Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 966
  • 15 579

Tuamas

Jäsen
Silti erittäin pieni osa suomalaisista haluaa asua hyvin maahanmuuttajavaltaisella alueella, kuten Varissuolla Turussa. Jotkut joutuvat asumaan toki, mutta haluavat sieltä pois mahdollisimman nopeasti. White Flight on tieteellisesti todettu ilmiö. joka leikkaa lähes koko valkoisen väestön. Ns. suvaitsevampaa väkeä on paljon omassakin lähipiirissä, ja jostain syystä he kaikki asuvat paremmilla kantaväestön suosimilla alueilla, ja eivät astu jalallakaan maahanmuuttajavoittoisiin alueisiin. Ei vain nappaa asua kerrostalossa, jossa 90% ovien sukunimistä on esimerkiksi arabiankielisiä, kun ne erilaiset hajut ja metelitasot saattavat ärsyttää.

Niin, tässä voi sitten jatkopohdintana ottaa sen, kuinka moni haluaa asua noissa eri kaupunkien neukkukuutiolähiöissä ylipäätään, olivat ne nimet ovissa virtasia tai mohammedeja.

Ihan samalla tavalla joku Sampola/Pormestarinluoto/Impola/Pihlava Porissa, Varissuo Turussa tai Liipola/Laune Lahdessa ovat sellaisia alueita, joissa asutaan vain jos on pakko, oli ulkomaalaiskonsentraatio 1 tai 50%.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Niin kysehän oli että onko rasistisia ajatuksia, mutta nyt maalitolpat siirtyy ampumafantasioihin.

Juu en itsekään fantasioi jatimaticin käytöstä, mutta varmasti tulee "rasistisia" ajatuksia.
Mitä ihmettä, viesti, jota alunperin lainasit, oli muotoiltu jotensakin näin: 'tuollaisia ajatuksia ei tule suurimmalle osalle mieleen' ja itse käänsit sen vain muotoon 'ajatuksia ei tule suurimmalle osalle mieleen'. Että ihan itse aloitit tuon maalitolppien siirtelyn.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Alkaa mennä jo aika kauas aiheesta, mutta työn myötä yläkoulussa minulle on tullut tietynlaisia stereotypioita kulttuureista, ja sitä kautta en osaa arvostaa kaikkia kulttuureita yhtä paljon. Varmaan se on jonkinlaista rasismia sekin. Toisaalta yritän suhtautua jokaiseen oppilaaseen ja henkilökunnan jäseneen yksilönä, olivat he sitten mistä tahansa kotoisin.

Tuosta "riikka"-tyypistä sen verran, että minusta tuollaisia kirjoitelleella ei pitäisi olla mitään asiaa hallitukseen. Täällä puhutaan, että on 15 vuotta sitten tapahtunutta ja Suomessa on sananvapaus, mutta nuo jutut eivät ole mitään hassuttelua, ja kertovat tuommoisia kirjoittaneesta aika paljon.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Täällä puhutaan, että on 15 vuotta sitten tapahtunutta ja Suomessa on sananvapaus, mutta nuo jutut eivät ole mitään hassuttelua, ja kertovat tuommoisia kirjoittaneesta aika paljon.


Menee ehkä toistoksi, mutta on tosiaan huvittavaa kuinka PS-jengissä sananvapaus on edelleen sitä että "Minun sanomisiini ei kukaan saa argumentoida vastaan eikä minulla ole minkäänlaista vastuuta aiemmista sanomisistani, jos näin ei ole, on sananvapauttani loukattu!"
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
” Minun vihainen tekstini on vain vihaista tekstiä, ei mitään muuta” Riikka Purra

Menisköhän tämä selitys jatkossa läpi moderaattoreille seuraavan kerran, kun joku porilainen fantasioi kuristavansa kaikki raumalaiset?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Alkaa mennä jo aika kauas aiheesta, mutta työn myötä yläkoulussa minulle on tullut tietynlaisia stereotypioita kulttuureista, ja sitä kautta en osaa arvostaa kaikkia kulttuureita yhtä paljon.
Minä olen avoin kulttuuri-imperialisti, minusta länsimainen liberaali ja valistunut teollinen sivilisaatio on toistaiseksi kaikista kokeilluista ylivoimaisesti paras, etenkin sen pohjoismaalainen sovellus. Mutta tällä ei sitten ole mitään tekemistä yksilöiden kanssa, saatikka genetiikan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee ehkä toistoksi, mutta on tosiaan huvittavaa kuinka PS-jengissä sananvapaus on edelleen sitä että "Minun sanomisiini ei kukaan saa argumentoida vastaan eikä minulla ole minkäänlaista vastuuta aiemmista sanomisistani, jos näin ei ole, on sananvapauttani loukattu!"
Tulee mieleen ihan politiikan ulkopuoleltakin ihmistyyppi, joka vain aina sanoo kaikille muille ihan mitä vain asiatonta ja loukkaavaa, kun hänellä on oikeus sanoa. Mutta kun joku sanoo tällaiselle ihmiselle jotain edes takaisin niin herran jestas sitä suuttumuksen ja nokkaansa ottamisen määrää.

Voisin sanoa, että he ovat jonkinlaisia mulkkuja, jos ei samalla loukkaisia kaikkia maailman syyttömiä elimiä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Niin, tässä voi sitten jatkopohdintana ottaa sen, kuinka moni haluaa asua noissa eri kaupunkien neukkukuutiolähiöissä ylipäätään, olivat ne nimet ovissa virtasia tai mohammedeja.

Ihan samalla tavalla joku Sampola/Pormestarinluoto/Impola/Pihlava Porissa, Varissuo Turussa tai Liipola/Laune Lahdessa ovat sellaisia alueita, joissa asutaan vain jos on pakko, oli ulkomaalaiskonsentraatio 1 tai 50%.

Tai sitten me ihmiset vain olemme ennakkoluuloisia toisenlaisia ihmisiä kohtaan, ja me hakeudumme luontaisesti kaltaistemme seuraan.

Olen joutunut katsomaan Love Island nimistä sarjaa useita tuotantokausia kun tyttäreni pitää ohjelmasta. Olen pannut merkille, että jokaisella kaudella mustat pariutuvat toisten mustien kanssa, ja valkoiset valkoisten kanssa. Mistä tämä johtuu? Siellä ei ole erillisiä asuinalueita tai muitakaan, mikä voisi estää ”rodullisen ristiinpariutumisen”, jos nyt nämä asiat estävät sen täällä ulkomaailmassa. Ja muutenkin sen, että mustat ja valkoiset viihtyvät täysin eri porukoissa ihan missä tahansa ollaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Erityisen raskauttavaa on sen myöntäminen, että ei ole kirjoittanut sosiaaliseen mediaan kännissä ja läpällä. Sen jälkeen on turha pyydellä anteeksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Puolileikillä voidaan sanoa että Suomen järkevämpi tulevaisuus on tai oli mahdollisesti nyt Purran käsissä. Sen verran kerrannaisvaikutuksia tulee, että jos hallitus kaatuu niin kaatuu myös uusi hallitusohjelma, ja sitä kautta joku rahanjakopuolueista rynnii tilalle. Me on hävitty tää peli. Vitun perseilevä PS minkä kaikille teitte.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Orpon ohjelmassa tällä viikolla Bidenin tuleva vierailu Suomeen, jonka myös Orpo tapaa vastoin julkisuuden pohdintoja, ja seuraamislistalla Suomen ensimmäinen NATO:n huippukokous. Tuskin tulee merkittäviä kommentteja sitä ennen hallitusohjelmasta. Muusta puhumattakaan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erityisen raskauttavaa on sen myöntäminen, että ei ole kirjoittanut sosiaaliseen mediaan kännissä ja läpällä. Sen jälkeen on turha pyydellä anteeksi.
Jos on intoutunut kirjoittelemaan hölmöyksiä niin kännissä olemisella perustelussa on ikävä mahdollisuus leimaantua alkoholiongelmaiseksi.

Läpällä voi sentään aina puolustaa omaa huonoa huumoriaan sillä, että muut ovat turhasta vinkuvia tosikkoja.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Puolileikillä voidaan sanoa että Suomen järkevämpi tulevaisuus on tai oli mahdollisesti nyt Purran käsissä. Sen verran kerrannaisvaikutuksia tulee, että jos hallitus kaatuu niin kaatuu myös uusi hallitusohjelma, ja sitä kautta joku rahanjakopuolueista rynnii tilalle. Me on hävitty tää peli. Vitun perseilevä PS minkä kaikille teitte.

Tämähän se harmittaakin. Ei näytä valoisalta tämän maan polku.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Orpon kommentit tulivatkin vaikka Biden juuri tulossa ja NATO alkanut:

”PÄÄMINISTERI Petteri Orpo (kok) sanoo olleensa yhteydessä valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) kanssa Scripta-blogin kirjoituksiin liittyen. Orpo sanoo pitävänsä tärkeänä, että Purra itse irtisanoutui jälkimmäisessä kirjoituksessaan maanantaina väkivallasta. Hän on sanonut ja sanoi, että ei enää hyväksyisi vuosientakaisia kirjoituksiaan”, Orpo kommentoi HS:lle.

Orpo toteaa, että hallitusohjelma lähtee ihmisten yhdenvertaisuudesta ja että hallituspuolueet ovat sitoutuneet yhdenvertaiseen, tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja sen rakentamiseen ja vaalimiseen. ”Minä en hyväksy rasismia missään muodossa”, Orpo sanoo.



 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Orpon kommentit tulivatkin vaikka Biden juuri tulossa ja NATO alkanut:

”PÄÄMINISTERI Petteri Orpo (kok) sanoo olleensa yhteydessä valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) kanssa Scripta-blogin kirjoituksiin liittyen. Orpo sanoo pitävänsä tärkeänä, että Purra itse irtisanoutui jälkimmäisessä kirjoituksessaan maanantaina väkivallasta. Hän on sanonut ja sanoi, että ei enää hyväksyisi vuosientakaisia kirjoituksiaan”, Orpo kommentoi HS:lle.

Orpo toteaa, että hallitusohjelma lähtee ihmisten yhdenvertaisuudesta ja että hallituspuolueet ovat sitoutuneet yhdenvertaiseen, tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja sen rakentamiseen ja vaalimiseen. ”Minä en hyväksy rasismia missään muodossa”, Orpo sanoo.




Orpo vaan myy kaikki arvonsa saadakseen pitää pääministeri paikassa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
HBL:ssa ei ole vielä RKP:n johdon kommentteja, mutta etusivulla kahden oppositiojohtajan kommentit, joissa Orpon ulostuloa vaaditaan. Jossain vaiheessa, mahdollisesti vasta Bidenin mentyä, Henriksson ja muut ottavat olettaakseni kantaa. Tämä lienee ratkaisevin hetki uusimmassa kriisissä.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Orpon kommentit tulivatkin vaikka Biden juuri tulossa ja NATO alkanut:

”PÄÄMINISTERI Petteri Orpo (kok) sanoo olleensa yhteydessä valtiovarainministeri Riikka Purran (ps) kanssa Scripta-blogin kirjoituksiin liittyen. Orpo sanoo pitävänsä tärkeänä, että Purra itse irtisanoutui jälkimmäisessä kirjoituksessaan maanantaina väkivallasta. Hän on sanonut ja sanoi, että ei enää hyväksyisi vuosientakaisia kirjoituksiaan”, Orpo kommentoi HS:lle.

Orpo toteaa, että hallitusohjelma lähtee ihmisten yhdenvertaisuudesta ja että hallituspuolueet ovat sitoutuneet yhdenvertaiseen, tasa-arvoiseen yhteiskuntaan ja sen rakentamiseen ja vaalimiseen. ”Minä en hyväksy rasismia missään muodossa”, Orpo sanoo.




Olisin kaivannut Petteriltä hieman jämäkämpää otetta ja toivonut, että Petteri olisi osoittanut vahvaa johtajuutta, jota häneltä löytyy. Tässä olisi Petteri voinut korostaa sitä, että HÄN kävi HYVIN VAKAVAN keskustelun Riikan kanssa. Nyt jää vähän sellainen olo, että Petteri hyväksyi Riikan selittelyt. VAKAVA KESKUSTELU olisi ollut sieltä Petterin työkalupakin järeämmästä päästä. Olisi sitä voinut kyllä käyttää, kun on näin tärkeä asia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Orpo vaan myy kaikki arvonsa saadakseen pitää pääministeri paikassa.

Aika pitkälle kyllä mennään. Jopa 15 vuotta vanhat kirjoitukset antavat kuitenkin Kokoomukselle ja RKP:lle pelitilan, jos Purra sanoutuu väkivaltaisista teksteistään irti. Mutta mahdollisuus on toiseenkin suuntaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olisin kaivannut Petteriltä hieman jämäkämpää otetta ja toivonut, että Petteri olisi osoittanut vahvaa johtajuutta, jota häneltä löytyy. Tässä olisi Petteri voinut korostaa sitä, että HÄN kävi HYVIN VAKAVAN keskustelun Riikan kanssa. Nyt jää vähän sellainen olo, että Petteri hyväksyi Riikan selittelyt. VAKAVA KESKUSTELU olisi ollut sieltä Petterin työkalupakin järeämmästä päästä. Olisi sitä voinut kyllä käyttää, kun on näin tärkeä asia.

Nähdäkseni Orpo harkitsi lähtemistä lomalle kesken kriisin ja sen jälkeen viikon ryyppäämistä ympäri Helsingin ja Tampereen kapakoita Seiska häntänä perässään. Samalla Sch... Bidenin tapaaminen olisi jätetty väliin. Onneksi on tällä kertaa kylmäpäisempi pääministeri, jota ei tunteet ja pakeneminen vie kuten edellistä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuskinpa Suomessa olisi vähemmistöhallitusta pystyssä tällä hetkellä. Jos Kokoomus, persut ja KD muodostaisivat vähemmistöhallituksen niin se ei olisi pystyssä kovinkaan kauan.

Eikä se saisi nykyistä hallitusohjelmaa läpi. Siksi Petteri Orbon nyt kiltisti nielee toistaiseksi kaiken mitä PS suuhun tuo, Häkämiehen Jygä antaa sitten myöhemmin palkkion.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Nähdäkseni Orpo harkitsi lähtemistä lomalle kesken kriisin ja sen jälkeen viikon ryyppäämistä ympäri Helsingin ja Tampereen kapakoita Seiska häntänä perässään. Samalla Sch... Bidenin tapaaminen olisi jätetty väliin. Onneksi on tällä kertaa kylmäpäisempi pääministeri, jota ei tunteet ja pakeneminen vie kuten edellistä.

Luulin, että olisit kehunut hienoa hallitusohjelmaa, mutta vedit sitten mutta kun demarit ja Marin.. Pahaenteiseltä näyttää, mahtaakohan hallituskaan kestää, kun ei kannattajatkaan näytä kestävän.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Petskulle tuli raja vastaan väkivaltafantasioissa, mutta umpirasistinen tykittely on ok. Purrahan ei suoraan ole edes irtisanoutunut mistään. Ontolta kuulostaa vakuuttelut siitä, että Orpo ei hyväksyisi rasismia missään muodossa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Luulin, että olisit kehunut hienoa hallitusohjelmaa, mutta vedit sitten mutta kun demarit ja Marin.. Pahaenteiseltä näyttää, mahtaakohan hallituskaan kestää, kun ei kannattajatkaan näytä kestävän.

No, fiksua on tietenkin verrata jotakin edellishallituksen 150 kriisistä nyt rumputulessa olevan Orpon hallituksen 5 kriisiin. Mutta ei tämä helppoa ole. Odotin erilaista alkua vaikka tiesinkin rasistiset (joita on paljon lisää) kirjoitukset kaukaa historiasta. Aika ei ole ollut niille armelias.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös