Hyvää analyysiä kaikilta kirjoittelijoilta. Enpä osaa sanoa miten pitää nuo palkkavaatimukset paikkaansa, mutta veikkaisin, että Brizgaloville tehdään Pronger-tyylinen sopimus. Alussa palkka on korkea muutama vuotta ja sitten lopussa on muutama häntävuotta pikkupalkalla ja sitten caphit olisi jotain 4,5-5 milj. Toi oli vain minun visio, mutta kai sitä "kiertosopimusta" voi yrittää?
Palkkakattoon pitäisi tehdä tilaa ja itse olisin laittamassa Versteegiä ja Leinoa pihalle. Jos lähdettäisiin siitä, että maalivahdit, puolustus ja hyökkäyksen kärkiosaaminen on kunnossa ennen kautta. Brizgalov ja Bobo olisivat maalivahteina. Pakistoon ei tulisi muutoksia kuin vain UFA-miehet lähtee pois. Hyökkäyksen kärjen muodostaa Carter, Giroux, JVR, Hartnell, Briere ja Richards. Alemmat kentät voisi sitten täyttää halvoista pelaajista. Ja Carterin treidille sanon ei kiitos, koska en usko Flyersin olevan isojen muutosten tarpeessa. Kentät vois mennä näin:
Carter - Giroux - JVR
Hartnell - Richards - Briere
X - Read - Nödl
Powe - Betts - Shelley/Sestito
Meszaros - Pronger
Timonen - Coburn
Carle - Bartulis
(Syvret - Gustafsson)
Brizgalov
Bobrovsky
Myönnän, että otin mallia Eagerin aiemmin suunnitelluista ketjuista, mutta jospa siinä jotain omaa olisikin :). Oletetaan, että Versteeg saadaan kaupatuksi (vaikka kova hinta siitä maksettiinkin, niin itse näen hänen olevan liian kallis kolmoseen) ja tilalle joku valmis halpa NHL-pelaaja. Ykkösessä Van Riemsdykillä on nyt suuri mahdollisuus pelata huippukausi ja saada hyvät asetelmat tuleviin sopimusneuvotteluihin. Toivottavasti Carter sopeutuu hyvin laidalle ja samoin myös Briere. Hieman epäilen, kun Brierelle ei ole sitä pelintekijää vierelle jos Leino lähtee, että valuuko hänen tehonsa hukkaan laidalla? Pakistoon riittäisi syvyyttä hyvin ja otin siihen hieman mallia tämän kauden Canucksista. Itse näkisin, että pakiston syvyys on ehken tärkeämpää kuin hyökkäyksen syvyys jos kärkiosaaminen on hyökkäyksessä kunnossa kuten Flyersilla jo on. Huippuosaamista on vaikeampaa hankkia kuin syvyyspelaajia. Ai niin, X:n paikalla voisi olla se Versteegin kauppaamisesta tullut vahvistus tai sitten Zherdev alle miljoonan palkalla.
Jahas, olipas taas minulta huonoa analyysiä ja tuskin tuo mitenkään pätee jos ajattelee realistisemmin. Onhan sitä jännää aina pohtia asioita...