Pesiskausi 2023

  • 290 330
  • 2 283

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pallon heitosta olisi ehdottomasti pitänyt nousta kortti ja lapsiin kohdistuneesta herjauksesta pitkä pelikielto.
Jälkimmäiseen tarvitaan vähän muutakin evidenssiä kuin katkeroituneen hävinneen joukkueen pelinjohtajan lausunto.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
[
Jälkimmäiseen tarvitaan vähän muutakin evidenssiä kuin katkeroituneen hävinneen joukkueen pelinjohtajan lausunto.

Totta kai, liitto käsittelee tilanteen ja antaa tuomion.

Lauttamuksen mukaan hän on maininnut psyykkauksessaan vastustajan lapset:

"Kun hän sen jälkeen tuli itse lyömään, hän paloi. Hän tuli kaarelle omalle paikalleen kakkospuolelle. Sanatarkasti totesin hänelle, että ’tuus ny itte kertomaan, mitä äsken tapahtui’. Hän ei reagoinut mitenkään, joten minä jatkoin monologiani. Sanoin hänelle, että ’mieti nyt miten käyttäydyt. Sulla on pieniä lapsia, et sä kotonakaan voi noin käyttäytyä”

Lainaus Satakunnan Kansa.

Mielenkiintoinen tilanne, ihme jos yksikään muu kaarella ollut pelaaja ei ole kuullut Lauttamuksen kommenttia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Heitto näyttää selvästi tahalliselta ja on täysin peliin kuulumaton.
Saa nähdä tuleeko tuosta mitään mainintaa. Veikkaan, että ei tule, kun muu räksytys vie kaiken huomion.

Jos itse saisin päättää, niin syöttötuomarille "uusi" ohjeistus protestointiin/räksyttämiseen olisi seuraava:

- Kotipesässä syöttötuomari ilmoittaa, milloin protestoinnin on loputtava; ellei
protestointi lopu, on seurauksena yhden pisteen varoitus eli keltainen kortti


Eli tyly ilmoitus
"Protestointi loppuu NYT".
-> jos jatkuu sanankin verran, niin suoraan lappua taskusta

Tosin tämä kohta on jo sääntökirjassa!

Eli mitään muuta ei tarvitsisi muuttaa kuin ottaa sääntö käytäntöön, minkä ei luulisi olevan avaruustiedettä.

Valitettavasti pesäpallossa ihaillaan "turpakäräjiä", päättäjätkin haluavat tunnetta peliin. Jos tuomari nostelee kortteja sääntökirjan mukaan, hän on hyllyllä nopeasti.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
"Kun hän sen jälkeen tuli itse lyömään, hän paloi. Hän tuli kaarelle omalle paikalleen kakkospuolelle. Sanatarkasti totesin hänelle, että ’tuus ny itte kertomaan, mitä äsken tapahtui’. Hän ei reagoinut mitenkään, joten minä jatkoin monologiani. Sanoin hänelle, että ’mieti nyt miten käyttäydyt. Sulla on pieniä lapsia, et sä kotonakaan voi noin käyttäytyä”

Tämä versio olisi kyllä huomattavasti lievempi, mutta joka tapauksessa en silti ymmärrä, miten nuo lapset on tässäkään vedetty mukaan.

Kaveri tuulettaa oman joukkueen onnistumista > Epäonnistuu omalla vuorollaan > Ei reagoi sen jälkeiseen vittuiluun > "Et sä noin voi käyttäytyä, koska sulla on pieniä lapsia"

Täh?
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
On tänään vähän mietittävää, että mitä ottelua sitä sitten seuraa, kun superin ja ykkösen pelit alkaa taas samalla kellonlyömällä.

HP:n peli etupäässä tietysti kiinnostelee, mutta olisi se nyt vaan todella mielenkiintoista noita superin pelejäkin seurata, kun oikeastaan kaikki sarjat ovat kiinnostavia. Etenkin nuo Tampereen ja Joensuun matsit.

Ja sitten kun ne vielä tuossa toisessa ykkösen välierässä rupesivat kähisemään, niin haluaisin sitäkin seurata, että miten lämpöiset tunnelmat tänään on.
 

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Rytkösen juttu etenee. Eipä ole aiheetta sivussa ollut Joman toiminnasta näidenkään tietojen valossa.

Puolustajia on riittänyt mutta toivottavasti ei enää kun näyttöä on löytynyt ja asia viety poliisille.

Tollaset alaikäisiin sekaantumiset on sen verran härskejä hommia että jätkällä ei pitäisi olla enää mitään asiaa pesäpallon pariin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niinkuin jo ounastelinkin kuukausia sitten, että Rytkösen virallinen Joma-ura jäi yhden pelin mittaiseksi ja sopimus on purettu taustalla. On siinä tyhmä äijä kerrassaan. Vetää uransa ja kaiken vessanpöntöstä alas aivan järjettömillä teoilla.

Jomalle paskaa säkää, kun isoon rooliin seuraavaksi vuosiksi hankittu pelaaja ei pelaakkaan. Mutta se nyt on täysin toissijaista tässä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ei mitään seurauksia Kuopion tapahtumista. Ymmärrän sen, että tuosta huutelusta ei voida antaa mitään sanktioita, koska kukaan ei ole pystynyt esittämään mitään todisteita siitä, että mitä kukakin siellä on huudellut.

Sokea Reettakin ymmärtää sen, että tuo Vilanderin heitto oli tahallaan Kuopion pelaajia kohti suunnattu. Siitä olisi silloin pelin tuoksinassa pitänyt lapun heilua, mutta se meni nyt tuomareilta ohi. Jos peli menee tänään Kankaanpäässä samanlaiseksi sähisemiseksi, niin toivottavasti tuomareilla on kiviä puuttua siihen paljon nopeammin ja jämäkämmin. Peli karkasi tuomareilta meinaan pahasti käsistä tuolla Kuopiossa.

 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinkuin jo ounastelinkin kuukausia sitten, että Rytkösen virallinen Joma-ura jäi yhden pelin mittaiseksi ja sopimus on purettu taustalla. On siinä tyhmä äijä kerrassaan. Vetää uransa ja kaiken vessanpöntöstä alas aivan järjettömillä teoilla.

Jomalle paskaa säkää, kun isoon rooliin seuraavaksi vuosiksi hankittu pelaaja ei pelaakkaan. Mutta se nyt on täysin toissijaista tässä.
Ilman tätäkin episodia, niin Rytkösessä oli valtava floppivaara.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Sampo Liusjärvi on ollut toki aina oma lukunsa, mutta taitaa tämä pesisliiton kurinpitäjäkin (nimi?) haluta omansa. Melko erikoiset kolme päätöstä sai tuosta ykkösen pelistä kirjattua.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niinkuin jo ounastelinkin kuukausia sitten, että Rytkösen virallinen Joma-ura jäi yhden pelin mittaiseksi ja sopimus on purettu taustalla. On siinä tyhmä äijä kerrassaan. Vetää uransa ja kaiken vessanpöntöstä alas aivan järjettömillä teoilla.
Mä taas epäilen, että sopimusta ei ole vielä purettu, koska päätöstä asiasta ei ole tullut SUEKilta tai poliisilta/oikeusistuimelta. Eikä Rytköstä ole laitettu pelikieltoon tutkinnan ajaksi kuin ehkä seuran sisäisesti.

Toki, jos seuralla on täysin vahva näyttö asiasta, niin sopimus on voitu purkaa ennen virallisten instanssien päätöksiä. Päätöksen jälkeen purkaminen on tämän hetken tiedoilla erittäin helppoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuo Vilander heittoko? Kurinpitäjäkö on sokea vai ei osaa laittaa videota pyörimään?

Jos ja kun Vilander sanoo, että heitto lipsahti, miten sitten todistat muuta? Jääkiekossa pelaaja sääntöjen mukaan vastuussa mailasta aina, ilmeisesti pesäpallosäännöissä ei mainita pelaajan vastuuta heitosta?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sana sanaa vastaan on vaikea todistaa puoleen tai toiseen.
Odotan, että joku keksii piilottaa mikrofonin hanuriin tai alasimeen tai johonkin muuhun mielenkiintoiseen paikkaan.

Sitten tuodaan kaikki törkeimmät jutut esille ja ollaan pelikiellossa ja Iltasanomien kannessa.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Hacklin on kopparina samaa tasoa mitä tämä Joensuun fanipoika selostaja.
Pihalla kuin lumiukko.

Kempele menee tästä parista jatkoon, jolleivat itse hölmöile.
 
Koplalta nyt sisäpelin osalta sellainen normiesitys. Manse antoi kyllä läpäriä räpsän alta luvattoman paljon ja kyseessä oli juuri ne ulkopelin heikot lenkit.

Sarja on edelleen fifty-fifty, mutta onhan Koplalla henkinen yliote tässä vaiheessa.

Vainio on muuten ollut lukkareista huomattavasti parempi ja siinä on kyllä Putelle karvas kalkki nieltäväksi.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Pesäpalloon kaivataan muka isoja kaupunkeja mukaan. Minulla ei ole mitään haluja saada isoja kaupunkeja mukaan. Toki kannatan Jymyä ja minun mielipide on niin puolueellinen, että jalkapallon mm-kisojen valitsijaporukkakin näyttää pyhäkoulupojilta rinnalla. Pesis on pienten kylien juttu ja juuri niin hienoa siksi. Stadilaiset ei ymmärrä edes sääntöjä (en kyllä välillä itsekään). Tason nousulla ei ole mitään väliä niin pitkään kun MM-kisoja ei pelata. En minä mökillekään halua ketään taitavaa tikanheittäjää mukaan brassailemaan. Minä haluan voittaa itse. Aina. Ja tämä oli sitten kirjoitettu pilke silmäkulmassa parin viskin jälkeen. Hyviä syksyn pelejä, myös Tampereen ja Joman faneille.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Sarja on edelleen fifty-fifty, mutta onhan Koplalla henkinen yliote tässä vaiheessa.

Vainio on muuten ollut lukkareista huomattavasti parempi ja siinä on kyllä Putelle karvas kalkki nieltäväksi.
Sarja ei ole 50-50 missään nimessä.

Vaikka antaisin täysin varman 100% todennäköisyyden jokaiselle Mansen kotivoitolle tästä eteenpäin, niin silti KPL on noin 52% suosikki voittamaan sarjan, jos KPL on kotona about 60/40 suosikki.

Kopla on edellä ja paljon.
 

Hosaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kouvolan Pallonlyöjät, KooKoo
Jos Kopla voittaa sunnuntaina kotona (todennäköistä) niin Mansen pitää voittaa neljä peliä putkeen eli sitä matsia eivät halua todellakaan hävitä.

Yleisöä tulee olemaan 30-50% enemmän kuin avausmatsissa ja sieltä tulee kyllä painetta tamperelaisille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös