Petulle jatkoa!

  • 27 621
  • 110

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jotta ei syytettäisi jälkiviisaudesta, perustan nyt, kun kauden loppu on vielä auki, peilikuvan "Petulle kenkää" -ketjulle. Se taisikin nousta silloin, kun kautta oli pelattu saman verran kuin sitä on nyt jäljellä. Only in HIFK. Yhteenvedettynä haluan omalta osaltani sanoa, että olin yksi Petun innokkaimpia kriitikoita alkukaudesta. Mulla on perustekin: Peli ja peluutus olivat täyttä paskaa. Mutta olisinpa typerä fani, jos mulle ei kelpaisi se meininki, mitä joukkue on esittänyt tämän vuoden puolella. Talviklassikon voittoa myöten. Sijoituksellisesti olemme edellisen kauden haminoissa (3.), vaikka tokikin tämä voidaan söheltää alemmaksikin. Olen kuitenkin tullut Nokan aikana siihen tulokseen, että paras tapa menestyä on palkata meritoituneita ammattimiehiä pidemmällä diilillä. Näin tekevät muutkin menestyjät. Koska jääkiekko on sekä pitkien linjojen että lyhyiden syklien kiehtova synteesi, on täysin mahdollista, että pitkä projekti ei ole koko ajan ruusuilla tanssimista. Joskus paska aika tulee kevääseen. Muistan vieläkin minkälaisilta puukoniskuilta tuntuivat -09 ja -10 putoamiset playoffeissa meitä huonommin sijoittuneelle joukkueelle. Luoja meitä varjelkoon tällaiselta nyt. Mutta jos niin tapahtuu, se on tarkoitettu, enkä todellakaan kaipaa valmentajanvaihtoa tähän kevääseen. Petu oikaisi kurssia ja olemme saaneet nähdä taistelevan sonnilauman, joka ei ehkä pelaa niin kauniisti kuin edellinen nippu, mutta taistelee kyllä upeasti. Lopussa lasketaan maalit ja niiden perusteella jaetaan pisteet - näin se menee edelleen.

On ihan sama, millä perusteilla itsekukin tulee siihen tulokseen, että näillä mennään ensi kaudellakin. Ei sen tarvitse olla love story Petun kanssa, mulla ei esimerkiksi koskaan synkannut "sillä lailla" Nokan kanssa. Hänestä muistan heti kullan jälkeen monen hyökkäysketjun ihanuuden, mutta myös pitkät kalsarit, ihmeellisen sluibailun ja täydellisen kyvyttömyyden myöntää omia virheitään. Mutta paskaako siitä - ei mun ole tarkoitus olla frendi kenenkään HIFK-koutsin kanssa. Mulle riittää, että äijä tekee tulosta ja sen Nokka teki ikimuistoisella tavalla. Jumbojetti oli jo metrin päässä maasta ja kaikilla kakat housussa. Myöntäkää pois. Oli kuitenkin hienoa tarpoa tämä pitkä ja pelottava tie Nokan kanssa.

Kuka muu on valmis jatkamaan Petun alaisuudessa jatkossakin? Jos tunnet niin, että haluat antaa luottamuslauseen The Shit Eaterille rohkeasti jo ennen jälkiviisastelun aikaa, käy naulitsemassa nimesi tähän ketjuun. Tämähän on kysymyksenä ennemmin henkiseen sitoutumiseen liittyvä kysymys, sillä Petulla on ja pysyy voimassaoleva sopimus. Vaikka itse annankin tässä luottamuslauseen, pidän oikeutenani kommentoida edelleen reaaliajassa ja jopa siirtyä potkujen kannattajaksi, jos ensi kausi on menossa täysin reisille. Tyhmähän mä olisin, jos tyytyisin ensi marraskuussa siihen, että HIFK on sijalla 11. Olennaista on se, että ensi kauteen HIFK:n tulee lähteä Petun kanssa ihan pää pystyssä, menee tämä kevät miten menee. Petu on ammattimies, sen hän on näyttänyt.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka muu on valmis jatkamaan Petun alaisuudessa jatkossakin?

Ehdottomasti. Mitään hyvää ei nykykiekossa synny siten, että vuoden välein yritetään kaivella kivien alta uutta valmentajaa. Hartaana toiveena on myös se, että Petun joskus lähtiessä, uusi valmentaja löytyy organisaation sisältä; hänen kanssaan työskennelleiden joukosta. Jos halutaan toimia huipulla vuodesta toiseen, juuri tällaista jatkuvuutta tarvitaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Gracias Snaibeli! En ole siis ainoa hullu...
 

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Itse en tykkää Petri Matikaisesta ollenkaan valmentajana, enkä voi sietää hänen ajatusmaailmaansa, mutta on kyseessä kuka tahansa suomalainen valmentaja antaisin hänelle aikaa valmentaa joukkuetta vähintään kolme kautta. Kolme-viisi kautta olisi paras vaihtoehto mielestäni.

Eli itse annan äänen Matikaisen jatkolle.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kirjoitin 13.8.2011 "Petri Matikainen-ketjuun", että Petri Matikainen vei Bluesin niin pitkälle kuin mihin se organisaatio kokonaisuutena kykeni eli kahteen hopeaan sm-liigassa ja yhteen CL-välieräpaikkaan, vuosina 2007-11. Tuo on menestystä ja siinä sivussa Petri Matikainen voitti MM-kultaa Jalosen valmennusryhmässä keväällä 2011. Oma uskoni Petri Matikaiseen horjui loka-marraskuussa 2011, nimenomaan HIFK-päävalmentajana, mitä sitä kieltämään, mutta nyt olisi kaikille osapuolille hyvä juttu, jos ainakin kaudeksi 2013-14 tehtäisiin jo nyt Petri Matikaisen kanssa jatkosopimus. Kannatan jatkosopimusta Petri Matikaisen kanssa ja asian julkistamista jo nyt. Se olisi hieno signaali jatkuvuudesta HIFK-Hockey Oy:n toiminnan urheilupuolella.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo. Varovainen peukku täältä suunnalta myös. Hyvähän se olisi, jos koutsi vetäisi sen about kolmisen vuotta aina yhden jengin kanssa, mutta sen jälkeen alkaa olla mielestäni vähän liikaa. Johan se nähtiin Dufvan ja muun muuassa Uraman kanssa.

Ei oikein tiedä mitä ajatella Petusta. Tavallaan diggaan kaverista ja olen aina digannut, mutta jostain syystä se aiheuttaa kanssa välillä suunnatonta vitutusta koko äijän naamavärkki.

Tää ketju hautautuu kyllä nopeasti muiden joukkoon, jos tiputaan esimerkiksi puolivälierässä. Petulle kenkää ketju tuplaantuu sadalla sivulla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse en tykkää Petri Matikaisesta ollenkaan valmentajana, enkä voi sietää hänen ajatusmaailmaansa, mutta on kyseessä kuka tahansa suomalainen valmentaja antaisin hänelle aikaa valmentaa joukkuetta vähintään kolme kautta. Kolme-viisi kautta olisi paras vaihtoehto mielestäni.

Kuin suoraan mun näppikseltäni. Tässä pitää oikeasti jättää typerät "mä en tykkää", "toi pakittelee liikaa" ja muut irrelevantit asiat syrjään. Mourinho on sanonut, että ensimmäinen askel organisaation ammattimaisuuden suuntaan on kyky ja tahto sitoutua pidempiin projekteihin. Nokalla oli suuri vaikutus meikäläiseen. Malliesimerkki valmentajasta, jota en itse sietänyt yhtään, en ajatusmaailmaakaan, mutta ammattimies hän oli. Pena, Hjallis ja Virmanen ovat vetäneet koko uransa "mä en tykkää" -pohjalta ja tehneet isoja muutoksia isolla rahalla. Vailla tuloksia. Se ei voi olla oikea tie.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tää ketju hautautuu kyllä nopeasti muiden joukkoon, jos tiputaan esimerkiksi puolivälierässä. Petulle kenkää ketju tuplaantuu sadalla sivulla.

Ei hautaudu, tulen itse henkilökohtaisesti nostamaan tämän ylös ja vastaan nyt jo etukäteen: "Kyllä, olen yhä samaa mieltä"

edit: -09 ja -10 keväällä täällä ei ollut "Kojolle jatkoa" -ketjua. Päätin korjata tämän virheen nyt, sillä näitä helvetin Kenkää-ketjujahan syntyy heti, kun kausi alkaa.
 
Viimeksi muokattu:

cauphaap

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä täältäkin löytyy luottoa Petulle ja täys tuki.
Alkukausi oli hankala ja varmaan virheitäkin tuli, mutta ehdottomasti toivoisin Petun jatkavan meidän puikoissa vielä pitkään.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, olin tyytyväinen kun kuulin Matikaisen diilistä.
Kyllä, huusin Raatoa kehiin syksyn vitutuksen aikana.
Ja kyllä, Petrille vähintään tuo kolme vuotta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmoittaudun. Lähtökohtaisesti olin sitä mieltä, että Matikainen ja IFK olisi 'match made in heaven'. Niin ei ihan ollut :)
Petulle työrauhaa!
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Peukkua myös täältä!
Itse olen sitä tyyppiä, joka diggaa vittumaisista johtajista, joilla on auktoriteettiä. Nokka osasi olla aikamoinen kusipää, ja jotenkin pelkäsin, että solifer-kaiffari on liian kiltti valmentaja Nokan jälkeen.
Alku oli vaikea ja osansa oli varmasti tuolla persoonien erolla ja muutenkin filosofian kanssa.
Näytöt nyt loppukaudelta ovat sen verran hyvät, kun vielä huomioi saikuttelut , niin todellakin toivon, että Petu jatkaa vielä pitkään.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ainahan se vituttaa, jos kaikki ei mene putkeen (vrt. alkukausi), mutta Matikainen on ammattimies parhaasta päästä ja liputan ehdottomasti kaverin puolesta; kävi tällä kaudella miten kävi!

tant gredulinin kanssa samaa mieltä, ajattelin että Petu ja HIFK olisi nimenomaan tämä 'match made in heaven', vaikka näin ei ole vielä ollut, niin uskon että sinnepäin mennään jatkuvasti... ja kovalla vauhdilla!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Varovaisen mikahäkkis-peukun annan Petun jatkolle. Alkukaudesta olin valmis hirttämään Petun munista jäähallin kattoon, mutta tällä hetkellä jengi pelaa todella hyvin ja peliä on nautinto katsoa. Ja kun HIFKn peliä on nautinto katsoa (eli paljon hyviä taklauksia, kovaa painetta vastustajan pakeille ja sitä kautta paine vastustajan päätyyn) niin niitä voittojakin alkaa tulemaan... toki niitä "väärin voitettuja" otteluita on tällä kaudella tullut aika paljon. Tähän sellainen hassu hymiö. Tai sitten ei.

Kunhan HIFK pelaa ensi kaudella omaa aktiivista peliään niin annan toisenkin mikahäkkis-peukun Petun jatkosopparille!

-Tinke-80
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nonniin, onhan täällä muitakin uskaliaita, hyvä meno!
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmotan itseni ja Brother OldShitin, tuon vanhan kääkän! Me ollaan liputettu Paskansyöntiä jo ennenkuin soppari julkastiin. Alusta loppuun, tämä paska syödään.

Oldshit kun pukkaa dementoitumaan niin voi olla ettei muista/huomaa koko ketjua :)
 

Fordél

Jäsen
Ilman muuta Petu jatkaa ensi kaudelle ja mielellään sopimuksensa loppuun. Olen ollut alusta alkaen sillä kannalla, että Petun ja HIFK:n liitto on hyvä asia. Ennen kuin tästä liitosta kuitenkaan voi syntyä mitään, täytyy olla tarpeeksi yhteiseloa takana. Aivan kuten kävi Nokan kanssa. Näille projekteille pitää osata antaa aikaa ja kestää ne heikommat ajanjaksot, joita Petunkin kanssa on ollut ja tulee olemaan.

Tälle kaudelle linjasin hyväksi tavoitteeksi runkosarjan neljännen sijan ja kotiedun. Se näyttää olevan nyt hyppysissä. Siitä on hyvä lähteä pudotuspeleihin, joissa voi tunnetusti käydä mitä tahansa. Jos tällä kaudella ei tule menestystä niin sitten projekti jatkuu ensi kaudella. Mitään syytä ei ole näköpiirissä, minkä vuoksi tämä yhteiselo pitäisi päättää ainakaan ennen sopimuskauden loppua. Ensi kaudella ollaan sitten viisaampia, että minkälainen mahdollinen jatkosoppari voitaisiin Petulle ruksata vai ruksataanko sitä ollenkaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oldshit kun pukkaa dementoitumaan niin voi olla ettei muista/huomaa koko ketjua :)

Olen ihan varma, että se on just tulossa. Mutta sitä en tiedä, milloin se saapuu tähän ketjuun.
 

Stigu

Jäsen
Ilmotan itseni ja Brother OldShitin, tuon vanhan kääkän! Me ollaan liputettu Paskansyöntiä jo ennenkuin soppari julkastiin. Alusta loppuun, tämä paska syödään.

Oldshit kun pukkaa dementoitumaan niin voi olla ettei muista/huomaa koko ketjua :)
Pistin juuri +900-kertaa suurentavat lasit päähäni, ja huomasin että kas, tällainen ketju on syntynyt ATK-laitteelleni!

Ja juu, me Paskalakit ollaan kyllä oikeutettuja kunniajäseniä tässä kerhossa, ollaan Lil'O'Shitin kanssa oltu niitä harvoja, jotka on taidettu digata Petusta koko ajan, jo ennen IFK-pestiä. Meikäläisellä oli tuollainen pieni huolsetuksen suvantovaihe joulun alla, kun peli ei oikein ottanut kulkeakseen.

Ja ketjun päähenkilön kunniaksi tositarina Petusta: Petu oli viime talvena Karibialla kalastelemassa, kun iso valkohai nappasi hänet troolarin kannelta suuhunsa. Petu pisti kuitenkin spartalaisen poliisin tavoin hanttiin. Hai ja Petu taistelivat kymmenisen minuttia, kunnes lopulta Hai joutui sylkäisemään Petun ulos suustaan. Kun Petu lensi hain kidasta korkeassa kaaressa kohti Karibianmeen syvyyksiä, osoittivat muut kalastusaluksella olevat turistit kaksikkoa ja huusivat: Katsokaa: Haista Paska!

EDIT: Brother JHag, näetkö sä mun toimistooni?? Olin tosiaan juuri tulossa..
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mukana. Kiitettävästi olen tainnut pysyäkin tuosta kenkimisketjusta poissa, tai ainakaan en muista sinne kirjoittaneeni, joten sitä ei ole tapahtunut. Toki sitä syksyllä mietti kaikenlaista ja olihan sen pelin paskuus jotain aivan käsittämätöntä tällä kokoonpanolla, mutta sieltä se PS vaan nousi kuin kieroutunut feenikslintu paskasta ja nosti joukkueen pelin aivan uudelle tasolle. Luotto Petuun on kova pleijareissa ja suurin kysymys onkin nyt saikkupotilaiden pelituntuma parin viikon päästä.

Työrauha Petulle ja ainakin täältä täysi luotto, toivottavasti pääsee keväämmällä tänne jälkiviisastelemaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
EDIT: Brother JHag, näetkö sä mun toimistooni?? Olin tosiaan juuri tulossa..

Kyllä, olen oman ATK-laitteistoni kanssa aika lähellä. Vaihdoin Commodoren ultramoderniin IBM:n Pentium-laitteeseen, jossa on peräti 1 gigan kokoinen emolevy. Sinne mahtuu A4:nen poikineen! Jännittävää, että voimme siltikin kohdata täällä world wide webissä. Eikös tämä ole sitä tsättäämistä ?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Fuck the shit! Itse en liputa tämän tarinan jatkoa, kun se tulee päättymään seuraavan kauden jälkeen. HIFK on muutenkin paskansyöjälle vain välietappi suurempiin ympyröihin, jotka löytyvät tuolta Idästä.

Mielestäni HIFK:n pitäisi ottaa Fööni takaisin ruoriin, koska hän on ilmoittanut olevansa parempi valmentaja kuin koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja juu, me Paskalakit ollaan kyllä oikeutettuja kunniajäseniä tässä kerhossa, ollaan Lil'O'Shitin kanssa oltu niitä harvoja, jotka on taidettu digata Petusta koko ajan, jo ennen IFK-pestiä.

Aistin tantissa kyllä tätä samaa. Kunniajäsenyys sille kans ja kutsuttakoon piireissä vaikka Leidi Likaiseksi.

Ja jos keväällä HIFK saa paskahalvauksen tippuen ennen finuja, liputan silti jatkon puolesta. Ellei tyyli ole sitten Housut Paskassa.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mielestäni HIFK:n pitäisi ottaa Fööni takaisin ruoriin, koska hän on ilmoittanut olevansa parempi valmentaja kuin koskaan.

Tää on mun juttu! Ottaisin samalla Mobergin kokoamaan jengiä. Ongelmia saattaa toki tulla siitä, että Frankilta menee koko kesä selvitellessä, kuka on ykköspakiksi kaavaillun Arto Ruotasen agentti.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Saksa vs Ruotsi
  • 9.75
  • 7.25
  • 1.20
Sveitsi vs Tshekki
  • 2.52
  • 4.30
  • 2.30
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös