Pitääkö olla huolissaan?

  • 14 983
  • 80
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tässä ketjussa esitämme kysymyksiä ja pohdimme aiheita joista emme ole täysin varmoja, onko syytä huoleen. Näitä arvelluttavia tilanteita sitten palstan arvovaltainen käyttäjistö pähkäilee sekä arvioi parhaimpansa mukaan, ja kertoo kysyjälle onko syytä huoleen vai ei. Nyt on siis jokaisella oiva mahdollisuus kanavoida oma sisäinen Hotakainen, Nousiainen tai Kyrö ja syöstä kysyjä syvemmälle huolen alhoon tahi hälventää turhaa stressiä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Pitääkö olla huolissaan jos tämä ketju ei saavuta suurta suosiota? Olenko häpäissyt itseni palstalaisten silmissä?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pitääkö olla huolissaan, kun en voi enää juuri koskaan päteä "tiedoillani", vaan heti joku kaivaa kännykkänsä esille ja kertoo minun olevan väärässä?
 

Da-Capo

Jäsen
Hyvä ketju. Esitänpä oman kysymykseni. Taloyhtiössä on vahvasti tee-se-itse meininki, joka kulminoituu kuitenkin käytännössä yksittäisen asukkaan tee-se-itse taitoisuuteen ja halukkuuteen. Nyt joku muu asukas huomaa taloyhtiön vastuulle kuuluvassa asiassa välitöntä huoltotyötä/korjausta vaativan asian ja onkin niin, että tämä yksittäinen tee-se-itse asukas ei ole paikalla, mutta kuulee asiasta ja vaatii muilta asukkailta vastaavaa tee-se-itse toimintaa, vaikka osaamista ja halukkuutta ei ole. Myös isännöitsijä asettuu tämän tee-se-itse miehen kannalle ja toteaa, että asiaa ei korjata kenenkään muun kuin asukkaiden itsensä toimesta, koska tee-se-itse mies on näin sanonut. Tee-se-itse mies ei ole taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Pitäisikö olla huolissaan?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Hyvä ketju. Esitänpä oman kysymykseni. Taloyhtiössä on vahvasti tee-se-itse meininki, joka kulminoituu kuitenkin käytännössä yksittäisen asukkaan tee-se-itse taitoisuuteen ja halukkuuteen. Nyt joku muu asukas huomaa taloyhtiön vastuulle kuuluvassa asiassa välitöntä huoltotyötä/korjausta vaativan asian ja onkin niin, että tämä yksittäinen tee-se-itse asukas ei ole paikalla, mutta kuulee asiasta ja vaatii muilta asukkailta vastaavaa tee-se-itse toimintaa, vaikka osaamista ja halukkuutta ei ole. Myös isännöitsijä asettuu tämän tee-se-itse miehen kannalle ja toteaa, että asiaa ei korjata kenenkään muun kuin asukkaiden itsensä toimesta, koska tee-se-itse mies on näin sanonut. Tee-se-itse mies ei ole taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Pitäisikö olla huolissaan?

Vastaan tähän. Kaksi vaihtoehtoa, kannattaa muuttaa toisen taloyhtiön alueelle tai ryhtyä asunnottomaksi. Jälkimmäisestä on syytä olla huolissaan, sillä syrjäytyminen ei ole mukavaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitääkö olla huolissaan jos tämä ketju ei saavuta suurta suosiota? Olenko häpäissyt itseni palstalaisten silmissä?

Pitää ja olet häpäissyt itsesi. Lietkö yllytyshullu? Ainahan on niitä irvijöitä jotka panevat viattomat sielut tekemään kaikkea kummallista ehdottelemalla naama peruslukemilla mitä milloinkin mukahauskaa keksivät.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Pitääkö olla huolissaan, kun en voi enää juuri koskaan päteä "tiedoillani", vaan heti joku kaivaa kännykkänsä esille ja kertoo minun olevan väärässä?
Hitto! Tätä joudun jatkuvasti itsekin pohtimaan. Tulkaas nyt joku äkkiä kertomaan pitääkö olla huolissaan?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Lienee syytä aloittaa aivan alusta eli tästä aamusta. Kännykässäni oli akku loppu ja kirosin kissaani, että olisiko repinyt laturin yöllä seinästä. Eihän se sellaista, kaunosielu ja muutenkin soma. Valotkaan eivät syttyneet, mutta lamppu päässäni kuitenkin - joku pirulainen on katkaissut sähkönsyötön asuntoomme! Kävin laskut läpi ja kaikki ok. Seuraavan laskun päivämäärä 26.4. Siis tätä vuotta, eikä viime vuotta, kuten tietysti oletitte. Soitin Heleniin ja joulukuulta oli lasku maksamatta. Käsky kävi Kelaan. Olin joulukuussa vielä opiskelija ja laittanut sähkölaskun Kelalle ja heiltä tuli vastaus, että maksavat laskun. Mutta. Eivät olleetkaan itse sitä maksaneet, kuten aiemmat laskut, vaan laittaneet muiden tukien kanssa vähän extra coin, jotta itse oppisin naputtelemaan omat laskuni mobiilipankissa. Perkele! Joo, oli sieltä tullu pari kirjettä Heleniltä, mutta jotenkin oon aika mustavalkonen tämmösissä ja en vaivannut niillä päätäni, kun Kela oli kerran myöntänyt tuen laskua varten ja aina ennen olivat itse ne maksaneet. Hoidin laskut ja sen avausmaksuperkeleen 50e kunnialla, mutta sähköt palaavat vasta huomenna!

Kysyn, onko syytä huolestua nimimerkki Abianoksen takana kirjoittavasta todellisesta miehestä ja pojasta, sillä en lainkaan suutahtanut edes itselleni, vaan löysin hetkestä seikkailun! Ajattelin ensin pystyttää mulle ja tyttärelle teltan olkkariin ja käristää kynttilässä makkaraa, mutta lähetinkin tytön isovanhemmilleen eli minun rakkaille vanhemmilleni, ja varastin tämän illan napalmin lailla palavalle Kolumbuksen sydämelleni juosten keskustaan. En ostanut vihaisinta viunaa, sitä minttua, mutta hieman ja hyvin vähän jotain lempeämpää, sillä huomenna on paljon raskasta työtä, ja täällä istun Espalla hetken, mutta kohta kierrän koko maailman, enkä tiedä ovatko saappaani siihen tarpeeksi suuret!

Nyt on pojat flirtti päällä ja todellista tasa-arvoa ihailevana alamaisenanne flirttailen kaikille sukupuoleen katsomatta, sillä silmäni ovat suuret, lempeät ja nauruun taipuvaiset, eikä yksikään vastaantulija ole minua vielä lyönyt tai sylkenyt kasvoilleni. Tossa vieressä hyppii pulska pikku tyttö. Näytin hänelle kieltä ja hän nauroi minulle. Aivan kuten minä maailmalle.

Lienette jo unohtaneet kysymykseni, mutta palauttakaa se mieliinne ja vastatkaa!
Kissan kolttosista ei ainakaan tarvitse huolestua, kaiken moinen keppostelu kuuluu vahvasti kyseisen otuksen pelikirjaan ja on täysin luonnollinen ominaisuus.
Mitä tulee itse Abianokseen, niin tiettyä dualiteettiä on havaittavissa. Tämä ilmenee ensinnäkin siinä, että luonnehdit itseäsi niin pojaksi kuin mieheksikin. Toinen kaksijakoinen piirre iski silmääni kun iskit silmääsi sukupuoleen katsomatta. Ällös silti huolta kanna, sillä nykyään ihmislapsen ei tarvitse aikuistua menneiden vuosikymmenten tai puhumattakaan vuosisatojen tapaan. Ei ole vastuuta peltotöistä eikä tervanpoltosta. Eli 30 on uusi 20 ja 40 on uusi 30. Myöskään häpeilemättömästi flirttaaminen tytöille, pojille tai taisteluhelikoptereille ei aikalaisissamme aiheuta olankohautusta suurempaa elettä, jos aiheuttaisi, niin siitä huolestuisin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pitääkö olla huolissaan kun huominen pronssipeli kiinnostaa oikeinkin paljon? Senhän pitäisi kuulemma olla kaikkien mielestä ihan turha läpsypeli, jonka pelaaminen pitäisi lopettaa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Pitääkö olla huolissaan kun huominen pronssipeli kiinnostaa oikeinkin paljon? Senhän pitäisi kuulemma olla kaikkien mielestä ihan turha läpsypeli, jonka pelaaminen pitäisi lopettaa.
No mitäpä muitten ihmisten mielipiteet tässä vaikuttaa? Ei siis syytä huoleen. Mites muute, kiinnosteliko viime kevään pronssipeli?
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No mitäpä muitten ihmisten mielipiteet tässä vaikuttaa? Ei siis syytä huoleen. Mites muute, kiinnosteliko viime kevään pronssipeli?
Totta!

No kyllä kiinnosti. Puustinen taisi iskeä siinä 2 tai 3 maalia kun tultiin takamatkalta tasoihin. Vitutti kyllä se tappio jatkoajalla.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Totta!

No kyllä kiinnosti. Puustinen taisi iskeä siinä 2 tai 3 maalia kun tultiin takamatkalta tasoihin. Vitutti kyllä se tappio jatkoajalla.
Siinä ratkaisussa oli meidän leirin silmin katsottuna tiettyä runollista oikeutta, kun Miklik jätti Finley ihmettelemään ja purjehti itse maalintekoon.
Toivotaan, että teillä johto pitää loppuun saakka, ja tällä kertaa ei tarvitse sun pettyä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta kai pronssipeli kiinnostaa jos oma jengi on siinä mukana. En ymmärrä ylipäätään miksi mikään muu peli kiinnostaisi.

Pitääkö olla huolissaan kiveksessä olevasta patista?
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Totta kai pronssipeli kiinnostaa jos oma jengi on siinä mukana. En ymmärrä ylipäätään miksi mikään muu peli kiinnostaisi.

Pitääkö olla huolissaan kiveksessä olevasta patista?

Pitää, ellei ole finni. Mars, lekuriin maanantaina.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Pitääkö olla huolissaan, kun en voi enää juuri koskaan päteä "tiedoillani", vaan heti joku kaivaa kännykkänsä esille ja kertoo minun olevan väärässä?

Ei mitään hätää. Joko muutat pätemisesi nippelitiedosta mystisempään tajunnanvirtaan eli vaikeaselkoisiin elämäntotuuksiin ( pirun vaikeata on suomeksi noita googlettaa) tai kairaat jostain kapakan, jossa ei ole radioaktiivista puhelinkenttää. Ei tarvitse korpeen erakoksi muuttua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitääkö olla huolissaan, kun seuraavan viestin jälkeen olen kirjoittanut tälle palstalle 10 000 viestiä? Naurettavaa. Nynnyä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jollet aamuisin ja iltaisin syö lääkärihoitajien määräämiä pillereitä määrättyinä/sovittuna ajankohtina, niin paranemisprosessia ei pääse tulemaan, vaan depressio syvenee. Voi ilmetä ruokahaluttomuutta, seksuaalinen kiinnostus laskee ja haet näennäisen tärkeitä, korvaavia henkisiä funktioita, kuten: seinien spreijaamisena, ohimenevien autojen kivittämisenä tai vaikka Jatkoaikaan kirjoittamisena.

Sinun siis pitäisi alistua ja hyväksyä tulevat tapahtumat. Opetella käyttämään ”kolits-housuja” ja lippalakkia väärinpäin, hankkia kiljupänikkä, ostaa säkillinen pattereita teeveen kaukosäätimeen. Erakoitumista nopeuttaa myös kannettavan tietokoneen ja kännykän heivaaminen parvekkeelta takapuistikkoon, jolloin pelko 11 000 viestistä muuttuu pakonomaisesta tarpeesta syvästi henkisesti vapauttavaksi tunnetilaksi.

Keskenkäyneen kiljun juomiseen liittyy hiivan rauhoittava poreilu kielen päällä, sekä pahan henkisen minuuden poistuminen nukkuessa/sammuessa kolitsien takasaumaan. Paranemisprosessi on parhaimmillaan puolen vuoden syömättömyyden ja kiljun neuttimisen jälkeen, jolloin olet löytänyt oman itsesi, minuutesi, ohjaavan psyykkeesi ja perskarvoihin pysyvästi integroituneet collagehousut.

Ole kärsivällinen!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Pitääkö olla huolissaan Suomen pelistä? Kyllä olen. Kanada ja USA kyllä voitetaan. Tanskaa ja Saksaa vastaan kompuroidaan. Nyt Sveitsi yrittää kyykittää. Tehkää maaleja... Voittakaa matsi. Muuten tie on ihan loppu. USA ja Kanada jatkaa, miten käy Suomen. Se on omissa käsissä ja kädet taitaa olla ihan jäässä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tuli tuosta toiseen ketjuun kirjoittamastani viestistä mieleen, että pitääkö olla huolissaan eSportsin suosion kasvusta viime vuosina? Itse en ole koskaan mieltänyt videopelejä urheiluna ja tuskin tulen ikinä mieltämäänkään. Eikös urheilun perimmäinen idea ole fyysisen kunnon parantaminen liikkumalla, eikä paikallaan koneen ääressä kököttäminen tuntikaupalla? Tämä toki vaan oma näkemykseni.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli tuosta toiseen ketjuun kirjoittamastani viestistä mieleen, että pitääkö olla huolissaan eSportsin suosion kasvusta viime vuosina? Itse en ole koskaan mieltänyt videopelejä urheiluna ja tuskin tulen ikinä mieltämäänkään. Eikös urheilun perimmäinen idea ole fyysisen kunnon parantaminen liikkumalla, eikä paikallaan koneen ääressä kököttäminen tuntikaupalla? Tämä toki vaan oma näkemykseni.

Niin miten sen nyt ottaa. Urheilun tarkoitus lienee mitata paremmuutta muita vastaan ja onhan noita lajeja vaikka kuinka ja paljon, joissa ei missään huipputikissä tarvi olla pärjätäkseen.

Liikunta on sitten sitä kunnon parantamista, joten ehkä koulun liikuntatunneilla ei eSportsia kannata mennä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös