Alle lainaamani teksti ei ole omani, vaan olen tämän lainannut eräältä tuttavalta luvalla.
Oli vain niin kuin omista ajatuksistani tämä kerrottuna se paremmin tekstimuotoon.
"Olen nähnyt viestejä täällä somessa niin puolesta ja vastaan. Aika kompromissittomia mielipiteitä. Mielestäni nykyinen hallitus on Suomen yhteiskuntarauhaa hajoittava sikäli, että heidän tapa edetä on perinteistä konsensushakuisuutta väheksyvä. Olet joko puolesta tai vastaan. Vaalimandaatti ei tee oikeuta tekemään mitä vain. Siinä missä puhemies on koko eduskunnan puhemies, koko eduskunnan pitäisi olla koko Suomen asioita edistävä instituutio. On huomioitava muutkin osapuolet kuin oma kaverikerho, joka kirjoitti hallitusohjelman.
Oli mitä tahansa mieltä tehdystä hallituspolitiikasta, ovat ministerit kukin tahollaan arvojohtajia. Johtamisen näkökulmasta erityisesti valtioneuvoston hallitukselta puuttuu empatiakyky eli kyky asettua toisen asemaan. Ei ole hankala puhaltaa yhteen hiileen, jos tähän on asennoiduttu (tai opittu/kasvatettu).
En ole kauhean tarkasti lukenut kaikkia uutisia, mutta jos jokin asia toistuu, on se sana välttämättömyys. Tämä ei ole hyvä argumentti. Se on tapa tehdä vaihtoehdotonta politiikkaa, joka puolestaan ajaa (lisä)vastakkainasetteluun.
Miksi Suomesta, maailman vähiten epäonnistuneesta maasta, ja vieläpä maailman onnellisemmasta maasta pitää tehdä näin? Ei osata yhtään paremmin?
Ja jos joku kommentoi tässä tätä Suomen velkakuormaa, niin on toki hoidettava taloutta tasapainoon. Se ei ole tämän kommentin pointti, vaan se miten ihmiset käyttäytyvät ja miten pienellä valtiolla ei ole varaa kärjistää ilmapiiriä. Itänaapurimme presidentti on mielissään. Divide et impera."
Lyhyesti sanottuna viesti tuossa on, että ilmapiirin kärjistäminen on siis hallituksen vika.
Ohitetaan kokonaan AY liikkeiden kärjistykset, joilla saadaan ihmiset barrikaadeille puolustamaan AY liikkeiden valtaa.
Ja Putin tykkää vielä lopuksi.
Sinänsä olisi kyllä mielenkiintoista tietää paljonko kaikessa tässä vastakkainasettelussa (ei liity ylläolevaan viestiin) on kierrosten lisäämistä idästä, vain osataanko me kaikki tämä ihan itse.