Jotta ei syytettäisi jälkiviisaudesta, perustan nyt, kun kauden loppu on vielä auki, peilikuvan "Petulle kenkää" -ketjulle. Se taisikin nousta silloin, kun kautta oli pelattu saman verran kuin sitä on nyt jäljellä. Only in HIFK. Yhteenvedettynä haluan omalta osaltani sanoa, että olin yksi Petun innokkaimpia kriitikoita alkukaudesta. Mulla on perustekin: Peli ja peluutus olivat täyttä paskaa. Mutta olisinpa typerä fani, jos mulle ei kelpaisi se meininki, mitä joukkue on esittänyt tämän vuoden puolella. Talviklassikon voittoa myöten. Sijoituksellisesti olemme edellisen kauden haminoissa (3.), vaikka tokikin tämä voidaan söheltää alemmaksikin. Olen kuitenkin tullut Nokan aikana siihen tulokseen, että paras tapa menestyä on palkata meritoituneita ammattimiehiä pidemmällä diilillä. Näin tekevät muutkin menestyjät. Koska jääkiekko on sekä pitkien linjojen että lyhyiden syklien kiehtova synteesi, on täysin mahdollista, että pitkä projekti ei ole koko ajan ruusuilla tanssimista. Joskus paska aika tulee kevääseen. Muistan vieläkin minkälaisilta puukoniskuilta tuntuivat -09 ja -10 putoamiset playoffeissa meitä huonommin sijoittuneelle joukkueelle. Luoja meitä varjelkoon tällaiselta nyt. Mutta jos niin tapahtuu, se on tarkoitettu, enkä todellakaan kaipaa valmentajanvaihtoa tähän kevääseen. Petu oikaisi kurssia ja olemme saaneet nähdä taistelevan sonnilauman, joka ei ehkä pelaa niin kauniisti kuin edellinen nippu, mutta taistelee kyllä upeasti. Lopussa lasketaan maalit ja niiden perusteella jaetaan pisteet - näin se menee edelleen.
On ihan sama, millä perusteilla itsekukin tulee siihen tulokseen, että näillä mennään ensi kaudellakin. Ei sen tarvitse olla love story Petun kanssa, mulla ei esimerkiksi koskaan synkannut "sillä lailla" Nokan kanssa. Hänestä muistan heti kullan jälkeen monen hyökkäysketjun ihanuuden, mutta myös pitkät kalsarit, ihmeellisen sluibailun ja täydellisen kyvyttömyyden myöntää omia virheitään. Mutta paskaako siitä - ei mun ole tarkoitus olla frendi kenenkään HIFK-koutsin kanssa. Mulle riittää, että äijä tekee tulosta ja sen Nokka teki ikimuistoisella tavalla. Jumbojetti oli jo metrin päässä maasta ja kaikilla kakat housussa. Myöntäkää pois. Oli kuitenkin hienoa tarpoa tämä pitkä ja pelottava tie Nokan kanssa.
Kuka muu on valmis jatkamaan Petun alaisuudessa jatkossakin? Jos tunnet niin, että haluat antaa luottamuslauseen The Shit Eaterille rohkeasti jo ennen jälkiviisastelun aikaa, käy naulitsemassa nimesi tähän ketjuun. Tämähän on kysymyksenä ennemmin henkiseen sitoutumiseen liittyvä kysymys, sillä Petulla on ja pysyy voimassaoleva sopimus. Vaikka itse annankin tässä luottamuslauseen, pidän oikeutenani kommentoida edelleen reaaliajassa ja jopa siirtyä potkujen kannattajaksi, jos ensi kausi on menossa täysin reisille. Tyhmähän mä olisin, jos tyytyisin ensi marraskuussa siihen, että HIFK on sijalla 11. Olennaista on se, että ensi kauteen HIFK:n tulee lähteä Petun kanssa ihan pää pystyssä, menee tämä kevät miten menee. Petu on ammattimies, sen hän on näyttänyt.
On ihan sama, millä perusteilla itsekukin tulee siihen tulokseen, että näillä mennään ensi kaudellakin. Ei sen tarvitse olla love story Petun kanssa, mulla ei esimerkiksi koskaan synkannut "sillä lailla" Nokan kanssa. Hänestä muistan heti kullan jälkeen monen hyökkäysketjun ihanuuden, mutta myös pitkät kalsarit, ihmeellisen sluibailun ja täydellisen kyvyttömyyden myöntää omia virheitään. Mutta paskaako siitä - ei mun ole tarkoitus olla frendi kenenkään HIFK-koutsin kanssa. Mulle riittää, että äijä tekee tulosta ja sen Nokka teki ikimuistoisella tavalla. Jumbojetti oli jo metrin päässä maasta ja kaikilla kakat housussa. Myöntäkää pois. Oli kuitenkin hienoa tarpoa tämä pitkä ja pelottava tie Nokan kanssa.
Kuka muu on valmis jatkamaan Petun alaisuudessa jatkossakin? Jos tunnet niin, että haluat antaa luottamuslauseen The Shit Eaterille rohkeasti jo ennen jälkiviisastelun aikaa, käy naulitsemassa nimesi tähän ketjuun. Tämähän on kysymyksenä ennemmin henkiseen sitoutumiseen liittyvä kysymys, sillä Petulla on ja pysyy voimassaoleva sopimus. Vaikka itse annankin tässä luottamuslauseen, pidän oikeutenani kommentoida edelleen reaaliajassa ja jopa siirtyä potkujen kannattajaksi, jos ensi kausi on menossa täysin reisille. Tyhmähän mä olisin, jos tyytyisin ensi marraskuussa siihen, että HIFK on sijalla 11. Olennaista on se, että ensi kauteen HIFK:n tulee lähteä Petun kanssa ihan pää pystyssä, menee tämä kevät miten menee. Petu on ammattimies, sen hän on näyttänyt.