Piirteitä joita inhoan itsessäni

  • 7 834
  • 71

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tie helvettin on kivetty hyvillä aikomuksilla.

Siinähän sitä näin alkuunsa, Koirapojan huonoa piirrettä.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ted Raikas kirjoitti:
Tuota ei kannata kysyä. Vastauksena tulee jotain tähän malliin: "En, jos otat tämän kantapaikaksesi."

Ei vaan, samanlainen "ongelma" minullakin. Tuntuu jotenkin epäluonnolliselta jollain tosi lattealla tavalla yrittää aloittaa keskustelemaan. Sen toivoisi alkavan jotenkin luonnollisesti ja spontaanisti. Ei väkisin vääntämällä.

Enpä tuota hallitse minäkään, mutta en silti koe itseäni mitenkään sosiaalisesti rajoittuneeksi. Joskus on jopa joku työkaveri nimittänyt ylisosiaaliseksi. Ainakin omassa elämässäni tapaan koko ajan sen verran uusia ihmisiä töiden, kavereiden ja muun elämän kautta, etten edes koe tarpeelliseksi saada välttämättä juttelukontaktia tuntemattomiin jossain baaritiskillä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
FourForty kirjoitti:
Enpä tuota hallitse minäkään, mutta en silti koe itseäni mitenkään sosiaalisesti rajoittuneeksi.
No, en oikeastaan minäkään. Uskoisin, että olen enemmänkin vaatimaton. Liiaksikin asti usein. Sekään ei ole hyvä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ulkoisessa olemuksessa on montakin sellaista piirrettä mikä minua häiritsee, osa tosin on sellaisia joista ei pääse eroon kuin kirurgin veitsen avulla - painosta sentään pääsee muutoinkin ja se onkin hyvää tahtia palautumassa normaaliin uomaan.

Muutoin minussa on sitten jonkin verran ärsyttäviä tai sellaisia piirteitä joita itsessäni inhoan.

Tietty sosiaalinen aloitekyvyttömyys on suuri vaiva (ainakin toisinaan), juuri aloitteen tekeminen on hankalaa - jos joku toinen tekee sen aloitteen niin tuon jälkeen ei ole yleensä mitään ongelmaa.

Edelliseen liittyen toisinaan häiritsevänä on kyvyttömyys small talk'iin, en suoraan sanoen jaksa ryhtyä vääntämään juttua jostain säästä tai jostain tylsistyttävästä televisio-ohjelmasta (josta jutun vääntäminen tosin on mahdotonta koska en katso televisiosta kuin dokumentteja, ajankohtaisohjelmia tms. "laatutuotantoa").

Yllä olevaan liittyy sitten toisinaan matala ärsytyskynnys, jos joku käy juttelemaan minulle jostain tosi-tv-skeidasta niin kyllästyn alle viidessä minuutissa ja joko vaihdan puheenaihetta tai paikkaa.

Kaiken tämän voi tiivistää myös siihen etten jaksa keskittyä edes muodonkaan vuoksi aiheisiin jotka eivät minua kiinnosta tippaakaan.

Tietyt maneerini myös arsyttävät minua.

Ulos lähteminen on toisinaan työn ja tuskan takana kun taskut on tarkistettava kolmeen kertaan jotta varmasti ne avaimet ovat matkassa.

En siedä mitään häiriöitä kun katselen leffoja - siksi teatteriin on tuskallista mennä koska siellä on aina jotain ylimääräistä häiriötekijää liikenteessä, kaikesta huolimatta käyn aina silloin tällöin leffassa koska joku kiintoisa elokuva on päästävä näkemään isolta kankaalta. Silti, ärsyttävät ihmiset jotka tulevat leffaan keskustelemaan kavereidensa kanssa, kirjoittelemaan tekstiviestejä (jos ovat vieressäni jolloin se voi häiritä jos näppäinäänet on päällä) tms. "kivaa".

Tässäpä näin ärsyttäviä ja inhoamisen arvoisia piirteitä on näin alkuunsa. Eiköhän tällä päästä jo hyvään vauhtiin.

vlad.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"The text that you have entered is too long (25308 characters). Please shorten it to 10000 characters long. "
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Olen hullu !

Ainoa piirre itsessäni joka silloin tällöin haittaa elämää on se että olen hullu !

veini
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minua inhottaa ujouteni tuntemattomien ihmisten seurassa sekä se, että onnistun hukkaamaan tavaroita erityisen lahjakkaasti. Avaimet esimerkiksi ovat nytkin hukassa ja ne ovat monesti löytyneet housujen taskuista pyykkikorista. Joskus hukkaan myös lompakkoni ja kaukosäätimen.

Olen siis hajamielinen ja huono aloittamaan keskustelua varsinkin tuntemattomien ihmisten seurassa.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Onhan näitä..

Kun tää loiventelu menikin nyt kalsarikännin puolelle, niin on aikaa hieman tutkiskella itseään, enkä suuremmin pidä siitä mitä tajusin:

- Äkkipikaisuus: ärsyynnyn hyvinkin helposti. Suuttuminen ei ole laimentunut ikävuosien karttuessa, vaikka useimille niin käykin. Minut on helppo saada suuttumaan. Nyrkki heilahtaa ihan liian helposti. Se harmittaa.

- Raha-asiat: ei onnistu. En vaan ole kirjanpitäjä-ainesta. Pitäisi kai opetella pitämään taloudestaan huolta.

- Viina: tulee joutua ihan helvetisti liikaa. Ja kun se ei ikinä jää siihen yhteen päivään. Ei jäänyt nytkään...

Kaiken eniten mua ärsyttää itsessäni sellainen paha tapa, että ajan autoa kännissä. Kyllä vaan. Hyvä asia on se, ettei kelleen ole (vielä) käynyt mitään. Kaikeksi onneksi minä jäin siitä puuhasta itse teossa kiinni pari viikkoa sitten. Täytyy sanoa suurkiitos sille joka soitti virkavallan perään. Se teko muutti onneksi vähän mun asenteita. Aikanaan mennään sitten käräjille vastaamaan teoistaan. Toivon kovasti että se hölmöily loppuu tähän.

Mä oon tajunnu sen, että mä oon loppujen lopuksi aika huono ihminen. Ei mulla paljon ainakaan mitään hyvää annettavaa taida maailmalle olla. Mut elän toivossa että pääsen vielä joskus yllättämään. Innolla odotan silti että jäisin vaikkapa jonkun sarjamurhaajan uhriksi tai vaikka auton alle. Se olisi ehkä kaikkein parasta mitä mulle voisi sattua tässä tilanteessa. En tiiä, pitäis varmaan mennä vähän johonkin lataamoon lepäilemään vähäksi aikaa...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
MusanMake kirjoitti:
Kaiken eniten mua ärsyttää itsessäni sellainen paha tapa, että ajan autoa kännissä. Kyllä vaan. Hyvä asia on se, ettei kelleen ole (vielä) käynyt mitään. Kaikeksi onneksi minä jäin siitä puuhasta itse teossa kiinni pari viikkoa sitten. Täytyy sanoa suurkiitos sille joka soitti virkavallan perään.
Vakavalla asialla ei saa vitsailla, mutta vitsailen silti. Tästä nimittäin tuli niin elävästi mieleen se Pulkkisen sketsi, missä se vankilakundi katuu pahoja tekojaan...

Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Master God kirjoitti:
Vakavalla asialla ei saa vitsailla, mutta vitsailen silti. Tästä nimittäin tuli niin elävästi mieleen se Pulkkisen sketsi, missä se vankilakundi katuu pahoja tekojaan...

Mutta onnea valitsemallasi tiellä.
Joka asiasta voi vääntää vitsiä:) Enpä oo Pulkkista pahemmin katellu, mutta tähän voisi sopia toinenkin sketsi ko. sarjasta. Nimittäin "Porilainen taparikollinen"..:)

Kiitti!
 

okkim

Jäsen
Suosikkijoukkue
Käppärät
Heitä ne auton avaimet vaikka sängyn alle ensi kerralla, rattijuopumus on aika soo-soo.

Ja nyt tollaiset typerät ajatukset tyyliin "Ei mulla paljon ainakaan mitään hyvää annettavaa taida maailmalle olla." pois, ja hiukkasen pirteämpää ajatusmaailmaa kehiin. Muista, että aina on joku jolla menee varmasti huonommin kuin sinulla.

Itsessäni ärsyttää mm. muiden asioihin puuttuminen, muka luulemalla että osaan antaa neuvoja.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
MusanMake kirjoitti:
Joka asiasta voi vääntää vitsiä:) Enpä oo Pulkkista pahemmin katellu, mutta tähän voisi sopia toinenkin sketsi ko. sarjasta. Nimittäin "Porilainen taparikollinen"..:)
Niin, sitä juuri taisin tarkoittaa. En muistanut yksityiskohtia kuin samanlaisen vuodatuksen ja porilaisen murteen.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
okkim kirjoitti:
Heitä ne auton avaimet vaikka sängyn alle ensi kerralla, rattijuopumus on aika soo-soo.

Ja nyt tollaiset typerät ajatukset tyyliin "Ei mulla paljon ainakaan mitään hyvää annettavaa taida maailmalle olla." pois, ja hiukkasen pirteämpää ajatusmaailmaa kehiin. Muista, että aina on joku jolla menee varmasti huonommin kuin sinulla.

Itsessäni ärsyttää mm. muiden asioihin puuttuminen, muka luulemalla että osaan antaa neuvoja.
Joo, ei ajella autoa enää. Se on kyllä tosi tyhmää touhua.

Ja noi fiiliksetkin on poies jo:) Tuli vaan joku itsesäälikohtaus pienes kännis. Tai oikeestaan aika isos...

Voit sitte kauden mittaan vinoilla mun teinixi-vuodatuksesta, kun meidän porukka pieksee teidän porukan ja mä juhlin sitä täysillä:)
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Master God kirjoitti:
Niin, sitä juuri taisin tarkoittaa. En muistanut yksityiskohtia kuin samanlaisen vuodatuksen ja porilaisen murteen.
Se oli kyl aika osuva:) Taidetaan olla sen kaverin kanssa aika samanlaisia...

Aikanaan eräs työkaveri kertoi mulle, että kaikki porilaiset on mustalaisia tai pikkurikollisia:) Kun kysäisin että mistäs itse sitten olet, kaveri vastasi olevansa Hämeenlinnasta.. Niinpä..:) Hyvä heppu kyl muuten.

Nobody's perfect.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Mietiskelin kauan aikaa ja keksin montakin ärsyttävää piirrettä, mutta selvästi ärsyttävin on rohkeuden puute. Elämä ei luista, kaikki on perseellään ja tulevaisuus näyttää lohduttomalta, mutta silti mielekkäät mutta erilaiset ratkaisut pelottavat.

Olen kai yksi niistä luusereista, joka ei osaa ottaa vastuuta omasta onnestaan. Kirjastossa käydessä käsiin tarttuu opuksia, jotka kertovat Afrikan läpi ajamisesta maasturilla, maailmanympäripyöräilystä, maailmanympäripurjehtijoista, liike-elämän ja yltäkylläisen elämän veneenveistoon vaihtaneista ja monista muista epätavallisista ratkaisuista, mutta minä poika se vain pyrin kohti keskiluokkaista näivettynyttä elämää, vaikka hyvin tiedän, ettei se onnea takaa.

Aivan kuin kulkisin kujaa, jonka seinät ovat terästä ja katto panssarilasia. Näen ulos, mutta minulla ei ole välineitä rikkoa seiniä. Vituttaa olla tällainen saamaton paska.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Itseäni alkaa ottamaan päähän ,koska mulla on niin kauniit silmät. Tämä on asia jota minulle kyllä jankataan koko ajan ja toki on imartelevaa kun kehutaan näin. Useampi tai siis hyvinmoni naispuolinen on silmiäni kehunut ja alan jo itse ihmetellä mistä tämä johtuu ,koska jos menen peilin eteen ja katselen silmiäni en näe niissä mitää erikoista kummallista eikö?. Asia mutkistaa se että kukaan ei voi tarkentaa miksi minulla on kauniit silmät ne sano vaa et ne vaan on kauniit ja sillä siisti. En kyllä siis vihaa silmiäni eli ei periaattessa liity ketjuun eli listataan nyt muutama asia.

-Alkoholia tulee käytettyä yleensä likaa ja useampi pvä putkeen.

-Rahan meno tätä en vaa ymmärrä ku rahaa tulee niin päivä ja kaikki menny niin ei mihinkään.

-Valvominen en ymmärrä kun olen joka yö hereillä vielä klo:03.00 aikaan ja sitten nukun klo 12-14 asti jonka jälkeen lähden töihin. Kohta pitäisi alottaa uusi työ ja aikasin aamulla joten täytyisi varmaan alkaa harjotella uusi unirytmi.

-Kännissä minun s:nni menee suhinaksi ja tämä alkaa yleensä jo siinä 5-6 kaljaan jälkeen vaikka ei ole kunnolla humalassa niin s kirjain vaan menee sössittelyksi en tiedä mistä johtuu kai minulla on känninen s vika.
 
Viimeksi muokattu:

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itsessäni inhoan...

1. .. Roolin vetämistä.

: Tässä tuli sitten huolella turpiin, kun LUULIN, ettei sitä kukaan usko ja ymmärtävät viihteeksi.

2. Luuleminen, olettaminen..

: Ei viitsis kauheasti luulla, pitäisi tietää tai ottaa selvää.

3. Asioiden lykkääminen, aloittamisen vaikeus.

: Mikä siinä on NIIN vaikeaa

4. Hyvien asioiden kertominen läheisille.

: Aivan kauhean vaikeaa

5. Tunnekylmyys

: Kyynisyys vedetty raikkaasti yli

6. AGGRESSIIVINEN Huumorintaju

: Lähes kaikki viihde on muiden sanomisiin ja tekemisiin tarttumista ja/tai vittuilua

: Pitäisi ymmärtää, että häpeä on herjan heittäjän jos herjan kohde loukkaantuu.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulla on sellanen valloittava piirre, että kun joku esittelee itsensä minulle en koskaan vaivaudu kuuntelemaan hänen nimeään tai ainakaan painamaan sitä mieleeni. Saa sitte myöhemmin kysellä että "kukas tää olikaan...?"
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
mäkine kirjoitti:
Se että olen ihan Jorma Uotisen näköinen.
Ei saatana! Jos tuo on totta, niin osanottoni.

Itsessäni inhoan tietynlaista kurittomuutta ja minut on varsin helppo yllyttää kaikkiin ihme juttuihin. Painoa tulee myös lisää liian helposti. Nyt viime syksynä alkanut pudotusprojekti taas jatkuu...

Huolestunut olen myös siitä, että olen vanhemmiten tullut paljon kriittisemmäksi ihan yleisellä tasolla. Vaadin ehkä liikaa muilta, mutta turhan paljon vaadin myös itseltäni. Narua voisi ehkä vähän löysätä välillä, tai se kiristyy liian tiukaksi. Keinoa en vaan ole vielä keksinyt.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Olen inhorealisti. Inhoan KAIKKIA tosi-tv-sarjoja, elokuvista etsin virheitä lavasteissa ym. Luen pelkästään omaelämäkertoja, tietokirjoja ja muuta 'faktaa'. Tiedän, että tämän piirteeni vuoksi minulta jää esim. moni kirjallisuuden hieno klassikko lukematta mutta en voi itselleni mitään.

Lisäksi todella huono muistini ottaa joskus päähän.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jukan takahiukset kirjoitti:
Ei saatana! Jos tuo on totta, niin osanottoni.
Totta on. Kymmenkunta kertaa on tullut esiin eri ihmisten kommentoimana. Pitäis varmaan kasvattaa hiukset ja/tai hankkia piilarit.

Tanssia en kuitenkaan osaa ja olen suhteellisen hetsku.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös