Yön Kärppä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Se on juurikin näin. Ilmeisesti vasemmistossa ei tajuta ymmärtävän sitä, että hyvä ja tuottoisia työntekijä on yrittäjän etu, eikä tällaista kannata missään nimessä irtisanoa jos on kerran tai kaksi sairaslomalla.Tuskin Piisinenkään tässä haluaa antaa sellaista passia yrittäjille, että sairausloma olisi ihan saman tien asiallinen syy irtisanoa ketään. Avainkysymys tässä on se, miten työsuhteen pelisääntöjä voidaan tehdä oikeudenmukaisemmiksi myös työtä tarjoavan kannalta.
Itse olen ollut tänä kesänä ensimmäistä kertaa kunnolla kesätöissä, kunnallisella päiväkodilla. Palkka ei liian suuri ole, eikä tämä taida olla se ihan ensimmäinen ala, jota lähtisin opiskelemaan. Tärkeä ala ja tärkeä työ kuitenkin. Minulle tämä on tärkeää siksi, että saa arvokasta kokemusta työyhteisössä toimimisesta ja CV:seen merkinnän. Jopa minä olen sen verran fiksu, että ymmärrän tärkeänä sen, miksi pitää olla valmis tekemään toisenlaista työtä kuin jota ensisijaisesti haluaisi. Se kun tuottaa hyötyä minulle, työnantajalle ja yhteiskunnalle.
Palatakseni sairaslomatapauksiin, niin on yksi vituttava esimerkki antaa. Hän oli, juuri sattumalta, perjantaina sairaslomalla. Ihan ymmärrettävää, mutta se ei ollut ymmärrettävää että kyseinen henkilö kuitenkin päivittää Instagramiin stories-päivityksen samana päivänä 400 kilometrin päästä työpaikkaa. On näemmä mennyt sinne sairastelemaan. Kiva se olisi katsella ja maksella yrittäjänä, kuinka ainoa työntekijä "sairaslomailee" perjantaina Himoksella samaan aikaan kun itse pitäisi tehdä kahden ihmisen työ.