Petri Matikainen HIFK:n päävalmentajaksi

  • 891 622
  • 2 124

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Meillä on projekti kesken. Me roikutaan löysässä hirressä hävitään 3 matsia voitetaan 1 ja siks Petulle ei kenkää. No, uskon, että monella on vielä laatikon uumenissa Matikaiselle kenkää lakanoita, eli ens kotimatsiin kaivellaan niitä sieltä laatikoiden uumenista.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Siis sen verran vielä, että ihan sama, kunhan tää väsynyt marttyyrin näköinen partanaama saadaan ulos tästä jengistä. Tällasta paskaa ei kestä kukaan, edelleenkin korostan sitä, että meillä on kaikki mestaruuspalikat joukkueena, eli Matikainen hittoon täältä ja vauhdilla ja kauas. Ihan sama kuka tulee sisään, mutta Raivo tai kahva-Rautakorpikin sopii mulle tai sit ihan vaan stiga ukko.
 

KIBE#9#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on projekti kesken. Me roikutaan löysässä hirressä hävitään 3 matsia voitetaan 1 ja siks Petulle ei kenkää. No, uskon, että monella on vielä laatikon uumenissa Matikaiselle kenkää lakanoita, eli ens kotimatsiin kaivellaan niitä sieltä laatikoiden uumenista.

Mites kauan sillä Suikkasella projektin kuntoonsaattaminen kesti Lahdessa...hmmm...nimimiehistä ei tietoakaa,pari IFK:n ex-pelaajaa mutta niin se homma vaan lähti käymään parin pelin jälkeen!

Meillä ns.nimimiehet on valahtaneet tusinateppojen tasolle,huh...
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Mites kauan sillä Suikkasella projektin kuntoonsaattaminen kesti Lahdessa...hmmm...nimimiehistä ei tietoakaa,pari IFK:n ex-pelaajaa mutta niin se homma vaan lähti käymään parin pelin jälkeen!

Meillä ns.nimimiehet on valahtaneet tusinateppojen tasolle,huh...

Sitä mä juuri tarkoitan. Eli Matikainen on ihan väärä jätkä tähän jengiin. Samoin monet muutkin joukkueet on saaneet semipaskojen jengiensä pelitavan kohdilleen, meillä ei sellaista ole.
 

Lorimer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leeds United
Kiitos Petri Matikainen ! Sinulle riitti yksi kesä, että sait Suomen Mestarit näyttämään joukkueelta jonka tämän kauden mestaruus on säälipleijarit.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Todellakin. Joukkue, joka koulutti kaikkia muita viime keväänä on nyt täysin kädetön, systeemitön , hajuton ja munaton poppoo. Ja kuitenkin melkein kaikki runkopelaajat ovat samoja! Kuinka joku voi tuhota tuollaisen dynastian noin äkkiä?

Osasyy on kyllä pelaajat, jotka eivät VAAN OSAA käsitellä mestaruutta, vaikka aiempien kausien mestaruuskrapulat (tepsi/jyp) on tiedossa. MEnkää paistamaan nakkeja saatana, vaikka sauna on jo kylmennyt.
 

trap

Jäsen
Tulee jotenkin Randy Carlyle mieleen Petusta. Samanlaisia vanhan liiton miehiä joiden taktinen osaaminen on kyseenalaistettu & näköjään peluutuskin melkoisessa epätasapainossa. Erona vaan se että IFK:lla pitäisi olla syvyyttä materiaalissaan eri tavalla kuin Ducksilla viime vuosina.

Heikosti on kyllä Petri ja IFK aloittaneet. Mielenkiintoista seurata sivusta. Ennustan tuskien taivalta loppuun asti. Saappaat jalassa toki lopulta kaadutaan, mutta mestarismiehiä ei ensi keväänä Nordiksella nähdä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ennustan tuskien taivalta loppuun asti.

Eikös ne Matikaisen Blues-kaudetkin olleet tätä tuskakiekkoa? Koko ajan alemmassa keskikastissa, tasaisia vääntöjä ja maalivahti pois ja kiekko omaan tyhjään maaliin. Ja kommentit just tätä me syödään tää paska...

Nyt on oma uskottavuus kopissa laitettu puntariin ja pieleen meni. Miten tästä eteenpäin? Voi olla Kimin nosto takaisin kokoonpanoon viimeinen niitti tältä kannalta. Pyrrhoksen taistelu, voitosta Matikaisen kohdalla nyt edes tässä yhteydessä voi sanoa.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tulee jotenkin Randy Carlyle mieleen Petusta. Samanlaisia vanhan liiton miehiä, joiden taktinen osaaminen on kyseenalaistettu & näköjään peluutuskin melkoisessa epätasapainossa. Erona vaan se että IFK:lla pitäisi olla syvyyttä materiaalissaan eri tavalla kuin Ducksilla viime vuosina.
Heikosti on kyllä Petri ja IFK aloittaneet. Mielenkiintoista seurata sivusta.

Erotukseksi muutama pikkuseikka, kuten Stanley Cup... ja se, että Carlyle on puutteineenkin oikeasti kova vanhan liiton (vanha:) äijä. Esimerkiksi tarpeeksi kova kunnioittamaan myös erityyppisiä pelaajia ja heidän osaamistaan (sama toimii tietty toisinpäin) ja muokkaamaan systeemejä tilanteen mukaan, jos kohta välillä meneekin pahasti pään seinään hakkaamiseksi.

Mielenkiintoista tosiaan, paitsi että tähän asti on mennyt vielä enemmän pieleen kuin mitä uumoili. Yleensä tämmöisiä ei huutele kun kautta on jäljellä vaikka kuinka, mutta silti: teillä on yksinkertaisesti tyhm... anteeksi, väärä koutsi. Ainakin jos ja kun älyllis-henkis-taktisia apuja ei tule muulta valmennukselta eikä johtopelaajilta (jälkimmäisillä kyllä olisi mistä antaa, mutta jotenkin epäilen kommunikaation sujuvuutta tässä tilanteessa).

Ennustus: potkut keväällä. Ja tällä kertaa voivat jopa olla ihan aiheelliset.
edit: Saatettaisiin monoa toki (haluta) antaa aikaisemmin, mutta kun irrallaan ei ole ketään lähimainkaan tolkun vaihtoehtoa. Ainakaan kotimaista.
 
Viimeksi muokattu:

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
En olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta mulla on ikävä Kojoa.

Ymmärrän sua. Tuttu tunne monen vuoden ajalta. Ainakin mulla. Kauheeta tää kojonkaipuu. Tosin olen päässyt siitä jo yli, sulla on tie vielä kuljettavana.
 

Carlos

Jäsen
Hifk:n peli huononee koko ajan. Mitä pidemmälle kausi menee, sitä vähemmän niitä hyviä elementtejä on jäljellä. Suunta on mielestäni ihan selvä, ja en usko että sitä kukaan tai mikään enää kääntää.

Nordis oli vaan liian kova paikka, ei riitä taidot. Kojon arvostus vaan kasvaa entisestään, teki mahdottomasta mahdollisen. Nyt on palattu "vanhaan".

Munkin puolesta Petu vois lähtee, tämä arpa ei voittanut. Ei tartte katsoa edes kevääseen asti.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Munkin puolesta Petu vois lähtee, tämä arpa ei voittanut. Ei tartte katsoa edes kevääseen asti.

Jep, vielä voisi kurssi muuttua, tässä vaiheessa kautta valmentajan vaihdoksella voisi vielä saada paljon aikaan, mutta mitä pidemmälle mennään Petun kanssa, sitä enemmän upoksiin tää joukkue menee ja voidaan tossa ennen U20-kisoja availla ketjua "Joukkue kaudelle 2012-2013" ja suunnittelemaan ensi kautta, itseasiassa ehkä jo ennen maajoukkuetaukoa.

Edit: Ja ensiyönä mä tuun uneksimaan Ilta-Sanomien otsikosta Matikaiselle potkut HIFK:stä, Summanen (tai toteemipaalu) tilalle.
 

scholl

Jäsen
Eiköhän meillä kaikilla ala pikkuhiljaa olla.

Toisilla on vain hiljaisempi sytytys. Monilla meistähän oli jo ikävä ennenkuin hän oli lähtenytkään, koska tiesimme miten tässä tulee käymään. Se on kuin hidastetusta filmistä tämä touhu, kun tiesimme etukäteen, miten tässä tulee käymään.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän sua. Tuttu tunne monen vuoden ajalta. Ainakin mulla. Kauheeta tää kojonkaipuu. Tosin olen päässyt siitä jo yli, sulla on tie vielä kuljettavana.

Mä olen kaivannut Kojoa jo ennakkoon viime syksystä saakka. Eikä vieläkään näy loppua. Päinvastoin. Nyt jos koskaan minä todellatodellatodella kaipaan Kari Jalosen suurta nokkaa haistelemaan joukkueen edesottamuksia ja tarjoamaan ratkaisujaan joukkueen pelin edistämiseksi.

Voiko tästä oikeasti parantua? Vai oppiiko sen kaipuun kanssa vain elämään? Unohtuuko Kojo, jos joskus tulee joku oikeasti hyvä valmentaja puikkoihin? Vai kultaako aika muistot ja Kojon kaipuu on läsnä ikuisesti?

Haluan tuon valevalmentajan pois tuolta nyt. Mutten kuitenkaan usko koskaan enää näkeväni Kari Jalosta IFK:n ruorissa.

On muuten ihan järjetöntä peluuttamista Petulta muutenkin. Meidän energiakenttien jätkät ovat pääasiallisesti hoitaneet omat hommansa ihan kunnialla ja antaneet kärkiäijille arvokasta huiliaikaa. Petu ei ole näytä ollenkaan käsittävän, että Mikestä ja kumppaneista ei saada täyttä tehoa irti, kun he pelaavat 25min./ottelu. Kousaa on osin ihan aiheellisestikin kritisoitu, mutta kyllähän esim. tämän illan Lukko-pelin 29.19 min. peliaika vetää hiljaiseksi. Ok, Jokela tötöili itsensä ulos, kun pää ei kestä, mutta silti.

Nyt ollaan nähty Mikeltäkin pari huonompaa matsia. Sen luulisi kertovan Matikaisellekin jotain. Tänään molemmat maalit meni enemmän tai vähemmän Miken piikkiin. Ja Miken pelihuumoria ei ole varaa menettää.

Lisää vastuuta alemmille ketjuille! Ihan sama, vaikka peli pyörisi omassa päässä, koska niin se pyörii näillä huipun veljeksilläkin. Erona voisi olla se, että jaksavat sitten tehdä tulosta hyökkäyspäässä nykyistä paremmin. Ihan vain mutulla heitän, kun en mistään mitään tajuakaan.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matikaiselle pitää antaa potkut ja mielellään nopeasti. Siimaa ei pidä antaa enää yhtään.
Äijä ei osaa eikä saa tätä joukkuetta pelaamaan.
 

Maranello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matikaisen puolustukseksi, kolme peliä neljään päivään. Silti Nokkaa todella on ikävä. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Petulla on ilmiömäinen kyky saada kädettömät pelaajat pelaamaan hyvin... Harmi vaan, ettei teillä niitä juuri ole.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tämä Matikainen-Marjamäki parivaljakko näyttää paljastuvan samanlaiseksi kuin Toivola-Kivi kaksikko. Taikka Kapanen-Räsänen. Kakkonen ymmärtää itse taktiikasta enempi, ykkösen homma on olla tsemppari ja kasvot mediaan päin.
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
En olisi ikinä uskonut tätä sanovani, mutta mulla on ikävä Kojoa.

Olisiko sulla ollut ikävä Kojoa, jos se ois potkittu pihalle 11 ottelun jälkeen. Samaa paskaa tää on kuin sillonkin. Petu saa aikaa 11 ottelua, Kojo sai "vähän" enemmän, ja se odotus tuotti kauan odotetun tuloksen.
Jokainen voi muistella Kojon alkua HIFK:n valmentaja, jokainen voi laskea kirjoittajien määrän, jotka olivat Kojoa pois potkimassa heti alkuun.

Olisiko meillä nyt viimekeväältä se palkinto, jos olisi tehty niin, kuin kirjoittajat halusivat, ja potkittu Kojo pois? Tuskin.

Edit: Onhan toi peli joo hirveetä paskaa, mutta niin se oli silloinkin, ja luulisi että oltais jotain Kojon aikakaudesta opittu, mutta ei. Suikkasen ottaisin tänne ilomielin, mutta kun se ei ole vapaana.

Ps. Kuinka moni teistä oikeasti tietää, millainen jätkä Summanen on kopissa? Mitä nyt Venäjältä sai potkut juuri sen kusipäisyyden takia, sekö on hyvä? Mielestäni ei, muttei minulla kyllä ole hajuakaan millainen hän oikeasti on, ja siksi kysyn tätä niiltä, jotka siitä tietävät minua enemmän.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko sulla ollut ikävä Kojoa, jos se ois potkittu pihalle 11 ottelun jälkeen. Samaa paskaa tää on kuin sillonkin. Petu saa aikaa 11 ottelua, Kojo sai "vähän" enemmän, ja se odotus tuotti kauan odotetun tuloksen.
Jokainen voi muistella Kojon alkua HIFK:n valmentaja, jokainen voi laskea kirjoittajien määrän, jotka olivat Kojoa pois potkimassa heti alkuun.
Eihän nyt kukaan voi verrata näitä ajankohtia keskenään. Kun KoJo tuli oli HIFK kohtuu sekaisin, kun nuorempi Matikainen tuli HIFK ei ollut.

Ja taas pitäisi laittaa jotain vitun projekteja kehiin?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä Matikainen-Marjamäki parivaljakko näyttää paljastuvan samanlaiseksi kuin Toivola-Kivi kaksikko. Taikka Kapanen-Räsänen. Kakkonen ymmärtää itse taktiikasta enempi, ykkösen homma on olla tsemppari ja kasvot mediaan päin.
Tältähän se vaikuttaa. Ja tästä asiasta spekuloitiin muuten Blues-osiossa jo viime keväänä. Yhä ihmettelen, miksi ihmeessä HIFK palkkasi Matikaisen ykköseksi?

Mun ehdotus on:

Vedetään sitten tosiaan vanhan ajan malliin miltä pelikin nyt näyttää (kiekko päätyyn ja perään). Laitetaan Ville pelaajavalmentajaksi ja Söde kakkoseksi. Jannehan on jo maalivahtivalmentaja. Aikalisät pidetään omalla maalilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös