Mää puolestani uskon, että kokoomuksessa Purran kommenteista on oltu tietoisia VIIMEISTÄÄN helmikuussa, kun niistä luki Iltalehdessä. Luultavasti jo paljon ennen. Minä törmäsin noihin kommentteihin vuonna 2021, kun kaveri silloin linkitti Futisforum2-viestin, johon noita oli koottu. Kun ne kommentit olivat silloin Futisforumilla, millä todennäköisyydellä ne eivät olleet myös toimittajilla ja politiikan ammattilaisilla? Minusta se todennäköisyys on huomattavan matala. Mistä herää tietenkin kysymys, miksi niistä uutisoitiin vasta helmikuussa 2023 ja silloinkaan niihin ei reagoitu yhtikäs mitenkään. Minulla ei ole vastausta.
Perussuomalaiset ei ole äärioikeistolainen tai natsipuolue, vaikka Junnila natsisymppari olikin. Ja tämä pyöritys yllätti minusta Orpon ja Kokoomuksen.
Mutta rasistiset kirjoitukset eivät olleet uutinen, koska PS on merkittävistä puolueista eduskunnassa rasistisin . Ne jotka muistavat vuoteen 2017 muistavat senkin, että Orpo perusteli PS:n erottamista hallituksesta PS:n uudella johdolla ja sen kirjoituksilla. Orpo piti tilannetta itse asiassa täysin mahdottomana ja niitä kirjoituksia hyvin vaikeina ohittaa.
Tässä mielessä RKP ja Kokoomus ovat olleet tietoisia rasismista PS:n johdon kirjoituksissa jos ei 2017 viimeistään, hyvin pian sen jälkeen. Siis oikeasti. Monet tekijät - joita olen avannut tai joita toimittajat tai asiantuntijat Soininvaarasta alkaen ovat avanneet - johtivat siihen, että Kokoomus ja RKP löysivät PS:n. Kokoonpano on lähes uskomaton, mutta politiikan realismin sanelema.
Taidettiin Rydman valita ministeriksi Junnilan tilalle, koska hän on ainoita, jolta tällaisia kirjotuksia ei löydy. Toki hän on grooming mestari, mutta sekin on jo käyty juurta jaksain läpi mediassa. Eli kaikista vaihtoehdoista puhtoisin. Kertoo karua kieltä persuista.
Tämä ei pidä paikkaansa. Rydmanilta löytyy kyllä.