Pissaliisat...

  • 171 666
  • 446

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Pikku Myy
Olenkohan mä jotenkin katkera tai muuten outo, kun en voi ymmärtää miksi aikuiset miehet on muna pystyssä joistain 15-vuotiaista teinisluteista? Toisaalta en myöskään ymmärrä miksi a) jotkut haluaa vapaaehtoisesti ja julkisesti näyttää tuollaiselta b) noiden tyttöjen vanhemmat antaa niiden näyttää tuollaiselta c) jotkut haluaa laittaa tuollaisia kuvia itsestään nettiin d) jotkut pitää tuota hyvännäköisenä, kiinnostavana ja kiihottavana? Surullista.

Piti nyt quotata tuo sinun purkauksesi kokonaan ja ihan sen takia, että olisi muutama vastakysymys.
Heti avauksessa nimitit a.o. kuvien tyttöjä "teinisluteiksi". Mitä tuo tarkoittaa? Koulut ovat pullollaan nuoria naisia, jotka estotta näyttelevät "paikkojaan" koko ajan - ovatko he kaiki sitten näitä "slutteja" mielestäsi? Haluaako mielestäsi jokainen napa paljaana kulkeva 13-vuotias tytteli tulla puhkinussituksi? Tämä kauheaa kohua herättänyt kuvasarja ei sisällä mitään sellaista "ihmeellistä" jota me teinien parissa päivittäin työskentelevät emme olisi nähneet joka vidun työpäivä työpaikallamme jo kyllästymiseen asti - silti tyttöjen seksikäs pukeutuminen ei tee heistä mitään "Automaatti-Anneja", vaan aikuisen pitäisi käsittää tämä nuorten oman vartalon hyväksytyksi kokemisen vimma vain yhtenä asteena kohti aikuisuutta. Missä nuori sitä omaa vartaloaan toisi esille, jos ei koulussa? Koulu on teinin työpaikka ja kummasti me aikuisetkin panostamme monesti pukeutumiseen, tai pukeutumatta jättämiseen duunipaikan kollegojen katseiden takia, eikö muka näin ole? Koulussa kuitenkin on suht valvotut olosuhteet, koulupäivän aikana myös monella nuorella on monen tunnin ajan huomattavasti laajempi tuttu kaveripiiri, kuin ehkä sitten vapaalla ollessaan. Koulu on oikein mainio paikka lapsen näyttää, että ei tässä enää niin oikeestaan lapsia ollakkaan, kun kurvit muotouvat, karvat kasvavat ja nännit kaipaavat hienovaraista hierontaa.
Eikä se koulun terkkari ole aina paras mahdollinen lohduttaj noissa tilanteissa. Mielestäni yläasteella pitäisi olla pojille ja tytöille erikseen jonkinlaisia "erityisopoja" - sellaisia opettajia, joilla olisi aikaa ja viitsimystä kuunnella kybällä teinien huolia.
Just joo, ja mistäs näiden Super-Ihmisten palkkaamisen sitten löytyisi rahat? No enpä tiedä.

Aikuisen tehtävä, niin koulussa kuin lapsen kotonakin, on tietenkin se ohjaaminen oikeaan suntaan ja etenkin olisi tärkeää kuunnella sitä "teinin" joskus todella pahaltakin kuulostavaa vuodatusta elämästä - kuunnella sitä AJATUKSELLA ja jättää ne vanhemman omat vitutusfiilaarit omaan arvoonsa sillä hetkellä ...... omista dinosaurusvanhemmista ja siitä miten kaikki on päin vittua.
Vaikeatahan tuo vanhemmille on, mutta minä ainakin olen pärjännyt vastaavissa tilanteissa muistellen omaa itseäni tuon ikäisenä.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvoisa Preda...

Ymmärrän hyvin, että nuorena (itsekin kun varsinkin olen niin pirun ikäloppu) sitä haluaa etsiä omaa tyyliänsä ja kaipaa vertaisryhmältä hyväksyntää ja huomiota. Ja koska nykymuoti suosii perkeleen paljastavia vaatteita, niin niihinhän sitten teinit pukeutuvat. Ja olen täysin samaa mieltä, että koulu on sosialistajana ensisijainen tuon ikäisille nuorille ja ettei noissa kuvissa varmaan ollut mitään sellaista, mihin nuorten parissa työskentelevä ei olisi jo törmännyt. MUTTA, en edelleenkään voi ymmärtää, miksi on "normaalia", että 13-vuotias tyttö kulkee siellä koulussa napa paljaana ja vesirajaminihameessa (oli siihen sitten syynä halu tulla puhkinussituksi, kaverien hyväksynnän tarve tai huomionkipeys, ihan mikä tahansa), saatika laittaa kuvia vapaaehtoisesti kaikkien arvioitavaksi. Puhe on kuitenkin alaikäisistä (jopa "sakkolihaikäisistä") teinitytöistä. Miksi pitäisi olla ok, että he pukeutuvat arkena kouluun samalla lailla, kuin parikymppiset tytöt juhlimaan lähtiessään? Nuoret tarvitsevat kuuntelijaa ja aikuiskontakteja, mutta onkohan irc-galleria sittenkään se oikea paikka näiden hakemiseen? Tai tarvitseeko oikeasti aikuisen huomion saavittamiseen mahdollisimman paljon paljasta pintaa? Edelleen surullista.

Asian hiljainen hyväksyminen kummastuttaa varmaankin pääasiassa siksi, että omasta teini-iästä on melkoisen lyhyt aika. Silloin kun itse olin 15-vuotias, ei omassa kaveriporukassa (koululuokassa, liikunnanryhmässä) olisi tullut mieleenkään, että kouluun lähdetään napa paljaana tai minihameessa. Tai että netissä poseerattaisiin ilman rihman kiertämää. Yläasteikäisten normaaliin päivärutiineihin ei kuulunut häpykarvojen ajeleminen ja stringien käyttö. Kuitenkaan en käsittääkseni mitään vanhoillista koulua käynyt tai ollut mitenkään "nörtti". Ja tästähän siis toisaan on vain/vasta 6 vuotta.
 
Viimeksi muokattu:

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Pikku Myy
c) jotkut haluaa laittaa tuollaisia kuvia itsestään nettiin
Aihetta sivuten kannattaa kaivaa eilisen (Ma 27.9.) Hesarin juttu irc-galleriasta esille, jos löytyy. Verkkoversionakin löytyy rekisteröityneille. Mielenkiintoisia kommentteja henkilöiltä, jotka kuviaan ovat nettiin pistäneet. En nyt sanatarkkoja lainauksia muista mutta yksi taisi olla jotain "ei oo elämää jos ei oo kuvaa netissä"-tyylinen. Ja samassa jutussa myös otetaan esille nämä alaikäisten kyseenalaiset kuvat.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Ja tästähän siis toisaan on 6 vuotta.

Jaaha, no itse täytin maagiset 15-vuotta vuonna 1971.
Joten minulla on tässä teinien seksikäyttäytymisessä hieman laajempaa kuvaa taustalla.

Jos 70- ja 80-luvuilla olisi ollut olemassa netti ja joku irkkigalleria, niin aivan samantapaista tuotosta (kuin nyt nykyään) sinne olisi tullut nuorison toimesta - tosin ne noiden aikojen kuteet naurattaisivat tämän hetken teinit kuoliaiksi mauttomuudellaan.

Joten väittäisin että suvaitsevaisuus ja "näköala" yleensäkin laajenee, kun ihmiselle tulee lisää ikää, varsinkin omien lasten kasvattaminen tekee just tätä samaa.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Predator
Joten väittäisin että suvaitsevaisuus ja "näköala" yleensäkin laajenee, kun ihmiselle tulee lisää ikää, varsinkin omien lasten kasvattaminen tekee just tätä samaa.
Ok, ehkä minäkin sitten olen fiksu ja filmaattinen ja tiedän kaikesta kaiken kun olen saman ikäinen kuin sinä nyt:) Siltikään en juuri tässä ja nyt tämän ikäisenä ymmärrä, miksi teinien paljasteleva pukeutuminen ja aikuisten miesten asiasta kuolaaminen on täysin ok. Käsi sydämelle arvon kasvattaja, onko tämä tai tämä hyvää ja normaalia toimintaa teinitytöiltä? Pelkkää huomionhakuisuutta ja kaverien hyväksynnän tavoittelua? Kun kerran ei ole ketään kenen kanssa koulussa jutella... Ja onko ihan ok, että nämä löytyvät netistä? Ja että vanhempienko ei tarvitsisi tehdä asialle mitään?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Käsi sydämelle arvon kasvattaja, onko tämä tai tämä hyvää ja normaalia toimintaa teinitytöiltä?

En tiedä tyttöjen ikää, mutta tuskin kovin moni lapsistaan aikuisviihteen ammattilaisia haluaa. Ei kannata sekottaa näitä kuvia ns. aitoihin galleriakuviin, joissa lähinnä poseerataan typerän näköisenä keuhkot täynnä ilmaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Pikku Myy
Olenkohan mä jotenkin katkera tai muuten outo, kun en voi ymmärtää miksi aikuiset miehet on muna pystyssä joistain 15-vuotiaista teinisluteista?
Kyllä mun mielestä tuollaisissa kuvissa tyttöjen pitää olla vähintään lain puitteissa eli 16 tai mielummin +18, ennenkuin tuollaista kuvaa ylipäätään pystyy katsomaan tuntematta itseään likaiseksi vanhaksi mieheksi.

Kummallista noin ylipäätään kun noita teinislutteja tuolla kaupungilla näkee ja kun vertaa niitä täysikäisiin slutteihin, niin eihän niiden iästä osaa mitään sanoa. Veikkaisinpa, että joku kehittynyt 14-15v. helposti menisi 18-19-20-vuotiaasta. Ei tytöt sellaisia olleet, kun minä olin nuori.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti sopuli
Ei kannata sekottaa näitä kuvia ns. aitoihin galleriakuviin, joissa lähinnä poseerataan typerän näköisenä keuhkot täynnä ilmaa.
Niin noh, eikös tuo Tinke-80 juuri tuolla ylempänä ketjua kirjoittanut, että suurin osa kuvista on galleriasta tai snyggast.se:stä? Enkä nyt välttämättä niitä "aitoja" galleria-poseerauksia push-upit päällä, naama kuvakäsiteltynä ja huulet töröllä kovin terveenä pidä.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Niin noh, eikös tuo Tinke-80 juuri tuolla ylempänä ketjua kirjoittanut, että suurin osa kuvista on galleriasta tai snyggast.se:stä?

Uskoisin kuitenkin, että nuo kaksi poimimaasi kuvaa eivät ole ns. aitoja. Varsinkin tuo ensimmäinen silikonien koosta päätellen;)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Pikku Myy
Olenkohan mä jotenkin katkera tai muuten outo, kun en voi ymmärtää miksi aikuiset miehet on muna pystyssä joistain 15-vuotiaista teinisluteista? Toisaalta en myöskään ymmärrä miksi a) jotkut haluaa vapaaehtoisesti ja julkisesti näyttää tuollaiselta b) noiden tyttöjen vanhemmat antaa niiden näyttää tuollaiselta c) jotkut haluaa laittaa tuollaisia kuvia itsestään nettiin d) jotkut pitää tuota hyvännäköisenä, kiinnostavana ja kiihottavana? Surullista.

Pardon me, mutta etkö sä oo se sama mimmi, joka pari kuukautta sitten valitti täällä kun minä ja muutama muu kalkkis ihmetteli sinun parisuhdekiemuroita ?? (susta tuli ex-tyttökaverin lapsen kummi tms) Sillon oltiin kyllä niin vapaamielistä ja haukuttiin muita ymmärtämättömiksi.

Kalahtiko kalikka ?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Puuttumatta nyt tähän kiivaaseen seksi-keskusteluun (vaikka kysymys vakavasta asiasta onkin) niin lopun merkit ovat oikeasti lähellä, eikä mikään ole enää pyhää: espoolais-parveilu on selittämättömästi siirtynyt perjantai-iltaisin Tapiolan keskustaan eli nyt on uhattuna aitoa maailmanperintö-betonia. Tunnelma alkaa olla hitchkockilainen jo alkuillasta: yksittäisiä havaintoja tehdään viiden-kuuden aikoihin ja jo seitsemältä yhä suurenevat parvet alkavat keskittyä Stokkan, Sokoksen ja Aslakin eteen aukiolle, josta sitten leviävät vastustamattomana virtana ympäristöön. Yhdeksän jälkeen - kuulemma - kaikki vastarinta on päättynyt ja uneliasta puutarhakaupunkia hallitsevat mangosiideristä kiihtyneet kimeä-ääniset varhaisteinit. Karua on maailmanmeno.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Käsi sydämelle arvon kasvattaja, onko tämä tai tämä hyvää ja normaalia toimintaa teinitytöiltä? Ja onko ihan ok, että nämä löytyvät netistä? Ja että vanhempienko ei tarvitsisi tehdä asialle mitään?

Ajatko sinä tässä nyt takaa sitä asiaa, että osa näistä tytöistä on jotenkin ns. syntymäpahoja/syntymähuoria? Vai onko kotona mennyt kasvatus aivan vituralleen? (onneksi et sentään vetänyt kouluja tästä asiasta vastuuteen nuorten kasvattajana) Että kyse on ihan vaan itsensä kaupittelemisesta sen takia kun sen on niin kivaa? Voiko todella olla näin? Alaikäisten alastonkuvat niin netissä kuin muuallakin pitäisi kuitenkin saada kitkettyä pois - siis nimenomaan ne roisit alastonkuvat, niillä ei ole mitään tekemistä normaalia teinityttöä ympäröivän normaalin maailman kanssa.

Vaikka tuossa aikaisemmin yritin puolustella nykyteinien käytöstä vertaamalla touhua omaan teiniyteeni 1970-luvulla, niin kyllähän muutamissa asioissa ainakin 70-lukuun verrattuna meno on nykyisin melko villiä. Tästä hyvänä esimerkkinä työpaikkanani toimivan koulun tiloista itse teossa yllätetty teinityttöjen "runkkurinki" - olen tästä pöyristyttävästä löydöstä kertonut tällä palstalla jo aikaisemminkin, joten en siihen nyt uudestaan rupea.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti kaizu
Pardon me, mutta etkö sä oo se sama mimmi, joka pari kuukautta sitten valitti täällä kun minä ja muutama muu kalkkis ihmetteli sinun parisuhdekiemuroita ?? (susta tuli ex-tyttökaverin lapsen kummi tms) Sillon oltiin kyllä niin vapaamielistä ja haukuttiin muita ymmärtämättömiksi.

Kalahtiko kalikka ?
Jep, sama äpärä. Muistaakseni en kylläkään ketään kalkkikseksi sanonut, ihastuttavaa jos sellaisen käsityksen sait. Miten teinityttöjen provosoiva pukeutuminen ja ex-seurustelukumppanin lapsen kummius liittyy mitenkään toisiinsa? En ole missään vaiheessa väittänyt, että hyväksyisin/ymmärätäisin kaiken mahdollisen. Tietenkin omille toimilleen "kaipaa" hyväksyntää. Se ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita, että olisin vapaamielinen ja ystävällinen ja ihana ihminen. Vai pitäisikö? Äh, en jaksa ymmärtää, miksi minun pitäisi olla ok jonkun asian suhteen omien parisuhdekiemuroitteni takia.
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Predator
Ajatko sinä tässä nyt takaa sitä asiaa, että osa näistä tytöistä on jotenkin ns. syntymäpahoja/syntymähuoria? Vai onko kotona mennyt kasvatus aivan vituralleen? (onneksi et sentään vetänyt kouluja tästä asiasta vastuuteen nuorten kasvattajana) Että kyse on ihan vaan itsensä kaupittelemisesta sen takia kun sen on niin kivaa? Voiko todella olla näin? Alaikäisten alastonkuvat niin netissä kuin muuallakin pitäisi kuitenkin saada kitkettyä pois - siis nimenomaan ne roisit alastonkuvat, niillä ei ole mitään tekemistä normaalia teinityttöä ympäröivän normaalin maailman kanssa.
Saattoiko tuon mun tekstin oikeasti käsittää noin väärin? Ei elämä... Ei kun joo, kaikki on opettajien syytä ja teinislutit pitäisi hukuttaa (tai polttaa) noitina.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Käsi sydämelle arvon kasvattaja, onko tämä tai tämä hyvää ja normaalia toimintaa teinitytöiltä?


Normaalista tiedä, mutta ainakin terve lihaa syövä heteromies saa noista kuvista väristyksiä etumukseen ja lupaisi tehdä kaikki tietämänsä temput, jos samalle taljalle pääsisi makoilemaan.

Helevata nuohan ovat ainakin 18-vuotiaita, joten vapaasti saa kuola valua ja hikikarpalot valahdella otsalta.

T:31-vuotias hikoileva ja kuolaava kepulainen Ford-kuski
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Pikku Myy
Saattoiko tuon mun tekstin oikeasti käsittää noin väärin? Ei elämä... Ei kun joo, kaikki on opettajien syytä ja teinislutit pitäisi hukuttaa (tai polttaa) noitina.

Siis mitä minä käsitin väärin? Minähän nimenomaan sanoin, että onneksi Sinä et laita kaikkea vastuuta koulujen ja opettajien harteille.

Mutta mistä näitä teinislutteja sitten sikiää? Siis ihan oikeasti näitä teinejä, jotka eivät ilmeisesti ole koskaan kuulleetkaan sanaa moraali? Mitä mieltä juuri Sinä olet tästä asiasta?
Kun ajatellaan sitä, miten pieni aika ihmiselämässä on loppujen lopuksi jokin 15-vuotta, niin ei voi kuin ihmetellä miten jotkut lapset tuona lyhyenä aikana muuttuvat todella nopealla tahdilla pikkuperkeleiksi, jotka tekevät ihan mitä lystäävät. Väitän että kyllä se suurin vastuu on lapsen vanhemmilla kasvattajina - koulussa on on myöhäistä yrittää imaista sitä saatanaa takaisin, kun se kerran on irti kotioloissa päästetty.

Muuten onkos tekstiiliteollisuudella tässä asiassa mitään vastuuta? Sitä vaan myydään, mikä kaupaksi parhaiten menee? Olen ihmeissäni 10-vuotiaan kummityttöni kanssa vaatekauppoja kiertäessäni pannut merkille tuon ikäisille suunnattujen riepujen "aikuismaisen seksikkyyden". Miksi ihmeessä 8-10 vuotiaan tytön pitäisi käyttää esim. vyötärön paljaaksi jättävää paitaa, sellaista paitaa jossa kaikenlisäksi on olkapäille ja kaula-aukkoon viritelty kaikenlaisia pitsinauhoja, jotka oitis tuovat pikkutytön äidillekin mieleen paidan alla piilevät rintaliivit? Ei jumalauta, en tajua.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Pikku Myy
Äh, en jaksa ymmärtää, miksi minun pitäisi olla ok jonkun asian suhteen omien parisuhdekiemuroitteni takia.

Ehkä mm. sen takia sinun luulisi olevan ok internetissä leviävän arveluttavan materiaalin suhteen, että kerrottuasi tällä keskustelupalstalla omasta yksityiselämästäsi parisuhdekiemuroita ja jopa karvoitusta myöden ymmärrät varmasti niitä mekanismeja, jotka saavat ihmiset kuviaankin levittelemään.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Tinke-80
Tämä Todennäköisesti tytöt eivät ole suomalaisia.

Svennejä ovat, kuin myös nuo toisessa linkissä esiintyvät...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti VH87
Svennejä ovat, kuin myös nuo toisessa linkissä esiintyvät...

Ruåtsissa siis on taas kerran kaikki paremmin? Näköjään lihatiskillä on panostettu tavaran esilletuomiseen. Kas kun ei perseeseen ole tökätty piikillä ständiä, josta ilmenee päivän tarjoushinta?
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Predator
Ruåtsissa siis on taas kerran kaikki paremmin? Näköjään lihatiskillä on panostettu tavaran esilletuomiseen. Kas kun ei perseeseen ole tökätty piikillä ständiä, josta ilmenee päivän tarjoushinta?

Voisihan niinkin sanoa, mutta kait samannäköistä jengiä löytyy ihan naapurimaastakin. Nuo todennäköisesti ovat vielä ylihintaisiakin...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti VH87
, mutta kait samannäköistä jengiä löytyy ihan naapurimaastakin.

Ai jaa, nyt pitäis sitten mennä etsimään NORJALAISTEN pissisten hintatarjouksia?
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Arvoisa Preda...

Viestin lähetti Predator


Muuten onkos tekstiiliteollisuudella tässä asiassa mitään vastuuta? Sitä vaan myydään, mikä kaupaksi parhaiten menee? Olen ihmeissäni 10-vuotiaan kummityttöni kanssa vaatekauppoja kiertäessäni pannut merkille tuon ikäisille suunnattujen riepujen "aikuismaisen seksikkyyden". Miksi ihmeessä 8-10 vuotiaan tytön pitäisi käyttää esim. vyötärön paljaaksi jättävää paitaa, sellaista paitaa jossa kaikenlisäksi on olkapäille ja kaula-aukkoon viritelty kaikenlaisia pitsinauhoja, jotka oitis tuovat pikkutytön äidillekin mieleen paidan alla piilevät rintaliivit? Ei jumalauta, en tajua.
Ei se hullu ole joka myy vaan se joka ostaa - sanotaan,
joten sysäisin vastuun vanhemmille jotka suostuvat ostamaan 8-10 vuotiaille lapsilleen näitä "virityksiä".

Vanhemmat "lapset" tietysti ovat ongelmallisempia kuluttajia sillä he eivät helpostikaan suostu pukeutumaan valtajoukosta poiketen. Nuo samaistumiset ja muodikkuus menevät lähes kaikilla ja poikkeuksetta edelle käytännöllisyyttä ja ilmastoolosuhteita. Näinä aikoina trendit ovat nyt tätä paljastavaa lookia eikä voi kuin toivoa, että edes ensi talveksi, (siis 2005-2006) olisi muodikasta pukeutua hiukan peittävämmin.
Ei sillä, että itse käyttäisin napapaitaa ja lantiohousuja talvella, mutta tunnen monia jotka käyttää.

Tunnen myös melko hyvin erään koulussa, opettajan ominaisuudessa työskentelevän henkilön joka viime talvena kirjoitti vähäpukeisten tyttöjen mukaan, kotiin allekirjoitettavaksi kirjeen jossa luki kutakuinkin näin.
”Nyt on Suomessa keskitalvi. Tyttärenne kulkee koulussa kuitenkin ranta-asussa. Olen melko varma, että hänellä on pidempiäkin puseroita ja sopivankokoisia hameita tai housuja jotka ylettyvät lähemmäksi vyötäröä. Toivon myös, että huolehditte hänelle päälystakin jota on tavanomaista käyttää tammikuussa”.

Kirje tehosi ja tytöt alkoivat käyttää ainakin asianmukaisia päälysvaatteita.
Se, onko se opettajan tehtävä kertoa oppilaan kotiin mitä vuodenaikaa eletään onkin jo toinen juttu.

Terveisin koo
 

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Tylsä moralisti avautuu

Viestin lähetti Snakster
Ehkä mm. sen takia sinun luulisi olevan ok internetissä leviävän arveluttavan materiaalin suhteen, että kerrottuasi tällä keskustelupalstalla omasta yksityiselämästäsi parisuhdekiemuroita ja jopa karvoitusta myöden ymmärrät varmasti niitä mekanismeja, jotka saavat ihmiset kuviaankin levittelemään.
Huoh. Olisi kait sittenkin pitänyt valita joku anonyymi nimimerkki ja pitää oma sukupuoli salassa. Muistatko nimittäin ketkä kaikki miespuoliset kirjoittajat ovat täällä valitelleen ihmissuhdeongelmiaan, kertoneet seksuaalisista mieltymyksistään ja karvoituksestaan sekä alkoholikäyttäytymisestään? Onko heilläkin omituinen moraali, jonka takia heidän kirjoituksiaan ei voi ottaa vakavasti? Ehkäpä minun ja noiden tyttöjän erona on kuitenkin se, että minä olen täysi-ikäinen ja kirjoittelen kuitenkin nimimerkin suojissa - en paljastaen kasvoni (ja tissini ja persvakoni) kaikille keitä se kiinnostaa. Miksi se, että minun mielestäni teinien nykyinen pukeutumistyyli on huolestuttava ja trendille yleisesti pitäisi tehdä jotain muuta kuin kuolata kotona muna pystyssä, on kaikille niin iso ongelma?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös