Petteri Orpon hallitus

• 1 669 436
  • 19 078

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä senkin touhut tuntuivat olevan sellaista suhmurointia, että vähän vaikeaa sanoa mitään tämän herran todellisesta poliittisesta osaamisesta ja ymmärryksestä. Ja jo se riittää itselle, että edusti suhmurointipuolue keskustaa, josta ei pirukaan tiedä että mitä sieltä saa, mutta joka pyrkiin kyllä täyttämään maan joutopäivän hyväpalkkaisilla viroilla keskustalaisille.

Mutta kai sitä voi sanoa sitten uran olleen kuitenkin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara ja Dallasin Stars.
Kokoomuksen sisällä Orpo oli jo entinen puheenjohtaja pari vuotta sitten. Kyse oli vain siitä, ottaako Häkkänen vai Valtonen ohjat. Orpo sai sydärin, nousi vuoteesta, käveli ja voitti vaalit. Eikä voittanut ensimmäistä kertaa vaaleja. Niin kauan kun Orpo voittaa tai tekee hallitun hallitusvastuutappion 2025 vaaleissa ja koulutettu oikeistolainen saa Suomen mitassa kohtuullisen hyvää palkkaa eikä yksityisautoilua liikaa kahlita, Orpo jatkaa.

Minun arvioissa konservatiivinen Häkkänen on Orpoa lähempänä PS:n linjaa, liberaali Valtonen lähempänä SDP:n linjaa ja mahdollinen uusi puheenjohtaja Matias Marttinen menee näiden väliin. Marttinen nousee pian ministeriksi ja voisi haastaa Orpon 2026.
Heh heh, vai Valtonen Demareiden linjaa? Salli mun nauraa mitä sontaa.
Valtonen on täysin Wahlroosin käsinukke, siitä voi funtsia mitä linjaa vetää.

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh heh, vai Valtonen Demareiden linjaa? Salli mun nauraa mitä sontaa.
Valtonen on täysin Wahlroosin käsinukke, siitä voi funtsia mitä linjaa vetää.
Ymmärsin Cobolin kommentin enemmänkin niin, että Häkkänen edustaa konservatiivina "koti, uskonto ja isänmaa" -linjaa ja Valtonen on libertaristina enemmän "antaa kaikkien kukkien kukkia" -linjaa. Talouspolitiikassa Valtonen on kyllä lähempänä Nallea kuin demareita, siinä olet oikeassa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy