Pirkka Antila – koska sieltä tulisi jotain järkevää?

  • 46 203
  • 215

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Hienoja kommentteja ja en voisi olla enempää samaa mieltä suurimmasta osasta. Varsinkin @Zer0u, ihan samaa mieltä.
Olen itsekin pyörinyt tiiviisti pääkaupunkiseudun junnuikäluokissa joko jojona, huoltajana ja valmentajana viimeiset reilut 10 vuotta. Seurashoppailu on mennyt ihan yli minkään järkevän tason ja sehän tässä on se ongelma. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on niin paljon joukkueita joista valita. Harmi vaan että on vanhempia, jotka kuvittelevat että heidän lapsensa on jotenkin täysin erilainen kuin muut ja ainoa syy sille ettei oma lapsi ole ylivertainen, on valmentaja ja/tai muut pelaajat. Ikinä mikään ei ole hyvin ja varsinkaan omassa lapsessa ei ole mitään vikaa.
Omassa joukkueessa opin todella nopeasti sen että joukkuetta vaihtavat pelaajat eivät lähtökohtaisesti tule joukkueessa pysymään. Ja pääsääntöisesti he eivät hyväksyneet joukkueen sääntöjä, esim. peliä edeltävissä treeneissä on oltava paikalla. Tai sitten se oli viikon ainoa treeni johon osallistuttiin ja ihmeteltiin että muut saivat enemmän pelejä. Joka tapauksessa yhteisiä sääntöjä tulkitaan todella tiukasti oman edun kautta eikä nähdä joukkueen etua.
Itse olen tyytyväinen SJL:n tapaan auttaa joukkueita, esimerkiksi näillä siirtosäännöillä. Eihän sekään ole oikein että kauden alussa yhteistä säännöistä lipsutaan heti kun Sari-Matti ei pelaakkaan ykkösen keskellä. Ja sitten nostetaan älämölö kun ei voi jättää muita pelaajia/vanhempia pulaan, joille tulee ylimääräistä maksettavaksi koska ollaan 2 kuukautta aikaisemmin sovittu että kaikki sitoutuvat joukkueeseen kauden loppuun saakka. Ja siis siksi että kyseinen joukkue säilyy toimintakelpoisena(pelaajia tarpeeksi ja kustannukset pysyvät kohtuullisina).
Tähän keissiin on vaikea ottaa kantaa kun asia on käsitelty aivan liian yksipuoleisesti. Seurojen näkökulmaa ei ole kysytty. Tosin minusta on hassua että aina vanhemmat sanovat ettei asioista, kiusaamisesta tai peluutuksesta, voi puhua koska silloin lapsen peliaika vähenee. Ikinä en ole tällaista nähnyt tai kokenut. Mutta useammin olen kokenut sen kun naapuriseuran kanssa ollaan soiteltu siirrosta, että siirron kohteena olevan lapsen vanhempia ei ole missään tapahtumassa/keskustelussa näkynyt ja siirron syytä voi vain arvailla.

Loppuun pitää vielä tähdentää,että kiusaaminen on aina väärin. Tässä tapauksessa väärintekijä ei todellakaan ole Pirkka tai edes SJL.
Yhtäkään sääntöä ei ole Pirkka(tai SJL) itse keksinyt, jokainen siirtosääntö seurojen välillä tahi ikäluokasta toiseen on tehty väärinkäytösten hillitsemiseksi. Oli se väärinkäyttäjä valmentaja tai vanhempi. Eiköhän SJLn perusajatus ole siinä että joukkue laitetaan kasaan keväällä(nuoremmat syksyllä) ja sillä joukkueella mennään koko kausi läpi. Tällöin kaikki on ennustettavaa, pelaajalle, joukkueelle, seuralle ja liitolle.
Seurashoppailua kutsutaan markkinataloudessa asiakkaiden valinnan vapaudeksi. Se on myös harrastustoiminnassa ihmisten perusoikeuksia. Jos seurat haluavat pitää pelaajansa (ja heidän vanhempansa) eli maksavat asiakkaat, niin silloin hommat on hoidettava niin hyvin ettei ole syytä vaihtaa seuraa. Tästä huolimatta asiakkaita lähtee milloin mistäkin syystä, mutta asiansa hyvin hoitavat palveluntuottajat eivät siitä kärsi millään markkinalla. Jos jonkin seuran toiminta on riippuvainen 1-5 maksavasta asiakkaasta, niin silloin homma ei ole järkevissä taloudellisissa kantimissa.

On myös selvää, että seurojen sisällä joukkueiden talouden kestävyys kauden ajaksi voidaan varmistaa muutenkin kuin pelaajien perusoikeuksia näin räikeästi rajoittamalla. Esim. seurat voivat edellyttää isompia kuukausimaksuja syyskaudella ja/tai edellyttää muutaman kuukauden maksuja, jos lähtee kesken kauden. Liiton tehtävänä ei ole, eikä voi olla, suojella käytännössä huonosti asiansa hoitavia seuroja siten, että lapset, nuoret tai aikuiset pakotetaan pysymään seurassa, jossa he eivät halua olla.

Tämän luulisi olevan kaikille selvää.
 

SailingFun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC(#12), U20 Mestis, Heiskanen
Tämän luulisi olevan kaikille selvää
Mä astun nyt varmasti miinaan, mutta pakko kommentoida. Ainoa asia missä olen täysin samaa mieltä on se että tätä asiaa ei pitäisi rajoittaa liiton säännöillä.
Mutta kun se on vähän niinkuin pakko.
Miksikö? No ensinnäkin korjataan ylläolevasta pari pientä virheolettamaa. Suurin osa, tai varmaan kaikki junioriseurat, ovat yhdistyksiä ja heidän tavoitteena ei ole tehdä verotettavaa voittoa vaan liikuttaa nuoria.
Toiseksi, ei seura mene nurin vaan yhden joukkueen toiminta voi muuttua mahdottomaksi kun muutama pelaaja poistuu vahvuudesta.
Kolmanneksi. Siinähän vanhemmat menevät vipuun kun ajattelevat että tämä palvelu on vain heidän rakasta Liisa-Petteriä varten. Joukkueurheilu kun on joukkueena urheilemista, eikä vain Liisa-Petterin NHL uraa varten.

Mutta siis asiaan. Miksi seuratasolla ei saada sellasta "Tuotetta" josta vanhemmat eivät halua pois.
1) Hinta. Lätkä on törkeän kallis laji. Yleisin valituksen kohde mihin olen itse törmännyt on kustannukset. Tämä tarkoittaa sitä että kustannuksista pyritään säästämään, esimerkiksi vanhempi valmentaa. Jolloin "tuote" ei kaikkien mielestä ole sitä priimaa kun valmentajan lapsi pelaa ykköskentässä, eikä oma lapsi. Jostain kumman syystä valmentajan lapset ovat keskimäärin oikeasti niitä parhaita pelaajia, mistäköhän johtuu.
2) Peliaika. Jotta rahalle saadaan vastinetta niin pitää saada peliaikaa. Tällöin joukkueeseen ei oteta "ylimääräisiä" pelaajia, mikä tarkoittaisi vähemmän peliaikaa kaikille. Ei ole mitään järkeä kerätä peliryhmään/joukkueeseen 26 pelaajaa sitä varten että muutama voi lopettaa kesken kauden.
3) Joukkueen Vanhempainkokous. Joukkueen asiat päätetään vanhempaikokouksessa. Toki seura tekee pohjan, jotta toimintaa voidaan viedä vapaaehtoispohjalta eteenpäin. On muuten todella vaikea saada vapaaehtoisia jojoja/rahureita/huoltoa joukkueelle. Voisihan nekin ostaa, mutta hinta. En ole ollut yhdessäkään kokouksessa, jossa vanhemmat haluavat kerätä rahaa etukäteen.

Kyllä seurat ovat näitä asioita miettineet. Ja uusia keinoja mietitään jatkuvasti. Se nyt on vaan todella vaikeaa yhdistää laatu, halpa hinta ja kaikille mahdollisuus harrastaa.

Todetaan nyt lopuksi että lähes kaikki Suomessa kesken kauden tehdyt seurasiirrot menevät läpi ilman ongelmia. Ja jokainen keissi, jossa siirto ei onnistu on todella uniikki.
Kysytään näin päin että onko ok että yksi perhe voi "tuhota" 15 muun lapsen harrastamisen?
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Mä astun nyt varmasti miinaan, mutta pakko kommentoida. Ainoa asia missä olen täysin samaa mieltä on se että tätä asiaa ei pitäisi rajoittaa liiton säännöillä.
Mutta kun se on vähän niinkuin pakko.
Miksikö? No ensinnäkin korjataan ylläolevasta pari pientä virheolettamaa. Suurin osa, tai varmaan kaikki junioriseurat, ovat yhdistyksiä ja heidän tavoitteena ei ole tehdä verotettavaa voittoa vaan liikuttaa nuoria.
Toiseksi, ei seura mene nurin vaan yhden joukkueen toiminta voi muuttua mahdottomaksi kun muutama pelaaja poistuu vahvuudesta.
Kolmanneksi. Siinähän vanhemmat menevät vipuun kun ajattelevat että tämä palvelu on vain heidän rakasta Liisa-Petteriä varten. Joukkueurheilu kun on joukkueena urheilemista, eikä vain Liisa-Petterin NHL uraa varten.

Mutta siis asiaan. Miksi seuratasolla ei saada sellasta "Tuotetta" josta vanhemmat eivät halua pois.
1) Hinta. Lätkä on törkeän kallis laji. Yleisin valituksen kohde mihin olen itse törmännyt on kustannukset. Tämä tarkoittaa sitä että kustannuksista pyritään säästämään, esimerkiksi vanhempi valmentaa. Jolloin "tuote" ei kaikkien mielestä ole sitä priimaa kun valmentajan lapsi pelaa ykköskentässä, eikä oma lapsi. Jostain kumman syystä valmentajan lapset ovat keskimäärin oikeasti niitä parhaita pelaajia, mistäköhän johtuu.
2) Peliaika. Jotta rahalle saadaan vastinetta niin pitää saada peliaikaa. Tällöin joukkueeseen ei oteta "ylimääräisiä" pelaajia, mikä tarkoittaisi vähemmän peliaikaa kaikille. Ei ole mitään järkeä kerätä peliryhmään/joukkueeseen 26 pelaajaa sitä varten että muutama voi lopettaa kesken kauden.
3) Joukkueen Vanhempainkokous. Joukkueen asiat päätetään vanhempaikokouksessa. Toki seura tekee pohjan, jotta toimintaa voidaan viedä vapaaehtoispohjalta eteenpäin. On muuten todella vaikea saada vapaaehtoisia jojoja/rahureita/huoltoa joukkueelle. Voisihan nekin ostaa, mutta hinta. En ole ollut yhdessäkään kokouksessa, jossa vanhemmat haluavat kerätä rahaa etukäteen.

Kyllä seurat ovat näitä asioita miettineet. Ja uusia keinoja mietitään jatkuvasti. Se nyt on vaan todella vaikeaa yhdistää laatu, halpa hinta ja kaikille mahdollisuus harrastaa.

Todetaan nyt lopuksi että lähes kaikki Suomessa kesken kauden tehdyt seurasiirrot menevät läpi ilman ongelmia. Ja jokainen keissi, jossa siirto ei onnistu on todella uniikki.
Kysytään näin päin että onko ok että yksi perhe voi "tuhota" 15 muun lapsen harrastamisen?S

Mä astun nyt varmasti miinaan, mutta pakko kommentoida. Ainoa asia missä olen täysin samaa mieltä on se että tätä asiaa ei pitäisi rajoittaa liiton säännöillä.
Mutta kun se on vähän niinkuin pakko.
Miksikö? No ensinnäkin korjataan ylläolevasta pari pientä virheolettamaa. Suurin osa, tai varmaan kaikki junioriseurat, ovat yhdistyksiä ja heidän tavoitteena ei ole tehdä verotettavaa voittoa vaan liikuttaa nuoria.
Toiseksi, ei seura mene nurin vaan yhden joukkueen toiminta voi muuttua mahdottomaksi kun muutama pelaaja poistuu vahvuudesta.
Kolmanneksi. Siinähän vanhemmat menevät vipuun kun ajattelevat että tämä palvelu on vain heidän rakasta Liisa-Petteriä varten. Joukkueurheilu kun on joukkueena urheilemista, eikä vain Liisa-Petterin NHL uraa varten.

Mutta siis asiaan. Miksi seuratasolla ei saada sellasta "Tuotetta" josta vanhemmat eivät halua pois.
1) Hinta. Lätkä on törkeän kallis laji. Yleisin valituksen kohde mihin olen itse törmännyt on kustannukset. Tämä tarkoittaa sitä että kustannuksista pyritään säästämään, esimerkiksi vanhempi valmentaa. Jolloin "tuote" ei kaikkien mielestä ole sitä priimaa kun valmentajan lapsi pelaa ykköskentässä, eikä oma lapsi. Jostain kumman syystä valmentajan lapset ovat keskimäärin oikeasti niitä parhaita pelaajia, mistäköhän johtuu.
2) Peliaika. Jotta rahalle saadaan vastinetta niin pitää saada peliaikaa. Tällöin joukkueeseen ei oteta "ylimääräisiä" pelaajia, mikä tarkoittaisi vähemmän peliaikaa kaikille. Ei ole mitään järkeä kerätä peliryhmään/joukkueeseen 26 pelaajaa sitä varten että muutama voi lopettaa kesken kauden.
3) Joukkueen Vanhempainkokous. Joukkueen asiat päätetään vanhempaikokouksessa. Toki seura tekee pohjan, jotta toimintaa voidaan viedä vapaaehtoispohjalta eteenpäin. On muuten todella vaikea saada vapaaehtoisia jojoja/rahureita/huoltoa joukkueelle. Voisihan nekin ostaa, mutta hinta. En ole ollut yhdessäkään kokouksessa, jossa vanhemmat haluavat kerätä rahaa etukäteen.

Kyllä seurat ovat näitä asioita miettineet. Ja uusia keinoja mietitään jatkuvasti. Se nyt on vaan todella vaikeaa yhdistää laatu, halpa hinta ja kaikille mahdollisuus harrastaa.

Todetaan nyt lopuksi että lähes kaikki Suomessa kesken kauden tehdyt seurasiirrot menevät läpi ilman ongelmia. Ja jokainen keissi, jossa siirto ei onnistu on todella uniikki.
Kysytään näin päin että onko ok että yksi perhe voi "tuhota" 15 muun lapsen harrastamisen?
Tämä sinun vastaus osoittaa sen ongelmallisuuden ja vähättelevän asenteen, joka jääkiekossa ja lasten harrastustoiminnassa on lasten ja nuorten perusoikeuksia kohtaan. "Kun on vähän niin kuin pakko" No ei tietenkään ole, eikä voikaan olla. Ihmisen vapaus valita oma harrastuksensa on meidän keskeisiä PERUSOIKEUKSIA. Ei siitä seurojen tai liiton etujen takia voida poiketa.

Sitten tästä sinun esille nostamasta legendaariseksi jo muodostuneesta "yhdistys ja talkoo -poikkeuksesta". Yhdistyksiä seurat ovat, mutta kyse on päivänselvästi miljoonien eurojen liiketoiminnasta, jos katsotaan juniorjääkiekkoilua isommassa kuvassa. Silloin siihen pätee samat lainalaisuudet kuin missä tahansa muussa liiketoiminnassa ml. kilpailuoikeus, jonka mukaan elinkeinonharjoittajina toimivat yhdistykset eli seurat eivät voi keskenään tai liiton avustuksella jakaa asiakkaitaan, koska se olisi laiton kartelli. Jääkiekkoliitto jopa kieltää tällä hetkellä junioriseuroilta aktiivisen markkinoinnin ja myynnin. Nämä seikat nostavat sitä lasten harrastustoiminnan hintaa, kuten sekin, että ylläpidämme turhaan tuollaista kivikautista organisaatiota, joka ei edes välitä lasten perusoikeuksista.

Minä olen ollut kymmenissä vanhempainkokouksissa, joissa vanhemmat on saatu helposti toimintaan mukaan, kun asia on osattu perustella ja heitä on kohdeltu maksavina asiakkaina. Tämä on asenne kysymys niin seuroissa kuin liitossakin.

Turhin ja merkityksettömin perustelu tässä kaikessa on se, että "vanhemmat ovat hankalia". Oikeastaan siinä ei ole mitään hankalaa, hävettävää tai moitittavaa, että vanhemmat haluavat vaikuttaa lastensa kehitykseen. Joskus vanhemmat tekevät hyviä ratkaisuja ja toisinaan huonoja. Joka tapauksessa ratkaisujen tekeminen on yksinomaan heidän valintansa, koska vanhempien tehtävänä on kasvattaa lapsensa, ei liiton tai seurojen, joiden pitäisi vanhempien haluamalla tavalla avustaa kasvatuksessa, eikä määrätä siitä.

Lopuksi kaikki siirrot eivät mene läpi ongelmitta. Ei edes suurin osa ja ongelma on siinä, että seurasiirtopyyntöjä tulee poikkeuksellisen vähän, koska ne ovat lähtökohtaisesti estetty kesken pelikauden. Ensi kaudella ei voida edes muuttamalla päästä toiseen seuraan. Miettikää miten sairasta se on. Perhe muuttaa sata kilometriä jonnekin esim. vanhemman työn perässä ja lapsen pitäisi lähtökohtaisesti pelata siellä vanhalla paikkakunnalla, jos tämä vanha seura ei suuressa viisaudessaan anna lupaa siirrolle. Tuo on lainvastaista ja aivan sairasta, eikä se millään tavoin ole perusteltavissa tai hyödytä suomalaista jääkiekkoa.

Lasten ja nuorten pitää saada harrastaa siellä, missä he haluavat. Kuten totesin aiemmin seurojen PITÄÄ tehdä omat hommansa niin hyvin, että pelaajat pysyvät seurassa. Sille täytyy kannustimena olla se, että mikäli ei tehdä, niin ainakin osa porukasta äänestää jaloillaan. Jos yhden lapsen lähtö jostain seuran joukkueesta johtaa 15 harrastuksen loppumiseen, niin silloin hommat on hoidettu niin päin metsää siinä seurassa, että sietääkin arvioida toiminnan taloudellista järkevyyttä uudestaan. Minulla ei ole 40 vuotta kestäneen jääkiekkokokemukseni aikana tiedossa yhtään esimerkkiä, missä näin olisi käynyt. Tuo "jääkiekon tuhoutuminen" puolutuksena tässä on siten kuin yksisarvinen eli sellainen mistä puhutaan mutta mitä ei ole olemassa.

Tottakai seuroissa mietitään eri vaihtoehtoja ja niin pitääkin. Seurojen pitää kilpailla pelaajista. Sillä toiminnan laatu pysyy kovana ja se paranee kun kiritetään toisiamme.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Tottakai seuroissa mietitään eri vaihtoehtoja ja niin pitääkin. Seurojen pitää kilpailla pelaajista. Sillä toiminnan laatu pysyy kovana ja se paranee kun kiritetään toisiamme.
Tuossapa se avainsano on, laatu. Harvemmin ne pelaajat pois lähtee jos joukkueen toiminta on tarpeeksi laadukasta.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossapa se avainsano on, laatu. Harvemmin ne pelaajat pois lähtee jos joukkueen toiminta on tarpeeksi laadukasta.
Bingo! Sen sijaan, että liitto keskittyy laatimaan sääntöjä, joilla rajoitetaan lasten valinnanvapautta harrastaa siellä missä se on mielekkäintä, tulisi liiton tehdä hartiavoimin seurojen kanssa työtä, että harrastamisen laatu on yhtenäistä kaikissa jääkiekkoliiton alaisissa seuroissa. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on olemassa herrasmiessäännöt, joissa lähtökohtana on, että pelaajat eivät siirry turhaan ennen U16 ikäluokkaa. On jotenkin absurdia olettaa, että kenenkään yksittäisen nuoren pelaajan vastuulla on tekohengittää ikäluokan toimintaa missään seurassa. Lapsen juniorivaihe on niin lyhyt ja ainutlaatuisen hieno hukattavaksi surkeaan seuratoimintaan, huonoon valmennukseen tai lapselle itselleen epäsopiviin joukkuetovereihin. Olen itse todistanut tapauksia, joissa motivoituneen ja tavoitteellisesti jääkiekkoa harrastavan nuoren motivaatio harrastaa on räjähtänyt potenssiin neljä, kun ympärille on saatu joukkue, jossa kaikki ovat pelikirjan samalla sivulla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kun taas siirrytään ketjun oikeaan aiheeseen, niin nyt sentään tuossa rasismi-kohussa Liitto on kärsinyt taloudellista haittaa Niksi-Pirkan sekoilusta. Valitettavasti summa lienee vielä niin pieni ettei Nummelalla ole munaa kätellä Pirkkaa ulos ovesta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Jos Pirkkå Antila olisi töissä missä tahansa yksityispuolen firmassa, niin näiden näyttöjen jälkeen kenkää tuli alta aikayksikön.

Miten liitto voi vetää näin vituiksi?

MTV: Nyt puhuu lasta puolustanut juniorivalmentaja – Jääkiekkoliiton lätkäisemä kohtuuton rangaistus kumottiin: "Jotain tässä pitää tapahtua"

Jääkiekkoliitossa Pelicansin ilmoitus rasistisesta käytöksestä sivuutettiin, ja kaiken kukkuraksi liiton kurinpito antoi lahtelaisseuralle 1000 euron sakon sekä vastuuvalmentajalle kolmen ottelun pelikiellon.

Seuran tekemän valituksen käsitellyt Urheilun oikeusturvalautakunta kumosi sakon ja lyhensi vastuuvalmentajan pelikiellon yhteen otteluun viime viikon päätöksessään.

Jääkiekkoliitto sai toiminnastaan moitteita Urheilun oikeusturvalautakunnalta, joka katsoi kurinpitopäätöksen olleen epäoikeudenmukainen ja kohtuuton.
 

Jype

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bingo! Sen sijaan, että liitto keskittyy laatimaan sääntöjä, joilla rajoitetaan lasten valinnanvapautta harrastaa siellä missä se on mielekkäintä, tulisi liiton tehdä hartiavoimin seurojen kanssa työtä, että harrastamisen laatu on yhtenäistä kaikissa jääkiekkoliiton alaisissa seuroissa. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on olemassa herrasmiessäännöt, joissa lähtökohtana on, että pelaajat eivät siirry turhaan ennen U16 ikäluokkaa. On jotenkin absurdia olettaa, että kenenkään yksittäisen nuoren pelaajan vastuulla on tekohengittää ikäluokan toimintaa missään seurassa. Lapsen juniorivaihe on niin lyhyt ja ainutlaatuisen hieno hukattavaksi surkeaan seuratoimintaan, huonoon valmennukseen tai lapselle itselleen epäsopiviin joukkuetovereihin. Olen itse todistanut tapauksia, joissa motivoituneen ja tavoitteellisesti jääkiekkoa harrastavan nuoren motivaatio harrastaa on räjähtänyt potenssiin neljä, kun ympärille on saatu joukkue, jossa kaikki ovat pelikirjan samalla sivulla.
Juuri näin. Itsellä on kokemusta 12 vuotta jojona toimimisesta liigaseuran junnuissa, ihan pienimmistä junnuista SM-tasolle. Vastaan on tuona aikana tullut luonnollisesti jonkin verran siirtoja ja osa on johtunut siitä, että pelaaja/vanhemmat eivät ole olleet tyytyväisiä toimintaan tai rooliin joukkueessa eikä silloin siirron estämisestä hyödy kukaan. Ja tämä taas pitää ottaa huomioon budjetin suunnittelussa jne niin, että maksut vastaavat siihen mennessä aiheutettuja kuluja niin siirtohetkellä ei ruveta arpomaan, että 50% verkkareista on maksamatta... Eikä yksittäisten pelaajien lähteminen aiheuta muulle joukkueelle kohtuuttomia ongelmia, osa kuluista on joka tapauksessa sidoksissa pelaajamääriin ja vastaaviin heilahduksiin pitää kuitenkin varautua kun ei voi tietää, minne sarjaohjelmat vievät pelaamaan tai kuinka pitkälle pleijareissa pääsee. Toki sitten, jos kentällinen päättää kadota kesken kauden, tulee ongelmia, mutta silloin saa seura/joukkue katsoa ihan itse peiliin.

Pitäisiköhän tässä melkein perustaa jojo-ketju, missä voisi jakaa vinkkejä ja kokemuksia
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Pitäisiköhän tässä melkein perustaa jojo-ketju, missä voisi jakaa vinkkejä ja kokemuksia
Aivan ehdottomasti pitäisi. Samalla voisi perustaa oman liiton ketjun, johon Pirkka voi halutessaan ottaa yhteyttä, kun alkaa pahemmin karkailemaan se mopo.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Jos Pirkkå Antila olisi töissä missä tahansa yksityispuolen firmassa, niin näiden näyttöjen jälkeen kenkää tuli alta aikayksikön.

Miten liitto voi vetää näin vituiksi?
Tästä olen samaa mieltä. Sama kaveri on vuosikymmeniä suhmuroinut ja kiusannut ihmisiä Jääkiekkoliiton palveluksessa ja ilmeisesti sen ylimmän johdon siunauksella. Tämä kertoo totaalisesta johtajuuden puutteesta Liitossa.

Kun taas siirrytään ketjun oikeaan aiheeseen, niin nyt sentään tuossa rasismi-kohussa Liitto on kärsinyt taloudellista haittaa Niksi-Pirkan sekoilusta. Valitettavasti summa lienee vielä niin pieni ettei Nummelalla ole munaa kätellä Pirkkaa ulos ovesta.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun Liitto on kärsinyt taloudellista vahinkoa Pirkan sekoilujen seurauksena. Olisi mukava nähdä, mikä on viimeinen kerta.
 

Punane Nortti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän ohi ketjun aiheen, se seurashoppailu on kyllä melkoista, itsekin seurannut sivusta sitä touhua.

Se Jani-Petteri kun on isän mielestä ihan just lähdössä NHL:ään, vaikka valmentajan mielestä oikea paikka olisi esim AA-joukkue.
Vähän ohi menee tämäkin varsinaisesta aiheesta, mutta menköön

NuPs/HaKi:ssa oli yhtenä vuotena 2001-syntyneiden junnujuoukkueessa pelaajia kahteen joukkueeseen. Parhaat niistä, jotka eivät vielä olleet siirtyneet/päässeet HIFKiin, Jokereihin taikka Bluesiin, perustivat oikeutetusti taitoihih nähden AAA-joukkueen. Ja sitten kunnianhimoiset vanhhemmat (useimmat oikeasti äitejä) päätti ilmoittaa tuon toisenkin joukkueen AAA-sarjaan. Minun poikani tuossa valitettavasti mukana.
Jotain hyvää tuostakin seurasi, nimittäin sen oikeasti AAA-tasoisen joukkueen vähintäänkin AAA-tasoinen maalivahti sai käydä pelaamassa tämän toisen AAA-joukkueen pelejä. Hänen kanssaan oli joukkueella jonkinlaiset mahikset voittoon. Nykyään tilanne on melko sama, sillä ko. pelaaja on Roope Taponen. Sai muuten Roope vähintäänkin riittävästi töitä ja oppia noissa peleissä ja sekin osaltaan kantaa nyt hedelmää.

Tosiaan moni junnuseura on taloudellisesti täysin riippuvainen kuukausimaksuista ja nhiissä budjeteissa ei paljon ole ilmaa.
 

SailingFun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC(#12), U20 Mestis, Heiskanen
Lopuksi kaikki siirrot eivät mene läpi ongelmitta. Ei edes suurin osa ja ongelma on siinä, että seurasiirtopyyntöjä tulee poikkeuksellisen vähän, koska ne ovat lähtökohtaisesti estetty kesken pelikauden. Ensi kaudella ei voida edes muuttamalla päästä toiseen seuraan. Miettikää miten sairasta se on. Perhe muuttaa sata kilometriä jonnekin esim. vanhemman työn perässä ja lapsen pitäisi lähtökohtaisesti pelata siellä vanhalla paikkakunnalla, jos tämä vanha seura ei suuressa viisaudessaan anna lupaa siirrolle. Tuo on lainvastaista ja aivan sairasta, eikä se millään tavoin ole perusteltavissa tai hyödytä suomalaista jääkiekkoa.
Laitetaans tähän vähän faktaa, ettei tule ihan käsittämättömiä väärinymmärryksiä. Tarkastelen siis u-17 ja nuorempia pelaajia kaudella 2022-2023.
Vapaan siirron aikana(1.5. – 30.6. vapaa siirtoaika) joukkueen välisiä siirtoja on tehty 901 kappaletta.
Pelkästään elokuussa, joka siis ei enää ole vapaata siirtoaikaa, 923 kappaletta. Omasta mielestäni tämä pitäisi laskea vapaaksi siirtoajaksi kun pelit eivät ole vielä alkaneet.
Loppuvuonna (syys-joulu) siirtoja on tehty 2042 kappaletta. Väitän että siinä on suurin osa jopa lähes kaikki halukkaat ovat saaneet tehtyä siirron.
Lähteenä liiton siirtosivusto.

Jotta ei mene ihan offopic, niin puolustelen nyt hieman Niksi-Pirkkaa. Se että ulosanti ei ole parasta mahdollista A-luokkaa niin ei sieltä kuitenkaan ihan puutaheinää sanota. Liittohan ne säännöt tekee kuunnellen seuroja. Don't shoot the messanger.

Edit. Lisätty linkki.
 
Viimeksi muokattu:

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Laitetaans tähän vähän faktaa, ettei tule ihan käsittämättömiä väärinymmärryksiä. Tarkastelen siis u-17 ja nuorempia pelaajia kaudella 2022-2023.
Vapaan siirron aikana(1.5. – 30.6. vapaa siirtoaika) joukkueen välisiä siirtoja on tehty 901 kappaletta.
Olisiko lähteeseen linkkiä?

Jotta ei mene ihan offopic, niin puolustelen nyt hieman Niksi-Pirkkaa. Se että ulosanti ei ole parasta mahdollista A-luokkaa niin ei sieltä kuitenkaan ihan puutaheinää sanota. Liittohan ne säännöt tekee kuunnellen seuroja. Don't shoot the messanger.
Liitto tekee säännöt tietyille seuroille ei suinkaan kaikille. Seuroissa tiedetään hyvin kuka näistä määrää, eli Pirkka. Hänellä on aivan liian paljon harkintavaltaa kilpailusääntöihin ja kilpailutoimintaan liittyvissä asioissa, ja hän myös käyttää sitä järjestäen väärin, kuten tämä viimeisin Pelicansiin liittynyt sekoilu myös osoittaa. On yksi asia puhua puutaheinää ja täysin toinen ylimielisestä haukkua tai vähätellä Liiton maksavia asiakkaita, kuten Pirkka järjestäen tekee. Ei sellaista hyväksytä missään muussa organisaatiossa kuin Liitossa.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Loppuvuonna (syys-joulu) siirtoja on tehty 2042 kappaletta. Väitän että siinä on suurin osa jopa lähes kaikki halukkaat ovat saaneet tehtyä siirron.
Palaan tähän ja pahoittelen, etten huomannut sinun jo lisänneen tuohon linkin lähteeseen. Katsoin näitä läpi, niin tuossa listauksessahan on mainittu kaikkien pelaajien kaikki seurasiirrot eli myös yhteistyöseurasiirrot. Joillain pelaajalla on tuossa listauksessa 5-10 siirtoa kahden seuran välillä nimenomaan vapaan siirtoikkunan ulkopuolella. Tämä tietenkin vääristää merkittävästi sen laskemista, kuinka monta pelaajaa on loppuvuonna siirtynyt yhdestä seurasta toiseen nimenomaan yhteistyöseurojen tai sateenvarjoseurojen ulkopuolella.

Otin huvikseni yhden ikäluokan läpikäymisen tuossa listassa ja melkein kaikki siirrot (noin 90 %) vapaan siirtoajan ulkopuolella olivat yhteistyöseurasiirtoja eli lähes kaikki halukkaat eivät tosiaan ole saaneet siirtoa kokonaan toiseen seuraan.
 
Viimeksi muokattu:

Zer0u

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnusarjat
Palaan tähän ja pahoittelen, etten huomannut sinun jo lisänneen tuohon linkin lähteeseen. Katsoin näitä läpi, niin tuossa listauksessahan on mainittu ja kaikkien pelaajien kaikki seurasiirrot eli myös yhteistyöseurasiirrot. Useammalla pelaajalla on tuossa listauksessa 5-10 siirtoa kahden seuran välillä nimenomaan vapaan siirtoikkunan ulkopuolella. Tämä tietenkin vääristää merkittävästi sen laskemista, kuinka monta pelaajaa on loppuvuonna siirtynyt yhdestä seurasta toiseen nimenomaan yhteistyöseurojen tai sateenvarjoseurojen ulkopuolella.

Otin huvikseni yhden ikäluokan läpikäymisen tuossa listassa ja melkein kaikki siirrot (noin 90 %) vapaan siirtoajan ulkopuolella olivat yhteistyöseurasiirtoja eli lähes kaikki halukkaat eivät tosiaan ole saaneet siirtoa kokonaan toiseen seuraan.
Olet ihan oikeassa, että SailingFun veti vähän mutkia suoraksi ja laski tuohon siirtoajan ulkopuolella tulleisiin siirtoihin myös yhteistyöseurasiirrot.

Mutta ei noista yhteistyöseurasiirroista voi myöskään vetää sellaista johtopäätöstä, että kaikki halukkaat eivät olisi saaneet siirtoa kokonaan toiseen seuraan. Näillä siirroillahan ei siis ole välttämättä mitään tekemistä haluun siirtyä kokonaan pois alkuperäisestä seurasta.


Sitä lukua, joka seurasiirroista menee vapaan siirtoajan ulkopuolella läpi ei varmasti löydy mistään. Väitän silti, että jos siirrolle on perusteltu syy (kiusaamiset, muutto yms), niin suurinosa menee mukisematta läpi. Toki tämä prosentti pitäisi olla 100%. Sitä se ei valitettavasti ole, mutta oman kokemuksen mukaan ollaan aika lähellä.

Mutta varmasti osa siirroista jää tekemättä, koska ei ole vapaata siirtoaikaa, niin vanhemmat eivät edes kysy siirtomahdollisuutta.

Edelleen koko keskustelussa on syytä erotella perusteltu siirto ja pelkkä päähän pisto, että nyt siirrytään tonne, koska siellä susta tehdään NHL stara. Valitettavasti näitä edellä mainittuja haihattelijoita on nykypäivänä todella iso osa pelaajien vanhemmista, jonka johdosta mielestäni on täysin perusteltua jollain tavalla kitkeä kyseistä asiaa. Valitettavasti on myös seuroja, jotka rekryävät pelaajia kokoajan soittelemalla ja lupailemalla asioita.

Se joka väittää, että tarpeeksi laadukkaalla toiminnalla ei kukaan halua siirtyä pois, ei ole ollut päivääkään tekemisissä nyky-yhteiskunnassa seuratoiminnassa. Valitettavasti kaikkia ei voi miellyttää ja siltikin on ihmisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Tähän lisättynä kaupungit, joissa on useampia joukkueita, ollaan melko helpostikkin vaihtamassa seuraa, vaikka kaikki näyttäisikin olevan kunnossa. Se yksittäinen huono päätös / se yksittäinen pettymys valmentajalta, seuralta, joukkueenjohtajalta, pelikaverilta tai vaikka toisen lapsen vanhemmalta saattaa aiheuttaa sen, että nyt pitää päästä toiseen seuraan. Todennäköisesti seuraavassa joukkueessa vietetään taas vain osa kaudesta, koska eihän siinä peilissä ole ikinä mitään vikaa, koska just mun lapsesta tulee se NHL pelaaja. Vaikka se lapsi olisikin vasta 12v.


Se on haihattelua, että vika olisi aina toiminnassa tai henkilöissä. Usein se vika on vaan liian suurissa odotuksissa tai vikaa ei välttämättä ole missään. Pitää vaan päästä pois.


Kaikki varmasti ymmärtävät, että jos joku mittaisi oikeudessa liiton säännöt, niin tuskin olisi pitävät. Ja edelleen, jos sulla on joku oikea, perusteltu syy siirtoon, niin se on ihan ok silloin siirtyä.

Mitä tulee yhteistyösiirtoihin, niin niitä käytetään useasti esim sateenvarjoseurojen sisällä, kun pelaajia puuttuu omasta kokoonpanosta. Eli ne ovat ”lainoja”, joilla autetaan ehkä saamaan johonkin ikäluokkaan otteluun tarvittava määrä pelaajia. Voidaan myös käyttää siten, että pienemmässä seurassa, jossa ei esim ole AA toimintaa, annetaan osalle pelaajista mahdollisuuksia pelata isommassa seurassa AAA peleissä osan kaudesta. Osa toki käyttää noita siirtoja väärin ja hakee kilpailullista etua yms, mutta mitään tekemistä noilla siirroilla ei ole sellaisen asian kanssa, että ks. pelaajat haluaisi alkuperäisestä seurasta pois. Jos siis upnorth tähän viittasi.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Mutta ei noista yhteistyöseurasiirroista voi myöskään vetää sellaista johtopäätöstä, että kaikki halukkaat eivät olisi saaneet siirtoa kokonaan toiseen seuraan. Näillä siirroillahan ei siis ole välttämättä mitään tekemistä haluun siirtyä kokonaan pois alkuperäisestä seurasta.

Ei voikaan. Osa seuroista toimii vastuullisesti ja pelaajien perusoikeuksia kunnioittaen päästäen halukkaat siirrymään myös kesken kauden. Tämä ei kuitenkaan ole minusta reilua, että jotkut noudattavat yhteiskuntamme sääntöjä, kun taas toiset vähät välittävät niistä ja pitävät pelaajista kiinni kauden aikana. Lähtökohtana pitäisi olla urheilullisesti perustellut siirtoajat esim. päättyen tammikuun tai joulukuun lopussa.

Tämä ei uhkaisi yhdenkään seuran olemassaoloa, vaan kannustaisi hoitamaan asiat hyvin.

Väitän silti, että jos siirrolle on perusteltu syy (kiusaamiset, muutto yms), niin suurinosa menee mukisematta läpi. Toki tämä prosentti pitäisi olla 100%. Sitä se ei valitettavasti ole, mutta oman kokemuksen mukaan ollaan aika lähellä.

Kuten todettu, osassa seuroista asia menee juuri näin. Minun kokemukseni on valitettavasti se, ettemme ole vieläkään lähellä, ja se lähellä olokaan ei riitä.
Edelleen koko keskustelussa on syytä erotella perusteltu siirto ja pelkkä päähän pisto, että nyt siirrytään tonne, koska siellä susta tehdään NHL stara. Valitettavasti näitä edellä mainittuja haihattelijoita on nykypäivänä todella iso osa pelaajien vanhemmista, jonka johdosta mielestäni on täysin perusteltua jollain tavalla kitkeä kyseistä asiaa. Valitettavasti on myös seuroja, jotka rekryävät pelaajia kokoajan soittelemalla ja lupailemalla asioita.

Tämä siirtojen motiiveja koskeva asia ei ole mielestäni lainkaan merkityksellinen. Vähän sama kuin ratkaisevaa merkitystä annettaisiin kuluttajan kuntosalin vaihtamisessa sille, miksi kuntoilija haluaa siirtyä jostain elixiasta voimailusalille. Ei seurasiirron motiivi ole sen toteutumisen edellytyksenä edes harkinnanarvoinen asia, mutta siirron hyväksymisen jälkeen on minusta perusteltua vanhan seuran tietää, miten sen toimintaa voidaan parantaa, jos seurasiirron syy on toimintaan liittyvä.

Sitten pelaajien rekrytoimisen paheksumisesta totean, että seurojen pitää kilpailla pelaajista niin laadulla kuin hinnallakin varsinkin tällaisina aikoina, kun harrastamiskustannukset nousevat. Se hyödyttää ennen kaikkea pelaajia.

Tällaisen rekrytoinnin eli palveluiden myynnin ja markkinoinnin kieltäminen on kilpailulainvastaista.

Se joka väittää, että tarpeeksi laadukkaalla toiminnalla ei kukaan halua siirtyä pois, ei ole ollut päivääkään tekemisissä nyky-yhteiskunnassa seuratoiminnassa. Valitettavasti kaikkia ei voi miellyttää ja siltikin on ihmisiä, jotka eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Tähän lisättynä kaupungit, joissa on useampia joukkueita, ollaan melko helpostikkin vaihtamassa seuraa, vaikka kaikki näyttäisikin olevan kunnossa. Se yksittäinen huono päätös / se yksittäinen pettymys valmentajalta, seuralta, joukkueenjohtajalta, pelikaverilta tai vaikka toisen lapsen vanhemmalta saattaa aiheuttaa sen, että nyt pitää päästä toiseen seuraan.

Kaikkia ei tosiaan voi miellyttää ja jotkut pelaajat vaihtavat aina maisemaa useammin kuin toiset. Silti vaihtaminen täytyy olla mahdollista, koska muutoin ei ole tarpeeksi kannustinta hoitaa asioita hyvin ja nimenomaan ilman seurasiirron mahdollisuutta kesken kauden voidaan luvata täysin epärealistisia asioita pelaajille tai heidän vanhemmilleen.

Se on haihattelua, että vika olisi aina toiminnassa tai henkilöissä. Usein se vika on vaan liian suurissa odotuksissa tai vikaa ei välttämättä ole missään. Pitää vaan päästä pois.

Ei ole aina tai edes usein vika toiminnassa tai henkilöissä. Tästä huolimatta pelaajien ja heidän vanhempiensa eli maksavien asiakkaiden odotuksia on kunnioitettava. He päättävät viime kädessä missä toiminnassa haluavat olla mukana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
On kyllä uskomatonta kuinka syvälle Jääkiekkoliitto on Pirkka ensimmäisen vuoksi vajoamaan.

Linkki Ylen uutiseen, jossa liitto viittaa kintaalla yhdenvertaisuusvaltuutetun sovintoesitykselle Pelicans-juniorin rasismikohuun liittyen:

 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
On kyllä uskomatonta kuinka syvälle Jääkiekkoliitto on Pirkka ensimmäisen vuoksi vajoamaan.

Linkki Ylen uutiseen, jossa liitto viittaa kintaalla yhdenvertaisuusvaltuutetun sovintoesitykselle Pelicans-juniorin rasismikohuun liittyen:

Mitä KOK:t, FIFA:t, UEFA:t ja muut FIBA:t edellä, sitä Suomen Jääkiekkoliitto perässä. Eihän näillä pöhöttyneillä korruptio- ja hyvävelipesäkkeillä ole pitkään aikaan ollut mitään kiinnostusta tai kontaktipintaa siihen tavalliseen arkeen. Ja miksi olisi, kun ei se sikailu ketään kiinnosta. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!

Pihlajalinnaa ei varmaan kiinnosta, mutta pitääkin kysyä Lidliltä mitä mieltä siellä ollaan tämänlaisen likasangon tukemisesta.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän tässä Jääkiekkoliitto/Pirkka A. tosiaan nolaa aika pahasti itsensä, kun itsepintaisesti pitää kiinni siitä, että sen/hänen kilpailusäännöt menevät kaiken yläpuolelle (jopa tällaisessa junnusarjassa) ja on valmis ottamaan ennemmin vaikka helvetinmoisen imagotappion, kuin nostamaan kättä ylös virheen merkiksi.
 
Kyllähän tässä Jääkiekkoliitto/Pirkka A. tosiaan nolaa aika pahasti itsensä, kun itsepintaisesti pitää kiinni siitä, että sen/hänen kilpailusäännöt menevät kaiken yläpuolelle (jopa tällaisessa junnusarjassa) ja on valmis ottamaan ennemmin vaikka helvetinmoisen imagotappion, kuin nostamaan kättä ylös virheen merkiksi.
Eikös tämä ole Pirkka Antila pähkinänkuoressa?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pirkan itsepäisyyttä ja kyvyttömyyttä muuttaa päätöstään vai koko liittoa ja lajia koskeva yleinen asenne pähkinänkuoressa?

Juhlapuheissa varmaan ollaan moniarvoisia ja rasismiin vakavasti puuttuvia, mutta todellisuudessa sitten olisi parempi jos osa pelaisikin vaikka koripalloa tai jalkapalloa jääkiekon sijaan?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pirkan itsepäisyyttä ja kyvyttömyyttä muuttaa päätöstään vai koko liittoa ja lajia koskeva yleinen asenne pähkinänkuoressa?

Juhlapuheissa varmaan ollaan moniarvoisia ja rasismiin vakavasti puuttuvia, mutta todellisuudessa sitten olisi parempi jos osa pelaisikin vaikka koripalloa tai jalkapalloa jääkiekon sijaan?
Sanoisin sekä että.

Antilan poppoo alkoi pelaamaan asian kanssa hardballia väittämällä, että kaikki kohun ensisijaisena kohteena olleessa ottelussa meni by the book. No ei mennyt ja Antilan poppoo langetti toimitsijakieltoja ja sakkoja Pelicansille.

Nämä tulkittiin ulkopuolisen tahon toimesta kohtuuttomiksi ja vääriksi Pelicansin vetoomuksen jälkeen. Antilan poppoo ei tee yhtään mitään rasismin kitkemiseksi, ellei joku älypää mene soittamaan Kake Singersiä pelissä. Tästä saadaan kuorittua helpot pisteet pois, kun joku kuitenkin saa tapahtuneen videolle.

Seuroille taas samaan aikaan tulee liitolta manifesti yhdenvertaisuuden ja nollatoleranssin (rasismin) puolesta, joka pitää käydä joukkueiden kanssa läpi, vanhempien kanssa läpi, toimitsijoiden kanssa läpi ja toteuttaa kentällä. Ei olla siis enää edes juhlapuhetasolla.

Kyllä nyt jumalauta olettaisi liiton seisovan oman manifestinsa takana, kun joku siitä lipsuu. No eivät seiso, kun toisaalla liitonmies Antila kamppailee valta-asemansa ja muka-virheettömyytensä puolesta.

Otsikon miehen päivätyön olisi jo hyvän aikaa pitänyt olla kaukana jääkiekon päivittäisistä asioista.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Jääkiekkoliitto ole aika heikoilla tämän asian suhteen, kun jo CAS on oikaisut liiton päätöstä sekä yhdenvertaisuusvaltuutettu ehdottanut sopimusta.

Yleensä oikeusistuimet kaiketi noudattaa aika hyvin tällaisia v pää liportaiden antamia ratkaisuja. Liitto voi periaatteessa tulkita, että joitain osin on vain noudatettu liiton sääntöjä, mutta sanoisin, että liitto on asian kanssa aika heikoilla. En tosin tiedä millainen organisaatio yhdenvertaisuusvaltuutettu on? Onko vain yhden ihmisen arvio vai onko tuossa isompi tsto. takana. Ei ehdi selvittää.

Mitä taas PR:n ja sellaiseen tulee, niin siinä mielessä tietysti vielä enemmän perseilty tämä liiton osalta.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eikös Jääkiekkoliitto ole aika heikoilla tämän asian suhteen, kun jo CAS on oikaisut liiton päätöstä sekä yhdenvertaisuusvaltuutettu ehdottanut sopimusta.

Yleensä oikeusistuimet kaiketi noudattaa aika hyvin tällaisia v pää liportaiden antamia ratkaisuja. Liitto voi periaatteessa tulkita, että joitain osin on vain noudatettu liiton sääntöjä, mutta sanoisin, että liitto on asian kanssa aika heikoilla. En tosin tiedä millainen organisaatio yhdenvertaisuusvaltuutettu on? Onko vain yhden ihmisen arvio vai onko tuossa isompi tsto. takana. Ei ehdi selvittää.

Mitä taas PR:n ja sellaiseen tulee, niin siinä mielessä tietysti vielä enemmän perseilty tämä liiton osalta.
Näin vähittäiskauppaa koskevaa duunia tekevänä yhdenvertaisuusvaltuutetun suosituksia meidän toiminnasta esim. verkkokaupan toimitusalueiden suhteen noudatetaan meillä mukisematta.

Rahallisesti ei ole mitään järkeä toimittaa tavaraa Lapin käsivarteen tai Turun saariston lossimatkojen päähän, mutta näin tehdään, kun se on tuon instanssin tulkinta siitä, ettei ketään sorsita.

Joku voi tehdä toisia tulkintoja, mutta epäilen, että häviäisi kyllä, jos oikeudessa asioita lähdettäisiin puimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös