Pitääkö olla huolissaan?

  • 14 992
  • 80

MegaForce

Jäsen
Tää on taas tätä. Oot ihan perusterve ja paino kunnossa, ei allergioita ja silti sydän vähän köhii jotta "kohta lähtee". Olen ihan vakavasti aika peloissani.
Kyse voi olla monestakin yksittäisestä harmittomasta syystä. Kyseessä voisi olla esimerkisi muljahdus, eli sydämen lisälyönti joka johtuu esimerkiksi stressistä, väsymyksestä tms. Mikäli lisälyöntejä ei tapahdu rasituksessa, kysymys tuskin on mistään vakavasta. Pystytkö paikantamaan kivun kuinka tarkasti?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko tää sellainen ”äiti, huomaa minut, mulla on patti varpaassa” -ketju?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jos mulla olisi terveydellistä häikkää, mitä ei tietenkään ole, koska olen jumalattoman kovakuntoinen mies, lihakset rautaa ja aivot sylttyä, ja koko ajan stondis eikä koskaan ole pipi missään, niin siis jos olisi, niin menisin vaivoineni lääkäriin enkä jollekin kämäiselle keskustelupalstalle. Täällähän me tiedetään ja diagnosoidaan kaikki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kiva tietää. En olisi toisaalta minäkään tullut jos kyseessä olisi ollut voimakas infarkti ja tänne olisi pitänyt pirauttaa ambulanssi. Kysyin kun kiinnostaa ja sainkin jo hyviä vastauksia.
Hyvä näin. Ei ollut tarkoitus vittuilla. Olen vaan joskus ollut näkemässä tilanteita, joissa ambulanssi on pelastanut ihmishengen. Jatkoaika - kaikella kunnioituksella - ei olisi ehtinyt ajoissa. Eli tarkoitukseni on muistuttaa kaikille, että olkaa mieluummin liian kuin liian vähän varovaisia.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
No se on kiva tietää ettei kyse ollut vittuilusta, mä jo ehdin luulla niin.
Minäkö vittuilisin? En ole vittuillut aikoihin. Viimeksi kai -77, kun mutsi toi pikkusiskon sairaalasta kotiin. Sanatarkasti kommentoin: ”Että tollanen.”
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Minäkö vittuilisin? En ole vittuillut aikoihin. Viimeksi kai -77, kun mutsi toi pikkusiskon sairaalasta kotiin. Sanatarkasti kommentoin: ”Että tollanen.”

Kusiko serkkusi tämän jälkeen Joensuun torilla ja kun poliisi peri viisikymppistä, serkkupoika heitti satkun ja sanoi: "Kuse sinäkin!"?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kusiko serkkusi tämän jälkeen Joensuun torilla ja kun poliisi peri viisikymppistä, serkkupoika heitti satkun ja sanoi: "Kuse sinäkin!"?
Ei. Tämä tapahtui Lieksassa 1989 ja serkku oli pikkuserkku.

Kiva kuitenkin kun joku muistaa, vaikkakin väärin. Ehkä jopa tahallaan. Silti, jotain olen tehnyt oikein jos muistat tuon. Minä en muista sinua. M.O.T.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Istun paraikaa sängyllä. Katsoin YouTubea. Yhtäkkiä sydämen kohdalla tuntui terävä pistos. Hengittäessä sisäänpäin tuntui aina pistos. Välillä pisteli myös ilman hengittämistä. Pahimmillaan pistely tuntui jo sydänkohtaukselta. Meni minuutti ja meni ohi. Nyt ei tunnu yhtään mitään vaikka vetäisi henkeä niin syvään kuin pystyy.

Edellisen kerran oli samanlainen kaupassa pari viikkoa sitten. Täsmälleen samankaltainen minuutti tuolloinkin. Lisäksi näitä oli jokunen myös viime vuonna.

Minulta tutkittiin sydän kuukausi sitten oltuani laitoksessa mielenterveysosastolla eikä löytynyt mitään poikkeavaa.

Kuolenko ensi yönä sydänkohtaukseen?
Minulla oli sinun ikäisenäsi ja varmaan sitä nuorempanakin ihan samanlaisia tuntemuksia. Siihen aikaan niistä ei vaan voinut kertoa nettiin. Enkä kyllä kertonut ikinä kenellekään. Huolestuin kyllä, kun noita oli useamman kerran. Sitten ne vain iän myötä hävisivät. En tiedä mistä on kyse, mutta ei ilmeisesti mistään vakavasta, kuten tässä aiemmat kirjoittajat ovatkin jo todenneet.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Istun paraikaa sängyllä. Katsoin YouTubea. Yhtäkkiä sydämen kohdalla tuntui terävä pistos. Hengittäessä sisäänpäin tuntui aina pistos. Välillä pisteli myös ilman hengittämistä. Pahimmillaan pistely tuntui jo sydänkohtaukselta. Meni minuutti ja meni ohi. Nyt ei tunnu yhtään mitään vaikka vetäisi henkeä niin syvään kuin pystyy.

Edellisen kerran oli samanlainen kaupassa pari viikkoa sitten. Täsmälleen samankaltainen minuutti tuolloinkin. Lisäksi näitä oli jokunen myös viime vuonna.

Minulta tutkittiin sydän kuukausi sitten oltuani laitoksessa mielenterveysosastolla eikä löytynyt mitään poikkeavaa.

Kuolenko ensi yönä sydänkohtaukseen?
Joo mulla kans todella satunnaisesti tollasia teräviä pistoja. Nimenomaan hengittäessä silloin pistää. En tiedä minäkään mitä tämä on, mutta en ole vielä asiasta huolestunut. Niin harvoin nuita kuitenkin tulee.

Sydänkohtauksessa taitaa puristaa rintaa, ei niinkään pistellä. Tuo pistely on silti aika kivuliasta ja ahdistavaa, koska se tulevaa yhtäkkiä ja sattuu aika paljon.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pitääkö olla huolissaan, kun ei ole mistään huolissaan?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kirjoittelin tästä jo tuonne toiseenkin ketjuun mutta toistetaanpas itseäni. Se kun on tapaistani ollut täällä.

Eli jalkani kipeytyivät entisiä työkenkiäni käytettäessä aina työvuorojen aikana. Etenkin vasen jalkaterä ja pikkuvarpaan puolelta. Ostin viime viikolla uudet työkengätkin mutta ainakin vielä kipeytyi taas samasta paikasta jalka ensimmäisen työvuoroni aikana. Enää kuitenkaan kotona tai lenkillä jalka ei ollut kipeä.

Onko tässä aihetta jo huoleen ja kannattaako kohta käydä lääkärille näyttämässä tuota jalkaani? Vai vaatiiko uudetkin työkengät ensin vain totuttelua ja muovautumista jaloille sopiviksi?

Ja kipu on tuollaista pistävää. Luulinkin että entinen kenkä on liian pieni kooltaan ja puristaa. Uudet kengät ovatkin numeroa isommat kengät ja ovat myös eri valmistajan kengät.

Tässä taas ei ole ihan akuuttilääkäriasia niin kyselen ensin täällä jos löytyisi vaikka asiantuntemusta asiaan.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@vilperi, voi hyvinkin olla, että jalat ei ole vielä tottuneet uusiin kenkiin. Toisaalta, ei tuossakaan kauaa saisi mennä. Mulla on yleensä päivässä jalat tottuneet uusiin turvakenkiin. Työkengät on kyllä sellainen, mihin kannattaa panostaa. Jos päivän aikana on 8 tuntia jalkojen päällä, niin kyllä silloin on parempi että kengät on kunnolliset.

Toki jos ja kun jalka kipeytyy eri kengistä huolimatta, niin voisiko joku virheasento olla sitten.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
@vilperi jos ei kengät tosiaan hierrä tms. niin ratkaisu voi olla ihan kunnon pohjalliset.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Juu elikkäns, sattuu vähän kiveksiin, tai ehkä niiden johonkin johtimiin tms.
Nokkela kun olen niin menin ja googlasin, että kiveksiin sattuu. Voi jukran pujut, ei ois ehkä pitänyt, nimittäin mulla on joko tulehdus, vesikives tahi kiertymä, eli testistorsio.
Pakko myöntää, olen hitusen verran nyt huolissaan.
 
Juu elikkäns, sattuu vähän kiveksiin, tai ehkä niiden johonkin johtimiin tms.
Nokkela kun olen niin menin ja googlasin, että kiveksiin sattuu. Voi jukran pujut, ei ois ehkä pitänyt, nimittäin mulla on joko tulehdus, vesikives tahi kiertymä, eli testistorsio.
Pakko myöntää, olen hitusen verran nyt huolissaan.
Kiveskiertymähän se on yleisin, suosittelen pesemään nivuset nyt kun vielä pystyt, jossain kohtaa tulee lähtö ensiapuun aika vauhdilla. Ja ehjät kalsarit
 

redpecka

Jäsen
Juu elikkäns, sattuu vähän kiveksiin, tai ehkä niiden johonkin johtimiin tms.
Nokkela kun olen niin menin ja googlasin, että kiveksiin sattuu. Voi jukran pujut, ei ois ehkä pitänyt, nimittäin mulla on joko tulehdus, vesikives tahi kiertymä, eli testistorsio.
Pakko myöntää, olen hitusen verran nyt huolissaan.
Kivesveto Go-Go.

Kyllähän kiveksiin ja noihin johtimiin välillä saattaa sattua, mutta jos on vuorokaudessa ohi mennyt niin en ole ollut huolissani. Pienempänä saattoi sattua pettingin jälkeen tunninkin kun farkut kävi liian kireeksi. Ei ole hyvä tuo petting vaatteet päällä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kiveskiertymähän se on yleisin, suosittelen pesemään nivuset nyt kun vielä pystyt, jossain kohtaa tulee lähtö ensiapuun aika vauhdilla. Ja ehjät kalsarit
Kävin saunassa tuossa aikaisemmin ja vaihdoin jopa kalsongit tuoreisiin. Nyt mä kai vaan elän sit elämäni testikkelit torsiossa.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kivesveto Go-Go.

Kyllähän kiveksiin ja noihin johtimiin välillä saattaa sattua, mutta jos on vuorokaudessa ohi mennyt niin en ole ollut huolissani. Pienempänä saattoi sattua pettingin jälkeen tunninkin kun farkut kävi liian kireeksi. Ei ole hyvä tuo petting vaatteet päällä.
Odottelen rauhassa aamuun, täytyy tarkastella traumaa sit huomenna uusiks ja säätää huolestumisasteikkoa silloin tarpeen mukaan.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Meikäläisellä kävi 13 vuotta silleen, että juoksulenkin jälkeen suihkussa toinen kivespussi turposi kolminkertaiseksi ja sattui aivan vitusti, ei siis mitään asiaa, että olisi uskaltanut lähteä niitä itse tutkimaan tai nostelemaan. Alushousut jalkaan ja pyyhe lisäsuojaksi ja kohti päivystystä. Siellä tietysti naislääkäri siihen katsomaan, että mikäs potilasta vaivaa. Oli kyllä vaivaannuttavaa vetää alushousut puoleenreiteen ja kertoa, että pippeli on kunnossa, mutta jostain syystä mulle kasvoi tennispallo toisen kiveksen tilalle. Muistaakseni kyseli jotain seksin harrastamisesta, taisin sanoa, että yksi asia kerrallaan. Pyysin, että jos multa lähtee taju ja täytyy kiveksiä leikata, niin on sitten ihan saatanan varma, että mistä leikkaa, ku haluaisin saada lapsia.

En nyt kuollaksenikaan muista, että millä sai turvotuksen laskemaan, mutta jotain teki oikein, kun kaksi lasta sain aikaiseksi tästä episodista huolimatta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Meikäläisellä kävi 13 vuotta silleen, että juoksulenkin jälkeen suihkussa toinen kivespussi turposi kolminkertaiseksi ja sattui aivan vitusti
Hurja tilanne varmasti, mutta tuon tekstissä olevan kirjoitusvirheen voisi kyllä uskoa todeksikin. Suomalainen mies lähtee 13 vuoden kivesturpoamisten jälkeen näyttämään lääkärille, että kun tää ei nyt taida mennä itsestään ohi
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Otsikoiden perusteella olympialaisissa tapahtuu karmeita asioita. Toivottavasti Iltalehden toimittajat pääsevät sieltä turvallisesti pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös