Mainos

Petri Matikainen HIFK:n päävalmentajaksi

• 892 385
  • 2 124

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt tietysti pitää alkaa miettii mikä järki oli roudata Reddis jengiin jos se on yhtä huono kuin Hirso. Ei mikään, mun mielestä.

No selvästi Hirso ei sopinut Petun palapeliin. Jos Petu olisi halunnut Hirson tosissaan pitää ja saada siitä jengiä hyödyttävän pelaajan, niin kyllä Hirso olisi aika lailla enemmän saanut peliaikaa, etenkin yv.llä. Hirso on nyt mennyt, sitä on turha murehtia. Tuskin kukaan on villeimmissä unissakaan redenbachista voinut odottaa Hirson huippukausien tasoista pelaajaa, vaikka saakin nyt sellaisen näyttöpaikan suoraan yv.ssä mitä Hirso ei saanut kuin parissa pelissä. Hirson ja redenbachin surkeudesta huolimatta meillä on edelleen liigatasolle kova sentterinelikko, vaikkakin roolitus taitaa vielä vähän kusta. Jos Petusta tuntuu nyt yhtään paremmalta päästyään Hirsosta eroon, niin ainakin näistä siirroista on ollut jotain hyötyä. Jos mestaruus tulee niin eihän näitä kukaan enää muistele, tosin en näe tätä siirtoa mitenkään sellaisena, että se veisi/ratkaisisi mestaruuden kauden päätteeksi.

Eli kyllä näen sen niin, että Petun takia vaihto tehtiin. Petu on tehnyt loistavaa työtä puukäsijengeissä, joissa jengi on pelannut yli odotusten, mutta kaikki eivät vain kykene toimimaan liian hyvän materiaalin kanssa. Ja vaikka Hirso mielestäni osoitti kauden aikana, että haluaa pysyä tässä jengissä, oli rooli mikä hyvänsä, niin siinä on aina riski, jos lähtökohtaisesti tähtipelaajan statuksella olevalle pelaajalle ei pysty osoittamaan kunnon roolia ja luottamusta.

Alkukausi kynnettiin niin syvällä, että ainut mitä on toivonut on pisteet ja kauden pelastaminen totaalihäpeältä tällaisella dream teamilla. Petun peluuttama lätkä on usein aivan oksettavaa katsottavaa (vaikkakin vähän siedettävämmäksi jo mennyt, ehkä tottumiskysymys?), mutta tältä kaudelta en enää tyylipisteitä kaipaa. Siksi en Petun pelistä ole jaksanut valittaa (kuten ei varmaan moni muukaan enää), kun on edes pisteitä tullut. Pisteillä saa alkukauden häpeän anteeksi, mutta ei tuota nyt ihan ylistääkään voi.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Lähe nyt vittu menee Petu! Sut on nähty ja paskaksi todettu!

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ulostaa Hirson ja tilalle saadaan joku paskahousu Sveitsin kakkosliigasta! Peluutus on aivan kauheata, pian on jo helmikuu ja vasta yks ketju on kunnossa! Herätys nyt oikeesti hermothan tässä vaan menee!

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tulee ihan muuan Randy Carlyle mieleen tästä teidän Peusta. Tai ainakin Petun peluutuksesta. Randy räikeästi ylipeluutti (Anaheimissa) kahta kärkiketjuaan ja antoi vain jämäminuutteja kahdelle muulle ketjulle, josta oli seurauksena kaksi asiaa. Kärkiketjut olivat täysin puhki, kun runkosarjasta oli jäljellä 1/2 tai 3/4 osaa ja kaksi alempaa ketjua oli menettänyt täysin itseluottamuksen, pelihalut ja motivaation, pahimmassa tapauksessa jopa luottamuksen tai kunnioituksen valmentajaa kohtaan. Jos pelaajat kapinoivat, heitä rankaistiin. Sitten kun oli ratkaisupelien aika, joko playoffien, tai runkosarjan viimeisten ns. taistelu "playoff paikasta" -pelien, kärkiketjut olivat niin puhki, ettei joukkue saanut enää sitä 110% kentälle. Loppu on historiaa ja tilastoja.

Petun autoritäärisistä metodeista en osaa sanoa paljon, mutta peluutus ainakin kusee. Näillä eväillä HIFK ei tule saamaan neljää, täsin synkronoitua, huippuvireistä ja yhteenhitsautunutta ketjua playoffeihin. Granlund voi tehdä sankaritekoja yksittäisissä peleissä ja ratkaista jopa useita otteluita putkeen, niinkuin Peltonen ja esim. Pesonenkin (ainakikn paperilla), mutta kun pelataan playoffeja tyylillä "paras seitsemästä", niin mestaruushaaveet voi haudata HIFKn osalta, ellei ihmeitä tapahdu ja pian.

Toki ketjujen yhteensovittelussa haittaa Peltosen loukkaantuminen jne., mutta loukkaantumisten taakse ei saa mennä.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käykö tässä vielä niin, että Petri Matikaisen puhuessa viikko toisensa jälkeen pehmoisia ja peluuttamalla joukkuetta päin persettä, imu IFK:hon ensi kaudeksi ei yhtäkkiä olekaan niin suurta kuin kaikki toivomme? Kuka huippupelaaja haluaa tulla lottopalloksi? Mitään johdonmukaisuutta ei ole ja kenttiä sekoitetaan jatkuvasti. Pelaajat haluavat pelata, eivät istua penkillä. Ja mitä nimekkäämpi pelaaja olet, sitä enemmän olet tottunut pelaamaan. Ja tekemään tulosta. Sellaista tulosta, mistä maksetaan ja mitä odotetaan.

Veikkaan, että Petu saa itse kohta syödä paskansa. Mulle alkaa ainakin riittää. Näin paljon ei ole hallilla kyrsinyt istua herra ties koska viimeksi. Edes Jalosen ensimmäinen paskakausi ei ollut näin karmeaa, vaikka kotona otettiin kuokkaan jatkuvasti. Silloin oli sentään toivo paremmasta. Nyt tuntuu, että alaspäin mennään ja kohta rytkähtää.

Eniten harmittaa kuitenkin pelaajien puolesta. Kovia äijiä jengi täynnä ja "valmentaja" peluuttaa Oulun pikkuoravia rajattomasti. Toihan on jätkille, varsinkin Mikelle jo vaarallistakin, sillä kun on tapana kolhia itseään. Ja mitä se tekee joukkueen yhteishengelle, vaikka kaikki varmasti tajuavat, ettei se veljesten vika ole, vaan koutsin. Aevan pyllystä taas.

Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kovia äijiä jengi täynnä ja "valmentaja" peluuttaa Oulun pikkuoravia rajattomasti.

Jep! Ei jumalauta hyökkääjä voi kellottaa tuollaisia minuutteja, kuin HIFKin ykkönen esim. tänään. Mikke pelasi tänään enemmän, kuin rautaisessa kondiksessa oleva Joni Pitkänen viimekausina keskimäärin. Pitkäsen kohdalla puhutaan kuitenkin pakista ja pienemmästä kaukalosta... Ei voi tehdä hyvää kenellekkän osapuolelle tällainen...

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ymmärrä tuota Granlundin ylipeluutusta kahdesta syystä.

1. Granlund on ollut ERITTÄIN väsyneen näköinen jo junnukisojen lopussa, eikä kaveri kauhena virkeältä näyttänyt tuossa HIFK - Blues pelissäkään. Naama aivan kalman kalpea ja silmät todella väsyneen oloiset. Pelikään ei luistanut lähellekkään sillä tasolla, jota kaverilta on totuttu näkemään.

2. Laajasta materiaalista saa eniten irti peluuttamalla sitä tasaisesti. HIFK:lla ei ole mitään tarvetta ylipeluuttaa ykköskenttäänsä, kun alemmistakin kentistä löytyy ratkaisijoita. Nyt väsyneet Granlundit pelaavat puolet pelistä, eikä hyvällä energialla painava nelonen saa edes yhteensä 20min peliaikaa.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei ihme että Tappara voitti. Mitäköhän helvettiä Matikaisen päässä liikkuu? Hyökkääjä ei todellakaan saa itsestään parasta irti jos joutuu pelaamaan väsyneenä...Voittaneen joukkueen hyökkääjistä kovimmat peliminuutit kellotti Ahtola 20.02

Vai onko tämä nyt sitten sitä kun Mikke sanoi että jaksaa pelata? Ja Petu komppasi mukana että MiG jaksaa, nyt äijä vetää puolet matsista kentällä. :-D

Ei juma, mä luulin että me peluutetaan meidän Zabo-Dixon puhki kun vetävät sitä 21-24min/ottelu.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esitän myös lisäkysymyksen, että minkä takia Petri Matikainen tekee oman työnsä itselleen niin vaikeaksi? Hänen tehtävänsä on saada joukkueesta irti maksimitehot ja tehdä tulosta. Helvetisti helpommalla pääsisi, kun ymmärtäisi joukkuedynamiikan ja yksinkertaisimmatkin fysiikan lait. Tasaisemmalla peluutuksella voittaisivat ihan kaikki. En ymmärrä tässä(kään) asiassa Petun ajatuksenjuoksua edes vähää alusta.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tiettyjen pelaajien ylipeluuttamisen lisäksi Petu saattaa sekoittaa ketjut täysin uuteen uskoon jo pelin sisällä, vaikka tarvetta olisi ehkä vain hienosäätää (jos sitäkään). Mitä pelaajat mahtavat ajatella tuosta? Nehän menee vittu sekaisin kun seinäkellot. Joka pelissä ja jopa erässä uudet sällit vierellä. Siinä vasta pitkäjänteisyyttä.

scholl

Jäsen
Kaikki näyttää menevän just niinkuin on etukäteen ajateltu. On vaikeata, nihkeätä, paska lentää ja mikään ei onnistu. Sitten poliisi on vielä vähän kateellinen kovapalkkaisille pelaajille ja yrittää savustaa niitä joukkueesta ulos. No ei se mitään, positiivinen asia tässä kaikessa on se, että ainakin oma omatuntoni on puhdas. En hyväksynyt Matikaisen hankintaa, enkä sitä tukenut, enkä tule tukemaan, koska aavistin tämän, hänen persoonansa tai osaamisensa ei sovi tänne. Pelatkaa se 2v nyt nopeasti niin saadaan joku toinen valmentaja. Tekisi mieli käydä peleissäkin ainakin joskus, mutta en mä Matikaisen aikana haluaisi käydä, vaikka mulla onkin se Baijerin lippu tossa eteisessä valmiina odottamassa. Kiva mennä hallille, jos etukäteen tietää, että luvassa on ankea ilta tai sitten pitää kehittää joku mielikuvitusleikki. Joo ehkä alan miettimään, että huonomminkin voisi olla ja pohdin mielessäni kumpi on ollut enemmän väärässä paikassa: Petu Nordiksella vai Dan Quayle valkoisessa talossa. Saattaa olla sitten niin, että mietin koko matsin ajan, osaako Petu tavata sanan peruna.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Noh noh noh. Mikäs lakananmaalaustalkoot täällä on. Petukin sanoi lehdistöhaastattelussa, että "aika hyvä peli meiltä".

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noh noh noh. Mikäs lakananmaalaustalkoot täällä on. Petukin sanoi lehdistöhaastattelussa, että "aika hyvä peli meiltä".

Voi jumalauta, mieshän on mielisairas. Tai umpisokea ja kaiken lisäksi älykääpiö.

Eikö se näe mitä kentällä tapahtuu?

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelatkaa se 2v nyt nopeasti niin saadaan joku toinen valmentaja.

Toivottavasti ei koko 2v sopparia jouduta kärsimään. Vaikka tsägämestaruus tuliskin, niin en halua toista kautta nähdä petua täällä koutsaamassa. Nää matikaiset aiheuttaa aina enemmän tuhoa ja vitutusta, kuin mitään muuta.
Tää kausi nyt on pakko mennä tällä, ja on vain toivottava mahd. hyvää sijoitusta, ja mahd. pientä tuhoa pitkällä tähtäimellä. Ja toisen kauden jatkamisen peruste ei voi olla sopimuksen purun kalleus. Kalliimmaksi toi pelaajaruletti tulee. Rosteria on täydennetty jo kolmella MM-kisapelaajalla kesken kauden, ja lisäksi muutaman vuoden takainen pistepörssin voittaja on savustettu ulos. Ei totakaan halvaksi tavaksi voi sanoa. Ja kun ei edes noilla palikoilla kykene voittamaan. Mielekkäästä pelistä nyt ei jaksa edes unelmoidakaan.

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Veikkaan että paskansyöjä alkaa vaikuttamaan tiettyihin jatkosopimuksiin + pelaajahankintoihin ensi kautta silmällä pitäen. Kuka nyt haluaa uraansa pilata pelaamalla Petun alaisuudessa? Pelaajille joille pitäisi antaa minuutteja, vetää jämäajalla, ketjukokoonpanot aivan sekaisin joka peliin jne.

Uskomatonta miten yksi mies tuhoaa muutamassa kuukauden kaiken hyvän mitä Kojo sai 3 vuodessa aikaiseksi. Ei ihme ettei Kojo arvosta pätkääkään Petua.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Voi jumalauta, mieshän on mielisairas. Tai umpisokea ja kaiken lisäksi älykääpiö.

Tällaisesta kaverista saa paljon lisäinfoa ketjusta Vitsiä pukkaa, part 2!

Ja olipa hyvä vertaus naapurista Carlyleen, kiitokset siitä. Carlyle jauhoi joukkueensa palasiksi jo ennen pleijareita aivan samalla taktiikalla kuin HIFK nyt pelaa. Ja onhan meilläkin ollut Isä Paul, jonka Kuhta-Guolla -ketju pelasi järkyttäviä määriä jo runkosarjassa ja sama jatkui surullisen kuuluisissa pleijareissa. Myös Nokan ensimmäinen kausi kannattaa muistaa: Hirso vei pistepörssin ja joukkue oli ihan liikaa hänen ketjunsa varassa. Homman nimi playoffeissahan on se, että vaikka joukkueen 1-ketju olisi kuinka tikissä tahansa, se tullaan liimaamaan miljoonasti tehokkaammin ja tylymmin kuin runkosarjassa. Vastustaja pistää pariin ekaan pleijarimatsiinsa vastustajan ykkösen pimentämisen päätavoitteekseen ja saattaa päästä jopa niskan päälle näin. Suikkasen pleijariavaus silloista mestaria Jypiä vastaan oli malliesimerkki tästä ja silloin viimeistään, siis jo vuotta ennen Tepsin mestaruutta, mulle aukeni Suikkasen kyvyt valmentajana. Oli olosuhde mikä tahansa, joukkueessa pitää olla syvyyttä. Mitä tulee Granlundien järjettömään peliaikaan ja yhtä järjettömään tarpeeseen peluuttaa heitä aina vaan samassa ketjussa, muistuttaisin kuinka HIFK pärjäsi nuorten MM-kisojen aikana! Eikö Petu nyt saatana edes siitä saanut kaaliinsa, että on tässä joukkueessa muitakin pelaajia? Olisi luullut miehen huoahtaneen helpotuksesta ja tasaavan hieman peliaikoja. Mutta vitut. Sama Granlund-ralli jatkui heti, kun poikien kone laskeutui. Luultavasti Petu oli vastassa ja pisti pojat rullaluistelemaan stadiin, että saavat avattua vähän jalkoja pitkän matkan jälkeen.

Sitten kun otetaan puheeksi se ainoa toinen vakaa ketju, joka meillä on eli Liivikit, törmätään jälleen kerran Petun outouksiin. Liivikin ketjuhan oli aivan ensimmäinen Petun tuhovimman kohde syksyllä. Tsekattiin jopa jotain vitun iivohokkasta siihen Simon paikalle. Äijälle annettiin valmiina edellisen kevään paras nelonen, kolme kovaa duunia tehnyttä Suomen mestaria. Joku järjen valo pakotti Petun sitten myöhemmin hyväksymään tämän ei-hänen-keksimänsä ketjun olemassaolon ja esim. Liivik on aika mainiossa pisteputkessa. Mutta se on juuri tämä ketju, jonka jääaikaa leikataan jyrkästi, jotta Granlund pääsee varmasti pelaamaan. Huh! Mä miettisin ennemmin jo tän kauden näyttöjen perusteella, olisiko Liivikin ketju jopa kakkonen, koska PW-Redenbach + puukädet laidalla, ei tunnu toimivan. Missä on balanssi? Ja voisiko joku ilmoittaa Petulle ketjujen peliajat ja esimerkiksi ketjun sentterien aloitustilastot ja ketjujen plusmiinukset. Menikö eilen peräti 3 maalia Granlundeille ja kellot eivät silti soineet?

-3112-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU, HSV
Ja voisiko joku ilmoittaa Petulle ketjujen peliajat ja esimerkiksi ketjun sentterien aloitustilastot ja ketjujen plusmiinukset. Menikö eilen peräti 3 maalia Granlundeille ja kellot eivät silti soineet?

En jaksanut enempää lainata, kun on niin pitkä teksti, että vastauskin olisi kilometrin mittainen. Mutta vastataan tähän kuitenkin.

Itse olen myös kritisoinut tätä peluutusaikaa jo ensimmäisistä peleistä lähtien. Jalonen oli erittäin tarkka peliajoista ja myös kevään 'kuntopiikin' ajoittamiseen tehtiin erityisen paljon töitä viime kaudella. Joukkueessa ramppasi kaikenlaista asiantuntijaa tekemässä tarkkoja harjoitteita ja tämä tuotti tulosta. Mikä on tilanne nyt? Minulle ainakin täysi mysteeri. Ehkä Petu 'treenauttaa' poikia nyt itse pelin sisällä ja antaa huilia itse harjoituksista???

Ps. Simon ketjulle eilen yksi hänen kolaroidessa keskialueella...

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Itse olen myös kritisoinut tätä peluutusaikaa jo ensimmäisistä peleistä lähtien. Jalonen oli erittäin tarkka peliajoista ja myös kevään 'kuntopiikin' ajoittamiseen tehtiin erityisen paljon töitä viime kaudella. Joukkueessa ramppasi kaikenlaista asiantuntijaa tekemässä tarkkoja harjoitteita ja tämä tuotti tulosta. Mikä on tilanne nyt? Minulle ainakin täysi mysteeri. Ehkä Petu 'treenauttaa' poikia nyt itse pelin sisällä ja antaa huilia itse harjoituksista???

Vaikea noita minuuttimääriä on ymmärtää, mutta todella toivon, että tässä on jonkinlainen ajatus takana. Ikävä puoli on se, etten ihan luota tähän systeemiin, enkä Matikaiseen fysiikkapuolen guruna. Mun mielestä on päivänselvää, että jonkun ammattilaisen pitää hoitaa fysiikkavalmennus SM-liigatason jengissä. Ei sitä voi vastuuvalmentajan kontolle pistää eikä hän missään tapauksessa voi sitä halutakaan. Pahaa pelkään, että Scholl on ollut oikeassa. :(

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä tästä kaikesta Petun sekametelisopasta ajattelee Tom Nybondas. Missä menee raja, jolloin seurajohdon sopii puuttua asioihin, vai meneekö missään? Ymmärrän äärimmäisen hyvin sen, että joukkuetta luotsaa valmentajat, eikä seurajohto siihen puutu. Mutta jossainhan sen rajan on kuljettava, kun jokainen, joka IFK:n otteita on seurannut näkee viimeistään nyt, että metsään ollaan menossa. Jos Jatkoajassakin vallitsee yksimielisyys siitä, että jo pidemmän aikaa on asiat tehty päin helvettiä vaikka pisteitä laariin on sadellut välillä ihan mallikkaastikin, niin oletettavasti sen tajuaa jo UTJ:kin.

Joko pidetään kriisipalavereja? Joko ollaan kartoittamassa uutta valmentajaa ensi kaudelle (vaikka en kyllä usko, että mono heilahtaa)? Kai joku uskottava ja vaikutusvaltainen hahmo on Petulle jo käynyt sanomassa, että se tekee monta asiaa ihan päin pyllyä? Onhan? Aihetta nimittäin olisi.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pakko kysyä nyt tämän päättömän peluuttamisen keskellä, että miten päävalmentaja voi olettaa kaikkien pelaajien pystyvän parhaalla mahdollisella tavalla (kyvyt irti periaatteella) noudattamaan vaadittua pelikirjaa, kun osa pelaajista peluutetaan täysin puhki jo liian aikaisin, ja lähes jokaisella pelaajalla vaihtuvat ketjukaverit jatkuvasti?

Tässä on aika monta sellaista juttua, jossa pitkäaikaiset kiekkofanit huomaavat selkeitä puutteita Petun toiminnassa. Minä en pärjäisi Petulle kiekkovalmennuksessa millään, mutta se ei poista sitä faktaa, ettenkö voisi selkeästä epäkohdasta huomauttaa.

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuosien tauon jälkeen täällä koska tuntuu siltä että on pakko avautua. En ole kaikkia tämän ketjun viestejä lukenut mutta pääongelma mielestäni on se että pakit eivät tiedä yhtään miten peliä avataan tai miten päästään paineen alta pois. Jokainen tilanne pelataan eri tavalla ja useimmiten syöttö (tai sen yritys) annetaan sille jätkälle jota jo pitää kolme vastustajan pelaajaa.

Toinen silmäänpistävä juttu on se että sitten kun kentällä on tilaa eli omat ja vastustajat vaihtavat niin annetaan se pystysyöttö sille AINOALLE pelaajalle joka EI mene vaihtoon. Eli tämä jannu sitten yrittää yksin puskea vastustajan kenttäpuoliskolle ilman mitään apuja jolloin hän vain heittää kiekon päätyyn ja lähtee viimeisenä vaihtoon! Tulos: kiekko ilmaiseksi vastustajalle! Haloo, Matikainen!!

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mikä on tilanne nyt? Minulle ainakin täysi mysteeri. Ehkä Petu 'treenauttaa' poikia nyt itse pelin sisällä ja antaa huilia itse harjoituksista???

Viime kauden peluutuskuvio oli kuin oppikirjasta ja peliajat oli funtsittu todella tarkkaan. HIFK esimerkiksi huomioi sen, että avauksessa vastaan tuleva Jokerit tulee olemaan pitkä sarja mitä todennäköisimmin. Mickeä ja Villeä ei peluutettu puhki ja niinpä esimerkiksi Kibe & PW nousivat todella isoon rooliin. HIFK:n viime kauden fysiikkavalmennus ei ollut mielestäni mitään huipputasoa, mutta aikataulutus toimi hyvin. HIFK:lla oli -omituista kyllä ja ihan IMHO- vähän liian pitkään runkosarjassa hyvät jalat ja pelkäsin jo, että kaatuuko tämä keväällä kunnon loppumiseen. Mutta siinä Talviklassikon jälkeen HIFK rupesi vetämään kovennettua treeniä kohti kevättä ja niinpä runkosarjan loppu oli suhteellisen paskaa. Koska KJ:n aiemmat keväät olivat mitä olivat, olin hyvin huolissani pleijarien alkaessa, mutta nähtyäni ne pari ekaa tappiopeliäkin, huomasin että joukkue on ainakin kuntopuoleltaan loistavassa tikissä. En ole nyt jälkiviisas: kävin ennustelemassa tappioiden jälkeen, että Jokerit-sarja tulee kääntymään HIFK:lle. Tosin mun papereissa sen olisi pitänyt mennä 4-2. Nikerien kolmas voitto oli paha takaisku ja HIFK meni aika pitkälti henkisellä vahvuudella 4-3 -voittoon. Mutta hyvä oli ponnistaa henkisesti, kun jalatkin toimivat!

Samaan aikaan Bluesissa vedettiin myöskin hyvällä jalalla pleijareita pitkän kaavan kautta. Mä en usko, että Matikainen ei osaisi / tajuaisi sitä, että pleijareissa pitää olla jalat & kondis aivan viimeisen päälle. Hänen joukkueensa oli viime keväänä lähes HIFK:n tasoinen fysiikaltaan. Jos haluan pysyä optimistina, arvelen HIFK:n vetävän juuri nyt kauden toista superkovaa treeniperiodiaan. Ja jos näin, seuraavat 5 matsia menevät parhaimmillan pinna per matsi -tahdissa. Sitten ollaan kunnossa. MUTTA: auttaako se mitään, että jalat saadaan toimimaan, jos joukkueen hyökkäyspelisabluuna on noin ohut ja peluutus noin hanurista? Ja hyvä huomio Darius: HIFK:n pakisto on kiekon kanssa liikuttavan avuton. Tässä on se iso kysymys. Olen vuorenvarma, että HIFK tulee olemaan oikeaan aikaan hyvässä fyysisessä kunnossa. Kuten oltiin syyskauden lopussakin. Lisäksi HIFK:lla on erinomainen maalivahti. Mutta viimeistään välierissä haukataan paskaa (kielikuva sopi tähän hyvin), jos silloinkin vielä kelaillaan, että mitä jos Tuomainen vetäisi Reden ja PW:n kanssa ja oiskohan toi Nyholm itse asiassa hyvä Micken ketjussa? Mua pelottaa aivan vitusti tämä peluuttamiseen ja peliaikoihin liittyvä sekamelska ja pikku detaljina pidän ÄÄRIMMÄISEN huolestuttavana, että Matikaisen HIFK tammikuussa 2012 päättää kokeilla Pöystiä yyvee-pakkina. Vittu - sori mutta on pakko sanoa: oisko sitä Hirsoa voinut kokeilla edes siinä herra Pelisilmä Matikainen??

PS. Simo onneksi kuittasi eilen syöttämällä yhden ja päätyi lukemaan +- 0. MiG, MaG ja Somervuori, kaikille eilen -2.

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pöystiä Matikainen ilmeisesti pitää ylivoimalla koska hän pelaa rightilla. Mitään muuta järjellistä syytä siihen en keksi!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy