En tiedä kuinka suuri uraeteneminen on siirtyä Urheilukanavalta Maikkarin "uutisiin" promotoimaan Formuloita ja mäkihyppyä, mikä on nykyisellään ainoa asia mitä Tulosruutu meille tarjoaa...
En tiedä kuinka suuri uraeteneminen on siirtyä Urheilukanavalta Maikkarin "uutisiin" promotoimaan Formuloita ja mäkihyppyä, mikä on nykyisellään ainoa asia mitä Tulosruutu meille tarjoaa...
Jordberg on muutamassa vuodessa noussut UK:n chatin juontotehtävistä valtakunnallisen kanavan, MTV3:n urheilutoimittajaksi. Ollaan Maikkarista ja Tulosruudusta sitten mitä mieltä tahansa, on nuoren miehen urakehitys ollut aika hienoa.
Ongelmia tulee pitkässä juoksussa sitten siinä että koko joukkueelle tuollaista yhtenäistä käsitystä ei ehdi muodostua käytettävässä olevassa ajassa itsestään, vaan loukkaantumisten tai ketjukoostumusten muuttuessa paketti hajoaa. Niinpä kaikkein paras mittari pelitavan toimivuudelle on (tietenkin menestyksen lisäksi) tasaisuus otteissa. Välillä ei tule turpaan 7-0. Tässä yhteydessä en malta olla huomauttamatta että täällä keskustelussa paljon tapetilla olleiden Jokereiden plus-miinus on vasta liigan kuudenneksi paras. Huippuyksilöt ovat sitten ratkaisseet niukkoja pelejä hyvällä prosentilla omilleen.
Mitkä edellä mainituista ovat sinun omia keksintöjäsi ja mitkä olet herättänyt uudestaan henkiin?
Vähän ihmetyttää Petteri Sihvosen toteamus (taas) uusimmassa Urheilulehdessä, että Jokereilla oli jo viime kaudella SM-Liigan paras pelaajamateriaali. Onko mahdollista, että parhaan materiaalin omaavalla joukkueella on ykkösketjun keskushyökkääjänä Kim Hirschovits? Tässä on mielestäni aika suuri ristiriita.
Mielenkiinnolla odotan 15.4. jälkeistä Urheilulehteä, mikäli Jokerit on onnistunut yllättämään muut joukkueet. Varmaan taas olisi selityksenä, että "Jokereilla on paras materiaali", mikä tosin tällä kaudella pitää melko hyvin paikkansa.
Kyllähän Sihvonen nostaa pelikirjan aivan liian suureen arvoon - tietoisesti tai puusilmäisesti. Pelikirjalla luonnollisesti on oma merkityksensä, ja tämä näkyy varmasti, kun joukkueiden materiaalierot ovat marginaaliset.
Kyllähän Sihvonen nostaa pelikirjan aivan liian suureen arvoon - tietoisesti tai puusilmäisesti. Pelikirjalla luonnollisesti on oma merkityksensä, ja tämä näkyy varmasti, kun joukkueiden materiaalierot ovat marginaaliset.
Aivan. Kyllähän pelikirja on vain yksi osatekijä muiden joukossa. Ja pelikirja on se, minkä pitää muuttua, koska suurin osa muista tekijöistä ovat ainakin playoff-sarjassa muuttumattomia tai vaikeammin muutettavia kuten esim. vastustaja, koti/vieraskaukalo, pelaajien fyysinen/henkinen tila, pelaajien taitotaso jne.
Kärpät oli selvästi valmistautunut puolivälieräsarjaan huonommin kuin Ilves. Sakke kyykytti KJ:ta ensimmäiset neljä peliä pelikirjan puolesta ja tilanne oli tasan 2-2. Kärpät paransi lopuissa peleissä eri osa-alueilla ja käänsi sarjan. Hidasta reagointia Kärpiltä. Onneksi nykyään playoff-sarjat ovat paras seitsemästä-systeemillä.
Koska lähtökohtaisesti haluan uskoa, että kavereilla on edes jonkinmoinen kuva siitä mistä kirjoittavat, kun asiantuntijoina esiintyvät, haluaisin että joku kertoisi että koska Espoon kaukalo on pienennetty ja mitkä ovat sen tarkat mitat tällä hetkellä?Espoon pieni kaukalo pakottaa Jokereiden hajanaisen - Santaloita lukuun ottamatta - viisikon kasaan. Vastaavasti Bluesin jatkuva ja liiallinen ylöspäin pelaaminen menee tukkoiseksi Espoon pienessä kaukalossa.
Sihvonen & Seppänen toteaa uusimmassa kolumnissaan vai mikälie tuon dialogin nimi onkaan, seuraavaa:
Koska lähtökohtaisesti haluan uskoa, että kavereilla on edes jonkinmoinen kuva siitä mistä kirjoittavat, kun asiantuntijoina esiintyvät, haluaisin että joku kertoisi että koska Espoon kaukalo on pienennetty ja mitkä ovat sen tarkat mitat tällä hetkellä?
Viimeksi kun itse olin siellä tammi-helmikuussa katsomassa jääkiekko-ottelua, voin silmämääräisen arvion perusteella sanoa, että kaukalo ei ollut poikkeuksellisen pieni. Uskallan väittää että herroilla Sihvonen & Seppänen, jotka siis ammattitoimittajina esiintyvät, on faktat pahasti pielessä. Jos itse olen tuon silmämääräisen arvioni perusteella väärässä, pyydän tätä avautumistani anteeksi. Tuskin siihen kuitenkaan syytä on.
Espoon kaukalon koko on edelleen 60x30 m eli sen kokoa ei ole muutettu sitten Heikkilän saapumisen jälkeen. Aiemmin se oli liigan pienin (58x28) ja näemmä harhakuva pienestä kaukalosta elää edelleen. Tuosta muutoksesta ei ole kulunutkaan kuin lähes kolme kautta. Hartwall-areenallakin on myös 60x30 m kaukalo.Koska lähtökohtaisesti haluan uskoa, että kavereilla on edes jonkinmoinen kuva siitä mistä kirjoittavat, kun asiantuntijoina esiintyvät, haluaisin että joku kertoisi että koska Espoon kaukalo on pienennetty ja mitkä ovat sen tarkat mitat tällä hetkellä?
Sihvonen todennäköisesti halusi tälläkin "aiheuttaa keskustelua"? "Katoin vaan miten hereil ootte" jne.
Mitähän peliä se sihvonen vahtaa? Omaa 'peliään'? Onhan tämä jätkä jo melko yliluonnollinen tapaus. Sairastunut samaan tautiin kuin Summanen? -Hulluuteen!...
Ja tähän Sihvonen vastaa: "En TODELLAKAAN tarvitse mitään taustatietoja keneltäkään. Minulle peli näyttää kaiken."
Siis... näyttääkö peli Sihvoselle, että Jokeri-pelaajat käyttävät kahvittelutunnistaan puolet Sheddenin haukkumiseen? Kyllähän minä olen jo sen ymmärtänyt, että Sihvonen pitää itseään aika guruna, mutta tässä olemme tekemisissä jo yliluonnollisten kykyjen kanssa.
Mielenkiintoinen oli myös eräs Sihvosen vastaus torstaina Urheilulehden "suorassa lähetyksessä".