Petri Vehanen – raumalainen maailmanmestari

  • 562 193
  • 2 110

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Jyty kirjoitti otteluketjuun erittäin osuvasti että Pete alkaa olla siinä kunnossa että omiin menee maksimissaan 2 kiekkoa. Helpohkon oloisesti se ainokainen tänäänKIN meni mutta muuten pelasi vuoren varmasti. Tiukoissa peleissä niitä helppoja sitten ei saisi mennä mutta eiköhän niistäkin päästä eroon kauden mittaan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Pete parantaa otteitaan ja omaa nyt tasan 90.00 torjuntaprosentin. Huippuveskarin varmuus alkaa paistaa lapi, ja kaveri torjuu rauhallisella varmuudella. Mutta tuntuu silta, etta Vehasen heikkoudet on hyvin opiskeltu, ts. lahes nollakulmasta kova kuti ja toivotaan, etta se uppoaa. Nainhan kavi peleissa Saipaa, Jokereita ja tanaan sen yhden ainokaisen HIFK maalin kanssa.

Mutta se pois ja kylla tasta viela hyvaa seuraa.

Kyllä tänäänkin erinäköisiä pomputteluja esiintyi ihan riittämiin. Lisäksi tuo kuvauksesi ei sovi lainkaan yhteen tämän päivän maalin kanssa. Vehanen myös imuroi tänäänkin enemmän helppoja maaleja, mitä Nielsen koko kaudella.

Mutta 1 maali meni vain omiin ja joukkue voitti. Tämä riittää maalivahdille yksittäisen pelin suoritukseksi. Tosiasia on kuitenkin se, että Vehasella on vielä pitkä matka sellaiseksi maalivahdiksi, joka varmuudellaan ja torjunnoillaan kannattelisi joukkuetta kevään po-peleissä.

Tämän päivän peli oli Vehaselta mielestäni huonompi mitä Ilves-peli, mutta jos näitä kahta viime peliä kokonaisuutena katsotaan, niin iso parannus alkukauden surkeiluun. Tänään kuitenkin ifk:n kokonaisvaltainen surkeus teki sen, että Vehanen pääsi erittäin helpolla.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Myyrä kirjoitti:
Tänään kuitenkin ifk:n kokonaisvaltainen surkeus teki sen, että Vehanen pääsi erittäin helpolla.

Mä jo ihmettelinkin, miksi tänään voitettiin. Asiantuntian lausunto auttaa aina ;)

ps.oletko ajatellu kertaakaan muuttaa lääkitystä ?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vehasen pelissä on jo viitteitä paremmasta ja tänään oli nollapelikin todella lähellä. Maali meni kuitenkin luvattoman helposti, mutta muut kiekot mies otti kiinni. Alussa Pete mielestäni pomputteli jonkin verran, mutta loppua kohden alkoivat riparit vähentyä selvästi. Silti ei IFK totuuden nimissä kovinkaan paljon päässyt maalivahtia tänään ahdistelemaan.

On Petellä vielä rahkeita paljon parempaa ja luotan että keväällä mies on hurjassa iskussa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mä jo ihmettelinkin, miksi tänään voitettiin. Asiantuntian lausunto auttaa aina ;)

ps.oletko ajatellu kertaakaan muuttaa lääkitystä ?

Lääkitystä taitaa tarvita joku muu nimimerkki, joka kuvittelee, että Lukko oli täysin jyrän alla ja vain Vehasen unelmapeli ja hyvä tuuri auttoi Lukon voittoon.

On se oudon hankalaa joillekin nähdä tosiasiat ja paljon se näyttää myös näille joillekin sydämeen sattuvan, jos Vehanen ei olekaan samalla tasolla tällä hetkellä mitä oli pari vuotta sitten. Ja sitten puretaan sitä pahaa oloa täällä.

Toivoisi sinultakin joskus edes yhden vistin, jossa olisi jotain asiaa. Edes oma mielipide. Mutta aina näitä samoja nollasisältöisiä lässytyksiä. Edes joku väärä mielipide, mutta liikaa lienee vaadittu.
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pete pelasi ihan hyvin ja pelasti muutaman pahan paikan. Mutta niin olisi Nielsenkin pelannut yhtä hyvin ja todennäköisesti myös ottanut tuon HIFK:n maalin. Summa summarum; Lukko voi heittää kumman kassarin vaan maaliin. Maalivahtien taso kasvaa käsi kädessä muun joukkueen tekemisen kanssa.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Myyrä kirjoitti:
Toivoisi sinultakin joskus edes yhden vistin, jossa olisi jotain asiaa. Edes oma mielipide. Mutta aina näitä samoja nollasisältöisiä lässytyksiä. Edes joku väärä mielipide, mutta liikaa lienee vaadittu.

Esimerkiksi tämmöinen ?

Myyrä kirjoitti:
Tänään kuitenkin ifk:n kokonaisvaltainen surkeus teki sen, että Vehanen pääsi erittäin helpolla.

Mä en jaksa jauhaa paskaa, niin siksi olen useimmin hiljaa. Mä osaan iloita onnistumisista, enkä odota haaskalle pääsyä, kun hävitään. Tai jos ei hävitäkkään, niin haukutaan joku, varmuuden vuoksi. Odota sä nyt seuraavaa tappiota rauhassa, taikka seuraavan voitto-ottelun epäonnistujaa. Saat varmaan hyvät kicksit.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Alussa siinä HIFKin ensimmäisessä tai toisessa vaihdossa kiekko vähän pomppi siellä Peten maalilla vaarallisen näköisesti, sen jälkeen ei sitten enää pomppinutkaan. Ja se HIFKin maali meni hiukan kummallisen näköisesti, mutta muuten Pete pelasi mielestäni hyvin. En nyt sano että ne HIFKin vedot mitenkään huippuvaarallisiakaan olivat, mutta ne torjutaan mitä kohti tulee, ei se Peten huonoutta ole jos HIFK ei osaa paikkoja rakentaa. Mikäli Pete torjuu samalla tavalla kuin tänään, ja muu joukkue pelaa myös samalla tavalla kuin tänään niin mun puolesta Pete saa imaista joka pelissä sen yhden helpon.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Petelläkin alkaa torjuntaprosentit olemaan sitä luokkaa mitä itse ainakin odotan Peteltä. 93% yläpuolella kun saa otteluissa pidettyä niin sillä pääsee jo pitkälle.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Kyllä tänäänkin erinäköisiä pomputteluja esiintyi ihan riittämiin. Lisäksi tuo kuvauksesi ei sovi lainkaan yhteen tämän päivän maalin kanssa. Vehanen myös imuroi tänäänkin enemmän helppoja maaleja, mitä Nielsen koko kaudella.

Ensinakin miten niin Vehanen imuroi tanaankin enemman helppoja maaleja, mita Nielsen koko kaudella. Vehanen "imuroi" tasan yhden maalin ja siitakin voidaan olla eri mielta oliko se imurointi. Ja jos yksi menee omiin, olipa mika tahansa imurointi, niin ei se ole mikaan kummoinen valittamisen asia varsinkaan, kun se ei pelia hetkauttanut mihinkaan. Fakta on se, etta Pete petraa koko ajan ja sen nakee sokea Reettakin. Ja ihan takuulla Simonillakin on viela monta pelia edessa nayttaa taitonsa.

En ole pahemmin seurannut Jatkoajassa sinua hra/rva Myyra, mutta sinun juttusi Vehasesta versus S. Nielsen ovat hyvin kummallisia. Oletko sina ollenkaan tosissasi vai yritatko vaan provosoida? Tuntuu kuin sinulla olisi aina valittamista, kun Vehanen pelaa maalilla.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei tuo tämänpäiväinen maali mielestäni imurointi ollut, vaan lähinnä Somervuorelta hyvä suoritus. Siinä olisi voinut kenttäpelaajakin lyödä Somervuorta mailaan, niin ei olisi veto lähtenyt.

Vehanen parantaa koko ajan, ja se on hyvä. Tämän kauden menestymistä ajatellen Vehanen on luultavasti tärkein pelaaja.
 
Suosikkijoukkue
Lukko (Inter)
Petelläkin alkaa torjuntaprosentit olemaan sitä luokkaa mitä itse ainakin odotan Peteltä. 93% yläpuolella kun saa otteluissa pidettyä niin sillä pääsee jo pitkälle.

Nyt nousi prosentti jo yli 90:n. Vehasen päästämät maalit viime peleissä: HIFK 1, Ilves 1, SaiPa 2, Jokerit 3 ja JYP 2. Kertoo tietysti myös puolustuksen ryhdistäytymisestä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Mä en jaksa jauhaa paskaa, niin siksi olen useimmin hiljaa. Mä osaan iloita onnistumisista, enkä odota haaskalle pääsyä, kun hävitään. Tai jos ei hävitäkkään, niin haukutaan joku, varmuuden vuoksi. Odota sä nyt seuraavaa tappiota rauhassa, taikka seuraavan voitto-ottelun epäonnistujaa. Saat varmaan hyvät kicksit.

Kehuin vehasta, kun pelasi mielestäni ipa-pelin hyvin. Silloin tuli vain vastauksia, että tosiasiassa vehanen olikin paska. Täällä näyttää olevan vallalla mielipide, että vehasta ei saa ikinä haukkua, tai hyökkää välittömästi lauma kimppuun. Sitten jos kerran vehasta arvostellut henkilö kehuukin vehasta, niin se on väärin kehuttu.

Sinänsä harmi, että iso osa lukkofaneista on täysin sokea vehasen tekemisille. Vähän häiritsee tämänkin palstan lukua, kun vehanen on automaattisesti aina ja joka pelin jälkeen se suurin kuningas, tapahtui mitä tapahtui.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sinänsä harmi, että iso osa lukkofaneista on täysin sokea vehasen tekemisille. Vähän häiritsee tämänkin palstan lukua, kun vehanen on automaattisesti aina ja joka pelin jälkeen se suurin kuningas, tapahtui mitä tapahtui.
Minun mielestäni taas yllättävänkin moni on ollut kriittinen Vehasta kohtaan. Mikä tietyst oikkein onki.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Minun mielestäni taas yllättävänkin moni on ollut kriittinen Vehasta kohtaan. Mikä tietyst oikkein onki.

Voi olla näinkin. Ehkä silmiini on vain osunut tämä olkun johtama pro-vehanen -armeija, joka puolustaa suosikkiaan vaikka mikä olisi.

Sääli sinänsä, että joillekin riittää loppukauden ajaksi tähän mennessä nähty maalivahtitaso. Itse kaipaisin huomattavaa parannusta. Mutta näiden koodinimi "olkkujen" tavoite lieneekin karsintojen välttäminen, johon ehkä tämän hetken tasolla päästään. Itse odotan jotain aivan muuta.

Ja maalivahtien peluutuksesta: Itse odotan Nielsenin pelaavan kaksi seuraavaa peliä. Duffan tyyli vaikuttaisi olevan tämänlainen. Vai jokohan Vehanen ottaisi taas sen 10 peliä putkeen, kun on päästänyt vähän maaleja ja voittanut pari matsia? Mene ja tiedä. Heittäisin panokset kuitenkin tuohon simpan kahteen seuraavaan peliin.
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä mun silmiin on osunut kaksi tiimiä täällä. Toinen on Anti-Vehanen Team ja toinen Team Realistinen. Kukaan ei minun silmissäni ole Vehasta täällä kuninkaana pitänyt, sen sijaan kaikki ovat olleet sitä mieltä että selvää parannusta on tapahduttava. Ja onhan nää viime pelit olleet jo hyviä Peteltä. Ei se Nielsen mikään muuri ole maalissa ollut, vaikka täältä välillä sellaisiakin kommentteja saa lukea.

Ollaan nyt vaan tyytyväisiä että meillä on kaksi hyvää maalivahtia. Tai jos joku on tuosta eri mieltä niin randomina jonkun kierronksen maalikimara auki ja laskemaan miten monta omasta mielestä helppoa maalia muiden joukkueiden maalivahdit päästävät. Lukumäärä voi olla aika suuri!
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Kyllä mun silmiin on osunut kaksi tiimiä täällä. Toinen on Anti-Vehanen Team ja toinen Team Realistinen. Kukaan ei minun silmissäni ole Vehasta täällä kuninkaana pitänyt, sen sijaan kaikki ovat olleet sitä mieltä että selvää parannusta on tapahduttava. Ja onhan nää viime pelit olleet jo hyviä Peteltä. Ei se Nielsen mikään muuri ole maalissa ollut, vaikka täältä välillä sellaisiakin kommentteja saa lukea.

Samaa mieltä. Joillekkin Peten menestys on suoraan kusta omiin muroihin ja piikkiä on annettu jokaisesta virheestä. Lasken itseni tuohon realististen tiimiin koska mielestäni Nielsen on pelannut vakuuttavan alkukauden ja ansaitsee enemmän peliaikaa mutten pidä häntä mitenkään ylivertaisena Vehaseen nähden, en edes tällä hetkellä parempana.
Yksi kaveri täällä tuntuu huutavan mitä sattuu ja jos joku on eri mieltä niin kaveri vetää klassiset "olen JA:n ainut asiakirjoittaja ja muut vain puusilmäisiä mielensäpahoittajia kun annan heille vähän totuutta jonka vain itse näen."
Jos Pete pelaa hyvän pelin ja saa siitä maininnan niin kaverin totuus on heti "Vehasta kehutaan jumalaksi joka yksin piti lukkoa pystyssä".
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Myyrä kirjoitti:
Ehkä silmiini on vain osunut tämä olkun johtama pro-vehanen -armeija

Mikäs tämä tämmönen on ? Hankkisit itsellesi lukutaidon / luetun ymmärtämisen taidon, jos se on mahdollista. Minä olen nimenomaan sanonut, että kertaakaan ei olla kaaduttu maalivahtiin, oli maalissa kumpi tahansa. Menikö jakeluun?
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myyräkin nyt sit rauhottuu...

Itsekin olisin odottanu Nielsenille enemmän startteja kun on jääny kiekko lapaseen nätisti.

Enemmän tässä pistää vituttamaan Virtasen (vissiin) pysyvä popparikomennus?!

Missä on se RD joka nosti näitä JYP-Akatemian ihan random-äijiä liigaan, vai oliko sekin Aho? Nyt tuntuu siltä et ainoat jotka saa (itse sanoisin taas..) sen paikan ovat olleet Riska ja Nurmi, samasta koivusta väännettyjä puukäsiä.

Riskan kanssa ehkä voi vielä hetken koittaa, Nurmi on niin nähty äijä.

Hiukan itsekritiikkiä loppuun:

Bertrand = pata aivan jumissa, ne ketjukaverit ei kyl yhtään auta. Mut et sä silti voi alkaa hautoon sitä kiekkoa, ei tää oo mitään Ranskan nelosdivaria!

Honkaheimo on ollu aivan vitun loistava kun on hoitanu sitä omaa tonttiaan.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Missäs kaikki puukolla iskijät ovat? Lapaluiden välissä on hyvää tilaa. Petehän pelasi KalPan kavennusmaalissa ainakin metrin ellei kaksikin liiaksi vastassa, ja näin itsensä ulos tilanteesta. Ammattimies olisi torjunut senkin tilanteen pomminvarmasti.

Viisi viimeistä Peten ottelua, ja niissä omiin menneet maalit kauimmaisesta alkaen:

3, 2, 1, 1 ja 1.

Paljon on parannettavaa ja toivotaan että pystyy siihen.

***

Kiitos ja anteeksi.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Missäs kaikki puukolla iskijät ovat? Lapaluiden välissä on hyvää tilaa. Petehän pelasi KalPan kavennusmaalissa ainakin metrin ellei kaksikin liiaksi vastassa, ja näin itsensä ulos tilanteesta. Ammattimies olisi torjunut senkin tilanteen pomminvarmasti.

Viisi viimeistä Peten ottelua, ja niissä omiin menneet maalit kauimmaisesta alkaen:

3, 2, 1, 1 ja 1.

Paljon on parannettavaa ja toivotaan että pystyy siihen.

***

Kiitos ja anteeksi.

Tätä minä ihmettelen. Itse olen ollut pettynyt Peten otteisiin ja vaatinut, että parempi pelaaja pelaa eli Nielsen. Samalla tuonut ilmi, että Lukko tarvitsee huippukuntoista Vehasta. Mitä vitun selkään puukottamista se on? Realismisa minä sanon. Ei mitään sokeaa henkilökulttia.

Turha täällä on sitten tuoda ilmi mielipiteitään Generouksesta, Kovasesta, Jasusta jne. Nehän on kaikki joskus pelanneet hyvin eli ei niitä saa penkittää.

Ai niin nyt Vehanen alkaa pelaamaan niin kuin pitää niin pelatkoon.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen sitä mieltä, että silloin kritisoidaan kun on aihetta ja sitten kehutaan kun on aihetta. Samaa pätee nyt Vehaseen. Alkukaudesta hän ei ollut tasollaan ja sai täysin ansaitusti kritiikkiä myös täällä. Nytten otteet ovat kuitenkin parantuneet, joten pakko antaa kehuja Peten suuntaan. Eilen oli hyvä peli häneltä.

Muutenkin mielestäni on vain hyvä, mikäli kukaan Lukon pelaaja ei ole kritiikin yläpuolella. Vehanen on monelle raumalaiselle pelaaja, jota ei tekisi mieli mitenkään haukkua, mutta kyllä ammattimieheltä saa tulosta odottaa. Itse olen sitä mieltä, että Vehaselta oli täysin oikeutettua vaatia alkukautta parempaa peli.

Mutta anyway, kritiikkiä on hyvä antaa, kunhan se on vaan asiallista eikä karkaa täysin käsistä (esim haukkumalla pelaaja "täysin paskaksi"). Vehanen on nyt pääsemässä odotetulle tasolla, joten isot peukut Petelle ja tsemppiä jatkoon!
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Petri Vehanen oli tanaan loistava. Ja piste.
 

Ratikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUPLAMESTARIT 2021 & Red wings & Stevie Y
Moni tuntuu laittavan Vehaselle flopin viittaa päälle.

Itse en enää alun joukkueen sekoilujen jälkeen tätä allekirjoita.
Viimeisistä kahdeksasta pelaamastaan pelistä Pete on voittanut 6, hyvällä torjuntaprosentilla. (En jaksa laskea.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös