Petteri Orpon hallitus

• 1 708 164
  • 19 292

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Rohkenen olla eri mieltä tuosta "suurimmasta osasta" ja "ajattelematta".

Kyllä likimain kaikki meistä toisinaan vähintään ajattelee "rasistisesti" (jätetään määrittely) mutta erona on se tuodaanko se esiin, missä tilanteessa ja millä porukalla. Eikä kannata alkaa hurskastelemaan että "EN MINÄ!" koska jos näin, niin hienoa sinulle.

Jatkoajan politiikkaketju ei ole mikään kattava otanta.
Jaa, varmasti meissä kaikissa on tiettyjä primitiivisiä biologisperäisiä impulsseja monessakin aihepiirissä, mutta sitten todella suurella osalla on myös järki ja ymmärrys hallita niitä - eikä esim ajatella, että jotkut ihmisryhmät ovat etnisen taustansa takia alempiarvoisia kuin toiset. Mitä siis ymmärrän rasismin olevan. Tietysti voi olla lohduttavaa ajatella, että pohjimmiltaan me kaikki olemme riikkoja vaan tässä maailmassa.

Tuamas

Jäsen
Edelleen, miten niin jos olisivat nousseet? Kun ne kyllä nousivat, mutta ketään ei kiinnostanut paskaakaan.

Niin, alkuperäinen juttu oli toimittajilta tehty laiskasti ja kaivettu siihen vain kevyttä kenttärasismia, eikä laajemmin noita juttuja, kuten nyt tähän twitteriin kaivettuun kokonaisuuteen.

Se on persujen kanssa bisnes as usual, eikä yllätä edes mietaata, jos joku persu puhuu vähän siitä kuinka "Abdullah pitää vittumaista suhinaa".

Sitä ei sitten enää normijantterit sivuutakaan puhtaalla olankohautuksella, jos/kun ilmenee, että kunnon umpirasistista soopaa onkin kirjoiteltu vieraskirjaan pitkään ja hartaasti, samalla vahingossa vähän väkivaltafantasioiden.

Laiskaa toimintaa lehdistöltä, taas kerran, jonka vuoksi nämä kohut kestävät ja ovat monivaiheisia.

Viimeksi muokattu:

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins

Kyllä likimain kaikki meistä toisinaan vähintään ajattelee "rasistisesti" (jätetään määrittely) mutta erona on se tuodaanko se esiin, missä tilanteessa ja millä porukalla. Eikä kannata alkaa hurskastelemaan että "EN MINÄ!" koska jos näin, niin hienoa sinulle.

Kyllä minä ainakin kovasti toivon, että "suurin osa" ihmisistä ei fantasioi yhtään kenenkään ampumisella. Ei varsinkaan niin pitkään, että sen ehtii tuottaa näppäimistöltä ja vielä painaa lähetysnappia, eikä todellakaan varsinkaan niin, että kohteet ovat lapsia.

Ei tuo ole mitään nykysilmin rasistiseksi muokkautunutta takavuosikymmenten "pukukoppipuhetta" johon ehkä voisi vastata tuolla argumentillasi, tuo on persoonallisuushäiriöistä tai mielisairasta ajatusmaailmaa.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei kovin erilainen. Ehkä tilanne olisi vielä vakavampi, kun rasisitiset ilmaisut olisivat pääministerin sanoja. Toisaalta sellaista hallitusta ei välttämättä olisi muodostettu lainkaan. Kokoomukselle olisi ollut tosi vaikeaa lähteä siihen mukaan ja vaikka olisivatkin, niin RKP ei varmasti olisi. Nyt PS on kuitenkin kakkospuolue ja hallitusohjelma on enemmän Orpon kuin Purran.

Jos tämä hallitus näihin juttuihin kaatuu tarkoittaa se sitä, ettei Purran PS ole tulevaisuudessakaan hallituskelpoinen. Eli suurta puhdistusta vaadittaisi taas ja tilalle pitäisi löytää ihmisiä, joilla ei ole näitä äärikytköksiä ja rasistisia kirjoituksia historiassaan.

Eli persut vaan oppositioon? Uudet vaalit kokonaan vai nostettaanko SDP tilalle? Sehän oli seuraavaksi suurin puolue..

Kansa halusi muutosta ja kansa äänesti "näin". Ehkä Jengi oli tympääntyneitä Sannan ja muun jengin saamattomuuteen?

Vaikea on tietää ketä voi äänestää, jos jälkeen aletaan kaiveleen 15 vuoden takaisia kirjoituksia

Ja tää oli näin yleisellä tasolla. Ei mikään hyökkäys Sinua kohtaan

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Varmasti kaikilla on ennakkoluuloja ja syrjiviä ajatuksia, mutta lueppa nyt nuo Purran kirjoitukset ja mieti ovatko kaikki ajatelleet noin. Sama koskee Halla-ahon väkivaltaunelmia. En minä ainakaan fantasioi maahanmuuttajien ampumisella.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Imatran Ketterä
Kyllä minä ainakin kovasti toivon, että "suurin osa" ihmisistä ei fantasioi yhtään kenenkään ampumisella. Ei varsinkaan niin pitkään, että sen ehtii tuottaa näppäimistöltä ja vielä painaa lähetysnappia, eikä todellakaan varsinkaan niin, että kohteet ovat lapsia.

Ei tuo ole mitään nykysilmin rasistiseksi muokkautunutta takavuosikymmenten "pukukoppipuhetta" johon ehkä voisi vastata tuolla argumentillasi, tuo on persoonallisuushäiriöistä tai mielisairasta ajatusmaailmaa.

EI fantasioi varmasti, sillä sehän on täysin sairasta. Silti erittäin pieni osa suomalaisista haluaa asua hyvin maahanmuuttajavaltaisella alueella, kuten Varissuolla Turussa. Jotkut joutuvat asumaan toki, mutta haluavat sieltä pois mahdollisimman nopeasti. White Flight on tieteellisesti todettu ilmiö. joka leikkaa lähes koko valkoisen väestön. Ns. suvaitsevampaa väkeä on paljon omassakin lähipiirissä, ja jostain syystä he kaikki asuvat paremmilla kantaväestön suosimilla alueilla, ja eivät astu jalallakaan maahanmuuttajavoittoisiin alueisiin. Ei vain nappaa asua kerrostalossa, jossa 90% ovien sukunimistä on esimerkiksi arabiankielisiä, kun ne erilaiset hajut ja metelitasot saattavat ärsyttää. Eli kyllähän meissä jokaisessa asuu pieni rasisti, vaikka sitä ei itse hyväksyisi.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ajatus on vähän sellainen että se vain tulee päähän, eikä sitä voi lähteä valkopesemään jälkikäteen "Enhän mää näin voi ajatella". Ei sitä voi järjellä tai ymmärryksellä hallita. Rikos, jos nyt sellaista termiä voi käyttää, oli jo tapahtunut.
En ihan sisäistä tätä ajattelutapaa - koko länsimainen moraalikäsitys perustuu ihan eri pohjalle. Toki kaikissa piireissä länsimaalaisuus ei ole enää niin kauhean suuressa suosiossa.

Viimeksi muokattu:

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin kysehän oli että onko rasistisia ajatuksia, mutta nyt maalitolpat siirtyy ampumafantasioihin.

Eipäs ole mihinkään siirtynyt. Ampumisfantasioista yms. oli kyse:

Ei se muuta sitä tosiasiaa, että hän on noin ajatellut ihan aikuisiällä. Suurimmalla oslla meistä jäävät tuollaiset jutut ajattelematta, sanomatta ja kirjoittamatta ihan ilman mitään strategista ura-ajattelua.

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Niin kysehän oli että onko rasistisia ajatuksia, mutta nyt maalitolpat siirtyy ampumafantasioihin.
Sinä vastasit viestiin, jossa puhuttiin Purran (oletetuista) viesteistä, mukaan lukien ampumafantasiat. Jos joku siirsi maalitolppia niin sinä itse. EDIT: Pikkuisen hidas.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei vain nappaa asua kerrostalossa, jossa 90% ovien sukunimistä on esimerkiksi arabiankielisiä, kun ne erilaiset hajut ja metelitasot saattavat ärsyttää. Eli kyllähän meissä jokaisessa asuu pieni rasisti, vaikka sitä ei itse hyväksyisi.
Korrelaatio vs kausaliteetti? Eipä paljon ole näkynyt keskiluokkaa myöskään aiemmin ihan suomalaisvaltaisilla köyhillä vuokrataloalueilla. Nykyään suuri ulkomaalaisten osuus tarkoittaa köyhää aluetta, jossa koulut voivat olla melkoisten haasteiden keskellä eikä sitä omakoti- tai rivitaloa, 1,7 lasta ja 0,7 kultaista noutajaa oikein helpolla pysty integroimaan sellaisiin olosuhteisiin...

Tuamas

Jäsen
Silti erittäin pieni osa suomalaisista haluaa asua hyvin maahanmuuttajavaltaisella alueella, kuten Varissuolla Turussa. Jotkut joutuvat asumaan toki, mutta haluavat sieltä pois mahdollisimman nopeasti. White Flight on tieteellisesti todettu ilmiö. joka leikkaa lähes koko valkoisen väestön. Ns. suvaitsevampaa väkeä on paljon omassakin lähipiirissä, ja jostain syystä he kaikki asuvat paremmilla kantaväestön suosimilla alueilla, ja eivät astu jalallakaan maahanmuuttajavoittoisiin alueisiin. Ei vain nappaa asua kerrostalossa, jossa 90% ovien sukunimistä on esimerkiksi arabiankielisiä, kun ne erilaiset hajut ja metelitasot saattavat ärsyttää.

Niin, tässä voi sitten jatkopohdintana ottaa sen, kuinka moni haluaa asua noissa eri kaupunkien neukkukuutiolähiöissä ylipäätään, olivat ne nimet ovissa virtasia tai mohammedeja.

Ihan samalla tavalla joku Sampola/Pormestarinluoto/Impola/Pihlava Porissa, Varissuo Turussa tai Liipola/Laune Lahdessa ovat sellaisia alueita, joissa asutaan vain jos on pakko, oli ulkomaalaiskonsentraatio 1 tai 50%.

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo

Juu en itsekään fantasioi jatimaticin käytöstä, mutta varmasti tulee "rasistisia" ajatuksia.
Mitä ihmettä, viesti, jota alunperin lainasit, oli muotoiltu jotensakin näin: 'tuollaisia ajatuksia ei tule suurimmalle osalle mieleen' ja itse käänsit sen vain muotoon 'ajatuksia ei tule suurimmalle osalle mieleen'. Että ihan itse aloitit tuon maalitolppien siirtelyn.

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Alkaa mennä jo aika kauas aiheesta, mutta työn myötä yläkoulussa minulle on tullut tietynlaisia stereotypioita kulttuureista, ja sitä kautta en osaa arvostaa kaikkia kulttuureita yhtä paljon. Varmaan se on jonkinlaista rasismia sekin. Toisaalta yritän suhtautua jokaiseen oppilaaseen ja henkilökunnan jäseneen yksilönä, olivat he sitten mistä tahansa kotoisin.

Tuosta "riikka"-tyypistä sen verran, että minusta tuollaisia kirjoitelleella ei pitäisi olla mitään asiaa hallitukseen. Täällä puhutaan, että on 15 vuotta sitten tapahtunutta ja Suomessa on sananvapaus, mutta nuo jutut eivät ole mitään hassuttelua, ja kertovat tuommoisia kirjoittaneesta aika paljon.

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, LA Kings, , Newcastle United
Täällä puhutaan, että on 15 vuotta sitten tapahtunutta ja Suomessa on sananvapaus, mutta nuo jutut eivät ole mitään hassuttelua, ja kertovat tuommoisia kirjoittaneesta aika paljon.

Menee ehkä toistoksi, mutta on tosiaan huvittavaa kuinka PS-jengissä sananvapaus on edelleen sitä että "Minun sanomisiini ei kukaan saa argumentoida vastaan eikä minulla ole minkäänlaista vastuuta aiemmista sanomisistani, jos näin ei ole, on sananvapauttani loukattu!"

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
” Minun vihainen tekstini on vain vihaista tekstiä, ei mitään muuta” Riikka Purra

Menisköhän tämä selitys jatkossa läpi moderaattoreille seuraavan kerran, kun joku porilainen fantasioi kuristavansa kaikki raumalaiset?

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Alkaa mennä jo aika kauas aiheesta, mutta työn myötä yläkoulussa minulle on tullut tietynlaisia stereotypioita kulttuureista, ja sitä kautta en osaa arvostaa kaikkia kulttuureita yhtä paljon.
Minä olen avoin kulttuuri-imperialisti, minusta länsimainen liberaali ja valistunut teollinen sivilisaatio on toistaiseksi kaikista kokeilluista ylivoimaisesti paras, etenkin sen pohjoismaalainen sovellus. Mutta tällä ei sitten ole mitään tekemistä yksilöiden kanssa, saatikka genetiikan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Menee ehkä toistoksi, mutta on tosiaan huvittavaa kuinka PS-jengissä sananvapaus on edelleen sitä että "Minun sanomisiini ei kukaan saa argumentoida vastaan eikä minulla ole minkäänlaista vastuuta aiemmista sanomisistani, jos näin ei ole, on sananvapauttani loukattu!"
Tulee mieleen ihan politiikan ulkopuoleltakin ihmistyyppi, joka vain aina sanoo kaikille muille ihan mitä vain asiatonta ja loukkaavaa, kun hänellä on oikeus sanoa. Mutta kun joku sanoo tällaiselle ihmiselle jotain edes takaisin niin herran jestas sitä suuttumuksen ja nokkaansa ottamisen määrää.

Voisin sanoa, että he ovat jonkinlaisia mulkkuja, jos ei samalla loukkaisia kaikkia maailman syyttömiä elimiä.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Imatran Ketterä
Niin, tässä voi sitten jatkopohdintana ottaa sen, kuinka moni haluaa asua noissa eri kaupunkien neukkukuutiolähiöissä ylipäätään, olivat ne nimet ovissa virtasia tai mohammedeja.

Ihan samalla tavalla joku Sampola/Pormestarinluoto/Impola/Pihlava Porissa, Varissuo Turussa tai Liipola/Laune Lahdessa ovat sellaisia alueita, joissa asutaan vain jos on pakko, oli ulkomaalaiskonsentraatio 1 tai 50%.

Tai sitten me ihmiset vain olemme ennakkoluuloisia toisenlaisia ihmisiä kohtaan, ja me hakeudumme luontaisesti kaltaistemme seuraan.

Olen joutunut katsomaan Love Island nimistä sarjaa useita tuotantokausia kun tyttäreni pitää ohjelmasta. Olen pannut merkille, että jokaisella kaudella mustat pariutuvat toisten mustien kanssa, ja valkoiset valkoisten kanssa. Mistä tämä johtuu? Siellä ei ole erillisiä asuinalueita tai muitakaan, mikä voisi estää ”rodullisen ristiinpariutumisen”, jos nyt nämä asiat estävät sen täällä ulkomaailmassa. Ja muutenkin sen, että mustat ja valkoiset viihtyvät täysin eri porukoissa ihan missä tahansa ollaan.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Erityisen raskauttavaa on sen myöntäminen, että ei ole kirjoittanut sosiaaliseen mediaan kännissä ja läpällä. Sen jälkeen on turha pyydellä anteeksi.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Puolileikillä voidaan sanoa että Suomen järkevämpi tulevaisuus on tai oli mahdollisesti nyt Purran käsissä. Sen verran kerrannaisvaikutuksia tulee, että jos hallitus kaatuu niin kaatuu myös uusi hallitusohjelma, ja sitä kautta joku rahanjakopuolueista rynnii tilalle. Me on hävitty tää peli. Vitun perseilevä PS minkä kaikille teitte.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Orpon ohjelmassa tällä viikolla Bidenin tuleva vierailu Suomeen, jonka myös Orpo tapaa vastoin julkisuuden pohdintoja, ja seuraamislistalla Suomen ensimmäinen NATO:n huippukokous. Tuskin tulee merkittäviä kommentteja sitä ennen hallitusohjelmasta. Muusta puhumattakaan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Erityisen raskauttavaa on sen myöntäminen, että ei ole kirjoittanut sosiaaliseen mediaan kännissä ja läpällä. Sen jälkeen on turha pyydellä anteeksi.
Jos on intoutunut kirjoittelemaan hölmöyksiä niin kännissä olemisella perustelussa on ikävä mahdollisuus leimaantua alkoholiongelmaiseksi.

Läpällä voi sentään aina puolustaa omaa huonoa huumoriaan sillä, että muut ovat turhasta vinkuvia tosikkoja.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Imatran Ketterä
Puolileikillä voidaan sanoa että Suomen järkevämpi tulevaisuus on tai oli mahdollisesti nyt Purran käsissä. Sen verran kerrannaisvaikutuksia tulee, että jos hallitus kaatuu niin kaatuu myös uusi hallitusohjelma, ja sitä kautta joku rahanjakopuolueista rynnii tilalle. Me on hävitty tää peli. Vitun perseilevä PS minkä kaikille teitte.

Tämähän se harmittaakin. Ei näytä valoisalta tämän maan polku.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy