ongelmasta, eli NFL pelaajien polviasennosta kansallislaulun aikana, saatu aikaan sääntömuutos jossa pakotetaab pelaaja seisomaan tai jäämään koppiin. Sellaista land of the free ja home of the brave meininkiä tänään.

Onko jossain jo lopullinen päätös. Tähän asti on vain huhuttu mahdollisesti säännön saapumisesta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Katsoin aikoinaan Ku klux klanin Yhdysvaltojen nykykannattajista kertovan dokumentin Yleltä. Siinä joku mies uhosi siitä että mustien pitäisi mennä sinne mistä tuli. Mustat kuitenkin aikoinaan raahattiin sinne orjiksi ja monille ei ole varmaan mitään käsitystä mistä esi-isät oli raahattu valkoista miestä palvelemaan. Orjien jälkeläisillä ei ole useinkaan mitään sidettä Afrikkaan. Mihin heidät muka voisi lähettää ns. takaisin. Valkoisten vika että siellä on mustia. Ja jonkun vika on se ettei ne ole enää orjia? Elämä kulkee ja KKK uhoaa. Olihan USAssa mustahko presidentti. Ei meillä vielä ole ollut, mutta heillä oli. Meillä oli nainen presidenttinä, USAssa ei vielä ole ollut.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Katsoin aikoinaan Ku klux klanin Yhdysvaltojen nykykannattajista kertovan dokumentin Yleltä. Siinä joku mies uhosi siitä että mustien pitäisi mennä sinne mistä tuli. Mustat kuitenkin aikoinaan raahattiin sinne orjiksi ja monille ei ole varmaan mitään käsitystä mistä esi-isät oli raahattu valkoista miestä palvelemaan. Orjien jälkeläisillä ei ole useinkaan mitään sidettä Afrikkaan. Mihin heidät muka voisi lähettää ns. takaisin. Valkoisten vika että siellä on mustia. Ja jonkun vika on se ettei ne ole enää orjia? Elämä kulkee ja KKK uhoaa. Olihan USAssa mustahko presidentti. Ei meillä vielä ole ollut, mutta heillä oli. Meillä oli nainen presidenttinä, USAssa ei vielä ole ollut.

Onhan siinä vaihtoehtoja. Suurin osahan niistä taidettiin kuljettaa Karibian saarien kautta. Sinnehän niitä voisi lähettää. Esimerkiksi Haitillahan mustia ulkomuistista heitettynä on yli 90% väestöstä. Jos oikein villiksi alkaa, niin dna testit käyttöön ja lähtömaa on tarpeeksi suurella tarkkuudella selvitetty. No eihän niin tapahdu, mutta jotkut vaalivat perinteitä. Toiset uskontoja ja toiset jotain muuta.
 

Tuamas

Jäsen
Onhan siinä vaihtoehtoja. Suurin osahan niistä taidettiin kuljettaa Karibian saarien kautta. Sinnehän niitä voisi lähettää. Esimerkiksi Haitillahan mustia ulkomuistista heitettynä on yli 90% väestöstä. Jos oikein villiksi alkaa, niin dna testit käyttöön ja lähtömaa on tarpeeksi suurella tarkkuudella selvitetty. No eihän niin tapahdu, mutta jotkut vaalivat perinteitä. Toiset uskontoja ja toiset jotain muuta.

Niin, jännästi vain nämä perinteet aina saadaan siihen omaan standardiin sopiviksi.

Orjia kun tuotiin maahan 1600-luvun puolestavälistä lähtien ja suurin elintasopakolaisuus Euroopasta Pohjois-amerikkaan alkoi suunnilleen samoihin aikoihin.

Ts. tämä "takaisin lähettämisen" argumentti on melko ohut näin kun ihan historiallisia tosiseikkoja katsotaan, mutta koska niitä katsottaisiin.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Niin, jännästi vain nämä perinteet aina saadaan siihen omaan standardiin sopiviksi.

Orjia kun tuotiin maahan 1600-luvun puolestavälistä lähtien ja suurin elintasopakolaisuus Euroopasta Pohjois-amerikkaan alkoi suunnilleen samoihin aikoihin.

Ts. tämä "takaisin lähettämisen" argumentti on melko ohut näin kun ihan historiallisia tosiseikkoja katsotaan, mutta koska niitä katsottaisiin.

Onhan se, eikä niin toivottavasti tulevaisuuden historiassakaan tule tapahtumaan. Tuo oman viestini loppu oli vähän huonosti kirjoitettu, erityisesti tuo perinne sana, vaikka se tuon järjestön jäseniä voi jollain tavalla kuvatakin. Tuskin tuosta itse asia eri mieltä ollaan. Isoimpana erona noissa ryhmissä on, että toisesta suurin osa lähti vapaaehtoisesti ja toisesta kaikki taidettiin pakottaa.

Tuon oman viestin tarkoitus oli lähinnä niputtaa tämän mainitun järjestön jäsenet näihin kaikkiin muihin hihhuileihin. Näitä hihhuleita löytyy vähän kaikkiin asioihin ja eri tasoilla. He ovat ehdottomia asialleen ja samalla olettavat, että muitakin kiinnostaa. Tietyt asiat saa siinä tietyssä ihmisryhmässä täysin kohtuuttoman paljon huomiota. Joillekin se on uskonto, kkk, rokotevastaisuus, sokerin välttäminen, rasvan välttäminen, treenaaminen ja mitä ikinä.
 

Tuamas

Jäsen
Onhan se, eikä niin toivottavasti tulevaisuuden historiassakaan tule tapahtumaan. Tuo oman viestini loppu oli vähän huonosti kirjoitettu, erityisesti tuo perinne sana, vaikka se tuon järjestön jäseniä voi jollain tavalla kuvatakin. Tuskin tuosta itse asia eri mieltä ollaan. Isoimpana erona noissa ryhmissä on, että toisesta suurin osa lähti vapaaehtoisesti ja toisesta kaikki taidettiin pakottaa.

Kyllä, eikä tarkoitus ollutkaan puuttua mitenkään itse sisältöön, vaan kunhan tuoda tuo mukaan, että orjia on tuotu Yhdysvaltoihin käytännössä yhtä kauan kuin sinne on Euroopasta muuttanut elintasopakolaisia/siirtolaisia.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Missä historiantuntemus? Mannerheim, anyone? Neekerimpi kuin Obama ikinä. Kysy vaikka Yleltä.

Pitäisköhän sunkin selvittää, mistä ao. tarinassa oli kyse. Siis siinä ei todellakaan tehty Mannerheimista mustaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ratinan kauppakeskus, Pirkanmaan Seta ja keskustelua kommentoivat ihmiset.

Kaikki lähti siitä, että Pirkanmaan Seta oli virheellisesti kysynyt Tampereen kaupungilta lupaa kokoontua pride-marssiin uuden kauppakeskuksen aukiolta. Koska alue ei kuulu kaupungille, otti Seta yhteyttä kauppakeskukseen, vaikka alueelle voi kokoontua ilman lupaa.

Kauppakeskus kuitenkin kieltäytyi vedoten seuraavasti: "kauppakeskuksemme on puolueeton toimija ja ympäristö, joka keskittyy ainoastaan kaupalliseen toimintaan, eikä sovellu yhdistysten tai liikkeiden vaikuttamisen paikaksi." Tällainen kommentti siitä huolimatta, että kauppakeskuksessa oli jo aikaisemmin ollut ei-kaupallista yhdistystoimintaa, ja aivan kuin tasa-arvon ajaminen olisi nyky-Suomessa poliittista toimintaa. Tai onhan se persujen ja kristillisdemokraattien osalta, mutta tuskin suuria ihmismassoja tavoitteleva yritys haluaa asemoitua pienpuolueisiin.

Tästä ymmärrettävästi seurasi keskustelua ja boikotti-ilmoituksia. Eikä kenenkään yllätykseksi kauppakeskuksessa huomattiin, miten huonoa julkisuutta he ovat kieltäytymisellään saaneet, joten ilmoittivat kulkueen saavan kokoontua kyseisellä aukiolla, mistä seurasi positiivisien kommenttien virta. Siitä huolimatta, että paikalla olisi ilmeisesti saanut kokoontua ilman kauppakeskuksen omistajan lupaa, koska aukio on yleinen alue.

Jutussa on kaksi asiaa, jolle minun pitäisi itkeä tai nauraa. Ensimmäinen on se, että Ratinan kauppakeskusta pyörittävässä yrityksessä ei osattu ennakoida, mitä heidän ilmoituksestaan seuraa. Kaikki vähänkin sosiaalisesta mediasta ymmärtävät näkivät heti, että asia tullaan korjaamaan imagosyistä.

Sitten ovat nämä kommentoijat, jotka ensin ilmoittavat boikotoivonsa koko paikkaa kunnes yritys joutuu tekemään korjausliikkeitä imagosyistä. Tästä seuraa se, että boikotti-ilmoitukset vaihtuvat positiivisiksi viesteiksi ja vastaavasti nuivat ilmoittavat boikotistaan. Ovatko ihmiset tosiaan niin typeriä, etteivät näe kauppakeskuksen tehneen aluksi pahan virheen, jota korjaavat niin kuin liiketoimintaa pyörittävän yrityksen kuuluu. Sen sijaan, että kauppakeskuksen korjausliike nähdään imagokorjauksena, jotkut näkevät sen tasa-arvon edistämisenä. Vähän niin kuin Stockmannin lopetettua liiketaloudellisista syistä turkisten myynnin, näkivät jotkut sen perustuvan eläinsuojeluun.

Sekin on vähän outoa, että pride-kulkueet ympäri maailmaa ovat nimenomaan yritysten ja yhdistyksen imagonrakennustapahtumia, mutta kauppakeskusta vuonna 2018 pyörittävä yritys ei halua osallistua tällaiseen, muka poliittisesti riippumattomista syistä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ratinan kauppakeskus, Pirkanmaan Seta ja keskustelua kommentoivat ihmiset.

Kaikki lähti siitä, että Pirkanmaan Seta oli virheellisesti kysynyt Tampereen kaupungilta lupaa kokoontua pride-marssiin uuden kauppakeskuksen aukiolta. Koska alue ei kuulu kaupungille, otti Seta yhteyttä kauppakeskukseen, vaikka alueelle voi kokoontua ilman lupaa.

Kauppakeskus kuitenkin kieltäytyi vedoten seuraavasti: "kauppakeskuksemme on puolueeton toimija ja ympäristö, joka keskittyy ainoastaan kaupalliseen toimintaan, eikä sovellu yhdistysten tai liikkeiden vaikuttamisen paikaksi." Tällainen kommentti siitä huolimatta, että kauppakeskuksessa oli jo aikaisemmin ollut ei-kaupallista yhdistystoimintaa, ja aivan kuin tasa-arvon ajaminen olisi nyky-Suomessa poliittista toimintaa. Tai onhan se persujen ja kristillisdemokraattien osalta, mutta tuskin suuria ihmismassoja tavoitteleva yritys haluaa asemoitua pienpuolueisiin.

Tästä ymmärrettävästi seurasi keskustelua ja boikotti-ilmoituksia. Eikä kenenkään yllätykseksi kauppakeskuksessa huomattiin, miten huonoa julkisuutta he ovat kieltäytymisellään saaneet, joten ilmoittivat kulkueen saavan kokoontua kyseisellä aukiolla, mistä seurasi positiivisien kommenttien virta. Siitä huolimatta, että paikalla olisi ilmeisesti saanut kokoontua ilman kauppakeskuksen omistajan lupaa, koska aukio on yleinen alue.

Jutussa on kaksi asiaa, jolle minun pitäisi itkeä tai nauraa. Ensimmäinen on se, että Ratinan kauppakeskusta pyörittävässä yrityksessä ei osattu ennakoida, mitä heidän ilmoituksestaan seuraa. Kaikki vähänkin sosiaalisesta mediasta ymmärtävät näkivät heti, että asia tullaan korjaamaan imagosyistä.

Sitten ovat nämä kommentoijat, jotka ensin ilmoittavat boikotoivonsa koko paikkaa kunnes yritys joutuu tekemään korjausliikkeitä imagosyistä. Tästä seuraa se, että boikotti-ilmoitukset vaihtuvat positiivisiksi viesteiksi ja vastaavasti nuivat ilmoittavat boikotistaan. Ovatko ihmiset tosiaan niin typeriä, etteivät näe kauppakeskuksen tehneen aluksi pahan virheen, jota korjaavat niin kuin liiketoimintaa pyörittävän yrityksen kuuluu. Sen sijaan, että kauppakeskuksen korjausliike nähdään imagokorjauksena, jotkut näkevät sen tasa-arvon edistämisenä. Vähän niin kuin Stockmannin lopetettua liiketaloudellisista syistä turkisten myynnin, näkivät jotkut sen perustuvan eläinsuojeluun.

Sekin on vähän outoa, että pride-kulkueet ympäri maailmaa ovat nimenomaan yritysten ja yhdistyksen imagonrakennustapahtumia, mutta kauppakeskusta vuonna 2018 pyörittävä yritys ei halua osallistua tällaiseen, muka poliittisesti riippumattomista syistä.
Ja missäs se teki sen kauhean virheen? Minusta on pitäisikö itkeä vai nauraa ketjun tavaraa tulla moralisoimaan ja samalla ottaa itse moraalisesti toinen puoli. Minusta kauppakeskuksen alkuperäinen päätös oli hyvä, mutta sitten menikin paskat housuun ja tuli tehtyä typerä päätös ja lähdettyä mukaan tuohon politikointiin. Typerä ratkaisu, olisivat vain seisseet sanojensa takana, koska siihen heillä on oikeus, vaikkakaan ei olekkaan mahdollisuuksia tuollaista kokoontumista estää.

Jos se että kauppakeskus sanoutuu irti tuollaisesta aiheuttaa boikotointia niin sitten ne ihmiset eivät kyllä edes ansaitse siellä käydä. Ja ihan turha tulla moralisoimaan millään tasa-arvoilla tai Setan hyvillä teoilla tms. ei kinosta pätkääkään. Jos olisin kauppakeskuksen johdossa niin kieltäisin ehdottomasti koska paskamyrsky tulee jos noihin lähtee millään tavalla osallistumaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ja missäs se teki sen kauhean virheen?

– Vetosi kieltäytymisessään periaatteeseen, jota olivat "rikkoneet" jo aikaisemmin. Ei taida olla sattumaa, että jokin toinen yhdistys nähtiin parempana kuin seksuaalivähemmistöjen yhdistys.
– Vetosi kieltäytymisessään politiikkaan. Oletetaan, että jokin yhdistys olisi halunnut järjestää aukiolla AIDS-valistusta ajavan kampanjan, koulukiusaamista tai parisuhdeväkivaltaa ehkäisevän kampanjan. Miltä olisi kuulostanut, jos kauppakeskus olisi kieltäytynyt vedoten politiikkaan?
– Imagotyö hoidettiin huonosti. Luulisi kauppakeskusta pyörittävällä yrityksellä olevan töissä sen verran asiantuntevia ihmisiä, että ymmärtävät tällaisten kommenttien aiheuttavan negatiivista keskustelua.
– Kieltäytymisen sijaan, olisi kauppakeskuksen kannattanut lähteä mukaan kulkueeseen. Pride-kulkueet kautta Euroopan ovat kaupallisia tapahtumia, joissa yritykset mainostavat. Helsingissä S-ryhmä on vahvasti esillä, eikä Turun Palloseura ollut Turun kulkueessa vain hyvää hyvyttään.

Virhe taisi olla myös siinä, että he kielsivät kokoontumisen aukiolla, jossa on kokoontumisvapaus. Tästä en kuitenkaan ole täysin varma.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
– Kieltäytymisen sijaan, olisi kauppakeskuksen kannattanut lähteä mukaan kulkueeseen. Pride-kulkueet kautta Euroopan ovat kaupallisia tapahtumia, joissa yritykset mainostavat. Helsingissä S-ryhmä on vahvasti esillä, eikä Turun Palloseura ollut Turun kulkueessa vain hyvää hyvyttään.

Tähän liittyen oli radiossa (YLE Puhe?) taannoin keskustelua siitä kuinka lapsenkengissä Suomessa ollaan ”homojen eurojen nyhtämisessä”. Mailmalla ollaan ymmärretty Pride-tapahtumiin osallistujien kuuluvan optimaaliseen kuluttajaprofiiliin ja tapahtumaan liittyvä tuotteistus/business on miljoona luokkaa. Hämäläiset nyt on muutenkin hiukan hitaita..,
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tähän liittyen oli radiossa (YLE Puhe?) taannoin keskustelua siitä kuinka lapsenkengissä Suomessa ollaan ”homojen eurojen nyhtämisessä”. Mailmalla ollaan ymmärretty Pride-tapahtumiin osallistujien kuuluvan optimaaliseen kuluttajaprofiiliin ja tapahtumaan liittyvä tuotteistus/business on miljoona luokkaa. Hämäläiset nyt on muutenkin hiukan hitaita..,

Ratinan kauppakeskuksen toiminta oli sillä tavalla hyvin erikoinen, että se antoi negatiivista julkisuutta myös kauppakeskuksessa vuokralla oleville liikkeille. Pride-kulkueiden toimintaan kuuluu yritysten ja yhdistysten kampanjoita homoystävällisestä työpaikasta. Tulikohan kauppakeskukselle mieleen, että heillä saattaa olla töissä homoseksuaaleja tai vuokralaisena yrityksiä, jotka haluavat viestittää olevansa homoystävällinen työpaikka.

Oleellisin pointtini, miksi tähän ketjuun asiasta kirjoitin, on kuitenkin se, ettei tässäkään tapauksessa osattu välttää kyseistä kohua ennen sen syntymistä. Herääkin kysymys, millä perustein yritykset viestintävastaaviaan oikein palkkaavat.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kämppä tyhjänä(käty!!!!)

Joku salkkareiden teininäyttelijöiden oma sarja. Ei hevonvitunsaatananvittu mitä paskaa. En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa vai ampuu ittesä
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kämppä tyhjänä(käty!!!!)

Joku salkkareiden teininäyttelijöiden oma sarja. Ei hevonvitunsaatananvittu mitä paskaa. En tiiä pitäskö itkeä vai nauraa vai ampuu ittesä

Hienoa. Kummilapselle lisää duunia.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tähän liittyen oli radiossa (YLE Puhe?) taannoin keskustelua siitä kuinka lapsenkengissä Suomessa ollaan ”homojen eurojen nyhtämisessä”. Mailmalla ollaan ymmärretty Pride-tapahtumiin osallistujien kuuluvan optimaaliseen kuluttajaprofiiliin ja tapahtumaan liittyvä tuotteistus/business on miljoona luokkaa. Hämäläiset nyt on muutenkin hiukan hitaita..,
Tää on muuten hauska juttu. Ravintola-alalla työskentelevät kaverit sanoi jo 90-luvulla että fägärit antaa hyviä tippejä ja kuluttaa palveluita ihan eri malliin kuin normitavikset. Ei pala rahat kakaroiden harrastuksiin, rytöpaskan koko perheen omakotitalon ylläpitoon tai akan "laadukkaisiin" heräteostoksiin Citymarketissa. Hilloa on. Ja median rummutuksen perusteella LGBT-väkeä on jo enemmistö ihmispopulaatiosta. Luulisi markkinaväkeä kiinnostavan!
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Aki Linnanahde. Mies tekee näköjään nykyään jotain youtube videoita en tiedä kenelle. Ihan vitun säälittävä jätkä tuo vaikuttaa olevan.

Kauas on kuljettu Heikelä Linnanahde korporaation ajoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös